بازدید 13553
در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح شد؛

جزئیاتی از نحوه رأی‌گیری در انتخابات اخیر مجلس/ احراز هویت الکترونیکی انجام شد؛ شمارش دستی

وی درباره روند شمارش آرا نیز خاطرنشان کرد: درباره شمارش آرا ما عملیات تجمیع آرا را کاملا الکترونیکی انجام دادیم و بعد از اینکه عملیات شمارش دستی پایان یافت، اطلاعات آرا از محل شعبه وارد سامانه وزارت کشور شد و تمامی عملیات تجمیع به صورت الکترونیکی انجام گرفت؛ این رویکردی بود که در سراسر کشور صورت پذیرفت...
کد خبر: ۹۶۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 26 February 2020

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با ذکر جزئیاتی از نحوه برگزاری انتخابات اخیر مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان رهبری که دوم اسفند ماه در سراسر کشور و همزمان برگزار شد، گفت: در جریان انتخابات مجلس روند احراز هویت‌ها به صورت الکترونیک انجام شد.

«امیر شجاعان» در گفتگو با خبرنگار «تابناک» درباره میزان به کارگیری تجهیزات الکترونیک در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در انتخابات روز جمعه، تمامی شعب ما به تجهیزات احراز هویت الکترونیک مجهز بودند و این به ما کمک کرد که احراز هویت الکترونیکی را دقیق انجام دهیم.

وی با ذکر جزئیاتی از این روند که در انتخابات مجلس از آن بهره گرفته شد، افزود: برای اولین بار در انتخابات مجلس ملاک رای دادن افراد پاسخ سامانه وزارت کشور بود، نه مهر شناسنامه. این به معنای آن نبود که ما مهر شناسنامه را نمی‌زنیم، بلکه اگر فردی مراجعه می‌کرد و شناسنامه اش مهر نداشت و سامانه اعلام کرد، وی قبلا رای داده است، دیگر رایی از وی گرفته نمی‌شد.

جزئیاتی از نحوه رأی‌گیری در انتخابات اخیر مجلس/ احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شد؛ شمارش دستی

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: این تصمیم گیری، مهم‌ترین تحول این دوره از انتخابات بوده و وزارت کشور و شورای نگهبان .روی این موضوع توافق کردند.

وی درباره روند شمارش آرا نیز خاطرنشان کرد: درباره شمارش آرا ما عملیات تجمیع آرا را کاملا الکترونیکی انجام دادیم و بعد از اینکه عملیات شمارش دستی اتمام پذیرفت، اطلاعات آرا از محل شعبه وارد سامانه وزارت کشور ‌شد و تمامی عملیات تجمیع به صورت الکترونیک انجام گرفت؛ این رویکردی بود که در سراسر کشور صورت پذیرفت.

شجاعان تاکید کرد: ما برای اخذ رای و شمارش آرای الکترونیکی نیاز به تجهیزات داشتیم که این تجهیزات را در انتخابات شوراهای شهر و روستاها در ۱۳۹ شهر به صورت موفق به کار گرفتیم.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: در انتخابات مجلس از تجهیزات الکترونیکی در اخذ رای استفاده نشد، اما ما امیدواریم در انتخابات آینده این مهم رخ دهد، چون استفاده از این روش دقت و سرعت ما را در اخذ رای و شمارش آن بالا می‌برد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷
چرا تعداد آرا باطله و سفید اعلام نشد
وقتی نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است، چه اهمیتی داره که شمارش آرا به صورت دستی و یا الکترونیکی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
باید مدارک را دستی سازمان داد که مشکل سال ۸۸ نشه!
به هر صورتی که رای گیری شد شد.برید با برنامه ریزیهای کوتاه و بلند مدت کشور را اباد کنید.ولی باز ته دلم بعید میبینم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مگر برنامه های بلند وکوتاه در کار نبوده است ،همان ته دلت واقعیت را میگه!
احسنت به سامانه تون احسنت به نواوریتون چه سامانه دقیقی برای همین بود که توی سامانه شما تعداد رای دهندگان افلاین و انلاین در حوزه فارسان وکوهرنگ 85 هزار بود بعد یک دفعه تعداد ارای شد 106 هزار رای .چه احراز هویت دقیقی.یکی نشسته صندوق رای را پر کرده بعد شما هم با همون رای های جعلی نتیجه را اعلام کردید .احسنت افرین
برای همین امارتون در سامانه با تعداد تعرفه ها خیلی دقیق همخوانی میکرد
پس چرا آمار شرکت کننده ها رو اینقدر دیر اعلام کردید؟
انتخابات ضعیفی داشتید

شانس آوردید با آمدن کرونا این ضعف پوشانده شد و به حاشیه رفت
خوشحالم رای ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
بگو افتاب پشت ابره
عجب !!!!!؟؟؟؟؟
پس واسه این بود که ۴ روز طول کشید تا برندگان را اعلام کنید و آمار تفکیکی اراء باطله و مخدوش و جمع هر شهر را هنوز اعلام نکرده اید !!؟؟؟
واقعا کدام را باور کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
برادر این رقمسازی کار سختی است!
ما اونوقت که دانشجو بودیم نتیجه آزمایش را تغییرمیدادیم که نمره خوب از استاد بگیریم ،مشکلترین بخش رقم سازی محاسبه خطاست ،در نتیجه نباید رقمسازی طوری بشه که خطا ۱۰ میلیون رای باشد ،واقعا این رقمسازها ی زحمتکش باید حقوق نجومی هم بگیرند!
با سلام
به عنوان یک مهندس کامپیوتر و شخصی که بیش از 15 سال در سیستم برگزاری انتخابات مشغول به فعالیت میباشم باید عرض کنم که در اینکه بخواهیم قوانیم حاکم بر انتخابات را عوض کنیم و از تکنولوژی های روز برای انجام یک رویداد مهم در کشور استفاده کنیم شکی نیست و همگان با آن همراهی میکنند ولی تا زمانی که نتوانیم زیرساختها را فراهم نمائیم و مهمتر از از همه مسئولین هم در بخش اجرا مثل این برادر عزیز باشند که مشکلات و باگهای سیستم را عنوان ننمایند تا در رفع آن اقدام شود هرگز این امکان فراهم نخواهد شد و خدا را شاکر هستم که شورای محترم نگهبان تمام قد ایستاده تا از تک تک آرای مردم صیانت کنه و بر عکس این دوستمون تمامی مشکلات را توسط شبکه نظارت و عیون رصد میکند و تا زمانی که تمامی مشکلات مرتفع نشود این اجازه را نمیدهد . در ضمن بحث مهاجرا از شیوه سنتی به مدرن در برگزاری انتخابات نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت با مدیریت قوی میباشد و نمیتوان در چند جلسه در خصوص آن تصمیم گرفت و در آخر یاد آور میشوم که روند انتخابات در اتاقهای جلسات مدیران یک چیز است و روند آن در پای صندوق های رای و در واجه چهره به چهره با مردم چیزه دیگری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
به عنوان مهندس دانشگاه شیراز نظر شما را رد می کنم و انتخابات می تواند کاملا اکترونیکی برگزار شود وآرا باید شفاف شود شما کجا مدرک گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
جنتی و کدخدایی را چکنیم؟

این انتخابات نیست و مردم اکثرا متوجه شده اند
و دیگر در هر نوبت کمتر و کمتر میشود
اول گفتن شناسنامه عکسدار،بعد گفتن‌لازم‌نیست با کارت ملی‌بعد گفتن با کد ملی کارت لازم‌نیست بعد هم بدون اثر انگشت...بعدم که فیلماش درومد یک نفر ۱۰۰۰تا تعرفه دستش‌بود هی مینوشت...میشه بگین چی‌چک شد ؟؟؟
من تعجب این موضوع ام چرا بعضی از کامنت گذاران سایت شما که تکراری هم هستند در همه فن تخصص دارند ودر همه موضوعات اظهار نظر منفی هم دارند.چرا بعضی ها که رای ندادن راجعه به صحت یا عدم صحت انتخابات حرف می زنند . اینگونه افراد همانند دولت امریکا هستند که از برجام خارج شدند و راجعه به برجام اظهار نظر دارند. چرا کسی که راجعه به نرم افزار کامپیوتر 2 کلاس سواد ندارد یا از علم پزشکی مثل من چیزی نمی داند اظهار نظر پزشکی میکند. ما باید علاوه بر احساس مسئولیت احساس تعلق کنیم .ایران من . کشور من میهن من .ووو ایران ما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل