بازدید 24367
شمخانی:

آماده کمک به عراق برای حل بحران کرونا هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با فالح فیاض آمادگی ایران را برای کمک به عراق در مبارزه با کرونا اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 08 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دریابان علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی که به عراق سفر کرده است صبح امروز یکشنبه با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شمخانی در این‌ ملاقات با اشاره به تجربه موفق همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم تکفیری اظهار کرد: امروز جنگ ادراکی به عنوان یکی از ابعاد جنگ هیبریدی، جایگزین فتنه تروریسم شده و پدید آورندگان و پشتیبانان داعش تلاش می‌کنند تا از این طریق به اهداف محقق نشده و با هزینه کمتر دست یابند.

او از اقدام مجلس و دولت عراق در تصویب و پیگیری قانون خروج نیرو‌های نظامی خارجی از عراق تقدیر و خاطرنشان کرد: دولت، نیرو‌های مسلح و مردم شجاع عراق در مبارزه موفق و قهرمانانه با تروریست‌های داعش و گروه‌های تکفیری نشان دادند که برای تامین امنیت خود نیازی به حضور نیرو‌های نظامی خارجی ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بزرگ‌نمایی تهدیدات موهوم، کاهش تاب آوری اجتماعی در برابر مشکلات و قلب واقعیت‌ها را از شگرد‌های جنگ ادراکی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید برای حفاظت از منافع ایران و عراق در برابر هجمه ناجوانمردانه "تروریسم ادراکی" همه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مردمی با شناخت کامل از اهداف دشمن به میدان بیاید.

شمخانی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو کشور ایران و عراق آمادگی جمهوری اسلامی برای مساعدت به عراق در مبارزه با بیماری کرونا را اعلام کرد.

فالح فیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به عراق اظهار داشت: پیوند‌های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی عمیق دو ملت و همچنین اشتراکات سیاسی قوی بین تهران و بغداد روابط دو کشور را در شرایط منحصر به فرد قرار داده است.

او با تاکید بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی از ایجاد کارگروه مشترک برای پیگیری اقدامات پیشگیرانه و درمانی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا استقبال کرد.

شمخانی شب گذشته برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی در رأس هیأت سیاسی و امنیتی وارد بغداد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۷۴
انتشار یافته: ۲۹
این جوک بود محض خنده برای روز پدر؟
یه آماری به کشته شدگان در 24 ساعت گذشته بیاندازید بعد به فکر مردم کشورهای دیگه باشید
دقیقا !!! اماده هستیم که کرونا به کل مردم عراق به شکل مساوی برسه
هیچ نگران نباشند در عرض چند روز همه گیر میشه در عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
الان مثلا فکر میکنی عراق کم کرونایی داره چون امکانات کیت تست ندارن نمیتونن متوجه شن و اینکه چینی هم در عراق کم نیست و جه بسا از عراق وارد قم شده باشد
یکی می خواد خودتو نجات بده چه همکاری . ببین چه بر سر مملکت آمده.
چند تا ماسک با خودش برده؟
اپیدمی ویروس کرونا در کشور به دلیل سوء مدیریت ساختاری و مصلحت اندیشی ها مدیران و مسولین نظام بیداد می کند از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رو است به مسجد و آخوند حرام است لطفا از مال خودتان حاتم بخشی کنید نه از مال ملت ایران.
چی شده
تو اگر طبیب بودی ....
یه کمکی هم به مردم ایران بکنید دستتون درد نکنه
بابا به قران قسمتون ميديم ماسك و الكل و كيت تشخيص ندين به كشوري ديگه ما براي يه ماسك و الكل براي پدر و مادر و زن و بچه همه شهر و زيرو رو ميكنيم راحت ميگن نداريم اينا مرزاشونو رو ما بستن كه از ايران كسي نره اونجا اقلا فكر مردمشونن ما چي ..اگه كسي اين تصميم رو ميخواد بگيره فكر كنه آهه يه ملت پشت سر خودشو زن و بچشه همين
الان اون فالح فیاض توی دلش به جناب عالی نمیخنده آقای شمعخانی؟!
شما اگه بیل زنی ، برو ...........
ما اگه بیل زن بودیم باغچه خودمان را بیل میزدیم
لطفا الان بیماری تو پیک هست همه تجهیزات و نیرو و زمان را برای ایران بذارید. همین عراق هنوز کرونا نیومده بود ایران مرزهاشو بست با ایران. هیچ توجیه نداره در حال حاضر به فکر همچین کاری باشیم. تا من بچه هام گشنه هستن توجیه نداره حتی یه لحظه به فکر شکم همسایه باشم. بحث انسانیت و ایثار فعلا هیچ معنی نمیده
کادر درمان استان گیلان را دریابید
بکی بابد به این اقایان بگه .یه سری تو شهر بزنید وببینید چه خبره .اقای مسئول اولین چیزی را که در این ایام مبینید تمام داروخانه ها با حروف درشت نوشتن ماسک ومواد ضد عفونی موجود نیست لطفا سئوال نفرمایید..بعد شما از کمک به دیگران حرف میزنید .این حرف شما یعنی یا این مواد را دارید به مردم نمیدهید یا به اون بنده خدا داری امید واحی میدید.
جوک آخر سال بود،،کشور خودمون بخاطر درایت شما عقل کل آ وضعیتش اینه ....
شما حالتون خوب نیست واقعا !! بجا لاف زدن یه فکری بحال داخل ایران کنید بیرون پیش کش البته اگر جان ایرانی از جان عراقی ارزشمندتر باشد ؟!!!
"شمخانی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو کشور ایران و عراق آمادگی جمهوری اسلامی برای مساعدت به عراق در مبارزه با بیماری کرونا را اعلام کرد."
لابد منظور از کمک، ارسال ماسک و مواد ضدعفونی کننده است که در ایران بوفور پیدا میشه.
من از اول بیماری هنوز ماسک پیدا نکردم در شهرک نمونه سپاه در بزرگراه خرازی هستیم فکر کنم نزدیکتر از عراق باشم
کل اگر طبیب بودی . . .
جان عزیزاتون مردم خودمون رو بچسبین نمیخواد مدیریت معرکتون رو اونجاهم نشون بدین،مردم ماسک ژل الکل دستش که حداقلاست برای حفظ جونشون رو ندارن،هرروز از ترس اینکه مبتلا بشیم و بدون هیچ رسیدگی بمیریم داریم جون میدیم،بعد حضرات... تعداد مبتلایان و درگذشتگان کشورمون رو با کشورهای دیگه مقایسه کنین تا بفهمین صدر جدولیم و خودمون باید از بقیه کمک بگیریم!!!
شما مگه خودت به کمک نیاز نداری؟؟؟؟؟؟؟ خیلی توان داری ماسک و گان به دکتر پرستاراتون برسونین که کشته ندیم از کادر درمانی
رو که نیست سنگ پای قزوینه.... بابا اول خودمونو نجات بدین بعد به فکر بدبختی دیگران باشید چطور طرف عراقی پیشنهاد نداد ما آماده کمک به ایران هستیم؟؟؟؟ لابد کسر شان ما بود خخخخخخخخخخخ اونا که بهتر از مدیریت بحران ایران عمل کردن ... ما باید از اونا یاد بگیریم جناب دبیر محترم شووووووورای امنیت ملی... این عناوینتون آدمو میکشه بخدا.
گر اگر طبيب بودي

سر خود دوا بكردي.................................
واقعا عجب مسولان توانمندي داريم! اينا رو كلا صادر كنيد براي كشوراي همسايه!
یک چیز این شرایط بحرانی که مرض مرگبار همه جای کشور رو دربر گرفته خوبه اونم اظهار نظر برخی مسئولینه که از شدت خنده روده به دلت نمیذاره .
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
با توجه به بي نظمي شما و نداشتن ماسك و الكل و حتي تنظيم بازار چون از حق بيت المال مي خواهيد ببخشيد من به نوبه خودم راضي نيستم و حرام باد بر تو افرادي كه چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است رو نمي فهميد و مسئوليت كارهاي بزرگ كشور رو گذاشتيم در اختيار شما
از جيب شخصي و تمام معاملاتي كه تو اين چند سال شما و خانواده محترم كرده اند از سود حلالش بفرما كمك
خدا پشت و پناه شما باشد
علي بركت الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل