بازدید 8205
سفیر ایران در روسیه:

هنوز هیچ تراکنشی در چارچوب اینستکس نشده

سفیر ایران در روسیه با رئیس کمیسیون بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۶۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 03 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طرفین در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین برجام به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت توسعه روابط پارلمانی بین ایران و روسیه، از حمایت نمایندگان پارلمان‌های دو کشور از ابتکارات یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کرد.

او از توسعه روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال و تصریح کرد: امیدواریم که با حمایت سفیر جدید ایران در روسیه، ارتباطات بین‌منطقه‌ای و تعاملات بین‌پارلمانی ایران و روسیه توسعه بیشتری پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون با اشاره به آخرین وضعیت سوریه، اظهار کرد: عقیده داریم که در چارچوب آستانه، گفت‌وگوهای روسیه و ایران به حل و فصل معضلات منطقه‌ای مساعدت خواهد کرد.

جلال کاظمی، سفیر ایران در مسکو نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه بالای روابط بین‌پارلمانی دو کشور اظهار کرد: لازم است که با حمایت همه‌جانبه قانونگذاران روسیه و ایران، روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری توسعه بیشتری پیدا کند و بخش‌های خصوصی دو کشور توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود خود را به طرف مقابل معرفی کنند.

سفیر ایران همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت برجام، به بدقولی اروپایی‌ها اشاره کرد و افزود: اروپایی‌ها سازوکار اینستکس را ساختند اما تا این لحظه که من با شما گفت‌وگو می‌کنم، هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نگرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان