بازدید 16051

اطلاعیه‌درباره‌درخواست‌وزیر‌بهداشت‌برای‌تعطیلی‌پارلمان

روابط عمومی مجلس پیرامون احتمال تعطیلی جلسات علنی پارلمان توضیح داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷ 28 February 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای نحوه تصمیم گیری درباره برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته آینده در پاسخ به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت از علی لاریجانی رئیس مجلس را تشریح کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱. سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا که رسما به مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده، در شرایط کنونی، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تهران و دیگر حوزه‌های انتخابیه است؛ لذا بنا به درخواست ریاست محترم این ستاد از رییس محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعطیلی جلسات علنی و غیر علنی تا اطلاع ثانوی، فردا، شنبه ۱۰ اسفند، موضوع در جلسه‌ای با حضور اعضای محترم هیئت رییسه بررسی و درباره چگونگی کار مجلس در هفته پیش رو و موضوعاتی که در دستور مجلس قراردارد، تصمیم گیری خواهد شد. بدیهی است به محض اتخاذ تصمیم توسط هیئت رییسه محترم، نمایندگان محترم و مردم عزیز از آن مطلع خواهند گردید.

۲. با توجه به این که نمایندگان در ایام تبلیغات انتخاباتی با عموم مردم در استان‌های مختلف در تماس بوده و ممکن است بسیاری از آن‌ها صرفنظر از ابتلا یا عدم ابتلا ناقل ویروس کرونا باشند، تجمع آنان در صحن نهایتا، شیوع ویروس کرونا را نه فقط در محدوده پارلمان بلکه در دیگر مجامع عمومی، حوزه‌های انتخابیه و احتمال سرایت آن را به مراجعه کنندگان تشدید خواهد کر‌د؛ لذا توصیه اکید ستاد ملی مقابله با کرونا، اتخاذ تصمیم و تدبیر عاجل در خصوص جلسات علنی و غیر علنی توسط هیئت رییسه محترم است.

۳. ضریب شیوع ویروس کرونا در محیط مجلس و سپس تسری آن به محیط بیرون به دلیل حضور نمایندگانی از همه نقاط کشور از جمله استان‌های درگیر و مراجعات پرشمار و مستمر مردمی از اقصی نقاط با هیچ یک از دستگاه‌های حاکمیتی قابل مقایسه نیست. بنا براین چنانچه تمهیداتی برای مقابله با شیوع کرونا در مجلس اتخاذ شود، رویکرد و گستره ملی داشته و مبتنی بر توصیه موکد ستاد ملی مقابله با کروناست که از پشتوانه شورای عالی امنیت ملی برخوردار است و نباید آن را به حفاظت بهداشتی از نمایندگان مجلس تقلیل داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی