بازدید 4996

ثبت شرکت با مسئولیت محدود- سهامی خاص - موسسه حقوقی در شرکت ثبتی سرآسا !

شرکت حقوقی و ثبتی سر آسا - برای ایجاد هر کسب و کاری و راهکاری برای کسب درآمد در تجارت ساز و کارهایی وجود دارد. هر شخصی که بخواهد فعالیت اقتصادی خود را رونق ببخشد و آن را به دیگران معرفی نماید باید یک سری اقدامات را انجام دهد به عنوان مثال به ثبت شرکت و ثبت نام و علامت تجاری خود اقدام نماید تا راهی برای نشان دادن فعالیت های خود به دیگران باشد. از این رو شرکت ثبتی و حقوقی سرآسا شما را در هر چه بهتر شدن این نوع فعالیت ها و تبلیغات همراهی و مدد خواهد کرد. در این مجال به انواع شرکت هایی که در قانون تجارت ایران اشاره شده است می پردازیم.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 22 February 2020

برای ایجاد هر کسب و کاری و راهکاری برای کسب درآمد در تجارت ساز و کارهایی وجود دارد. هر شخصی که بخواهد فعالیت اقتصادی خود را رونق ببخشد و آن را به دیگران معرفی نماید باید یک سری اقدامات را انجام دهد به عنوان مثال به ثبت شرکت و ثبت نام و علامت تجاری خود اقدام نماید تا راهی برای نشان دادن فعالیت های خود به دیگران باشد. از این رو شرکت ثبتی و حقوقی سرآسا شما را در هر چه بهتر شدن این نوع فعالیت ها و تبلیغات همراهی و مدد خواهد کرد. در این مجال به انواع شرکت هایی که در قانون تجارت ایران اشاره شده است می پردازیم.

مطابق قانون تجارت هفت نوع شرکت وجود دارد که هر شخصی با توجه به نیازها و شرایط کار خود می تواند آن ها را انتخاب و اقدام به ثبت شرکت نماید. از این رو ما شما را با انواع شرکت های موجود در قانون تجارت آشنا می کنیم تا شما بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مطابق قانون تجارت شرکت ها به شرکت های سهامی عام و خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت های تعاونی  تقسیم بندی می شوند که هر کدام شرایطی برای ثبت دارند. در اینجا به صورت مختصر به انواع این شرکت ها می پردازیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود- سهامی خاص - موسسه حقوقی در شرکت ثبتی سرآسا !

لازم به ذکر با توجه به شرایط کنونی و قانونی کشور از میان انواع شرکت ها ثبت شرکت با مسئولیت محدود، سهامی و موسسات حقوقی دارای تقاضای بیشتری است.

به زبان ساده شرکت یعنی اینکه عده ای از افراد برای تامین منافع خود گرد هم آیند و با آوردن سرمایه ای به کسب و کار بپردازند و از این طریق امرار معاش نمایند.  

 شرکت با مسئولیت محدود  (LTD)

 شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

  در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و الا آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.

  اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.

  در شرکت با مسئولیت محدود شرکت نامه الزامی است و در شرکت نامه صراحتا باید میزان سهم الشرکه شرکا معین شود. علاوه بر شرکت نامه در شرکت با مسئولیت محدود اساسنامه هم باید وجود داشتته باشد.

  در اساسنامه شرکت می توان قید نمود که در آینده سرمایه شرکت افزایش یا کاهش یابد ولی از حداقل مجاز تعیین شده در قانون که نباید کمتر از یک دهم سرمایه اولیه است باشد.

شرکت سهامی

نوع دیگر از انواع شرکت ها شرکت سهامی است. شرکت های  سهامی  به دو نوع تقسیم بندی می شوند.

نوع اول: شرکت هایی که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.  که این روش از طریق پذیره نویسی و فروش سهام در سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود. این گونه شرکت،  شرکت سهامی عام نامیده می شوند.

  نوع دوم: شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین گردیده است. این گونه شرکت ها ثبت شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.

از بین دو نوع شرکت سهامی، ثبت شرکت سهامی خاص برای اشخاص راحت تر است زیرا شرکت های سهامی عام غالبا در اختیار دولت هستند و اشخاص عادی کمتر به سمت تاسیس این گونه شرکت ها می روند. از این رو ما شما را با شرکت سهامی خاص آشنا خواهیم کرد.

  یکی از موارد مهم این است که در شرکت سهامی خاص عبارت«شرکت سهامی خاص» باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

 در موقع تاسیس، شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد.

در شرکت های سهامی خاص ، سهامداران و بازرسان به هیچ عنوان نباید نسبت نسبی (فامیلی) داشته باشند.

در صورتی که مقداری از سرمایه ی شرکت، آورده ی غیرنقدی باشد (اموال منقول و غیرمنقول) ارائه ی تقویم نامه ی کارشناس رسمی دادگستری ، الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول ، جزء سرمایه ی شرکت قرار داده شود؛ ارائه ی اصل سند مالکیت ، ضروری است.

 یکی دیگر از قوانینی که در همه ی شرکت های سهامی  خاص باید رعایت شوند این است که باید ۳۵% از میزان سرمایه شرکت در یکی از بانک های کشور در حسابی که به نام شرکت در شرف تاسیس است بلوکه شود که این وجه پس از ثبت شرکت قابل برداشت می باشد.

موسسه حقوقی

مورد دیگری که در این مجال به آن می پردازیم ثبت موسسه حقوقی است.

موسسه حقوقی شخصیتی است حقوقی که باید حداقل یکی از اعضایش دارای پروانه وکالت باشد و به مدت ده سال سابقه ی وکالت داشته باشد و به منظور انجام وکالت و مشاوره و بطور کلی امور حقوقی ، طبق مقررات قانونی ثبت و آیین نامه ی مذکور ثبت و اداره می شود.

موسسات حقوقی دارای شرایطی از قبیل ذیل هستند:

  • حداقل تعداد اعضاء جهت ثبت موسسه حقوقی به مانند یک شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر می باشد. هم چنین نوع سرمایه موسسه باید نقدی و میزان آن حداقل 1.000.000 ریال باشد.
  • برای ثبت مؤسسه حقوقی ارائه پروانه ی تاسیس از قوه قضاییه برای مدتی که در پروانه تعیین شده است الزامی است و تمدید ثبت تابع تمدید پروانه می باشد.
  • تابعیت موسسه ایرانی است و با هیچ اکثریتی نمی توان تابعیت آن را تغییر داد.
  • موسسه حقوقی باید دارای اساسنامه ای باشد که پس از تایید و ثبت در دفتر کانون وکلای دادگستری در اداره ی ثبت شرکت ها به ثبت برسد.
  • در اساسنامه باید نام موسسه حقوقی و اعضا موسس و مشخصات کامل و اقامتگاه قانونی آنان قید گردد و هر تغییری که در اساسنامه و ارکان موسسه داده می شود باید مورد تایید کانون قرار گرفته و در دفتر کانون ثبت و نسخه تایید شده توسط متقاضی جهت ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.
  • موسسه مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی یک نسخه از آن را به کانون وکلا تسلیم نماید.
  • موسسه می تواند از همکاری تعداد مورد نیاز وکیل دادگستری مقیم همان حوزه به عنوان عضو همکار استفاده نماید. بدیهی است اسامی کلیه وکلای همکار با تصویب مجمع عمومی شرکا و پس از تایید کانون وکلای دادگستری برابر ماده 3 به اداره ثبت شرکت ها اعلام و مراتب در روزنامه رسمی آگهی خواهد شد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود- سهامی خاص - موسسه حقوقی در شرکت ثبتی سرآسا !

در پایان ذکر این نکته اساسی لازم است که موسسه ثبتی و حقوقی سرآسا در تمامی مراحل ثبت انواع شرکت ها و موسسات در کنار شما خواهد و با داشتن مشاوران، کارشناسان و وکلای مجرب شما را در انتخاب مسیر درست کمک خواهند نمد. لازم به ذکر است مشاوره در خصوص ثبت شرکت و موسسه حقوقی به صورت رایگان خواهد بود. هدف ما رضایت شما است.

 

به منظور مشاوره رایگان انواع امور ثبتی کسب و کار خود میتوانید با شماره -۲۲۳۹۵۷۱۷ --021 ۰۹۱۹۷۷۰۵۴۷۰ تماس گرفته یا به دفتر مرکزی به آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، بلوار صبا، ابتدای مهر۸، پلاک ۴۰، واحد ۶. مراجعه نمایید. 

نشانی وب سایت  : https://sar-asa.com/    نشانی ایمیل شرکت سر آسا     info@sar-asa.com

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر