بازدید 14543
هشدار به اصولگرایان مجلس یازدهم؛

قول داده‌اید پارلمان محلی برای حل مشکلات مردم و کشور باشد؛ فراموش نکنید!/ دعوا بر سر ریاست و انجام لابی‌های شخصی ممنوع

بحث درباره ریاست مجلس، ریاست کمیسیون‌ها و تصمیم گیری برای مناصب مهم و همچنین تاثیرگذار در پارلمان، مساله‌ای است که نباید اصل موضوعات مورد انتقاد نظیر جلوگیری از باند و باندبازی در مجلس، دنبال کردن سوال و استیضاح تا زمان تحقق مسائل و موضوعات شخصی، پیگیری اهداف فردی، وکیل الدوله بودن، خارج کردن مجلس از رأس امور و مسائلی از این دست که در نهایت منجر به از دست رفتن نفع کشور و مردم می‌شود...
کد خبر: ۹۶۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 29 February 2020

انتخابات مجلس یازدهم در حالی تقریبا تمام شده که تنها در یازده حوزه انتخابیه کار به دور دوم کشیده است. اکنون تکلیف ۲۷۹ نماینده مجلس یازدهم که با رأی مردم منتخب شده اند، مشخص شده و جمع کوچک باقی مانده نیز در پروسه دیگر به سایر ترکیب مجلس پیش رو ملحق خواهند شد. اما آنچه کاملا مشخص است، این که ترکیب مجلس یازدهم را اکثریت قاطعی از اصولگرایان تشکیل داده اند و جمع اندکی از اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و مستقلین توانسته اند به مجلس آتی راه یابند.

به گزارش «تابناک»؛ تقسیم بندی سیاسی نمایندگان راه یافته به مجلس و دور دوم انتخابات به گونه ای است که می‌توان ۷۵ درصد مجلس را متشکل از اصولگرایان دانست. مابقی تقسیم بندی سیاسی راه یافتگان به مجلس کمتر از ۱۰ درصد اصلاح طلب و اعتدالگرا و بیش از ۱۵ درصد چهره‌های مستقل هستند که آن‌ها نیز با شروع مجلس به یکی از این دو قطب‌ها یعنی یا به اصلاح طلبان و اعتدالگرایان و یا به اصولگرایان خواهند پیوست.

بسیاری از سیاسیون از جمله اصلاح طلبان در توصیف مجلس یازدهم از ترکیب و عبارت «مجلس یکدست» استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند که تمامی تصمیم گیری‌ها و اتفاقات در این مجلس مبتنی بر رویکرد کاملا اصولگرایانه شکل خواهد گرفت و البته بر این عقیده هم هستند که هر اتفاقی در مجلس پیش رو رقم بخورد، باید آن را به حساب و به پای جریان اصولگرایی نوشت، چون ترکیب این مجلس قریب به اتفاق از چهره‌های جریان اصولگرا تشکیل شده و کار هم بر مبنای نظرات آن‌ها پیش خواهد رفت.

اما، باید اشاره کرد که مجلس یازدهم به دنبال عملکرد نامطلوب فراکسیون امید و مجلس دهم به ویژه در مقابله با مشکلات پیش روی مردم و به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی شکل گرفت؛ جایی که اصولگرایان انتقادات جدی به عملکرد اصلاح طلبان و سایر اعضای مجلس دهم مطرح کردند و اعتقاد داشتند، اهمال مجلس دز انجام وظایف قانونی چه در حوزه قانونگذاری و چه در حوزه اجرا باعث شده است که مشکلات زیادی برای کشور و پیش روی مردم ایجاد شود.

قول داده‌اید پارلمان محلی برای حل مشکلات مردم و کشور باشد؛ فراموش نکنید!/ دعوا بر سر ریاست و انجام لابی‌های شخصی ممنوع

اصولگرایان با شعار تشکیل «مجلس قوی» و برای حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم پا به صحنه نبرد گذاشتند و تاکید داشتند که مجلس از انجام وظایف ذاتی خود فاصله گرفته و به محلی برای انجام لابی و بعضا پیگیری امورات شخصی بدل شده است، برای همین لازم است که تغییرات جدی در ترکیب آن ایجاد شود، به نحوی که کار «برای ایران» و «به نفع مردم» دنبال شود. نتیجه هم این شد که جمع بسیار کمی از نمایندگان مجلس دهم توانستند، مجوز حضور در مجلس یازدهم را کسب کنند.

حالا نوبت به اصولگرایان رسیده است تا آنچه را از سر انتقاد خطاب به اصلاح طلبان و مجلس دهم مطرح کرده اند، جنبه عینی ببخشند، یعنی برای تشکیل مجلسی قوی که در رأس امور است و با قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن از ایجاد مشکلات برای کشور و مردم جلوگیری می کند، گام بردارند و در حقیقت بتوانند شعارهایی که در جریان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم داده اند، محقق کنند. البته باید توجه داشت که یکدستی مجلس شاید خود به عاملی برای جلوگیری از این امور تبدیل شود.

در همین خصوص «احمد کریمی‌اصفهانی» در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات میان اصولگرایان به خصوص بر سر کسب کرسی ریاست، به درون مجلس یازدهم هم کشیده می‌شود یا خیر، اظهار کرد: احتمال اینکه اختلافات قبلی اصولگرایان اثرات خود را برای کسب سِمت‌ها در مجلس یازدهم بگذارد وجود دارد، اما اگر آن‌ها می‌خواهند برای خدمت وارد شوند این سِمت‌ها مهم نیست.

این عضو حزب موتلفه تاکید کرد: کار و طرح و تدبیر باید مهم باشد، پس بهتر است قبل ‌از آنکه در ملاعام مقابل هم بایستند، جلساتی را در یک مجلسِ فرضی یا سایه تشکیل دهند و این جایگاه‌ها را میان خود تقسیم کنند، دور از چشم مردم و صدا و سیما؛ که روزِ موعد با کمترین درگیری و آسیب این سِمت‌ها را تعیین کنند تا فقط به خدمت به مردم و سامان دادن امور برسند بنابراین این توافق قبلی باید شکل بگیرد.

از سوی دیگر، «عباس عبدی» تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز گفت: سکه‌ای که اصولگرایان بالا انداخته اند تا انتخابات ۱۴۰۰ ده‌ها بار چرخ می‌خورد و جابجا می‌شود تا به زمین برسد. مجلس یکدست شوخی محض است. با تشکیل چنین مجلسی خواهید دید بلافاصله شکافی میان اصولگرایان رخ می‌دهد و به روی هم آنچنان پنجه بکشند که هیچ گاه با اصلاح‌طلبان این کار را نکنند.

اینکه یکدستی بیش از اندازه ترکیب مجلس می تواند آسیب زا باشد، حرف درستی است که باید جریان اصولگرایی برنامه جدی برای مقابله با اثرات تخریبی این مساله داشته باشد. حتما شنیدن صدای آن 25 درصد غیر اصولگرا و همچنین بهره گیری از طرح ها، سخنان، ایده ها و افراد شایسته این بخش از پارلمان یازدهم، ضروری و اجتناب ناپذیر است که می تواند جلوی تکروی های ناشی از ایجاد اکثریت در پارلمان را بگیرد و همچنین به بهبود تصمیم گیری ها و امور هم منجر شود.

از طرفی اصولگرایان باید تمامی حواشی احتمالی ناشی از موضوعات یاد شده را از هم اکنون کنار بگذارند و با اتحاد و تصمیم گیری های واحدی که نفعش به مردم و کشور می رسد و در راستای تشکیل مجلس قوی و رفع مشکلات اقتصادی است، گام بردارند، چون اگر از همین ابتدا بنا بر چربش حاشیه به متن باشد، کار مجلس به درستی پیش نخواهد رفت، بلکه روال گذشته ای که به آن انتقادات جدی وارد بود، همچنان دنبال خواهد شد.

بحث درباره ریاست مجلس، ریاست کمیسیون ها و تصمیم گیری برای مناصب مهم و همچنین تاثیرگذار در پارلمان، مساله ای است که نباید اصل موضوعات مورد انتقاد نظیر جلوگیری از باند و باندبازی در مجلس، دنبال کردن سوال و استیضاح تا زمان تحقق مسائل و موضوعات شخصی، پیگیری اهداف فردی، وکیل الدوله بودن، خارج کردن مجلس از رأس امور و مسائلی از این دست که در نهایت منجر به از دست رفتن نفع کشور و مردم می شود را به فراموشی بسپارد؛ فسلفه تشکیل «مجلس قوی» همین است و هرچه غیر از این باشد، این موضوع را خدشه دار خواهد کرد؛ بنابراین، اصولگرایان حتما در تشکیل مجلس به این موضوعات و همچنین شعارهایی که داده اند، هم فکر کنند و هم وفادار باشند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۶
کسای که با آرای 20 درصدی انتخاب شدن انتظاری ازشون نیست! اونا که با مشارکت 80 درصدی و شور مردم رفتم همشون ناکارامد بودن اینا که ناکارامد هستن رفتن چه بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بیست درصدو هشتاد درصدو از کجا میاری ، سرلیست اصلاحطلبا عارف سال ۸۶ با یک میلیون و شصد هزار رای انتخاب شد یعنی تقریبا حدود ۲۳ درصد واجدین شرایط و قالیباف هم امسال با یک میلیون و دویست هزار رای انتخاب شد یعنی حدود ۱۸ درصد
،واجدین شرایط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
این حرف درسته به سبب شیطنت تابناک در انعکاس پررنگ این موارد و ایجاد و افزایش سقف مطالبات و نهایتا زدن این جماعت . تا جایی که ما گوش دادیم نه قول 100 روزه ای دادن و نه ولله و بالله گفتن و نه برنامه سختی دادن فقط گفتن کارامد میشیم و تلاش میکنیم و حتی اگر هیچ کاری هم نکنن و حتی خواب باشند تماما باز از مجلس فعلی سه بر صفر جلو هستند و حداقل اینکه به عنوان یک چوب میتونن نقشی مخرب نداشته باشند و یا فساد و..
اینا هم مثل اونا هستن

فرقی بین اصولگرا و اصلاحطلب وجود نداره

منافع هر دو مشترک است

همه سرکاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
احسنت
قبل از انتخابات هجمه ای براه انداختند با نام " مجلس جوان "

فردای انتخابات لیست ۳۰ نفره ی قالیباف با میانگین سنی ۵۵ سال نشانداد با موفقیت به نتیجه رسیده و جوانان حتی آبدارچی مجلس هم نخواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
هیچ کاری نکنن از مجلس فعلی نفعش برا کشور بیشتره . فقط حاشیه سازی کردن و بستر فساد رو برا خودشون و دولت فراهم کردن و وکیل دولت بودند تا بدون دغدغه استیضاح و.. کاراش رو بکنه
امسال ۶۰ درصد ناراضی داشتیم اما
اگر اصولگراها ثابت کنند مرد حرف نیستند و خدمتگزاران واقعی هستند تا انتخابات ریاست جمهوری توجه آن ۶۰ درصد را به خودشان جلب خواهند کرد و قطعا پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند بود

برای مردم مهم نیست از کدام گروه هستند . مهم رفع مشکلات و تامین آرامش و امنیت و معیشت است

یکسال فرصت دارند وگرنه آن ۶۰ درصد ناراضی به ۹۵ درصد خواهد رسید
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
برای من مهمه ، چون اصولگرایان رو کلا قبول ندارم تا حالا که کارنامه موفقی نداشتن چه زمانی که در راس کار بودن و چه زمانی که موی دماغ بودن ، از این به بعد
هم حتی موفق هم باشن باز هم قبولشان ندارم
سهیلا جلودارزاده چی شد ؟
زنی برای تمام ادوار

تو مجلس بعدی هست یا نه ؟؟؟؟؟

اگر باشه من استعفا میدم .
احتمال حذف ریاست جمهوری در این دوره از مجلس .

انتخاب نخست وزیر از درون مجلس با طرح نظام پارلمانی
احتمالا قالیباف یا یکی از افراد لیست قالیباف اولین نخست وزیر در نظام جدید سیاسی ایران خواهد بود
!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بهتر مثل کشورهای اروپایی ژاپن میشیم
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
نظام مخالفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
پس قانون اساسی چی میشه؟
تغییر قانون اساسی در این خصوص ،حتماً به این دوره مجلس نمی رسه شاید به هیچ دوره ای نرسه
به خاطر یک مجلس و نمایشی کرونا را وارد ایران کردند و صدایش را درنیاوردند تا تبدیل به قاجعه شد
تابی جون قول چیه ؟ واقعا فکر کردی اینها برای کار و خدمت نماینده شدن ؟ معلومه که برای گرفتن پست و مقام همدیگر رو خفه خواهند کرد .
مچلس بی اعتبار .....20درصدی....
12 سال در زمان لاریجانی سایلنت بودی تابناک الان زبان باز کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
الان نوبت خبرگزاري فارس است كه سايلنت بشه. برو بابا دلت خوشه
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
احسنت
بهتر از این یک جمله نمیشد جواب این شیطنت تابناک رو داد
((قول داده‌اید پارلمان محلی برای حل مشکلات مردم و کشور باشد؛ فراموش نکنید!/ دعوا بر سر ریاست و انجام لابی‌ها ممنوع))
بسیار کودکانه است اگر فکر میکنید جماعت مجلس نشین به فکر مردم باشند
تجربه ی 10دوره ی مجلس آیا کافی نبود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
گل گفتي،چه زود جاي شعار ماشيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت عوض شد. شايد هم عوض نشد از اول تشنگان قدرت بودندومردم بد متوجه شده بودند.
گرانی و بیکاری
سقوط بازارو صنایع
افت ارزش پول ملی
و...
دیگر امیدی نه به دولت داریم و نه به مجلس
هرجناحی بیاد بی خیال
اول خانه بعد همسایه اول به فکر- خود بعد اگر فرصتی شد ومنابعی ماند به فکر من و شما
وضعیت درست شدنی نبوده نیست و نخواهد بود
زیاد تقلا نکنید
کرونا همه چیز را به حاشیه برد :
مشارکت ضعیف در انتخابات
کشته شدگان آبان ۹۸
قربانیان هواپیمای اوکراینی
قربانیان مراسم شهادت سردار
بالا رفتن دلار و سکه
گرانی جدید مواد غذایی
گرانی خودرو
زلزله زدگان
سیلزدگان
پرنده های کشته شده در میانکاله
و......
........
....
..



کجا بود تا حالا ای کرونای محبوب سیاستمدارانی که همیشه دنبال بهانه اند ؟!؟!؟
همه فکر مردم به فکر‌جانشان هستند و به فکر سلامت‌مردم هستیم‌قالیباف به فکر‌ ریاست مجلس
حالا بگذار این مجلس پا بگیره بعد سر لحاف دعوا کنید ؟؟
برادر کسی که به قدرت برسه شرط و شروط اما و اگر شما را قبول نداره اگر شک داشتید رای به ایشان نمیدادید که حالا چرا و چگونه می کنید
با سلام به هر کسی که تمنای خدمت دارد که اگر نیت خود را خالص کرده باشد حتما با توفیق و هدایت الهی ، بصراحت آیه شریف قرآنی ، همراه خواهد بود و اما :
دین مبین اسلام فقط مظروفی نیست که در هر ظرف غیر مناسب و بلکه آلوده قابل جایگیری باشد بمعنای مصداقی شما نمیتوانید یک نظام کاملا اقتصادی سرمایه داری آنهم از نوع وابسته و بی حساب و کتاب داشته باشید و بخواهید در این ظرف آلوده و غیر متجانس ، احکام اسلام جاری کنید اگر از پول و گردش و اعتبار آن ، از بانک و نقش آن ، از سرمایه و تعریف اقتصادی آن در نظام و احکام اسلامی ، از تعریف صنعت و تکنولوژی و کارکرد آن و نسبتش با رفاه و ارتقاء ضرورتهای زندگی صحیح تا جایی که خود سوار بر انسان نشده و ابزاری در مسیر افزایش بیکاری نشود ، از معاملات و قراردادها و ارتباط آنها با پول - سرمایه - بانک ، از سطوح اجتماعی - اقتصادی جامعه ایران و ارتباطات شکل گرفته موجود آنهم در یک نظام مالی از هم گسیخته بشدت ربوی ( به تعبیر دیر آشنا : نزول خوری فراگیر ) و تعریف نشده ، از توسعه بشدت ناپایدار و گسترش سرطانی شهرنشینی مصرف گرا ، از بهم ریخته شدن و کنترل نشده بافت و مناسبت های اجتماعی ، از مرزهای باز و پرقاچاق ، ازسستی بنیان خانواده و رفاه زدگی کاذب ( ناشی از دلارهای نفتی و بریز و بپاشهای ناشی از آن و نه کار مولد ) ، از نحوه حضور با کرامت بانوان در عرصه های لازم و موثر اجتماعی ولی فراتر از عوامفریبی و تبلیغات حزبی - جناحی در جهت القاء وجه ترقی خواهی بقیمت ایجاد آشفتگی و لحیدگی این قشر محترم و حساس و آسیب پذیر و خلاصه مسائلی از این دست ، تحقیق و تصویر واضح و جامع نداشته باشید اقدام متعاقب درستی در پیش نخواهید گرفت لذا وظیفه مجلس جدید بسیار سنگین است و نیاز به مجاهدت قاسم سلیمانی گونه آنهم با درک ناشی از خضوع و خشوع ایمانی همراه با علمی که از آن در روایات به نوری که خداوند بخواهد در سینه هر کس جا میدهد ، تعبیر میشود نیاز است .
ظرفیت و سواد تبیین و ارائه موارد برشمرده و بلکه بیشتر از آن در مردمان فرهیخته است اگر سیاست بازی و حب های دنیایی و هواهای نفسانی و گروه گرایی های کور اجازهددهند .
پس بر ماست که همراهی و دعا بدرقه کنیم و بر نمایندگان جدید جد و جهد همراه با توجه ، توکل و توسل که این از فرصت های آخر است.
سعه صدر ، گشاده دلی و گوش شنوا در پناه صبر و صلات را برایتان از خداوند متعال خواهانم.
دقطعا دعوا سر بیشتر خوردن و بردن خواهد بود و کسی به فکر مردم نیست و نخواهد بود.
قول دادید كه پارلمان محلي براي خدمت به مردم وكشور باشد ::مگر نماينده هايقبلي در چهل ويك سال گذشته قول اختلاس ودزدي وغارت داده بودند مگر نظرشان اشاعه پارتي بازي ورانتخواري وفحشا وعوامفريبي وقاچاق فروشي وووووبود .
این ترکیب هم با اختلافات پنهان خود هیچ کاری از پیش نمی برند و یقینا به رسم معمول اعلام میدارند که عملکرد مجلس قبلی به گونه ای بوده است که سال ها طول می کشد تا ناکارامدی های قبلی جبران شود.
نویسنده این مطلب دل بسیار خوش و خرم و شادی دارد. عمده این افراد به هوس جاه و مقام و قدرت پا در عرصه سیاست گذاشته اند. حالا اگر در کنار قدرت به منافع ملی هم فکر می کردند، عیبی نداشت. موضوع بر سر این است که این جماعت منافع ملی را هم قربانی قدرت می کنند. البته باید توجه داشت اگر کسی منافع ملی را درک می کرد، می فهمید که اصلا در این ساختار سیاسی قدرت آبی برای منافع ملی گرم نمی شود. پس تنها کسانی که درک صحیحی از اصلاحات اساسی در این کشور دارند و اینگونه اصلاحات را دنبال می کنند، واقعا به فکر مردم و منافع ملی بوده و رضای خدا را دنبال می کنند و مابقی عمدتا رضایت نفس را بر هر چیز دیگری ارجح می دانند. افراد مصلح می توانند در قالب هر جبهه و جناحی بوده و فقط با ایفای صحیح نقش خود، منافع ملی و منافع مردم و رضای خدا را تامین کنند.
مجلس قوی شعار است مجلس با پشتوانه رای کم ، مجلس ضعیف است ولی تز تندروها ، تصاحب تمامیت مجلس بود و کار به مشارکت ندارند و حتی یک نفر مثل یزدی یک رای بیاورد منتخب است ....
کاش رای گیری به عقب افتاده بود و به جای ان کرنارابرای مردم اعلام کرده و معرفی کرده بودید.
افراد عادی می دانستند وفتی این ویروس در چین بااین وضع آمده کنترل نکنند به ایران هم می آید.متاسفم که صدای ما راهیچکس نمی فهمد.
در این اوضاع چین ما گردشگرچینی داشتیم و مراسمات و...و انتخابات.
الان هم همه مردم داغون هستن وبدون امادگی بیچاره پرستاران و دانشجویان پزشکی و کارمندان ازمایشگاه و تعدادی از پزشکان که بدون امکانات ایثار می کنند.
خدامند به این مردم مظلوم رحم کند.
به نظرم مجلس قوی یک فرض است، فعلا مجلس همان مجلس یکدست است، مگر اینکه ثابت کنند از این فرضیه عبور کرده اند. و بفکر گرفتاری های مردم و مملکت هستند و بطور اصولی با دولت برخورد میکنند نه متعصبانه و حزبی یا
گروهی .
خواهید دید مجلس آتی هم دردی از ملت و کشور را درمان نخواهد کرد مگر اینکه تفکر انقلابی بودن و جهادی عمل کردن را جایگزین تفکر جناح بازی کند . که بادیدن این بهار امید به سال نکو بعید است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر