بازدید 13190
۲

تأیید اولین ابتلا به‌کرونا بدون‌منشأ‌مشخص‌ در‌آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا ابتلای اولین فرد به ویروس کرونا «بدون منشأ مشخص» را تأیید کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 28 February 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، آمریکا امروز پنجشنبه ابتلای اولین فرد به ویروس «کرونا» را که منشأ آن مشخص نیست تأیید کرده است.

«مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در آمریکا گفته این بیمار که اهل کالیفرنیا است به هیچ جایی که ویروس در آن مشاهده شده باشد سفر نکرده و با افراد مبتلا هم در تماس نبوده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این بیمار را نخستین مورد گسترش ویروس در میان جمعیت عمومی دانسته است.

این بیمار که ساکن شهرستان «سولانو» در ایالت کالیفرنیا است هفته گذشته به مرکز پزشکی «یوسی داویس» مراجعه کرده، اما آزمایش کرونا بر روی او تا یکشنبه انجام نشده است.

دکتر «مین بلومبرگ»، متخصص بیماری‌های عفونی در این بیمارستان گفته ماهیت مرموز ابتلای این فرد به این بیماری بسیار بااهمیت است.

او گفت: «این نشان می‌دهد که این ویروس به جمعیت عمومی راه یافته و معنایش این است که تقریباً همه در معرض خطر قرار دارند. نمی‌دانیم چه کسی ممکن است ناقل باشد و ممکن است از چه کسی به آن مبتلا شویم.»

این پزشک گفته مشخص نیست این بیمار ویروس را از چه کسی دریافت کرده، اما همان فرد احتمالاً افراد دیگری را هم مبتلا کرده است.

پیش از ین وزیر بهداشت آمریکا ابتلای ۶۰ نفر را به این ویروس تأیید کرده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، دست‌کم ۴۲ مورد از این افراد مسافران سابق کشتی کروز «دایاموند پرنسس» بودند. سه نفر دیگر افرادی بودند که از چین به آمریکا بازگردانده شده‌اند.

از میان ۱۵ فرد دیگر، شمار زیادی اخیراً به شهر «ووهان» چین سفر کرده بودند و یا خویشاوند یکی از کسانی هستند که از ووهان بازگشته‌اند.

یک رسانه آمریکایی، امروز پنجشنبه با اشاره به اینکه ۲۸ میلیون نفر در آمریکا فاقد خدمات بیمه هستند شیوع ویروس کرونا در این کشور را فاجعه‌بار دانسته است.

پایگاه «تروث‌اوت» نوشته صرفنظر از تلاش‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای کوچک‌نمایی خطر ویروس کرونا این کشور از تبعات شیوع این بیماری مصون نخواهد بود.

در روز‌های گذشته عدم آمادگی دولت ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا هم به شدت مورد انتقاد محافل سیاسی در این کشور قرار گرفته است.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه/ ۷ اسفند) پاسخ دولت آمریکا به بیماری کرونا را «خجالت‌آور» و «کم‌رمق» توصیف کرد.

ترامپ برای مقابله با این ویروس مرگبار ۲.۵ میلیارد دلار بودجه درخواست کرده، اما نمایندگان دموکرات گفته‌اند محافظت از آمریکایی‌ها در برابر کرونا نیازمند ۸.۵ میلیارد دلار بودجه خواهد بود.

نانسی پلوسی گفت: «[پاسخ ترامپ به کرونا]خجالت‌آور است. او حالا پیشنهادی را مطرح کرده که برای مقابله با این ویروس بسیار ضعیت و کم‌رمق است. ما برای ایبولا ۵ میلیارد دلار هزینه کردیم.»

او در ادامه گفت: «او کار را بسیار دیر و کم‌رمق شروع کرده است. جای امیدواری است که می‌توانیم این فوت وقت را جبران کنیم، ولی لازم است آدم‌های حرفه‌ای و منابع کافی داشته باشیم و برای مردمی که به کشورمان برمی‌گردند از تاکتیک‌های هراس استفاده نکنیم.»

پیش از این سایر نمایندگان کنگره آمریکا هم سیاست‌های ترامپ برای مقابله با کرونا را مورد انتقاد قرار داده بود.

به عنوان مثال، «میت رامنی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه گفته که کشورش آمادگی مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ندارد.

رامنی در جلسه‌ای پشت در‌های بسته در کنگره از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت کوچک‌نمایی نگرانی‌ها درباره شیوع این بیماری انتقاد کرد.

ترامپ در دهلی نو به خبرنگاران گفته بود که اوضاع این بیماری در آمریکا «تحت کنترل» است و این بیماری، مسئله‌ای است که به زودی رفع خواهد شد.

میت رامنی که عضو کمیته بهداشت، آموزش و کار مجلس سنای آمریکا است گفت: دولت آمریکا اقدامات کافی را برای آماده شدن جهت مقابله با شیوع این بیماری انجام نداده است.

او گفت: «من از اینکه ما چه اندازه برای همه‌گیری این بیماری هم از لحاظ تجهیزات ایمنی و هم از لحاظ دستگاه‌های پزشکی برای کمک به مبتلایان آمادگی داریم، مأیوس هستم.»

رامنی اضافه کرد: «در مرحله کنونی، فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری ما پایین‌تر از حد لازم برای شرایطی است که ممکن است جدی شود. به نظرم باید از همه منابعمان استفاده کنیم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این اتفاق وقتی در شهرهای دیگه افتاد بعدا معلوم شد افراد زیادی در اون محیط آلوده شدند. مثل قم خودمون. یعنی احتمالا آمریکا هم بخش زیادیش درگیر میشه. خدا خودش رحم کنه.
شما لازم نكرده نگران امريكا باشين اونا خوب ميدونن چكار كنن . اين ماييم كه وامونده ايم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر