بازدید 3984

دانش‌آموزان دارای علائم بیماری کرونا به مدرسه نروند

کد خبر: ۹۶۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 22 February 2020

مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، گفت: سرویس‌ها و مدارس باید به‌خوبی کنترل شوند و اگر دانش‌آموزان علائمی داشتند باید از درِ منزل از رفت‌وآمد آنها ممانعت شود.

به گزارش فارس، سید حامد برکاتی مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با بیان اینکه تنها یک کانون ویروس یعنی قم شناسایی‌شده و بقیه کانون‌ها تا امروز به دلیل مراجعت‌های قم بوده است، گفت: تعداد درگیری‌ها و افراد فوتی محدود است و نیازمند عزم ملی برای پیشگیری از کرونا ویروس هستیم.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته گذشته اولین مورد مبتلا به کرونا ویروس شناسایی شد و ما فکر می‌کنیم که ۲۰ تا ۲۵ روز قبل از روش شناسایی اولین مبتلا، ویروس وارد قم شده است؛ در قم اکنون آموزش‌ها داده‌ شده و همه آمادگی‌ها وجود دارد.

برکاتی با بیان اینکه گسترش بیماری کرونا و رفع نگرانی مردم، دو نگرانی اصلی ما هست، افزود: در مدارس هم دو بحث را مهم‌ می‌دانیم؛ اول اینکه آموزش لازم داده شود و اینکه سطح‌های فیزیکی حتماً ضدعفونی شود.

وی اضافه کرد: فاصله دانش‌آموزان در کلاس‌ها به حد ایمن برسد و بنابراین باید مراقبت‌های لازم انجام شود؛ افرادی که بیماری مزمن شامل کبد و ریه و ... دارند بیشتر در معرض آلودگی هستند و باید تمهیداتی برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: سرویس‌ها و مدارس باید به‌خوبی کنترل شوند و اگر دانش‌آموزان علائمی داشتند باید از درِ منزل از رفت‌وآمد آنها ممانعت شود.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم با کنترل کانون قم‌ این بیماری به حالت کنترل برسد، افزود: به‌جز برخی از موارد ضروری، تمام کارگاه‌ها و سیمنارها لغو شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان