بازدید 25127

استخدام همه معلمان حق التدریس ممکن نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استخدام همه معلمان حق التدریس ممکن نیست، گفت: نباید این انتظار و تصور غلط را در میان معلمان نسبت به مصوبه مجلس ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 19 February 2020

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره روند اجرای قانون استخدام نیروهای حق التدریس، اظهار کرد: دولت در اجرای قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به نحوی عمل کرد که مجلس مجبور به تدوین استفساریه تبصره 10ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش شد تا قانون به درستی اجرایی شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات نیروهای حق التدریس را برطرف کند، افزود: البته از سوی دیگر این تصور ایجاد که قانون مجلس سعی دارد تمامی نیروهای حق التدریس را به استخدام آموزش و پرورش در آورد که چنین چیزی ممکن نیست.

معلمان با چه شرایطی می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند؟

وی ادامه داد: در قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، قید شده معلمان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش، در مقطع تحصیلی و با جنسیت مورد نیاز آموزش و پرورش و نهایتا در استان و شهرستان مد نظر آموزش و پرورش این استخدام‌ها صورت گیرد.

میرزاده تصریح کرد: این در حالیست که برخی از شهرستان‌ها و استان‌ها در مقطع کنونی با نیروی مازاد مواجه هستند که جذب نیروی اضافه در این استان‌ها به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌‎رسد.

وی تأکید کرد: چنانچه کار کارشناسی دقیقی برای جذب نیروی انسانی صورت گیرد، آموزش و پرورش با استفاده از قانون موجود مورد تصویب مجلس می‎تواند نیازهای خود را برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مقطع کنونی نمی‌توان آموزش و پرورش را متهم به تخلف کرد، گفت: اما تعلل و سهل انگاری در قبال نیروی انسانی و قانون استخدام نیروهای حق التدریس مشهود است که ما را به وضعیت امروز رسانده و موجب نارضایتی معلمان حق التدریس شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار