بازدید 32839
پاسخ رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت به شایعات کرونایی؛

مردم به شایعات توجه نکنند؛ تصمیمی برای قرنطیه شهرها نداریم/ دو، سه هفته برای شکست‌ دادن «کرونا» زمان لازم است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هر گونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کروناست. کرونا نباید به سلاح دشمنان ما برای به تعطیلی کشاندن کار و تولید در کشور تبدیل شود...
کد خبر: ۹۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 26 February 2020

مردم به شایعات توجه نکنند؛ تصمیمی برای قرنطیه شهرها نداریم/ دو-سه هفته برای شکست‌دادن «کرونا» زمان لازم است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هرگونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کروناست.

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام «حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: کرونا نباید به سلاح دشمنان ما برای به تعطیلی کشاندن کار و تولید در کشور تبدیل شود.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

می‌خواهم خدمت مردم بسیار عزیز کشورمان عرض کنم، مثل همه حوادثی که گاه و بی گاه کشور با آن مواجه شده و ملت و دولت در کنار هم و با همکاری و برخورد هماهنگ از آن عبور کردند، مسأله مواجه شدن با ویروس کرونا هم از همین روال پیروی می‌کند.

خوشبختانه در یکی دو هفته اخیر، تلاش‌های بسیار خوبی در کشور هم در بخش پیشگیری و هم در بخش تشخیص و هم در بخش قرنطینه افراد و هم در بخش درمان، انجام گرفته است.

نیازمند یک برخورد عالمانه با این مساله هستیم و باید رفتار تخصصی و جدی داشته باشیم. به همین دلیل هم مسئولیت امر به ستادی واگذار شده که رئیس این ستاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ بنابراین، در همه امور، هم از لحاظ آمار و ارقامی که باید به مردم منتقل شود و هم توصیه‌هایی که مردم باید گوش کنند و هم مراکزی که برای تشخیص و درمان وجود دارد، باید متمرکز و بدون توجه به شایعات به سخنان این مرکز توجه شود.

البته برای عبور از این مسأله ممکن است به یک، دو و یا سه هفته زمان نیاز داشته باشیم. گزارش‌هایی که تا دیشب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا داد، امیدوارکننده بودند.

امروز هم گزارشی دریافت کردم که کیت‌های تشخیص را که از خارج و از طریق سازمان بهداشت جهانی (WHO) وارد می‌کردیم – که البته همچنان به روند آن ادامه می‌دهیم – توسط متخصصین داخلی ما هم این کیت تولید شده و در حال آزمایش است، همه مراحل اولیه آن مثبت و قابل قبول بوده است و در نهایت ظرف امروز و فردا که به تأیید نهایی رسید، می‌توانیم در مدت کوتاهی صد‌ها هزار کیت، حتی میلیون‌ها از این کیت را تولید کنیم و در اختیار همه بیمارستان‌های کشور قرار دهیم که مردم خیالشان راحت باشد اگر موردی، شکی و تردیدی وجود دارد به راحتی پزشکان عزیز ما بتوانند به تشخیص نهایی برسند.

البته کاری که انجام می‌گیرد، یک کار شبانه‌روزی، دقیق و علمی است. در مجموع روند کاهش مراجعه و پیشرفت در امر درمان را مشاهده می‌کنیم؛ یعنی اگر ۱۰۰ نفر در روز‌های اولیه بستری بودند، از این ۱۰۰ نفر ممکن بود ۷، ۸ نفر از دنیا بروند، امروز این رقم خیلی پایین آمده است. بخاطر اینکه بر این روند مسلط شدیم. هم به روند تشخیص و هم روند درمان مسلط شدیم و این همکاری و هماهنگی را باید ادامه دهیم. دیشب هم تأکید کردم اگر قرار است جایی باید برای یکی، دو روز کمتر و یا بیشتر تعطیل شود، تشخیص‌اش به عهده این ستاد است؛ نه استاندار، نه فرماندار و نه وزارتخانه‌ای مرجع این تشخیص نیست. یعنی اگر فردی بیمار است، تب دارد و علایم اولیه را دارد، باید مراقبت شود و وارد آن آموزشگاه و دانشگاه نشود. اگر کسی را دیدند و علامتی را دیدند بلافاصله آن را به پزشک منتقل کنند و مراقبت‌ها انجام گیرد.

ما در جامعه هستیم و همه در کنار هم یک خانواده هستیم

البته همانطور که توصیه شده است، جایی که واجب نیست برای حضور ما و رفتن در اجتماعاتی که نیاز و ضروری نیست باید کاهش یابد یا قطع کنیم. همانطور که برخی از برنامه‌ها و فوق‌برنامه‌ها را قطع کردند بخاطر اینکه مراقبت بیشتر شود. در مراقبت و در امر بهداشتی نباید کوتاهی کنیم.

وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تولیدی ما برای اینکه اقلام لازم را در اختیار مردم بگذارند، باید همه توان خودشان را به کار بگیرند.

خوشبختانه در روز‌های اخیر نیروی انتظامی و تعزیرات با احتکارکنندگان برخورد خوبی داشتند باز هم این برخورد‌ها باید ادامه پیدا کند و نگذاریم که عدد کوچکی از مردم بخواهند از این امور سوء استفاده کنند تا از این مسأله به خوبی عبور کنیم و مسأله را بتوانیم به پایان برسانیم.

اما مسأله مهم‌تر از مسأله ویروس کرونا، ویروس ترس و اضطراب و تردید و بی‌اعتمادی در میان مردم است. این ویروس بدتر از آن ویروس است و نباید در مردم تردید و وحشت و اضطراب ایجاد کنیم این هم ویروسی است.

ویروس آنفلوآنزا هر سال در دنیا می‌آید و هر سال هم کشته می‌گیرد. در سال‌های اخیر و در آمریکا، آمار نشان می‌دهد بین ۱۲ هزار در سال تا سالی بوده ۱۰۰ هزار کشته آنفلوآنزا بوده است. آنفلوآنزای مختلف آمده و عده‌ای هم از بین رفتند.

تلفات کرونا بیشتر از آنفلوآنزا نیست. طبق نظر پزشک‌ها و دیشب هم متخصصین همین را می‌گفتند البته نوع انتشار، سرایتش ممکن است متفاوت باشد این‌ها همه درست است. متخصصین باید بیایند و واقعیت را به مردم بگویند و برای مردم توضیح دهند.

اضطراب و ترس مردم در حد لازم باشد و وقتی اضافه می‌شود، خودش خطرناک است و می‌تواند مشکلات دیگری را درست کند.

نکته دیگری که می‌خواهم تأکید کنم، شایعاتی است که در میان مردم وجود دارد که فلان شهر را می‌خواهند یک ماه و آن محله را یک هفته قرنطینه کنند. چنین چیزی‌هایی در تصمیمات کشور وجود ندارد. قرنطینه محله و شهر را نداریم. آنچه قرنطینه است، قرنطینه فرد است. یعنی اگر فردی علایم اولیه‌ای داشت این فرد باید قرنطینه شود. مراکز زیادی را هم در تهران پیش‌بینی کردیم. دیشب اعلام شد، تخت‌های فراوانی آماده شده است. در شهرستان‌ها هم آماده شده است و نیرو‌های مسلح نیزگفتند که برای هر گونه کمک آماده هستند؛ بنابراین اگر در مواردی، فردی مشکوک بود و علایمی داشت، فوری در آن مراکز بستری شود و بعد هم مشخص می‌شود که این دارای این ویروس است یا به سرماخوردگی عادی و آنفلوآنزای دیگری مبتلا شده است و باید مرخص شود؛ بنابراین مردم به این فکر نباشند که فروشگاهی یا شهری بسته می‌شود و یا قرنطینه عمومی ایجاد می‌شود.

خدمت مردم عزیز و بزرگوار عرض می‌کنم همه مواد غذایی، مواد اولیه، حتی شوینده‌ها هم که این روز‌ها مقداری کم بوده در روز‌های آینده جبران خواهد شد و در انبار‌ها و ذخایر وجود دارد.

مردم هیچ گونه نگرانی از این نظر نداشته باشند البته همه باید فردی مراقبت کنیم. دستور‌های بهداشتی را همانطور که توصیه می‌شود، مراعات کنیم. صدا و سیما هم به عنوان مرجعی است که باید به مردم آموزش داده و اطلاعات لازم را به مردم دهد.

خدمت مردم این نکته را هم تأکید می‌کنم، به هیچ عنوان آماری که وجود دارد، نه کم می‌کنیم نه زیاد و نه بزرگ‌نمایی و نه کوچک‌نمایی می‌شود.

دیشب هم تأکید کردم وزارت بهداشت و درمان هر آماری که هست با واقعیت برای مردم گفته شود؛ اگر فردی در سایه این بیماری فوت شده به مردم گفته شود؛ روزانه عده‌ای به طور طبیعی در همه شهر‌ها فوت می‌شوند؛ عده‌ای هم سرماخورده فوت می‌شوند؛ عده‌ای آنفلوآنزا گرفته فوت می‌شوند؛ این‌ها را پای کرونا نگذاریم؛ این‌ها عوامل خودش را دارد؛ آنجایی که وزارت بهداشت تشخیص می‌دهد به خاطر این ویروس کرونا بوده، باید برای مردم بگوید و اعلام کند.

مردم باید کاملاً اعتماد داشته باشند که آمار و ارقام به دقت برای آن‌ها بیان خواهد شد و از این نظر نگرانی نداشته باشند؛ نه از لحاظ شوینده‌ها و مواد غذایی. بحث قرنطینه هم که قرنطینه شهر اساساً نداریم و قرنطینه فردی در جایی است که مشکوک است و از سوی دیگر امکانات لازم در کشور وجود دارد؛ پزشک و متخصصین لازم داریم.

باز هم از پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستانی تشکر می‌کنم، بخاطر آمادگی، حضور، فعالیت و ایثارشان در این روز‌ها که ادامه هم خواهد یافت.

نکته‌ای که می‌خواهم تأکید کنم، اینکه کرونا نباید تبدیل به سلاح و اسلحه دشمنان شود؛ آمریکایی‌ها و دشمنان ما در طول این مدت، حدود ۲ سال (۲۱ ماه) که الان گذشته است، با تحریم و تبلیغ‌شان همواره خواستند در این کشور، تولید و فعالیت اقتصادی بخوابد و مردم در رنج قرار بگیرند.

این مسأله ویروس یک بهانه جدیدی دست معاندین نشود که این باعث شود، کار، فعالیت و تولید متوقف شود؛ البته مراقبت‌های بهداشتی سر جای خودش است؛ اینجا هم که می‌آییم جمع می‌شویم اگر وزارت بهداشت به ما گفت: قبل از ورود به جلسه باید دست‌مان را با صابون بشوییم این کار را می‌کنیم؛ یعنی هر چه وزارت بهداشت به ما بگوید انجام می‌دهیم.

نمی‌شود دولت را تشکیل ندهیم، مشورت نکنیم، تصویب نکنیم، کار مردم را حل نکنیم. ادارات و همه جا، همه مردم؛ بحمدالله همانطوری که در بیمارستان‌ها که خط مقدم است، پزشکان و پرستاران ایثارگرانه کار می‌کنند؛ همه مردم، فعالین تولید و کارخانجات همه کار می‌کنند و این کار باید ادامه پیدا کند.

نباید بگذاریم آمریکا یک ویروس جدیدی را بر ویروس کرونا سوار کند، به نام تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی و ترس فوق‌العاده؛ این توطئه‌ای است که امروز می‌بینیم و در تبلیغات خارجی هم شما می‌بینید؛ اخیراً یکی از مسئولین رده بالای آمریکا هم راجع به کرونای ایران حرف می‌زند؛ خودشان آنجا گرفتار کرونا هستند، خودشان در آمریکا، در آنفلوآنزا ۱۶ هزار کشته دادند و برای خودشان را نمی‌گویند.

اینجا روی خود را به سمت ایران چرخانده‌اند و با مردم ایران صحبت می‌کنند؛ مردم ایران خودشان هم هشیارند، هم مراقبت می‌کنند و هم کمک. این ملت، همان ملتی است که در همه روز‌های سخت به کمک همدیگر آمدند؛ امروز هم روزی است که باید همدیگر را یاری کنیم و به همدیگر کمک کنیم.

آمار و ارقام اقتصادی در مجموعه ماه‌های اخیر خوب بوده، نباید بگذاریم این مسأله بر آمار ما تأثیر بگذارد؛ در فعالیت اقتصادی، صنعت، رشد، کشاورزی، تورم، همه آمار‌ها در دو سه ماه اخیر خوب بوده، اگر نگذاریم این تأثیر روانی را در جامعه دشمنان ایجاد کنند یا افرادی که دانایی کافی ندارند و یا افرادی که می‌خواهند اظهار فضل کنند.

هر کسی می‌خواهد در این گونه مواقع اظهار فضل بفرماید، مرجع مشخص کردیم، فاضل در کشور زیاد داریم، اما مرجع همین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مرجع دوم نداریم.

خواهش می‌کنیم آنچه واقعیت است برای مردم بگویند. نسخه برای کشور نپیچند. آنجا که کشور نسخه‌اش می‌پیچد، ستاد ملی ما این مسئولیت را دارد. این تصمیم دولت و تصمیم شورای عالی امنیت ملی است و بر آن مبنا عمل می‌کنیم و ان‌شاء الله از این مسائل عبور می‌کنیم و در همین روز‌ها تا آخر سال شاهد افتتاح طرح‌های بسیار مهم هستیم و در این مسائل هم کارمان را پیش می‌بریم.

دیروز هم شما دیدید، بزرگترین هنر معماری، مهندسی و فعالیت ما در ساخت و ساز و عمران را مشاهده کردیم که ۳۲ کیلومتر که یا پل یا تونل است، در شرایط سخت افتتاح شد و آنجا رئیس بنیاد مستضعفان آمد آمار را اعلام کرد. خطاب به من گفت، اول دولت شما این طرح فقط ۱۷ درصد پیشرفت داشته و امروز رسیده به ۱۰۰ درصد یعنی ۸۳ درصد فعالیت در همین ۶ سال انجام گرفته است. علیرغم مشکلات و تحریم‌های سختی که داشتیم. ان‌شاء الله باز هم مردم تا آخر سال و اوایل سال آینده خواهند شنید طرح‌های بسیار مهمی که افتتاح خواهد شد.

همین‌جا می‌خواهم نکته‌ای را نسبت به بودجه سالانه خدمت نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی عرض کنم که روز‌های پایانی و هفته‌های پایانی خدمت خودشان را می‌گذرانند.

بودجه سالانه برای مردم ما بسیار مهم است. اولاً نمایندگان محترم توجه دارند قبل از اینکه بودجه در دولت مطرح شود ما کلیات بحث را در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بحث و مطرح و چارچوبی را تصویب کردیم. مقام معظم رهبری آن چارچوب را تأیید کردند بر مبنای آن چارچوب آمدیم در دولت لایحه را تصویب کردیم و خدمت نمایندگان فرستادیم.

نمایندگان ما در کمیسیون‌های مختلف و در کمیسیون تلفیق در خدمت نمایندگان بودند و توضیحات را دادند و روال هم همین است. وقتی همه کمیسیون‌ها پیشنهاد می‌دهند یعنی اصلش را قبول کرده اند که پیشنهاد می‌دهند. کمیسیون تلفیق هم وقتی اصلاح می‌کند یعنی اصلش را قبول دارد. پس به طور طبیعی مجلس عملاً پذیرفته که این بودجه، بودجه‌ای درست است. حالا اصلاحات را نیاز می‌بیند، اصلاح می‌کند.

خوشحالم که این لایحه با تدبیر نمایندگان محترم و ریاست محترم مجلس به کمیسیون تلفیق برگشت؛ ان‌شاء الله امیدواریم آن‌ها دقت‌شان را بکنند ما هم در خدمت آن‌ها هستیم تا این لایحه بودجه سریع‌تر به تصویب برسد برای سال آینده.

من در اینجا هم خدمت مردم و هم خدمت نمایندگان عزیز عرض می‌کنم ما بودجه را بر مبنای واقعیت‌ها در نظر گرفتیم. ممکن است در یک جایی بحث این باشد که این واقعیت که پیش‌بینی کردیم، صد در صد تحقق پیدا می‌کند یا نمی‌کند، راه جبرانی برایش گذاشتیم و در نظر گرفتیم که اگر این راه به صد در صد نرسید از راه دیگری که ۵۰ درصد داریم استفاده می‌کنیم آن ۵۰ درصد بشود ۷۰ درصد فرمول‌هایش در بودجه مشخص است. حواس‌مان جمع بوده در چه شرایطی داریم این کار را انجام می‌دهیم.

در بودجه دنبال این بودیم که زندگی مردم، کارمند‌ها و بازنشسته‌های ما طبق روال انجام بگیرد. با کمکی که می‌شود در سال آینده انجام داد برای رفاه بیشتر خواستیم مبارزه با فقر را در این لایحه ادامه دهیم. مسأله اشتغال برای ما مهم بوده و بحثی است که در این بودجه مد نظر قرار دادیم.

بخش‌های عمرانی کشور برای ما بسیار مهم است که در این بودجه بیش از بودجه‌های دیگر مورد توجه قرار دادیم. می‌دانستیم در مسأله نفت اتکا باید کم شود، کمترین اتکا به نفت هم در همین بودجه وجود دارد؛ بنابراین خدمت مردم عزیز عرض می‌کنم دولت همه زحمت خودش را در این زمینه کشیده، بودجه را آماده کرده و همه روال را طی کرده و حتی جا‌هایی که لازم بوده مجوز‌های لازم را بگیرد، اجازات لازم را گرفته و خدمت مجلس داده است.

از مجلس عزیز هم توقع داریم که ان‌شاء الله این را سریع‌تر نهایی کند و بودجه تصویب شود، ان‌شاء الله وزیری هم که پیشنهاد می‌دهیم برای وزارت کشاورزی، آن را هم نمایندگان محترم بررسی می‌فرمایند و ان‌شاء الله رأی مثبت دهند و کابینه در این زمینه تکمیل شود و بتوانیم کارمان را ادامه دهیم.

نکته آخر بحث سیل است که این روزها، کم و بیش در بعضی از استان‌ها باز صدایش را می‌شنویم. خدمت مردم عزیز می‌خواهم عرض کنم که امسال، پیش‌بینی‌ها خیلی بهتر از پارسال است و آمادگی‌ها خیلی بیشتر از پارسال است.

وزارت نیرو، تنظیم سد‌ها را بهتر از پارسال با احتیاط بیشتری مد نظر قرار داده است. همین هفته قبل که آمار سد‌ها را می‌دیدم و امروز هم وزیر نیرو توضیح بیشتری داد، همه سدها، گنجایش خوبی دارد؛ بنابراین هر چه این روز‌ها باران بیاید، سد‌ها تاب‌آوری لازم را دارد تا این آب‌ها را پشت خودش جمع کند و هر جا لازم بود رهاسازی به مقداری که لازم است و خسارت به پایین‌دست نزند، انجام می‌شود.

ستاد بحران کاملاً آماده است. استاندار‌ها و فرماندار‌ها پای کار هستند. با برخی از استاندار‌ها صحبت کردم آقای وزیر کشور منظم آن را دنبال می‌کنند و آمادگی کامل وجود دارد.

امیدواریم امسال رحمت خداوند برای ما بیشتر باشد و خسارت احتمالی برای مردم عزیز کمتر باشد. خودمان را برای یک سال بسیار خوب آماده کنیم و ان‌شاء الله خداوند به همه ما توفیق دهد تا خادم بهتری در سال آینده برای مردم باشیم و مردم با تلاش بیشتری کار خودشان را انجام دهند. مردم مطمئن باشند، دولت همه امکان و توانش را برای مهار ویروس کرونا به‌کار خواهد گرفت و ان‌شاء الله هر چه سریع‌تر با کمک مردم از این مشکل هم به حول و قوه الهی عبور خواهیم کرد؛ ان‌شاء الله.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۰۸
۲ ۳ هفته که زحمت کشیدین تدبیر به خرج دادین!!! هوا گرم میشه خودبخود از بین میره!!
تو این ۲ ۳ هفته میخواین چکار کنین؟؟؟ ۲۰ روز برای انتشار ویروس خیلی زیاده!! آمار کشته ها داره صعودی میشه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
چطور میشود ایشان را استیضاح کرد.
بنظرم ایشان توانایی اداره کشور را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ایتالیا که بزرگترین مرکز گردشگری آن میلان و ونیز است و مراکز دینی را قرنطینه کرده و جلوی تردد شهر به شهر را گرفتند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آقای رییس جمهور!!! سلاح دشمنان چیه؟ بیدار شو، بیشتر کشورهای دولت رو تعطیل یا دورکار کردن. شهرهای مبتلا قرنطینه شدن. کسب و کار و دو لت و ... همه برای زندگی باید رونق داشته باشن نه برای مرگ و میر
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
والا بنده در طول 20 سال تحصیلات در ابتدایی.راهنمایی.دبیرستان.دانشگاه حتی یک روزهم بخاطر این قرتی بازی و سو سول بازی ها تعطیل نشدم.حالا یکی سرفه می کند می گن مملکت تعطیل.یعنی چی.ویروس همه جا منتشر شده و با تعطیلی نمی شه جلو. انتشارش رو بگیرید..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
این خنده اش بیشتر از کرونا داره قربانی میگیره
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آقای روحانی هنوز ما متوجه نشدیم وقتی کشور در وضعیت پدافندی قرار داشت چرا پروازهای هوایی تعطیل نشدند؟
الان شما با وجود اینکه می دانید چین بعد از دو سه ماه کاری نتوانسته انجام دهد و ووهان را در ابتدا قرنطینه کرد و با این وجود کرونا در کل چین منتشر شد باز هم با این ساده اندیشی و اقدامات اینچنینی جان افراد را به خطر می اندازید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
این رفتار روحانی شبیه دستور نرخ ارز 4200 تومانی جهانگیری است که فکر می کردند با دستور می توان جلوی افزایش نرخ ارز را گرفت.این افراد چرا کمی فکر نمی کنند؟ آقای رییس جمهور اگر شما دستور اکید بدهید که شنبه روال عادی برقرار شود، آیا ویروس های کرونا هم به حرف شما احترام می گذارند؟آیا از شنبه در داروخانه ها نیز ماسک به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرد؟بچه های ما که به مدرسه می روند و کسی هم نمی تواند جلوی شیطنت و بازی های کودکانه آنها را بگیرد از انتقال ویروس به یکدیگر در امان می مانند؟ کلیه مسوولان نکه نتوانستند با چند کار ساده جلوی ورود ویروس به کشور را بگیرند، اکنون توانایی کنترل آن را خواهند داشت؟ امروز دیدیم که به هر نماینده مجلس یک کیف قرمز حاوی مواد ضد عفونی برای مقابله با کرونا تقدیم کردند. آقایان نماینده آیا مردمان شهرهایتان نیز از این کیف ها دارند؟ نکند دوباره موضوع ژن خوب در میان است؟ یاد جبهه و کمبود ماسک شیمیایی و ایثار رزمندگان افتادم. خواهش من از رییس جمهور و سایر مسوو لان این است که اصلا" خودشان را نگران نکنند و دیگر هیچ تصمیمی نگیرند. ما مردم ایران خدایی داریم و با توکل به خدا و بدون نیاز به شما سعی خود را در ریشه کنی این بیماری خواهیم کرد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
واقعا با تمام وجود پشیمانم که با ترغیب دوستانم به روحانی رای دادم.
از همه هم معذرت میخوام.
امیر
| Turkey |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
منظورش از شایعات اخبار صدا و سیماست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
یادم هست معاون آقای روحانی میگفتند قیمت دلار 4200 (دلار جهانگیری) هست و کسی بالاتر بگه مثل قاچاق هست و مثل قاچاقچی برخورد می کنیم، بگذریم الان دولت خودش هم این حرف را قبول نداره. ولی با همین مثال باید یاد گرفت که برای برخورد با مشکلات اینچنینی نمی شود با سیاست های دستوری برخورد کرد.

مگر بیماری و کرونا از شما دستور میگیره؟ خود چین بعد از دو سه ماه هیچکاری نتوانسته انجام بدهد.
بعدا اگر فاجعه شد خودتان هم نمی توانید پاسخگو باشید. چون این بار مثل دلار صرفا یک ضرر اقتصادی نیست.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
وقتی وقت انتحابات حضرتعالی برای جمع آوری رای به صدا و سیمای "ملی" میگفتی صدا و سیمای "میلی". الان میشه گفت صدا و سیما تنها مرجع اخبار درسته؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
واقعا از این همه ملاحظه کاری ومصلحت اندیشی وترس در اعمال تصمیمات درست حالم به می خوره
دانشجوی بی صدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
من یکی کاری به این حرف ها ندارم چنانچه بواسطه خروج از خانه برای دانشگاه مبتلا شوم قسم خوردم تا جایی که توان داشته باشم دیگران را هم مبتلا کنم به قول قدیمی ها دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم دیگران میل کنند ولله . این که نشد برای راحت خودشان راضی اند تمام ملت در معرض باشند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شایعاتی که بعدا درست از آب در میان.
واقعیت هایی که بعدا نادرست از آب در میان
مساله این است
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
روحانی به ویروس کرونا دستورداده شنبه ازکشورخارج بشه !!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
به کرونا دستورداده ازشنبه بره پی کارش ویروس کرونا رو با بورس دستوری اشتباه گرفته !!!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
من لیاقت مردن با کرونا را دارم چون به تو رأی دادم
این ساده انگاری امور اعصاب ما رو داغون کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تیم ویژه پزشکی. وسایل مجهز پیشگیری و انواع و اقسام محافظ ریز و درشت رو از خودت دور کن و مثل یک مسئول واقعا اسلامی بیا تو مردم تا حرفت رو باور کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آقای روحانی، یکبار توی این شرایط با مترو سفر کن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام بر روحانی .درود بر خاتمی
یکی نیست به این بگه دیگه چه اتفاقی باید بیفته تا قرنطینه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آقای روحانی، شما نماینده ملت هستی، باید ببینی ملت از شما چی میخوان. شما نمیتونی نظر شخصی راجع به زندگی مردم بدی. باید در این شرایط مرگ و زندگی به خواسته مردمی که شما رو رییس جمهور خودشون کردن گوش کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
دوست عزيز قرنطينه كردن هزينه دارد . بايد آب و نان مردم را دولت بدهد و اين دولت با كسري بودجه نجومي اين كار را نمي تواند انجام دهد .
هر چی می کشیم از بی تدبیری شما است کاش دو سه هفته دیگه ریاست شما تمام میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بدبختی اینه که اینم بره یکی میاد بی تدبیر تر. خاک بر سر من که رفتم رای دادم.
لطفا لطفا لطفا مدارس و دانشگاه ها و ادره ها را تا پایان نوروز تعطیل کنید.
کسانی هم که به مسافرت تفریحی بروند را شناسائی و سهیمه بنزینشان را قطع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تنها راه کار همینه ..اقای تابناک خودت یک نظر سنجی آنلاین بزار و نتیجه را تا فردا منتشر کن ..
موافقین و مخالفین تعطیلی ..مردم خیلی خیلی آگاه تر و با شعورتر هستند به والله .. ..مردمی نجیب هستیم به والله قسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
معنی نجابت ساکت بودن در برابر حماقته مدیرانه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تعطیل کنند که چی؟شما می تونی جوان ونوجوون رو تو خونه زندان کنی.خیر
دانشجوی بی صدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
من یکی کاری به این حرف ها ندارم چنانچه بواسطه خروج از خانه برای دانشگاه مبتلا شوم قسم خوردم تا جایی که توان داشته باشم دیگران را هم مبتلا کنم به قول قدیمی ها دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم دیگران میل کنند ولله . این که نشد برای راحت خودشان راضی اند تمام ملت در معرض باشند!!
فقط سه هفته !؟ رسما ملت رو نااگاه فرض کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
این هفت سال که تعطیل بود اتفاقی نیفتاد، 3 هفته دیگه هم تعطیل کنین
خاک بر سر من که به تو رای دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خاااااااااااااااک
ای خاااااااااااااااااااااااک
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام بر روحانی .درود بر خاتمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
واقعا گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
گول خوردیم , یک ملت را گول زد
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
هموطنان منو ببخشین من به این ادم رای دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مشکل روحانی نیست. مشکل از همه مسولان است نگران نباشید
دکتر روحانی فکر می کنه ویروس کرونا هم جزئی از کابینه است که به فرمان وی واکنش نشان بده
کل کشور را آلوده کردید با این ندانم کاریهاتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ولی خدائیش کرونا هم جزئی از کابینه دولت تدبیر و امید شده
ربیعی هم گرفت
مونده اسحاق و حسن
ولی جهانگیری باید خیلی مراقب باشده
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ویروس کرونا رو بورس دستوری اشتباه گرفته !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
استیضاح حریف این دولت نشد
کرونا شاید بتونه کاری بکنه
مردم نه به شایعات توجه میکنن نه به مسئولین و تصمیمات مسئولین!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بله.جوشانده های گیاهی بخورید وبی با بی خیالی طی کنید.اصلا فکر کنید مرده اید واگر هنوز نفس می کشید چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاده.
منظورش اینه که اگه بهار بیاد ویروس از بین می ره
شماها اقایون یک شوخی تلخ بود مدیر شدنتون با تاریخ و مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
یک شوخی تلخ به قیمت نابودی زندگی میلیونها ایرانی و ناامیدی از همه کس و همه چیز
اقاي روحاني ! چرا كشور ما انقدر دشمن دارد ؟ چرا در بقيه كشور ها دشمن هراسي وجود ندارد ؟ مگر مسئولين كشور ما چكار كرده كرده اند كه اين همه از دشمن واهمه دارند ؟ چرا ما نامحرم هستيم و از هيچ چيز خبر نداريم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اگر دشمن دشمن نکنند که جوابی برای مطالبات و بی تدبیری ها ندارند . یک دشمن فرضی همیشه تو محاسبات آقایان وجود دارد که تمام مشکلات و ندانم کاری ها تقصیر اوست ..
دست دوستی بطرف هر کس دراز کنید محال است با شما دشمنی کند .
بززرگترین دروغها و شایعات را مردم از مسئولان میشنون
ماسک مجانی چی شد ؟
خبر دارید الکل شده لیتری 70 هزارتومن ؟!
دروغ باز شروع شد
مثل اینکه جناب عالی می خوای همه ملت را بکشی!!!!!
پرستار 25 ساله گیلانی هم فوت شد.
نه بابا چه نگرانی
مرسی که مواظب همه چیز هستید
ممنون بابت همه چی
کار و تولید که خیلی وقته به خاطر سوءمدیریت مسئولان تعطیل است.کرونای بیچاره! این وسط چه تقصیری داره؟
رئیس جمهور دستور دادن کرونا هم شنبه اطلاعت می کنه و اوضاع عادی می شه از این خبرا نیست که حرف شنوی نکنه
وای حسن!!!!
مردم از قرنطینه شدن نمی ترسن! از قرنطینه نشدن میترسن!
یه فکری بکن....یه کاری بکن.....نه ماسک هست ....نه الکل ....نه ژل شستشو....اینا که دیگه تحریم نیست!
تجربه نشان داده شایعات واقعیت هستند
. توی این دو سه هقته چند نفر خواهند مرد ؟ اصلا برات مهمه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
عیب نداره! طبق احادیث میروند به بهشت
به نظر شما دروغگو دشمن خداست یا مردم , یا هر دو؟
امارهای فوق احمدی نژادی ایشان ارائه کردند!!!!!!!
اقای روحانی کرونا را کوچک کنیم و بی اهمیت ایا مردم دیگر مریض نمیشوند؟؟؟
دو تا سه هفته!!!!!! یاد وعده 100 روزه ات افتادم.
تا دو سه هفته دیگه مشکل با عادی شدن تعداد جانباختگان حل خواهد شد
مردم در مورد دلار هم به شایعات توجه نکردن و الان دلار داره با بی توجهی به مردم بالا میره!!!
دشمن کیلویی چنده؟
جناب آقای رئیس جمهور اصلا هیچ درکی ندارد که با چه چیزی روبرو هستیم.
همه چي رو به دشمن ربط ميدين!!! كدوم دشمن!!!؟؟؟؟
مدارس زو تعطیل کنید، بخدا بهتر میشه
سه هزار نفر تلفات بدیم و منتظر بمونیم تا تابستان و بهار بیاد تازه شاید بیماری کنترل بشه

مدیریت انتظاری و صبر کن در ایران

شما برای چی حقوق میگیرید. حداقل نمیتونی مدیریت کنی استعفا بده
دوسه هفته !!!!!

یکماهه ویروس را وارد کشور کرده اید چیزی نگفتید حالا انتظار دارید حرفاتو باور کنیم !!!؟؟؟؟؟؟
این سلاح دشمت نیست این یک ویروس بشدت مسری است. ما دشمن داریم ایتالیا یا چین و کره جنوبی هم دشمن دارند؟ آقای روحانی اصلا فرض کنید دشمن ویروس رو آورده حالا که چی؟ مردم بروند تو مترو و اتوبوس سر کلاس فوج فوج بمیرند؟ بخدا دریغ از یه ذره منطق و تدبیر و تعقل
محاکمه ی مسئولان انکار کننده و کتمان کننده و مخفی کار در مورد ویروس کرونا را خواستاریم

اگر شما این کار را نکنید مطمئن باشید عذاب خدا در انتظار شماست
فعلاً که طبق آمار خودتان در نقشه ایران کرونا در حال پیشروی میباشد.
کاش چند نفر از مسئولین سطح اول دچار این بیماری می شدن شاید قضیه رو جدی می گرفتن
ممنون از اقای دکتر روحانی، من کاملا با صحبت های ایشان موافقم و این توطئه آمریکاست که قصد دارد یکی از قدرت های اول اقتصاد جهان را با این حربه خارج کند. من همانطور که به FATF قدرت خود را نشان دادیم به کرونا هم نشان خواهیم داد
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
:)) خدا شفات بده
حسن کلید ساز
داروی یا واکسن کرونا رو کشف کردید که بااین اطمینان صحبت میکنید
تمام دنیا با اون همه امکانات نگران هستندشما میگی تا چند روز دیگه تموم میشه .
دارو دارید ،امکانات پزشکی دارید چی دارید تو رو به شرافتتان دیگه باجان مردم بازی نکنید
راس میگه سالهاست دخترش در اروپا جاش امن امن است وتا
ده متری کسی نمی تونه نزدیکش شود
آقای رییس جمهور بار شکست کرونا را روی دوش مردم انداخته اند. شرم آور است.
جان مردم چه اهمیتی داره.
كشور ايتاليا بعنوان يك كشور پيشرفته و صنعتي
كشورچين بعنوان قطب دوم اقتصاد جهان
به اين نتيجه منطقي رسيدند كه براي مهار هرچه سريعتر سرايت ويروس كرونا
بهترين و اولين اقدام لازم قرنطينه كردن مناطق آلوده است و بعد شروع به مبارزه كردند
جناب روحاني با كدام منطق و استدلال مي فرمايند قرنطينه لازم نيست؟
اگر قرنطينه انجام نشود پاسخ هزينه هاي گزاف اين تصميم را چه كسي خواهد داد؟
منکه بچه هامو نمی فرستم مدرسه به هر قیمتی حتی اخراج از مدرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ماهم کلا همسایه ها تصمیم گرفتیم
طبق معمول ، حرف هایی میزنند که نشان از ناآگاهی نسبت به مسئله دارند و متاسفانه جان مردم شده فدای مسائل حاشیه ای که البته از دید دوستان مسئله اصلی است
اين چه رييس جمهوري اخه همه چيزش برعكسه .... امريكا تحريم نكرده كه دلار رو برد بالا الانم كه اينطور معلوم نيست كدوم طرفي
سلام یک نفر این جمله رئیس جمهور را برام معنی کنه: «ما در جامعه هستیم و همه در کنار هم یک خانواده هستیم.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
منظورش خودش و رفقاشه
وگرنه ما تابحال رئیس جمهور رو از سه فرسخی هم ندیدیدم
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
یعنی خود مردم میدونن و ویروس به ماچه... جای دختر و خانوادش که خوبه نگران چی باشن اینا ....
بانک مرکزی اعلام می کنه سال ۹۹ سال سختیه ‌. مردم خودشونو برای کرونای بانکی اماده کنن. انوقت رییس جمهور میگه سال ۹۹ سال پر خیر و برکت.
کدوم رو قبول کنیم
بنده خدا تو خودت ENDشايعات هستي وبعد مردم را توصيه به عدم توجه به شايعات مي كني؟
اخه قربونت برم رییس جمهور عزیزم فردا میایی میگی منم با شما فهمیدم
ما نگران تعطيلي كار و كاسبى نيستيم چون دوستان خوبي مثل سوريه و لبنان و يمن داريم كه به دادمان خواهند رسيد . شما هم به خودتان استرس وارد نكنيد از شنبه همه چي درست ميشه .
متاسفانه امروز در شرایطی‌هستیم که شایعات و فضای مجازی‌بین مردم قابل اعتماد تر از فرمایشات مسئولین و مقامات هست. ریشه اش هم در عدم صداقتی با سابقه بالا قرار داره. این بی اعتمادی از ویروس‌بیماری‌خطرناکتره.
کرونا خوب است. قرنطینه اش نکنید. زندانی اش نکنید. خدا کرونا را آزاد آفرید.
تشکیلات شما شکست نمیده هوا خودش چاره ساز است.
دلار۱۶ هزار تومان، دو سه هفته وقت بدین بشه بیست تومان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مگه ميشه ؟ اقاي همتي گفتند دلار ٢٠ تومن ؟ ارزو بر جوانان عيب نيست .
خوب دو سه هفته میشه عید تعطیل کنید تا واقعا کرونا از پا در بیاد
بابا یکم به حرفهای کارشناسان واقعی گوش کن . فردا صبح جمعه ای نیایی بگی من امروز فهمیدم شرایط مملکت یه جور دیگه است. فقط خدا رحم کنه تا اون موقع کوهی از کشته جمع نشده باشه.
به واقعیت چی به اونم توجه نکنیم
لطف کنید تجربیاتمون رو به کشور دوست و برادر چین انتقال یدید تا اونها هم در دو ، سه هفته بتونن کرونا رو شکست بدن
جناب آقای رئیس جمهور محترم اگر هواپیما ماهان پروازش به چین را انجام نمی داد اگر قم قرنطینه می شد تمام کشور در گیر این بیماری نمی شد و هزاران اگر های دیگر مردم با این وضعیت دیگر توان و طاقت درگیری با این بیماری و مرگ عزیزانشان را ندارند به داد مردم برسد مردمی که همیشه و همه جا پشتیبان دولت و نظام و انقلابند و این بار وقت آن رسیده که مسئولین از خودگذشتی برای این مردم مظلوم نشان دهند
ازهمین الان تعطیلی عیدرواعلام کنید مثل تعطیلی عید از اول فروردین دوباره اداره جات روبازکنید
ضمن تشکر از همه خادمین واقعی ملت از نیروهای مسلح گرفته تا جامعه خدوم پزشکان .
موارد ذکر شده توسط رییس جمهور محترم قابل تامل است و دراین بین همکاری کامل مردم در عدم تردد بی مورد و رعایت اصول بهداشتی فردی است ..

اما کمک شایانی که می تواند داشته باشد تعطیلی مدارس تا پایان سال و ادامه تحصیل در سال بعد با افزایش حتی یکماه تا اخر خرداد ..
حجم ترددهای بسیار پایین آمده و نگرانیها خیلی کمتر خواهد شد ..برخی از کودکان معصوم که بخاطر داستان آلودگی هوا دچار آلرژی هستند درمعرض خطر بیشترند ..
حال که همه در کنار هم مثل زمان جنگ با عراق قرار است باشیم ..به افکار عمومی و خواست اولیای نگران هم توجه کنیم ...
چون بد آید ، هرچه آید بد شود / یک بلا ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ؛ مهر از فروغ / فلسفه باطل شود ، منطق دروغ!
اینم از آقای رییس!! قرنطینه نداریم؟؟!! اصلا ایشون نمیدونه ماجرا چیه؟؟ آقای روحانی به آمار کرونا نگاه کن..! بازم قرنطینه نداری؟؟!!!
من که اگر فرزندم از دانشگاه اخراج بشه و حتی اگر از ایران هم اخراج بشه نمی گذارم تا ترم بعد دانشگاه بره جونش را دوست دارم و به هیچ شایعه و تهدیدی هم نمی ترسم مسئولین مردم را تهدید به اینکه شنبه مدارس و دانشگاهها و غیره باز است نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
راست میگی از این مسئولان که جان مردم براشون مهم نیست نظر نمیخواهیم خودمون بجه هامون رو توی جمع نمیفرستیم
آقای روحانی فکر میکند با بیانیه دادن یک مشکل درمانی حل می شود .
خانومهای باردار کارمند چه کار کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شرمنده اشتباه منفی زدم
بابا حداقل حرف نزنید شماها دیگه
کار دشمن چیه دیگه ؟؟؟
همه چیز رو که نابود کردید همین مونده بود سلامتی مردم هم بشه دستمایه کارهای سیاسی و دشمن تراشی و غیره
این مملکت اصلا مسئول برای چی داره دیگه ؟؟؟
برابر مستندات کاملا علمی انتظار داریم اوج بروز بیماری از 8 اسفند شروع بشه انوقت میفرمایید اسوده باشید!!
خدا قوت،
اگر مشكل باند بازي و جناح بازي از اين كشور رخت بربندد و همه دولتمردان و مردم در كنار يكديگر قرار بگيرند كرونا كه هيچ، هزاران بار قوي تر از كرونا را هم شكست مي دهيم.
سایت وزین تابناک ..وجدان آگاه مردم باش ..
یک نظر سنجی بگذارید و از مردم فهیم و با شعور و کاملا صبور ایران در خصوص تعطیلی تا پایان 15 فروردین نظر سنجی کنید ..این که ساده ترین کار است ..حداقل در برابر وجدان تاریخ سربلمد خواهید بود ..
والله قسم خیر دارد در آخرت برای شما ..
نتیجه نظر سنجی را فردا منتشر کنید ..خیلی ساده و روا ن
مردم خیلی آگاه تر هستند و بهتر و خیلی عمیق تر درک می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
هر نظری بدن من عقل دارم و بچه ام رو فدای خواسته های سیاسی دولت نمیکنم
من خودم بهت رای دادم.از رایی هم که بهت دادم پشیمون نیستم.میدونم که قدرتت درچه حده و کی مملکته به این روز انداخته، ولی حداقل کمتر حرفهای عجیب بزن لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
عالی گفتی.
بابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شما دیگه چقدر عتیقه اید.!!!!!!!
در حال حاضر بنظر می رسد دولت خود بزرگترین محتکر محلول های ضد عفونی و ماسک شده است و جلوی توزیع عمومی آنرا گرفته است. چه فایده که ایشان از مبارزه با محتکرین صحبت می کنند؟
تجربه ثابت کرده جناب حسن خان هر وقت اظهار نظری کرده
نتیجه کاملا عکس دراومده.
حالا ببینیم اینبار چه فاجعه ای پیش میاره.
کی از اعضای ارشد کمیته بین‌المللی المپیک حالا می‌گوید در صورتیکه ویروس کرونا کنترل نشده و شیوع آن برای بازی‌های المپیک خطرناک تشخیص داده شود احتمال دارد بازی‌های المپیک توکیو به کلی لغو شود و احتمال لغو بازی‌ها بیشتر از تعویق آن است. بازی‌های المپیک طبق برنامه قرار است از تاریخ 24 جولای در شهر توکیو آغاز شود. ......

ژاپن با این سطح علم و دانش حتما نمی فهمد که این تصمیم بسیار خطیر را گرفته است و ما منتظر تعطیلی ساده مدارس هستیم ....
آقای روحانی، خوب فکراتون را بکنید، بعدا نگید تازه فهمیدما.......
الان چه وقت افتتاخ بزرگراه تهران شمال بود؟ دولت بی تدبیر. خود دولت راه باز را داره به ملت نشان می ده که بیایید برویذ شمال و کرونا را تکثیر کنید.
دولت تدبیر و امید = دولت مرگ و نوامیدی در تمام عمرم آدمی به این بی خیالی در کشورداری ندیده ام شورای نگهبان دقت فرمایید چرا این افراد را تایید می کنید که این همه بلا سر مردم می آورد مگر اینها نباید سیاستمدار باشند اصلا ایشون تو این چند روزی که ویروس آمده علاوه بر گرانیهایی که خودش بر مردم تحمیل کرده میداند مردم با چه مشکلاتی روبرو هستند کمبود ماسک و موادضدعفونی کننده و.......لیمو ترش کیلویی 35000 ت زنجبیل کیلویی 120000ت سیر کیلویی 50000ت در برخی موارد 35000ت و..............حداقل کشور را مدیریت کنید همه چیز را به دشمن ربط ندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
قبلا تابناک این مدل حرف ها را عدم انتشار می کرد.
منم اضافه می کنم با روحانی تا 1400. منتها با این بیماری ممکنه به 1398 هم نکشه.
اقای محترم افراد مشکوک رو جدا کنید همکار ما توی تب داره میسوزه میگن مشکلی نیست نه آزمایشی و نه تست ی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تستها برای مسئولان دولتی فقط هست
«...توسط متخصصین داخلی ما هم این کیت تولید شده و درحال آزمایش است، همه مراحل اولیه آن مثبت و قابل قبول بوده است و در نهایت ظرف امروز و فردا که به تأیید نهایی رسید می‌توانیم در ظرف مدت کوتاهی صدها هزار کیت، حتی میلیون‌ها از این کیت را تولید کنیم»

تو همون ماسک و مایع ضدعفونی معمولی مردم رو، که هیچ نیازی هم به تحقیق و آزمایش و تأیید نداره، تأمین کن «میلیون ها» کیت تشخیص پیش کش.
روحانی از کرونا بدتره ! بیشتر مردم از دست روحانی دارن میمیرن
چطوریه چین دو ماهه درگیر با اون همه قرنطینه و تجهیرات هنوز موفق نشده شما با مدیرت بیل و کلنگی دو هفته می خوای جمش کی؟
اگر قم را قرنطینه نکنید آنوقت...
هرموقع ايشون اطمينان ميده مالرز ميگيرمون وميدونيم اصلا اطميناني نيست
جناب آقای روحانی برایتان احترام فراوانی قایل هستم و پیشنهاد می کنم تا کار خرابتر از این نشده استعفا بفرمایید باور کنید از اینکه به شما رای داده ام عذاب وجدان دارم
جناب آقای روحانی برایتان احترام فراوانی قایل هستم و پیشنهاد می کنم تا کار خرابتر از این نشده استعفا بفرمایید باور کنید از اینکه به شما رای داده ام عذاب وجدان دارم
حکایت : چنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم ............................
روحانی میگه در یکی دو هفته اخیر ، مگه نگفتید این بیماری 4 شنبه یا 5 شنبه گذشته امده ایران ، معلوم شد همش دروغ میگند، درضمن سه هفته وقت میخواهد غافل از اینکه از اکتبر یعنی 5 ماه پیش تو چین اومده و هنوز شکستش ندادند، حالا چطوری میخواهند شکستش بدهند تو سه هفته معلوم نیست
ایشان می فرمایند بزک نمیر بهار میاد
آقای رئیس جمهور! قرنطینه فحش یا یک چیز زشت نیست. قرنطینه یکی از موثر ترین روش ها برای جلوگیری از گسترش بیماری است روش موثر دیگر، واکسیناسون است که آن هم فحش یا یک چیز بد نیست اما متاسفانه برخی متعصبان مذهبی در برخی کشورها آن را تقبیح می کنند.
وعده وصلم به فردا ؛ آن پری پیکر دهد / باز می ترسم که فردا ؛ وعده دیگر دهد!
سلام .حرف درستی هست ما نمی توانیم مملکت را تعطیل کنیم باید با همدلی و رعایت بهداشت بر این مسکل پیروز شویم .حتماً پیروز خواهیم شد بشرط اینکه یک عده ای را که می خواهند با هر بهانه ی جیب خودشان را پر کنند نگذاریم با شایعه و بهم زدن آرامش مردم به هدفشان برسند .
دوسه هفته که همه میگیرن تا اونموقع
چه برنامه ای دارین شما توی اون دوسه هفته
کو دولت تدبیر و امید دولت بی دبیر و ملت ناامید از این دولت
هر روز امار کرونا میره بالا بعد امار بهبودی هم همون سه نفر هستش اگه دروغ نباشه چجوری کرونا رو شکست میدین پریزدنت صبح جمعه
آقای روحانی می شده لطف کنی اصلا حرف نزنی
آقای محترم.همانطور که احساس مسئولیت شما را در گرانی بنزین دیدیم کافی .لطفا به حرمت چند میلیون رایی که مردم به شما دادند کمی با مردم شفاف باشید.اگر یکی از اعضای خانواده ها به واسطه باور کردن شما گرفتار بیماری شد شما پاسخگو هستید؟
آقای محترم.همانطور که احساس مسئولیت شما را در گرانی بنزین دیدیم کافی .لطفا به حرمت چند میلیون رایی که مردم به شما دادند کمی با مردم شفاف باشید.اگر یکی از اعضای خانواده ها به واسطه باور کردن شما گرفتار بیماری شد شما پاسخگو هستید؟
روحانی راست میگه مردم نباید به شایعات دولت توجه کنند، بلکه به تلقات توجه کنند.


از نظر دولت همه چی شایعاته ولی چرا این وسط مرگ و میر ملت واقعیه؟

بچه که بودیم می گفتیم از شنبه دیگه درس خون میشم... فکرشو بکن از شنبه همه چی عادی میشه...
عجب تیتری ..........
دو سه هفته ای شکست میدیم :) :) :)
جالب بود ........
در روزنامه جام جم نوشتن در امریکا 16000نفر در اثر انفولانزا مردند.دو روزه دیگه میگن اینا کرونایی بودن.امریکا نتونست کنترل بکنه ولی ما می تونیم
ما خوبیم..........
امریکابد.........
بزرگترین کذب گوها و البته رسانه میلی شان هستند، برای کم کردن طبعات زندگی در ایران کافیست خلاف حرفهای حضرات رفتار کنید.
میگن نخر شما بخر
میگن نرو شما برو
بهمین سادگی زندگیت شادتر میشه و کم استرس.
فاجعه است این همه نااگاهی در مدیران و مسولان ما
ای خداااا
کی حسن میخواد از خواب بیدار شه
تا اون موقع هم هر چندتا مردم مردن مهم نیست ، نه تجهیزات دارن نه امکانات کافی پزشکی ، دریغ از یک ماسک ساده ، امان ازتوطئه دشمن.....
باور کنید خودم هم نمی دانستم که این دو هزار نفر را عصر پنجشنبه در قم دفن کرده اند! وقتی صبح جمعه از خواب بیدار شدم از اخبار شنیدم که دو هزار نفر را در دو هزار قبر از قبل آماده شده که من هم در جریانش نبودم دفن کرده اند! ها ها ها ها!!!!!!
چین یک ماه بیشتر هیچ کاری نتونسته بکنه اونوقت تو میخوای سه هفته ای جمع کنی نمیدونم تو واقعا رئیس جمهوری؟؟ چی میزنی خدایی میای این حرفارو میگی
یاد این ضرب المثل افتادم که برای وعده های الکی است:
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

حالا ماهم باید نمیریم تا بهار بیاد و ویروس کرونا ببره.
رئیس جمهور همچین از کار و تولید میگه هر کی ندونه فکر مینه ما چین یا آمریکائیم ...
عزیزم خودتم می دونی همین نفت تحریمی اگه نباشه کلامون پس معرکه ست
بیخیال لفاظی بشید.. دو تا کار از اوجب واجباته: 1-تعطیلی 2-قرنطینه شهر به شهر و کنترل شدید
همانطور كه اقتصاد را صد روزه تر كوندي
چرا انقدر شلوغش میکنید. راس گفته دیگه ۲ ۳ هفته دیگه اونهایی که گرفتن فوت میشن تموم میشه. منظورش این بوده.
فکر کنم ایشان آمار کشته‌های کرونا را ندارند و تازه این هفته جمعه صبح که از خواب بلند شوند از تلویزیون مطلع می شوند.
به شخصه خواستار برکناری جناب اقای روحانی و دادگاهی ایشان به جرم سو استفاده از موقعیت شغلی به نفع صادرکنندگان و فشار اقتصادی بر ملت به جهت تایید بر واقعی نشان دادن تحلیل های دولتی هستم
هیچ وقت یادتون نره اینها هیچ فرقی باهم ندارند
زمانی که کل دنیا مرز های هوایی و زمینی رو با چین بستند!شما در پی حامی برجام بودید که در این شرایط چین رو پیدا کردید یعنی کشور و سلامت کشور را فدای حمایت خشک و خالی چین دندون گرد از برجام کردید و به رفت و آمد ادامه دادید و این فلاکت رو نصیب کشور کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
کل دولت و مجلس همه باید استعفا بدن
ناکارامدی و فلجی تنها عکس العملشونه
هیچی تو هیچ زمینه ای هیچی بلد نیستن مملکت واسه خودش مثل یک کشتی ارواح در اقیانوس بی جهت میره
مسئولین آموزش پرورش به فکر ایجاد آموزش آنلاین اینترنتی و از طریق صدا و سیما باشند.
با این وضعیت واقعا امنیت سلامت بچه ها رو کی تضمین می کنه؟
وقتی همه اجتماعات لغو شده چرا باید مدارس دویاره از شنبه شروع بکار کنند با توجه به اینکه مدارس از لحاظ مواد ضد عقونی و بهدداشتی در مضیقه هستند.
زیاد جددی نگیرید اینم مثل سایر وعده ها و قولهای ایشان است

مثل نرفتن انگشت روی دکمه بعضی چیزا

کلا تو این مملکت هر کسی یه حرفی میزنه جدی نگیرید فقط نگاه کنید .
شما به بزرگی خودت ببخشش، حسن آقا. این ویروس جوونه، جاهله، بی‌تجربه‌اس. اگه می‌دونست که قراره با شما دست و پنجه نرم کنه به نوکلئوتیدهایش می‌خندید که وارد ایران بشه. حالا شما هم یه خورده کوتاه بیا. اقلاً چند ماهی بهش وقت بده. اگه تو دو سه هفته‌ شکستش بدی بیچاره خیلی ضایع می‌شه. از ما گفتن؛ ضعیف‌کشی آخر و عاقبت نداره ها.
خدایا این ویروس رو به جان هر چی مسئول بی خرد و بی کفایت بنداز که هر چی مصیبت تو این کشور هست از بی تدبیری و بی خردی ایناست
کم نمک بریز
بانمک
بد عادت شديد، هر بحرانى پيش اومد دست دراز كرديد سمت مردم، زلزله اومد مردم كمك كنيد، سيل اومد مردم كمك كنيد، پتو بديد آب معدنى بديد.
پس وظيفه تو دولت چيه؟ انقد مطالبه نكرديم حقمونو يادتون رفته يه وظيفه هايي هم داريد؟ كار خير خوبه ولى ما مردم شماها رو بدعادت كرديم
دشمن واقعی مردم دروغگویی وبی تدبیری مسئولان.بسته ترا به خدایی که نمیدونم میپرستید یانه کافی از حرف کم کنید مطمئن باشید اگر روراست وصدیق نباشید ما مردم دیگر چیزی برا از دست دادن نداریم .وقتی قرار است هر آن به یک دلیلی منتظر اتفاق ناگواری باشیم که عامل اصلی آن ندانم کاری مسئولین است. توقع اعتماد دوباره وچند باره را نداشته باشید. وای از ان روزی که این دیواره اعتماد بطور کامل فرو ریزد.
من عاشق کورنا هستم و دوست دارم بگیرم تا از این مملکت راحت بشوم
سال گذشته همین وقتا بود که سیل علاوه بر خسارت ، جان تعدادی از هموطنان را گرفت اما افتخار رییس دولت این بود که بدون صرف هیچ هزینه ایی همین سیل مقداری از کمبود آب دریاچه ارومیه را هم احیا کرد حالا هم تعداد دیگری از عزیزانمان باید از دست بروند و منتظر فصل گرما بمانیم تا این معضل بیماری کرونا هم عامل زمان و گرمی هوا بتواند خودبخود آنرا حل و فصل کند . چه میکنه این دولت تدبیر و امید .......
نجابت این رییس جمهورراببین توروز روشن نادرست میگه عین خیالش هم نیست البته از احمدی نژاد یادگرفته
آقای روحانی جنابعالی و کلیه مقصران مسولان ماهان و کسانیکه که با قدرت اجازه قرنطینه کردن قم راندادند باید باید محاکمه شوید
اگه کرونا هم از پسمون برنیاد، دیگه روحانی خودش میاد ، با کمربند میوفته دنبالمون
متاسفانه به نظر می رسد رییس جمهور توانایی خود را در برخورد و مدیریت بحران ها از دست داده و به جای چاره اندیشی می پردازد.....آخه مرد حسابی آمریکا در مواجهه با این بیماری بعد از قرنطینه ۱۹۶۲ که آخرین مورد قرنطینه در مقابله با آبله بود در. حال بررسی اجرای سیاست قرنطینه است
از کرامات شیخ ما این است گفت افتاب میشود کرونا میمیرد
مساله حل است!
آقای روحانی به تدابیر متخصصین باتجربه وکارکشته که هم از نظر علمی وهم از نظر تجربه سر آمد امور بهداشتی و پزشکی هستند توجه کنید با سخنان چند نفر غیر متخصص بی تجربه که سکان وزارت بهداشت را دردست گرفته آند و.چهار چنگولی به صندلی ریاست چسبیده آند اکتفا نکنید .اگر مبارزه با این ویروس چنان بی اهمیت بود که شما ووزارت بهداشت می گوید چرا کشورهایی مثل چین و کره و ایتالیا وسایر کشورهای پیشرفته که شما انگشت کوچیکه آنها هم نمی شوید ،باتمام قوا دربرابر آن مبارزه می کنند بترسید از هشدارهای افراد دلسوزی مانند دکتر رفیعی استاد دانشگاه شهید بهشتی ، با وقوع سونامی این بیماری از هر نظر به تنگنا خواهید افتاد واولین مجرم این عملکرد اشتباه شما خواهید بود .
ایران ۸۰ میلیون جمعیت داره نگران نباشید فقط ۲ درصد تلفات داره این ویروس!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
یعنی 200.000.000 نفر یا 2.000.000.000؟
یه کلید بنداز کرونا رو قفل کن بریم مرحله بعد کلیدت تا اینجا که به درد هیچی نخورد شاید به درد کرونا بخوره
دولت حسن کلید ساز با اون پا قدمش و اون برجام مزخرفش اول با خشکسالی و کمبود آب شروع کرد بعد با فرو نشست زمینِ شهرهای مختلف، بعد زلزله، بعد سرمای کشنده که تمام درختهای تهران یخ زدن، بعدش سیل، الانم بیماری کرونا و آنفولانزا و تحریمهای پی در پی و حمله نظامی به اون بنده خدا سردار سلیمانی، به نظر میرسه خداوند کریم گوشه چشمی به این مردم ایران کرده . ان شا الله خود خدا به داد این مردم میرسه و طوفان و گردباد و آتشفشان و ظهور آقا نزدیک هست. آمین یادتون نره دوستان
من یکی کاری به این حرف ها ندارم چنانچه بواسطه خروج از خانه برای دانشگاه مبتلا شوم قسم خوردم تا جایی که توان داشته باشم دیگران را هم مبتلا کنم به قول قدیمی ها دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم دیگران میل کنند ولله . این که نشد برای راحت خودشان راضی اند تمام ملت در معرض باشند!!
همه نظر دادن استفاده كرديم انچه كه لازم وضروري است رعايت احترام به مسولين وخدمتگزاران مردم است كشور را انها اداره ميكنند هر جو ر مصلحته ضمنا اگر شهر قرنطينه بشود شماي داوطلب اين كار نمي توانيد اذوقه پيداكنيد يا همه فروشكاها بسته است ويا اجناس احتكار شده است انوقت صداتون بلند ميشود بهترين قرنطينه منزل است نه شهر ومحله پس توسعه هاي بهداشتي را جدي بگيريد
کورنا هراسی جرم است ولی دشمن هراسی جرم نیست!!!!!!!!
تا وقتی که قم قرنطینه نشود کرونا هم در ایران ریشه کن نخواهد شد . عامل بیماری و بدبختی ملت ایران در شهر قم است .
اصلا نگران نباشید آمار و خبر درست رو فقط از خود ایشان پیگیری کنید. جمعه به جمعه آپدیت میشه. بقیه شایعه است.
تابناك عزيز از اينكه نظرات مردم عزيزمانرا نشر ميدهيد متشكريم ولي انصاف نصف دين است بلكه تما م دين بوده شما تمام مطالب توهين وافترا را درج كرده ايد ولي بنده كه امر به معرف در مطالبم بود درج ننموديد از شما هم سلب اعتما دشد اميدوارم اخلاق نمايندگي خبر رساني را رعايت نماييد تشكر
سطح ارزش شهروندی یا به قول خودشون ملت در ایران و آمریکا رو از همین حرف ها و عملیات ها میشه دید...
آمریکا ۵۷ بیمار بدون کشته! ایران ۱۱۰ بیمار ۱۹ کشته!!! تازهبازم اعتقادی به قرنطینه ندارن!! نمیدونم به چی اعتقاد دارن!!!
راستی اصلا بلدین قرنطینه شهر چجوریه چکارا باید انجام داد؟!؟!
این استان دیگه بهترِ رئیس جمهور دیگه ای هرگز معرفی نکنه. دو تا فرستان، یکی از یکی فاجعه تر.
میگه کرونا رو ولش، هر کی مُرد، مُرد! قراره بلاهای جدید با آپشن جدید بیاد!
1- ما از یک خانواده نیستیم.
2- ما فرزندانمان را فدای بی کفایتی تو نخواهیم کرد تا ادعای کنترل اوضاع را داشته باشی. تا درست شدن اوضاع فرزند خود را به مدرسه نخواهم فرستاد.
جناب آقای روحانی . این را که می روی به ترکستان است. تا ووهفته دیگر با این شیوه غلط مدیریت این بحران. اپیدمی کرونا کل شهرها و روستاها و 50 میلیون ایرانی را مبتلا می کند
ما باید رکورد مبتلایان را از چنگ چین در آورده وخود به رتبه اول صعود کنیم آنهم با آمار میلیونی نه چند هزار نفری!!!! لطفا مردم همت نموده و به یاری رئیس جمهور وسایر مسئولین بشتابند تا به این مهم دست یابیم!!!!
مقاله آلمانی رو شنیدید چی در مورد مدیریت در ایران گفته حقیقتا باید دست نویسندش رو بوسید...
حسن خان همه مشکلات مملکت یه طرف
خنده ها یه طرف
بخدا این پدر آدم رو درمیاره
با تهدید به استیضاح نتونستید این دولت را منحل کنید
امید همه به کروناست
الهی
ویروسو شما اوردید از چین نه مردم
گفته رئیس‌جمهور کشور از روز شنبه به روال عادی بازمی‌گردد تا ثابت کند که تسلیم «هراس‌افکنی» دشمن نشده است. مردم جان می‌سپارند تا تهران در مواجهه با یک «ویروس» نیز اولویت ایدئولوژی بر همه استانداردهای جهانی را به نمایش بگذارد.
چون‌نه بلدند نه برنامه دارند و‌نه زیرساخت دارن قرنطینه نمیتونن بکنن و برای این به جای فرار از موج باید برن تو‌دل موج و‌واسه ملتی که هر مه ۴۰۰۰ تلفات جاده ای ده پانزده هزار تلفات کرونایی تو‌سه چهار ما آب خوردنه
روحانی هم داره به سرنوشت احمدی نژاد دچار میشه. یه کاری نکن که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوریت مردم جشن بگیرند.
دو سه هفته را کاملا درست فرموده اند. پوست ما مردم خیلی خیلی کلفته که تا حالا دوام اورده ایم.
این بیماری با آمدن فصل گرما از بین نمیره الان تو استرالیا تابستان هست ولی کرونا ویروس آنجا وجود داره
هم بی مسولیت است

چند هفته این کرونا را قرنطینه کنید
تا اخبار درست را مردم بشنوند ]
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان