بازدید 3342
کاهش قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی

ترامپ درباره ویروس کرونا در آمریکا هشدار داد

امروز در بازارهای جهانی برای پنجمین روز متوالی قیمت نفت کاهش داد که بیشتر تحت تأثیر هشدار ترامپ به مردم آمریکا بود که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران را بیشتر نگران کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 27 February 2020

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 67 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 52 دلار و 76 سنت معامله شد. 

خبرگزاری رویترز نوشت؛ افت قیمت نفت امروز برای پنجمین روز متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق می‌افتد که قیمت نفت را امروز به کمترین میزان از ژانویه 2019 تاکنون رسانده است. کاهش قیمت نفت با خبرهایی مبنی بر اینکه شیوع ویروس کرونا در خارج از کشور چین هم افزایش قابل توجهی یافته، شدت گرفت.

 

امروز قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش داشت و 65 سنت در هر بشکه افت کرد و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 48 دلار و 8 سنت معامله شد. 

روز گذشته اعلام شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از کشور چین هم رشد چشمگیری داشته، به طوری که برخی از این کشورها برای اولین بار اتفاق می‌افتد. ایتالیا و ایران از کشورهایی بود که کرونا در آنها تعدادی را مبتلا کرده و به سرعت در حال توسعه است. 

روز گذشته دونالد ترامپ نیز اطمینان داد که خسارت ویروس کرونا برای مردم این کشور زیاد نخواهد بود. اگرچه ترامپ خواسته با این حرف قوت قلبی برای مردم آمریکا بدهد، اما بیشتر از نگرانی و شیوع این بیماری در آمریکا حکایت دارد. 

بازارهای بورس آسیا هم به توسعه این ویروس واکنش نشان دادند و بسیار احتمال دارد که ترس سرمایه‌گذاران از توسعه ویروس کرونا به اقتصاد جهانی ضربه خواهد زد. 

کاژاهیکو سایتو تحلیلگر ارشد در فوجی‌تومی گفت: «نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری را وادار کرد تا نفت را در بازار عرضه کنند».

سایتو اضافه کرد: در صورتی که شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدتر از این باشد، احتمال دارد قیمت نفت کاهش بیشتری یابد. به ویژه قیمت بنزین کاهش بیشتری خواهد داشت. 

سایتو گفت: دولت آمریکا هفته گذشته از کاهش تولید بنزین خبر داد، اما قیمت بنزین بیشتر تحت تأثیر کاهش تقاضا در این کشور کاهش یافته است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر