بازدید 20979
کمیسیون پارلمان عراق اعلام کرد:

نتایج بزرگی درتحقیقات ترور شهیدسلیمانی به‌دست آمده

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد دولت محمد توفیق علاوی، مسئولیت اعلام نتایج تحقیقات مربوط به ترور شهیدان ابومهدی المهندس نایب رئیس هیئت حشد شعبی و سپهبد قاسم سلیمانی را برعهده خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 20 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «کریم المحمداوی» عضو این کمیسیون به پایگاه خبری المعلومه گفت کمیته وزارتی مامور تحقیقات درباره ترور شهیدان المهندس و سلیمانی به نتایج بزرگی رسیده است و در مرحله تکمیل آن قرار دارد تا این نتایج را فاش کند.

وی افزود تمام تشکیلات نیروهای امنیتی از جمله دستگاه امنیت ملی و سازمان اطلاعات در این تحقیقات با این کمیته همکاری کردند.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد دولت تا کنون هیچ گونه نتایجی از تحقیقات درباره ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را به پارلمان یا کمیسیون امنیت و دفاع ارائه نکرده است.

المحمداوی خاطر نشان کرد دولت علاوی مسئولیت اعلام نتایج تحقیقات درباره این ترور به افکارعمومی را برعهده خواهد گرفت.

محمد البلداوی از نمایندگان ائتلاف الفتح پیشتر گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شخصا دخالت می کند تا بر نتایج تحقیقات در خصوص ترور شهیدان ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد شعبی و سپهبد قاسم سلیمانی سرپوش بگذارد و مانع افشای آن شود.

وی تصریح کرده بود آمریکا فشار زیادی به دولت عراق برای جلوگیری از افشای نتایج تحقیقات وارد می کند.همانطوری که ترامپ شخصا در اجرای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش داشت، اکنون در جلوگیری از اعلام شدن نتایج تحقیقات عملیات ترور نیز نقش دارد.

البلداوی اظهار داشت با اعلام نتایج تحقیقات، نقش عوامل مزدور آمریکایی که در اجرای عملیات ترور نقش داشتند، برملا می شود.

سرلشکر عبدلکریم خلف سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق هم از دستیابی به حقایق فراوان درباره این اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد شعبی و سپهبد قاسم سلیمانی پرده برداشته بود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از تکمیل مسائل فنی مربوط به تحقیقات درباره این پرونده خبر داده بود.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان