بازدید 14147
۶

تمامی کنسرت‌های موسیقی، تئاترها، سالن‌های سینما و برنامه‌های فرهنگی تعطیل شد

پس از این موضع‌گیری سخنگوی شورای صنفی نمایش و مقاومت در مقابل دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده، مدیر مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این بار تصریح و تاکید کرد: «در این مدت اجرای تمام تئاترها و نیز اکران فیلم‌های سینمایی متوقف می‌شود» و بدین ترتیب سالن‌های سینما نیز تعطیل شد. با این حال تا این لحظه، هنوز فروش آنلاین بلیت سینما در سایت سینماتیکت تداوم دارد و قانون هنوز درباره حوزه سینما اجرا نشده است.
کد خبر: ۹۶۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 22 February 2020

تمامی کنسرت‌های موسیقی، تئاترها و برنامه‌های فرهنگی تعطیل شد / مقاومت در مقابل توقف اکران فیلم‌های سینماییوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری کرونا، دستور تعطیلی برنامه‌های هنری و فرهنگی در سراسر کشور صادر کرد و با وجود مقاومت‌های اولیه، در نهادهای تمامی سالن‌های سینما، سالن‌های تئاتر، کنسرت‌های موسیقی، گردهمایی‌های هنری و جشنواره‌ها تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

به گزارش «تابناک»؛ اقدام پیشگیرانه در مراکز عمومی سراغ مرکز فرهنگی را نظیر گرفت و در نهایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در فضاهای عمومی فرهنگی و برنامه‌های هنری، کلیه برنامه‌های هنری و سینمایی را تعطیل کرد؛ دستوری که مشتمل بر همه فعالیت‌های فرهنگی می‌شود که شاهد اجتماع در آنها هستیم و ویژگی مشترک این برنامه‌ها که منجر به تعطیلی‌شان شده، همین مسئله است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این زمینه تاکید کرده است: «نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند: تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری (۹/۱۲/۹۸) تعطیل می‌شود. بدیهی است تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.»

تمامی کنسرت‌های موسیقی، تئاترها و برنامه‌های فرهنگی تعطیل شد / مقاومت در مقابل توقف اکران فیلم‌های سینمایی

از سویی دیگر محمد الهیاری  مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه تمامی کنسرت‌های موسیقی سراسر کشور به منظور اقدامات پیشگیرانه از ۴ تا ۹ اسفند لغو شد، گفت: «براساس هماهنگی صورت گرفته میان این دو وزارتخانه(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، آموزش پزشکی) تمامی تجمعات هنری از جمله اجراهای زنده موسیقی مشمول این اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواهند بود.»

با این حال ظاهراً سالن‌های سینما و برخی فعالیت‌های فرهنگی، آن هم در فصل مرده اکران که فیلم‌ها فروش بالایی ندارند، از فناوری جلوگیری از انتقال کرونا برخوردارند که سالن‌های کنسرت و دیگر مراکز فرهنگی فاقد آن هستند و تا این لحظه اکران عمومی فیلم‌های سینمایی متوقف نشده است! ظاهراً برای گروهی که ظاهری فرهنگی دارند، کسب سود از فروش محصول فرهنگی از سلامت مخاطبان سینمای ایران پراهمیت‌تر است.

در همین زمینه غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش که با توجه به بیانیه وزارت ارشاد مبنی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری آیا سینماها نیز تعطیل هستند یا نه گفته است: «این بیانیه درباره سینماها نیست بلکه برای مکان هایی مانند تالار وحدت است که برنامه های جاری خود را کنسل کرده اند و ربطی به سینماها ندارد! برنامه اکران فیلم ها در سینماها طبق روال ادامه دارد.»

پس از این موضع‌گیری سخنگوی شورای صنفی نمایش و مقاومت در مقابل دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده، مدیر مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این بار تصریح و تاکید کرد: «در این مدت اجرای تمام تئاترها و نیز اکران فیلم‌های سینمایی متوقف می‌شود» و بدین ترتیب سالن‌های سینما نیز تعطیل شد. با این حال تا این لحظه، هنوز فروش آنلاین بلیت سینما در سایت سینماتیکت تداوم دارد و قانون هنوز درباره حوزه سینما اجرا نشده است.

همچنین محسن امیریوسفی رییس شورای صنفی نمایش با اصلاح صحبت‌های سخنگوی این شورا گفت: «حرف‌های سخنگوی محترم شورای صنفی نمایش به درستی منتقل نشده است. بحث تعطیلی سینماها در حوزه اختیارات شورای صنفی نمایش نیست و به وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی مربوط می شود. در شرایط فعلی بحث سلامت مردم و‌ خانواده ها مهم ترین مسئله است و امیدواریم تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ گردد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اینم شد نقل هواپیمایی ماهان. کی قراره با این تمردها و خودمحوریها برخورد جدی بشه؟
طبق معمول بازهم با تاخیر و کندی و سوء مدیریت و ترجیح سیاست بر سلامت و اقتصاد و رفاه مردم ، دوباره مردم فلکزده را به خطر انداختید
در شرایطی که بیش از ۲۰ روز از شیوع بیماری در کشور می گذرد
کمال بی انصافی و بی وجدانی مسولان کشور است.
کروناراهم سیاسی کرده اند.آيافقطکنسرت وسنما عامل انتشار کرونا است ياهرگونه مکان محل تجمع ميتواندموثر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
ظاهراً يكي از بزرگان فرموده اند كه امريكا مي خواسته به قم ضربه بزند
کار خوبیه فقط ایکاش جاهای زیارتی هم برای سلامتی مردم ارزش قائل باشند.
مثل مشهد و قم
مبادا مكان هاي زيارتي را كه كرونا از انجا در امد تعطيل كنيد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل