بازدید 18182
۲
فاتح فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا، باز هم در خانه برابر میهمان مادریدی سکته زد؛

پایان رویای دبل اروپایی لیورپول با تعویض‌های طلایی و زهردار اتلتیکو / صعود نیمار و میلیونرهای پاریس در سایه کرونا

قرمزپوشان انگلیسی که در بازی رفت در اسپانیا با یک گل تن به شکست داده بودند، در بازی برگشت، در حالی که موفق شده بودند باخت دیدار خارج خانه را جبران کنند و حتی در وقت اضافه نیز اختلاف را به دو گل افزایش دهند، ناگهان از خط دفاعی و میانی فرو ریختند و بازی برده را روی ضدحملات کشنده، با نتیجه سه بر دو واگذار کردند و حذف شدند.
کد خبر: ۹۶۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱ 12 March 2020

بامداد امروز، لیورپول قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و بخت نخست فتح مجدد این جام با یورگن کلوپ، پس از نبردی نفسگیر، پرگل و طولانی با شکست سه بر دو در دیدار برگشت مقابل اتلتیکو مادرید از دور رقابت‌های فصل جاری این مسابقات حذف شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در ادامه دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در حساس ترین و جذاب ترین لیورپول در آنفیلد از اتلتیکو مادرید پذیرایی کرد. قرمزپوشان انگلیسی که در بازی رفت در اسپانیا با یک گل تن به شکست داده بودند، در بازی برگشت در حالی که موفق شد، باخت دیدار خارج خانه را جبران کند و حتی در وقت اضافه نیز اختلاف را به دو گل افزایش دهد، ناگهان از خط دفاعی و میانی فرو ریخت و بازی برده را با نتیجه سه بر دو واگذار کرد و در عین شایستگی مقابل سبک بسته و منسجم حریف اسپانیایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

پایان رویای دبل اروپایی لیورپول با تعویض‌های طلایی و زهردار اتلتیکو/ صعود نیمار و میلیونرهای پاریس درسایه کرونا

باز هم یک قاتل مادریدی در آنفیلد!

شاگردان کلوپ در شرایطی در این بازی شکست خوردند که مدت‌ها بود در لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آنفیلد شکست نخورده بودند. از زمان حضور کلوپ در این تیم، آن‌ها در آنفیلد مغلوب نشده بودند و پس از ۱۷ بازی در لیگ قهرمانان، طعم تلخ شکست را چشیدند. نکته عجیب و جالب اینکه آخرین باخت آن‌ها به شکست مقابل رئال مادرید با نتیجه سه بر صفر در سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد و حالا تیم دیگری از شهر مادرید این شکست را به قرمز‌های آنفیلد تحمل کرده است.

تعویض های طلایی سیمئونه و تسلیم کلوپ

بازی همانطور که پیش بینی می‌شد، با حملات هم جانبه لیورپول و بازی دفاعی اتلتیکومادرید آغاز شد و این روند تا پایان ادامه پیدا کرد و از یک طرف تعویض‌های طلایی سیمئونه و درخشش اوبلاک و از طرف دیگر اشتباه کابوس وار سنگربان لیورپول باعث شد تا اتلتیکو مادرید پیروز بازی شود.  لیورپول با وجود فرصت های فراوان و دو بار لرزاندن تیر دروازه اوبلاک، تنها توانست در پایان نود دقیقه با تک گلی که واینالدوم به ثمر رساند، شکست دور رفت را جبران کند تا کار به وقت اضافی کشیده شود. 

پایان رویای دبل اروپایی لیورپول با تعویض‌های طلایی و زهردار اتلتیکو/ صعود نیمار و میلیونرهای پاریس درسایه کرونا

وقت اضافه درخشان اتلتیکو با کامبک تاریخی  

در ابتدای وقت اضافی، میزبان توانست خیلی زود توسط فرمینو به گل دوم برسد. این مهاجم برزیلی در دقیقه ۹۴ گل دوم را به ثمر رساند. یورنته تعویض طلایی سیمئونه ناجی اتلتیکو مادرید در این دیدار شد. او .در نیمه دوم به میدان رفت توانست در دقیقه ۹۷ گل نخست اتلتیکو را روی اشتباه مرگبار سنگربان لیورپول به ثمر رساند تا امید به اردوی ال چولو برگردد. خود یورنته، تعویض طلایی اتلتیکو توانست این بار در دقیقه ۱۰۶ گل تساوی و دوم تیمش را به ثمر رساند تا آب سردی بر پیکر آنفیلد بریزد.

لیورپول که چیزی برای از دست دادن نداشت، سراپا حمله شده بود اما حملات این تیم با ه.وشیاری مدافعان و دروازبان اتلتیکو مادرید راه به جایی نمی‌برد و در آخرین دقایق با همکاری تعویض‌های طلایی سیمئونه اتلتیکو گل سوم را هم به ثمر رساند. در آخرین موقعیت مسابقه پاس یورنته به موراتا رسید و این بازیکن تازه وارد هم توانست گل سوم را در آخرین ثانیه‌ها به ثمر رساند تا اتلتیکو مادرید با پیروزی در هر دو دیدار رفت و برگشت و در مجموع با نتیجه چهار بر دو به دور بعد راه پیدا کند.

تیم‌های انگلیسی هفته کابوس واری را تجربه کردند، چون شب گذشته هم تاتنهام که فصل قبل با لیورپول فینال را برگزار کردند حذف شد.

پاریس در سکوت کرونا و غوغای نیمار صعود کرد

از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاری سن ژرمن در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس میزبان بورسیا دورتموند بود و در سکوت ناشی از کرونا صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار رفت را زردپوشان آلمانی با نتیجه دو بر یک به سود خود پایان داده بودند، اما این بازی را با دو گل واگذار کردند تا زنبور‌های آلمانی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ متحمل شکست شوند و شاگردان توماس توخل به جمع هشت تیم برتر اروپا راه یافتند. گل‌های این بازی را نیمار ۲۸ و برنات ۴۵ برای پاری سن ژرمن گل زدند. ضمن اینکه امره جان به دلیل درگیری با نیمار با کارت قرمز داور مواجه شد و از بازی اخراج شد.

بازیکنان این تیم در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی را از دست دادند تا در دقایق پایانی بازیکنان این تیم کاملا عصبی شوند. در این بین امره جان بیش از همه عصبانی بود و در نهایت در دقیقه ۸۹ از بازی اخراج شد. نیمار قصد ترتیب دادن یک ضدحمله سریع را داشت که امره جان در میانه زمین او را با خطا متوقف کرد و بعد از اعتراض ستاره برزیلی، به شدت او را هل داد و نقش زمین کرد.

این اتفاق باعث درگیری بازیکنان دو تیم شد و آنتونی تیلور، داور بازی، در نهایت به ستاره آلمانی دورتموند کارت قرمز نشان داد و او را از زمین اخراج کرد تا شب ناامیدکننده شاگردان لوسین فاوره تکمیل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در همه جا تدبیر و تدبر و آینده نگری ؛ معجزه می کند حتی در ایران!
فوتبال يعني اين ما اداي فوتبال را درمي اوريم وكلي هم هزينه ميكنيم در جهت منفي
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار