بازدید 3186
۱

رونق بخش مسکن به نفع رونق اقتصاد است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه رشد قیمت مسکن در سال 99 کمتر از نرخ تورم خواهد بود گفت: قیمت مسکن تا پایان امسال تغییر نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 19 February 2020

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم سال 99 را کمتر از 20 درصد اعلام کرده است آیا رشد قیمت مسکن نیز می تواند در همین حدود باشد؟ گفت: بخش مسکن با 170 تا 180 شغل مستقیم در ارتباط است و قطعا این ارتباط و رونق در بخش مسکن می تواند سایر صنایع و مشاغل را به حرکت دربیاورد پس چنانچه بخش مسکن رونق بگیرد برای اقتصاد کلان نیز مفید و مناسب خواهد بود.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در چند روز اخیر افزایش نداشته و هر گونه تغییر و تحول در قیمت از دید مشاوران املاک در امان نخواهد بود گفت: هر رونقی در بخش مسکن به دلیل ارتباطی که با صنایع مهم کشور دارد به نفع اقتصاد خواهد بود و می تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد انجام وظیفه کند.

خسروی اظهار داشت: قیمت مسکن در سال ۹۹ اگر هم دستخوش تحول شود و اگر رشد کند بدون شک کمتر از نرخ تورم عمومی اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

به گزارش فارس،روز گذشته عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم عمومی در سال 99 را کمتر از 20 درصد اعلام کرد.

 

وی ادامه داد:هدف بانک مرکزی کنترل انحصارات است و هیچ کدام از پیش‌بینی‌های همکاران بانک مرکزی برای سال آینده تورم بالای 20 درصد را نشان نمی‌دهد. بنابراین انتظاراتی که برای تورم بالا در طی رشد نقدینگی مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

 رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از تاثیر افزایش نقدینگی بر تورم چیست گفته بود که رشد نقدینگی 28 درصد بوده و طبق آمار غیررسمی تا آخر بهمن‌ماه نیز همین حدود بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابا اینکه دیگه رونق نیست. پدرمون در آمد
افزایش سه برابری در مدت یکسال و نیم هرج و مرج می خوانند نه رونق!
رشد این ماه آخری غیر منطقی است که همه اقتصاد دانان نیز آن را احتمال نمی دادند.
البته مقصر نقدینگی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان