بازدید 72961
۲
پس از بازگشت بی سر و صدا؛

آغاز ضبط آلبوم جدید و برگزاری کنسرت خواننده لس آنجلسی در تهران

بار قبل که حبیب را دیدم بنیامین هم آنجا بود. خواننده پیشکسوت علاقه چندانی به موسیقی های پر هیاهو نشان نمی داد و ماندگاری را در اجرای ترانه های دلنواز و پر معنی می دانست. شاید از آن همه ریتم در دنیای پر زرق و برق غرب خسته شده باشد. راستی این بار حبیب با اطمینان بیشتری به تهران آمده. خانواده هم او را همراهی می کنند. پسرش محمد با آنچه که دیده اید بسیار تفاوت دارد. نجیب است و سر به زیر. پدر را استاد خودش می داند و از سفر دوباره به وطنش ذوق کرده.
کد خبر: ۹۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳ 03 May 2010
تابناک اجتماعی - در شرایطی یکی از مجریان صدا و سیما امروز در یادداشتی افشاگرانه از بازگشت یکی از خوانندگان لس آنجلسی به همراه خانواده‏اش به ایران و آغاز فعالیت داخلی این خواننده با ضبط آلبوم و اجرای کنسرت در تهران خبر داد که علی رغم پوشش این خبر توسط برخی سایت‏ها و رسانه‏های خارجی در ساعات اخیر، منابع رسمی داخلی در قبال این ادعا سکوت کرده و تاکنون موضع گیری در قبال این اخبار نداشته‏اند.

به گزارش خبرنگار تابناک، رضا رشیدپور مجری صدا و سیما امروز خبر از سفر چند باره و بازگشت دوباره حبیب محبیان ملقب به حبیب خواننده و آهنگ ساز مقیم لس آنجلس به همراه خانواده‏اش به ایران پرده برداشت و مدعی شد او قصد دارد تا آلبوم جدید خود را در ایران ضبط نماید و پیگیری‏های لازم در این زمینه را نیز در استودیوهای موسیقی داخلی انجام می‏دهد که در نوع خود اتفاقی باورناپذیر تلفی می‏شود و از آن باورنکردنی تر، سکوت نهادهای داخلی در این باره است که می‏تواند شائبه انجام هماهنگی‏های لازم و چراغ سبز برخی نهادها برای بازگشت خوانندگان غرب نشین ایرانی به کشور را قوت ببخشد.

رشیدپور در بخشی از آخرین یادداشتش در این باره نوشت: «به موقع رسیدم. حبیب هم آنجا بود. برای چندمین بار در طول شش ماه گذشته او را می دیدم. قبل از عید به لس آنجلس برگشته بود اما حالا ده روزی می شود که به تهران آمده. بسیار پر انرژی و امیدوار است. ایران را دوست دارد و با تمام وجودش تلاش می کند تا زیر باران تهران چتری برای خودش فراهم کند. از ریشه ها حرف می زند و از تمام دلتنگی هایش در آمریکا. خیلی ها به او کمک کرده اند تا مسیر ادامه کارش در داخل کشور هموار شود. این بار که او را دیدم خبر های خوبی داشت. ظاهرا به زودی مجوز رسمی برای اجرای کنسرت با صدای حبیب صادر خواهد شد …. من مرد تنهای شبم …. این ترانه را بسیار دوست دارم.

بار قبل که حبیب را دیدم بنیامین هم آنجا بود. خواننده پیشکسوت علاقه چندانی به موسیقی های پر هیاهو نشان نمی داد و ماندگاری را در اجرای ترانه های دلنواز و پر معنی می دانست. شاید از آن همه ریتم در دنیای پر زرق و برق غرب خسته شده باشد. راستی این بار حبیب با اطمینان بیشتری به تهران آمده. خانواده هم او را همراهی می کنند. پسرش محمد با آنچه که دیده اید بسیار تفاوت دارد. نجیب است و سر به زیر. پدر را استاد خودش می داند و از سفر دوباره به وطنش ذوق کرده.

شاید برای خیلی ها این یک بمب خبری باشد و بسیاری هم به فکر کسب درآمد و موج سواری بیفتند. اما تنها نکته جذاب در این هنگامه ی شورانگیزبرای من  برق چشمهای این پیر مرد موسیقی ست آن لحظه که به باران تهران خیره می شود …. امیدوارم تا همه چیز به خوبی پیش برود تا شما هم بتوانید همراه با یک صدای خسته مرگ قوی زیبا را لمس کنید … کاش با هنرمندهای لس آنجلس ندیده هم مهربان تر باشید.
»

سکوت نهادهای رسمی داخلی که متولی گری حوزه فرهنگی و اجتماعی مرتبط را برعهده دارند، در قبال بازگشت این خواننده آذری به ایران در حالی استمرار یافته که قطعاً در سکوت شکستن این سکوت و تایید سفر چند باره حبیب به ایران، واکنش‏های متعدد و متفاوتی در حوزه‏های مختلف کشور شاهد خواهیم بود؛ واکنش‏هایی که در یک سو از بازگردادن گروهی از این خواننده‏ها که متعارف با قواعد موسیقی داخلی می‏خوانند، استقبال کرده و این حرکت را یک گام مثبت تلقی می‏کنند و در سویی دیگر چنین رفتاری واپسگرایی و عقب نشینی از مواضع ارزشی نظام استنباط می‏شود و بی‏شک چنین اتفاقی بی تنش نخواهد بود.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث را در تابناک اجتماعی مطالعه کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲
چشممون روشن.
مگر هر کی خارج کار هنر کرد مجرم است. یک خواننده قوی و بدون ابتذال به کشور باز گشته است و همه باید خوش حال باشد.
ای ول حبیب

تا کور شود هرکه نتواند دید
حالا شما چرا ناراحتيد خواننده يا كه اصلا نظير اون در ايران نداريم چه در اخلاق و چه ساير مسائل
بابا کجای کارین من تابستون پارسال حبیبو فلکه اول تهرانپارس دیدم
مسئولين محترم بارها اعلام كرده اند بازگشت كسانيكه مرتكب قتل نشده باشند و اصل نظام را قبول داشته باشند به وطن بلا مانع است چه اشكالي دارد ايشان هم با رعايت اصول و قوانين كار خود را در كشور خود و نه در كشور اجنبي و براي مردم خود ادامه دهد . بايد سعي كنيم جذب حداكثري داشته باشيم تا با اتحاد خود كشور را بهتر آباد كنيم .
منظورتون چيه من نفهميدم بازهم كه انتقادات رانذاشتيد واقعا"ميخواهيدچي روثابت كنيد؟
چگونه شرح دهم لحظه لحظه خود را
براي اين همه ناباور خيال پرست
به نظر من که این کار اشکالی ندارد و کسانی که می توانند زندگی خود را اصلاح کنند باید از حمایت نظام برخوردار شوند و من این کار دولت را تحسین می کنم/
ولی اگر شما از این کار ناراحت هستید، چرا با فونت درشت برای آن تبلیغ می کنید؟!
شهلای من کجایی؟؟؟؟ شهلا چه بی وفایی....

دلم بحال بعضی ها می سوزد که در این دنیای نامرد فنا شدند....به یاد محسن چاووشی....
با سلام اين جانب نقاش هستم در شرايطي كه امثال آيدين آغداشلو ها در اين كشور ماندند با مردم فقر و تلاش ، بمباران و سازندگي را طي كردند خواننده هاي لس آنجلسي براي فرهنگ و تاريخ ما رجز مي خواندند ، خواهشا رسيدگي كنيد. اين ديگه افتضاحه ، اشعار مبتذل واشعار سياسي شون رو يادتون رفته ....ااااااااااااااااااااااااااااه گند همه چي رو دارين در ميارين راضي نيستم و راضي نيستيم يك قرون از پول بيت المال خرج اينها بشه .... خواهشا اين خبررو پوشش بدين شايد مسئولين بيدار بشن
یعنی دیگه برای دیدن کنسرت نیاز نیست بریم دبی!!!
شما دیگه چیه کاسه داغ تر از آش شده اید
بابا اين مرد كه نه بد ميخونه و نه سياسي.همه مردم از كنسرت اين آقا استقبال مي كنن.
حبيب از چشم دوستدارانش افتاد . اخر كاري خودش رو حيف كرد
خیلی عالی خوشحالیم
بیا بیا که شاعری بی تو نداره رونقی
من فقط اینو می دونم که برای اومدن یا رفتن هیچ هنرمندی به کشور نباید مشکل بوجود بیاد حتی اونایی که بهشون می گن مبتذل
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار