بازدید 366858

هشدار درباره ضدعفونی سطوح با الکل صنعتی

یک متخصص عفونی با انتقاد از مصرف بی‌رویه برخی ویتامین‌ها در جهت پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، گفت: هیچ مطالعه‌ای نشان نداده است که مصرف ویتامین خاصی می‌تواند در بهبود یا عدم ابتلا به کروناویروس موثر باشد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 27 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا یک متخصص عفونی با انتقاد از مصرف بی‌رویه برخی ویتامین‌ها در جهت پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، گفت: هیچ مطالعه‌ای نشان نداده است که مصرف ویتامین خاصی می‌تواند در بهبود یا عدم ابتلا به کروناویروس موثر باشد.

دکتر مسعود مردانی گفت: تنها برخی مطالعات نقش ویتامین C را در بهبود مختصری در علائم بیماری نشان می‌دهد البته، بنده توصیه می‌کنم به جای مصرف این ویتامین از پرتقال و سایر مرکبات استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: به دنبال برخی اخبار مبنی بر آثار موثر ویتامین C، این ویتامین نیز در داروخانه‌ها به راحتی یافت نمی‌شود که این موضوع درست نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان ماندگاری ویروس روی لباس افراد و لزوم شستشوی هر روز لباس‌ها، با بیان اینکه ممکن است آلودگی بر روی لباس‌های افراد بنشیند، گفت: توصیه به شست‌وشوی مداوم لباس‌ها بویژه پس از بازگشت به منزل را نمی‌کنیم اما، بهتر است پس از خارج کردن لباس‌ها از تن آنها را در ورودی خانه قرار داده و یا داخل کیسه‌ای مخصوض بگذارند و برای استفاده مجدد به همان شکل اقدام به پوشیدن لباس کنند.

مردانی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره مصرف الکل برای ضدعفونی کردن سطوح تاکید کرد: استفاده از الکل صنعتی را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که در صورت جذب شدن در بدن می‌تواند باعث کوری، نارسایی کلیه و... شود. استفاده از الکل اتانول نیز برای یک بار می‌تواند برای ۳ تا ۴ ساعت سطوح را عاری از میکروب کند و به هیچ عنوان نباید سطوح را غرق در الکل کرد.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین می‌توانند الکل را با اندکی آب مخلوط کرده و یا از مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل استفاده کنند. اما توجه کنید الکل هنگامی که از روی پوست تبخیر می‌شود، می‌تواند سبب ایجاد خشکی پوست شود که با کرم یا وازلین این مشکل برطرف می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۵
سه روز روزه پشت سر هم همه ایران وقرنطینه در منزل انشا الله قائله کرونا تمام می شود وشک نکنید.برای شروع از قم اغاز نمایید.ماه رجب است وروزه گفتن ثواب زیاد دارد.با روزه گرفتن کسی ضرر هم نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
ابله حالا باید همه تا می توانند بدن خود را تقویت کنند تا سطح ایمنی بالا برود.روزه چیه تجویز میکنی بیسواد؟والا ما تو گرمای تابستونش روزه میگیریم بدن ضعیف میشه و دچار سرماخوردگی میشیم چه برسه به الان.خواهشا شما هم نسخه پنبه آغشته به روغن بنفشه تجویز نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
روزه؟؟

چرت و پرت چرا میگی
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
جوابتو گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
روزه؟به کجار داریم میریم ؟؟لطفا به جای روزه گرفتن هر ده دقیقه یکبار جرعه ای آب بنوشید تا در صورت وارد شدن ویروس کرونا به معده،اسید مهده آن ویروس را از بین ببرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
مردم مدتهاست که روزه ان!!
هر کی کور شد مقصرش شمایید
الکل طبی کجاست؟
ما که از هر جا پرسیدیم گفت نداریم
بالای بخاری و شوفاژ میخ بکوبید البته مقاوم و یا چوب لباسی بزنید و لباسهایتان را آویزان کنید تا با حرارت ملایم تا فردا ضدعفونی شوند ...مخصوصا حوله هایتان و صدالبت با فاصله از لباس ها
پاسخ ها
پرنیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
مثبت را اشتباهی زدم به خاطر خطرافتادن البسه به خصوص هنگام خواب روی بخاری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
آمار آتش سوزی رو ببر بالا...کمی فکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
فقط در دمای 56 درجه ضدعفونی میشه
خب وقتی الکل سفید نیست چه کنیم
وقتی اصلا هیچ مواد مثل الکل ماسک و دستکش نیس چی میگی تو!!
گفته هیچ مطالعه ای نشون نداده مصرف ویتامین خاصی در جلوگیری از کرونا موثر باشه
آقای دکتر اصلا وقت تحقیق بوده؟ کلا دو ماهه این ویروس آمده و تحقیق یه کار وقتگیر هست. شما که راه حلی پیدا نکردید پس بگذارید مردم سیستم ایمنی شون رو قوی کنند. تمام حرفهایی که میزنید فقط برای آرام کردن بازاره نه کمک به مردم
لعنت بر کسب که در آزمایشگاههایش این ویروس را دستکاری کرد. وبه خورد پستانداران داد برای رد گم کردن . ودردنیا شایع کردند برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی وسیاسی کشور ها این جنگ بیولوژیکه که ازغرب وشیطان بزرگ شروع شده ویروس های ایدز وکرونا وسارسوابولا و..... همه از این نوع هستند . که قبلا سابقه اش به عرب برمی گردد.
من فقط الکل صنعتی استفاده می کنم چون الکل طبی پیدا نمی شود و یا بسیار گران شده است چرا در این شرایط به کارخانه های تولید الکل صنعتی نمی گویند به الکل مواد سمی و رنگی نزنند و الکل معمولی تولید کنند؟ یعنی این کار هم خط قرمزه ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
منبع تولید االکل طبی با صنعتی متفاوته و اینطور نیست که به الکل طبی مواد سمی بزنند و به عنوان صنعتی بیرون بدن
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
الكل صنعتي (متانول) خودش سمي هست نيازي نيست بهش ماده سمي اضافه كنند فقط بهش رنگ اضافه مي كنند تا معلوم بشه صنعتي و غير قابل شرب هست
سلام
ببخشید یکی از فامیل های بنده (تا دیروز تینر میزد) در شهریار اقدام به بسته بندی الکل صنعتی (مخلوط کردن با اب) و فروشش به عنوان ضد عفونی کننده کرده و از جوهر برای رنگ امیزی اون کرده
این مورد رو باید به چه ارگانی گزارش داد ؟؟؟
تو شهریارم هستش
با تشکر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اطلاعات
اطلاعات سپاه
وزارت بهداشت
الکل طبی پیدا نمیشه
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
سلام
به وزارت اطلاعات باشماره ۱۱۳
و به اطلاعات سپاه با شماره ۱۱۴
اطلاع بدید.
فورا پیگیری میکنند
حتی برای یک بار نتوانستیم اطلاعات سلامتی درست بدست بیاوریم و بخاطر بزرگنمایی و دروغ های شاخ دار و نا امید کننده با همه موارد مثل امنیتی ها برخورد میشود .مثلا" سئوال این است آیا الکل چوب که سمی است و همه میدانند آیا در شرائط ایران بدون الکل میتوان از الکل چوب برای ضد عفونی استفاده کرد .تمام مسئولین و پزشکان شروع میکنند به ضغرا و کبرا چیدن و مضرات گفتن چون کلمه الکل دارد ، اما بعد که به مراجع خارج رجوع میکنیم ابتدا میگویند استفاده برای ضد عفونی کردن مثلا" صندلی درمانگاه ، اتوبوس دستکش تو دست اشکالی ندارد اما خوردن و استفاده روی بدن اشکال دارد .مواظب مسمومیت باشید ..والسلام .
باید برگشت کنیم رو همون سگ مصبای قدیمی .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی