بازدید 25643
۹
رونالدو برگشت، رئال صدرنشینی لالیگا را پس گرفت! / دو گل زاویه بسته از دو جناح در شب تلخ ترشتگن؛

رئال مادرید ۲ - بارسلونا ۰؛ زیدان با نیمه دوم استثنایی، مسی خسته و یارانش را با کوچولوی برزیلی درهم کوبید

الکلاسیکو دیدنی و حساس بامداد امروز مادرید و بارسلون در پایتخت اسپانیا با برتری قاطع شاگردان زیدان رقم خورد تا این تیم بعد از افت در سه بازی قبلی و تقدیم صدر به بارسا، بار دیگر این جایگاه را پس بگیرد و اجازه ندهد میهمان برای نخستین بار در تاریخ از لحاظ تعداد برد از آنها پیشی بگیرد. همچنین وینیسیوس جونیور با گلزنی رکورد جوان ترین گلزن تاریخ الکلاسیکو را از مسی گرفت.
کد خبر: ۹۶۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ 02 March 2020

مصاف حیثیتی و حساس لیگ اسپانیا بر سر صدرنشینی لالیگا با برتری رئال مادرید در ال‌کلاسیکو به پایان رسید و این تیم با غلبه بر حریف قدیمی که توسط مربی جدیدش هدایت می‌شد، صدر جدول را از آبی اناری‌ها پس گرفت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ الکلاسیکو دیدنی و حساس بامداد امروز مادرید و بارسلون در پایتخت اسپانیا با برتری قاطع شاگردان زیدان رقم خورد تا این تیم بعد از افت در سه بازی قبلی و تقدیم صدر به بارسا، بار دیگر این جایگاه را پس بگیرد و اجازه ندهد، میهمان برای نخستین بار در تاریخ از لحاظ تعداد برد از آن‌ها پیشی بگیرد. همچنین وینیسیوس جونیور با گلزنی رکورد جوانترین گلزن تاریخ الکلاسیکو را از لیونل مسی گرفت.

در این بازی تماشایی برای رئال وینسیوس ۷۱ و دیاز ۹۲ گلزنی کردند که هر دو گل از زاویه بسته و با نفوذ از جناحین به ثمر رسید. ماریانو دیاز تنها چند ثانیه پس از ورود به زمین با استارت انفجاری از جناح چپ بهم ریخته بارسا و از زاویه بسته دروازه ترشتگن را شبیه گل نخست گشود.

رئال مادرید 2 - بارسلونا 0 ؛ زیدان با نیمه دوم استثنایی، مسی خسته و یارانش را با کوچولوی برزیلی درهم کوبید

این دیدار به لحاظ اختلاف دو امتیازی بارسا با رئال در صدر جدول از حساسیت دوچندانی برخوردار بود و اگر یاران مسی برنده بازی ال‌کلاسیکو می‌شدند، می‌توانستند فرار بزرگ به سوی فتح جام را آغاز کنند، اما بارسلونا برای این منظور توان لازم را نداشت و در شبی که اعجوبه آرژانتینی آمادگی و درخشش همیشگی را نشان نداد، میدان را به خصوص در نیمه دوم به حریف پرانگیزه واگذار کرد.

در نیمه اول رئال مادرید با احتیاط بیشتری بازی کرد و موفق شد ضرب حملات بارسا را بگیرد؛ هرچند دو بار تا آستانه تسلیم پیش رفت و البته در میانه میدان برتری قابل توجهی داشت. غیبت تداوم دار سوارز و دمبله در خط حمله، در کنار نداشتن بازیکن طراح در میانه میدان و ناآمادگی عجیب چندین مهره بارسا نظیر آلبا و بوسکتس کار کیکه ستین را در نخستین الکلاسیکو دشوار و کابوس وار کرد.

بارسا در نیمه اول دو موقعیت بسیار جدی برای گلزنی داشت که با واکنش‌های کورتوآ ناکام ماند. در نقطه مقابل رئال هم با استفاده از فضای ایجاد شده پشت سر سمدو و با اتکا به سرعت وینسیوس دو موقعیت گلزنی به دست آورد، اما با واکنش بموقع مدافعان بارسا شاگردان زیدان از رسیدن به گل بازماندند تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد. اما نیمه دوم کاملا متفاوت بود.

زیدان تغییر تاکتیک مشهود داد و رئال با حربه توپ گیری و پرس روی بازیکنان صاحب توپ حریف امان بازیسازی را از حریف خسته و کم رمق گرفت. لو دادن توپ‌های متعدد از سوی هافبک‌های کم روحیه بارسا بار‌ها فرصت‌های خطرناکی نصیب مهاجمان مادرید کرد که کم دقتی مانع گل شدن آن‌ها شد. دوندگی تمام نشدنی در میانه میدان با بازی خوب والورده و کاسمیرو و نفوذ‌های مارسلو که با فرار‌های کوتاه وینیسیوس توام شده بود، باعث گشت تا نمایش خوبی شاگردان زیدان خطرناک جلوه کند. پیکه یک بار ضربه سر ایسکو را از روی خط دروازه بیرون کشید تا ناجی دروازه بارسا باشد.

در سمت چپ رئال با رفت و آمد‌های مکرر دو بازیکن تکنیکی و سرعتی برزیلی یعنی مارسلو و وینیسیوس، تمرکز و نظم دفاعی کاتالان‌ها را به هم زده بود و دقیقا از همین نقطه ضربه اصلی و نهایی را وارد کرد. ایسکو نیز پشت محوطه بارسلونا فشار را بر این تیم کامل کرد و اگر شوت‌های کروس در چارچوب بود، فاصله بیشتر می‌شد. این هافبک آلمانی صاحب سبک روی گل زیبای وینیسیوس پاس استادانه و استثنایی ارسال کرد که این برزیلی کوچک را با گلر ژرمن تک به تک کرد.

حالا در جدول لالیگا رئال مادرید با ۵۶ امتیاز در صدر و بارسا با ۵۵ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفتند. این دیدار یک مهمان ویژه داشت. کریستیانو رونالدو از لغو دیدار یوونتوس و اینتر (به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا) بهره برد و به اسپانیا سفر کرد تا ال کلاسیکو را از دست ندهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
بالای تیتر اشتباه است
بجای اینکه بنویسید رئال برگشت نوشتید رونالدو برگشت
باسلام
شبکه 3 ظاهرا سهامدار رئال مادرید هستش . آخه گزارشگر داشت خودش ومیکشته برای رئال مادرید. بنده خدا فکر نمیکنه نصف تماشاگر شاید طرفدار بارسلنا باشند یا یه عده بیطرف باشند. یک طرفه گزارش کردن به ضرر شبکه 3 ودرمجموع صداوسیما است. ................ یاشاید نون تو این هوچی گری هاست .
چه بازی زیبایی بود نه به بهانه ای بازی آنها را بدون تماشاگر کردند نه داور نتیجه را تعیین کرد
من یه رئالیم اما اطلاعات غلط ندین تو اخبارتون ماریانو دیاز اهل دومنیکنه نه برزیل یه ویکی پدیای معمولی رو هم نمی تونید بخونید
فوتبال يعني اين نه فوتبال درپيتي ما
زیدان هست
بالاخره یه بازی درست و حسابی دیدم از رئال
کشت ما رو
واقعا بازی قشنگی بود . هر دو تا تیم قشنگ بازی کردند . دمشون گرم
چرا بازی منچستر و لیورپول براش مطلب نمیزارید! فقط بارسلونا و رئال مهم براتون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل