بازدید 34920

وزارت بهداشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا بیشتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مثبت بودن تست اولیه دو بیمار نسبت به کرونا در قم خبر داد و گفت: دو بیمارستان در قم برای مقابله با بیماری‌های ویروسی آماده شده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 20 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدرضا قدیر بعد از ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد، با بیان اینکه طی ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم، گفت: طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آنها در میان می‌گذاریم و به محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک بیمارستان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در قم آماده شده است، گفت: یک بیمارستان دیگر هم در حال تخلیه است که در صورت لزوم به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد.

وی در ادامه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند زیرا جای نگرانی نیست فقط موارد بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

قدیر همچنین از وجود تعداد کافی ماسک تنفسی در قم خبر داد و گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد ضروری نیست و فقط افراد مستعد و سالمند و یا مبتلایان به بیماری‌های خاص باید از ماسک استفاده کنند.

احتمال ابتلای اطرافیان ۲ بیمار فوت شده به کرونا زیاد است

عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می دهد که احتمالا افراد دیگری ار نزدیکان آنها نیز به این ویروس مبتلا شده‌ و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

مسعود مردانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اطلاعات بنده در مورد وضعیت ویروس کرونای جدید در ایران بر اساس گزارش های وزارت بهداشت است و بنابر اعلام وزارت بهداشت تاکنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بر اثر این بیماری فوت کرده اند و قرار است در اطلاعیه های بعدی وزارت بهداشت اطلاعات دقیق تری در این مورد به مردم اعلام شود.

وی افزود: افرادی که با این دو نفر در ارتباط بوده اند تحت نظر هستند و باید در قرنطینه باشند و از آنها هم آزمایش گرفته شده است. از دو نفر فوتی هم آزمایش گرفته شده و نتیجه مثبت بوده است اما آزمایش تخصصی ویروس کرونای جدید برای تایید نهایی به انستیتو پاستور تهران که کیت تشخیص این ویروس را دارد فرستاده شده است.

عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت گفت: ظاهرا قبل از فوت این دو بیمار از آنها آزمایش گرفته شده است اما جواب آزمایش نهایی بعد از فوت آنها مشخص می شود.

وی افزود: با توجه به دوره این بیماری ۱۰۰ درصد موارد دیگری از این بیماری وجود دارد و مردم باید مراقبت و پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند.

مردانی ادامه داد: کیت تشخیصی ویروس جدید کرونا به تعداد معدود در اختیار انستیتو پاستور وجود دارد و برای موارد معدودی که آزمایش اولیه کرونا مثبت باشد و پزشک عفونی تایید کند این آزمایش انجام می شود.

این متخصص عفونی گفت: برای جلوگیری از همه گیری این بیماری باید راه ارتباط افراد مشکوک با افراد دیگر گرفته شود. افرادی که با دو فرد فوت شده در تماس بوده اند باید به سرعت شناسایی شوند. این افراد حتما باید جداسازی شوند و تحت درمان قرار بگیرند تا این بیماری به دیگران منتقل نشود.

بعد از ظهر چهارشنبه کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در خبری که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شد از تایید دو مورد مثبت ویروس کرونا در دو نفر در قم خبر داد. محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ساعتی بعد اعلام کرد که وزارت بهداشت در حال تکمیل اطلاعات در مورد این بیماران است اما در همان ساعت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر تایید فوت دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

ویروس کرونا تاکنون جان حدود دو هزار نفر را در جهان گرفته است و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بین سه تا چهار درصد مبتلایان به این ویروس که بیماری زمینه ای دارند به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۴
تا دو ردز پیش مسئولین می گفتند که قطعا هیچ بیمار مبتلا به کرونا وجود ندارد چرا کسی از این مسئولین بازخواست نمی کند که با سلامت مردم چرا بازی می کنند اونها مسئولیت رو جهت سلامت مردم دریافت کرده اند نه سرپوش بر اخبار آن
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بذار بحساب خطای انسانی کی به کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
خوب تازه تست بیماری کرونا این دونفر مثبت اعلام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
تمامی کشورها پرواز به چین رو قطع کردن اما اینجا نه تنها قطع نکردن بلکه مسافرکشی چینی ها از کشورهای دیگه رو هم میکردن. بیچاره مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
پزشکان وزارت بهداشت ماهی 100 میلیون کارانه میگیرن. حالا که باید جلوی کرونا گرفته بشه یدفعه بیماری همه گیر میشه. مدیران وزارت پزشکان هم اصلا نمیدونن چه کار باید بکنن. خدا به دادمون برسه با این مدیران وزارت پزشکان.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
افراد مشکوک و اطرافیانشان باید سریعتر قرنطینه شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
تازه واسه چینی ها جشن هم گرفتند که ما در حمایت شماها خودمون کرونا می گیریم وسط میدان آزادی
با این حجم از بی تدبیری و خواب زدگی و اطلاعات ناقص نوقص، اگر اینگونه پیش برود شک نکنید ایران بیش تر از چین کشته خواهد داد
افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بخاطر مخفی نگهداشتن موضوع بخاطر برگزاری مراسم دهه فجر است.که طبق معمول مردم تاوانش را پرداخت میکنند.شرکت خط هوایی ماهان مسئول این اپیدمی در کشوراست که باید جوابگو باشد.
چطور شد تاحالا که می گفتید ما پاک ترین کشور دنیا در این قضیه هستیم واقعا از دروغ گویی خسته نشدید.
دروغ نگو. در یک ماه اخیر چندین بیمارستان اعلام کردند مرگ و میر ناشی از عفونت تنفسی افزایش یافته است اما هیچ کاری نکردید هیچ کاری
چرا الان میگن؟
الان دو هفتس اعلام میشه اصلا نداریم و حتی چند نفرو به خاطر اینکه گفته بودن شواهدی از انتشار کرونا هست دستگیر کردن.
خدا رحم کنه
ظاهرا نمونه گرفته شده یعنی این رو نمیتونن دقیق بگن ، اونوقت آمار میخواهی دقیق بگن .
کیت هم محدود وجود داره ، وای بحال مردم . البته فرق زیادی بین مرگ و زندگی در ایران نیست . وزارت بهداشت آمارش مثل مرگ ومیر آنفوالا آنزا خیلی دقیقه . راست راست نگاه میکنه دروغ میگه .
مگه وزیر نگفت تحت کنترله؟

چرا همه دنیا باید پروازشون از چین رو لغو کنند ولی ما نکنیم؟؟

چرا مسئولین بیفکرن؟؟
چون خودشون مبتلا نمیشن. بدبختی مال مردم عادیه
پاسخ ها
رضا تبریز
| Netherlands |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
چون تنها چینه که ازمون نفت می خره... اگه بهشون بگیم بالا چشتون ابروئه باهامون قهر می کنن تنها می مونیم
به خاطر همین خلیج فارسمونو غارت می کنن .. مردممون رو مریض می کنن .. منابعمون رو غارت می کنن ... جنسای آشغالشون رو بهمون میندازن .. ما هم چاره ای جز اطاعت نداریم
مردم که هیچ ... نگاه!!
باید باید باید. انتشار یافت تمام شد ...
پس نامه معاون وزیر بهداشت به رئیس جمهور صحت داشت !!!!!!!!!!!
بصورت تصادفی از 100 نفر در مترو تهران تست اولیه کووید19 بگیرید
کشور چین با سیستم پیشرفته بهداشت فردی و اجتماعی و با اون همه پیشرفت پزشکی نتونسته کار چندانی بکنه او موقع شما که بعد فوت تشخیص دادین عامل فوت کرونا بوده خدا بدادمون برسه ... این دیگه هواپیما نیستا .. این کل جامعه رو تهدید می کنه ... مردم ایران هم خدا خیرشون بده فقط بلدن برای کرونا جوک بسازن.
تو رو خدا بس کنید دروغ‌گویی رو تو همه ادیان دروغ گناه کبیره است اما انگار تو جامعه اسلامی ما هیچ اگه این ویروس شیوع پیدا کنه تو ایران فقط خدا میتونه بدادمون برسه نه مسولین بی کفایت
حالا کی متونه بره رای بده؟
آدم سالم رو تو بیمارستانهای ایران می کشن خدا به داد این مریضها برسه. بیمارستانها به شدت آلوده هستن و همچنین فرودگاههای بین المللی. مراقب خود و خانواده باشید برای مشکلات ساده به بیمارستان یا درمانگاه مراجعه نکنید.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
سلام
لطفا" شما از راه دور خودتو نگران نکن ، ذهن مردم رو هم الکی آشفته نکن. مردم خودشون یه کاریش میکنن....
با توجه به درصد مرگ ناشی از این ویروس وقتی دو نفر مردن احتمالا حداقل 100 نفر مبتلا هستند.
تو را خدا آمار و ارقام واقعی بدید، حداقل در این مورد صادقانه باشید، این موضوع موضوعی نیست که بشه باهاش شوخی کرد، بحث امنیت جانی مردم هست. صادقانه با مردم حرف بزنید و مردم هم با اطمینان در کنترل بیماری با مسولین همکاری کنند.
کشورهای پر جمعیتی مثل هند و پاکستان هنوز کرونا ندارند ولی ایران دو نفر مرده اند برای اینکه آقایان برای منافع شخصی حاضر نشدند پرواز هواپیماها به چین را لغو کنند تازه شرکت آسمان مسافران چینی آوراه در ترکیه را که هیچ شرکتی تحویل نمی گرفت به چین میبرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اونا قطعاً دارن با وضع زندگیشان ولی دولت‌ها از قصد اعلام نمیکنن که ترس تو جامعه نیفته
فردا جمعست؟رئیس جمهور فردا میفهمه!
پاسخ ها
KIA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
جمعه بعد از ظهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
زدی تو خال
کم کم دارید زبان باز می کنید بگو بگو هر چی داری بگو خجالت نکش حالا چند نفر مرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
قم را قرنطینه کنید
فراموش نکنیم تصمیمات مهمی از این دست و با این درجه از اهمیت حتما با شورای امینیت کشور است و یک نهاد نمیتونه تصمیم گیرنده برای افشای اطلاعات باشه . خوبه این بار مسولین به دور از نگاه های شرایط انتخاباتی و و برای جلوگیری از نشت خبرهای دروغین صادقانه وضعیت را اطلاع رسانی کنند که ممکن است فردا دیر باشد و برای شور انتخاباتی شوری ابنلا به بیماری را فدا نکنیم و حداقل تمهیدات لازم را تخاد نماییم
جالبه همه این خبرا 5 شنبه ها و جمعه ها منتشر میشن
انگار وقتی مسئولین وقتی میرن خونه خبرها رو از خانمشون میشنون
فقط وضع آن بنده خدایی گریه آور است که کرونا دارد و به داروخانه می رود شربت آمپی سیلین بگیرد از او بدتر آدمی که برود شلغم بگیرد به امیدی که خوب بشود
مردم نگرانی به خود راه ندهند در طول تاریخ انسان از این بلایا زیاد بوده ولی نسل انسان هنوز وجود دارد. دلگرمی این است که ما همه با هم هستبم. دعا کنید و از خدا رفع بلا خواهید که انشاالله این هم بگذرد
پاسخ ها
Nima
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
شاید خود خدا این عذاب رو فرستاده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
برو بابا پی کارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اتفاقا پا اصلا همه با هم نیستیم . شاید حتی بشه گفت که تنها مملکتی هستیم که هر ساز خودشو می زنه و اصلا نمیشه فهمید ایدئولوژی فکریت چیه
فقط خندم گرفته از اون سایت دولتی که نامه ی وزیر بهداشتو جعلی خونده بود و الان معلوم شد واقعی بوده
چه رویی دارن این مسئولا این همه دروغ میگن؟
مشکل از ما مردمه به خدا
" طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد " !!! اين يعني اول مردم ميميرن بعد نتيجه تست كرونا شون مياد كه آيا مبتلا هستند يا خير !!!!! واقعاً خسته نباشيد مسئولين محترم . با اين وضعيت خدا نكنه اين بيماري تو كشور مون همه گير بشه .
بازم پنهان کاری چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا عدم ورود محال است اما کنترل آن وظیفه و روشنگری و قرنطینه کانون ها امری حیاتی . تورو به خدا یک مقدار احساس وظیفه کنید .
این چه نوع بازی هست با جان مردم؟باید چگونگی ابتلای این دونفر و اینکه از کدام مسیر آلوده گی به قم رسیده علنی شود . مثل چینی ها بهای این پنهان کاری را مردم خواهند داد.
این عزیزان چطوری مبتلا شدن؟؟؟؟ سفر به چین، تماس با توریست چینی، دوستانشان چین بودن؟؟؟؟؟
آیا بیمارستان مسیح دانشوری در داراباد تهران که تنها بیمارستان فوق تخصصی تنفسی تهران است آماده بکار است یا بعد ار بیست سال ساختمانهایش هنوز نیمه کاره رها شده اند.
ضمن رعایت تمام نکات بهداشتی توکل بر خدا را فراموش نکنید مسولین به فکر ما نیستند قران زیاد بخوانید این روزها مساقرت نروید. ماسک یادتون نره
تا حالا فقط وفقط دلمان به امنیت زندگیمون تو ایران خوش بود حالا دیگه همون امنیت هم نداریم ،،،زندگی شده دروغ ودغل بازی بعضی که زندگی یک ملت رو به بازیچه گرفتن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اینقدر دروغ شنیدیم که دیگه به هیچ کس نمیشه اعتماد کرد
فعلا فقط برای مسئولین شرکت در انتخابات مهم است .بقیه چیزها مهم نیست .مهم شرکت در انتخابات است.صدا و سیما فقط شده انتخابات.دریغ از یک هشدار.دریغ از یک اطلاع رسانی و برنامه آموزشی................................................................................
سلام.خالا کیت تشخیص کافی ندارید اصلا دارو دارید؟
اين دو نفر فوت شد در قم احتمالا در مراسم بيست و دو بهمن هم شركت كرده بودند؟ پس ميزان مبتلايان را بسيار بالا بايد تصور كرد
این سناریوی حساب شده جهت توجیه عدم حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم ،الان رو شده است.والا این بیماری بیش از یک هفته پیش به طور غیر رسمی گزارش شده بود.
لطفاً به آقای روحانی هم خبر بدبد. طفلک بی خبر مونده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار