بازدید 19875

کاهش نرخ عوارض تهران- شمال با دستور رییس جمهور

«حسن روحانی» رییس جمهوری در تماس تلفنی با «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، دستور کاهش ۵۰ هزار ریالی نرخ عوارضی منطقه یک آزادراه تهران- شمال را برای خودروهای سواری صادر کرد.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ 25 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمد اسلامی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهوری با وی اظهار کرد: در این تماس تلفنی آقای روحانی دستور کاهش ۵۰ هزار ریالی نرخ عوارضی منطقه یک آزادراه تهران- شمال برای خودروهای سواری را صادر کرد.

وی افزود: بر این اساس، نرخ عوارضی برای خودروهای سواری در روزهای عادی به ۲۰۰ هزار ریال و برای روزهای پیک به ۳۰۰ هزار ریال کاهش می‌یابد.

تا پیش از مکالمه رئیس جمهوری با وزیر راه و شهرسازی، نرخ عوارضی منطقه یک آزادراه تهران- شمال طبق هماهنگی برای خودروهای سواری در روزهای عادی ۲۵۰ هزار ریال و برای روزهای پیک ۳۵۰ هزار ریال، همچنین نرخ عوارضی برای وانت ۳۵۰ هزار ریال، برای مینی‌بوس ۴۰۰ هزار ریال و برای اتوبوس ۴۵۰ هزار ریال تعیین شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
به مرگ میگیرن که به تب راضی شیم.
بسیار جالب است که وزارت راه و شهرسازی هیچ گونه مبنای فنی اقتصادی برای محاسبه میزان عوارض آزادراه نداشته که به راحتی با یک تماس ریاست جمهوری به مبلغ 50 هزار ریال میزان عوارض را کاهش داده است. اگر مبنایی برای تعیین تعرفه ها وجود داشته است که منطقاً باید وزارت راه و شهرسازی از آن دفاع میکرد اگر چنین نیست از این پس باید انتظار داشت که با دستور هر مقام دیگری میزان عوارض کاهش یا افزایش یابد.
دفتر ریاست جمهوری نیز باید پیگیر این موضوع باشد که اگر کارشناسان و مسئولین نرخ عوارضی را بیش از حد اعلام کرده اند، با آنان برخورد قانونی نماید که چنین مواردی رخ ندهد وگرنه نظام قیمت گذاری در دولت با چالشهای اساسی مواجه خواهد شد.
خیلی ممنون زحمت کشیدید
حاج حسن توديگه كي هستي ؟! دمت گرم چه حالي به ملت ميدي!!!!!!!!!!
یعنی باید از رئیس جمهور تشکر کنیم؟ اگر پیشنهاد قبلی عوارض کارشناسی بوده رئیس جمهور چه حقی دارد که آن را لغو کند. اگر هم نبود مگر رئیس جمهور کارشناس است که میزان عوارض را کم می کند. چرا ایشان باید در این زمینه دخالت کنند. کاهش 5 هزار تومان چه دردی دوا می کند. مگر اینکه جنبه تبلیغاتی داشته باشد
سلام : پیشنهاد می گردد در کنار و طول آزاد راه تهران شمال طرح پروزه خطوط راه آهن و ریل گذاری برای عبور قطار نیز مطالعه و انجام شود ودر صورت اجرا وعملی شدن این طرح چه صرفه جویی در مصرف بنزین ،جلوگیری از ترافیک و حمل و نقل بار و مسافر ارزان در کشور را به همراه دارد.
عوارض آزاد راه تهران -شمال بایدحدود 10هزار تومان باشد چون به اقشار متوسط و شمالیهای مقیم تهران که تقریباًباید بیشتر ازاین آزادراه استفاده کنندخیلی فشار می آید راهکار دیگر این است که از خودرو های بالای 500میلیونی عوارض دوبرابری نسبت به بقیه خودرو ها ی قیمت پائین تردریافت گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
اصلا نباید این آزاد راه را درست می کردند. هیچ سودی برای کشور ندارد باعث بر هم خوردن تعادل زیست محیطی و آشغال دانی شدن شهرهای زیبای شمال می شود. هر جایی بکر و طبیعی آن به درد می خورد و بس. افتتاح این جور پروژه ها فقط به درد افراد خوشگذران میخورد و زیان کلی آن بیشتر از سودش هست
اولا که عوارض هنوز هم خیلی زیاد است و بیشتر از 5000 تومان حیلی اجحاف است. ثانیا روزهای عادی با روزهای پیک چه فرقی برای آنها میکنه که 33 درصد گرونتره؟ روزهای شلوغ باید رایگان هم بکنند که مردم سریع رد بشوند.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ...........................
زحمت کشیدی دلاور. خسته نباشی. به نظر شما خیلی فرق کرد؟
باریکلا به ریس جمهور یه دستور داد ۵ هزار تومن از مبلغ عوارض کم شد
ارزش دستورات مقامات روز به روز بیشتر میشه!!!!
این کار زشته، من تصور میکنم بر اساس قیمت ماشین عوارض بگیرند. این درست نیست یک پراید با یک پورشه یک قیمت پرداخت کنند
خدا قوت دلاور
خسته نباشی قهرمان

کل قدرت مستر پرزیدنت 20 درصد کاهش بود ؟ عجب !
ارزانی خودتان شانس آوردیم چند بزرگراه در دهه ۵۰ ساخته شد وگرنه الان باید از تهران تا قم می رفتیم یک میلیون تومان عوارض بدهیم دزدان میلیاردی کیسه پر می کنند و راحت از کشور فراری داده می شوند بعد برای ۳۲ کیلومتر بزرگراه که هنر کرده اند ربع قرن کشش داده اند تا خوب لفت و لیس کنند عوارض از مردم بگیرند.از همان جاده چالوس می روم بدون منت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
خوش گلدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
خوشگلدی قارداش
اگر عوارض قطعه اول به این قیمت باشه اگه کلش به بهره بداری برسه عوارضش چند می شه
علی برکت الله بچاپ بچاپه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار