بازدید 5707
۱

بهره برداری‌هایی که بوی تبلیغات می‌دهند

در چند ماه گذشته شاهد افزایش بهره برداری از پروژه‌های عمرانی بوده ایم که با شرایط سیاسی و اجتماعی موجود، به نظر می‌رسد که این اقدامات رنگ و بوی دیگری دارند و صرفا یک پروژه عمرانی ساده به شمار نمی‌روند.
کد خبر: ۹۶۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 19 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر، با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال فعالیت شهرداری تهران بیشتر شده و تعداد پروژه‌های عمرانی که افتتاح می‌شوند افزایش یافته است. البته می‌توان از این اقدام به عنوان یک اتفاق مثبت یاد کرد، اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که چرا پروژه‌هایی که سال‌های زیادی ناتمام مانده بوده اند به یکباره تا پایان سال افتتاح می‌شوند ویا قول افتتاح آن‌ها رسانه‌ای می‌شود.

در شرایط سیاسی و اجتماعی فعلی اینطور به نظر می‌رسد که پروژه‌های عمرانی به عنوان یک ابزار سیاسی و برای افزایش سطح رضایتمندی مردم به طور پیوسته و پشت سرهم به بهره برداری می‌رسند.

در دروره‌های گذشته مدیریت شهری با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری پروژه بزرگراه امام علی افتتاح شد، اما بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات بخش‌هایی از این بزرگراه که نیمه کاره مانده بود متوقف شد و تا به امروز نیز همچنان نا تمام مانده است.

چندی پیش بود که زیرگذر استاد معین افتتاح شد، پروژه‌ای که با وقفه ۴ ساله به پایان رسید، اما این افتتاح با حواشی زیادی همراه بود که باعث شد در همان روز افتتاح جلسه‌ای را شهردار تهران با شورایاری‌ها و شهردار منطقه ۹ برگزار کند ومنجر به برکناری شهردار منطقه ۹ شد.

در همین راستا مدتی پیش رئیس شورای شهر تهران نیز در حاشیه یکی از جلسات شورای شهر تهران به افتتاح یک ایستگاه مترو در هر ماه اشاره کرد و گفت:" ۴ پروژه گیشا، استادمعین، شهید بروجردی و بزرگراه شهید رستگار تا پایان سال به اتمام می‌رسد، و متروی تهران باید هر ماه یک ایستگاه افتتاح کند و اگر این موضوع محقق نشد قصور کرده‌اند. " که البته بعد از این صحبت‌ها هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح نشد.

تا چند روز دیگر قرار است که زیرگذر گیشا افتتاح شود و این سوال را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که آیا این سرعت بخشیدن در اجرای پروژه‌ها و به اتمام رساندن آن‌ها در زمان مشخص شده بیشتر با هدف مدیریت ترافیک و سهولت در عبور و مرور انجام می‌شود و یا منافع سیاسی و اجتماعی دیگری را دنبال می‌کند؟

گله‌مندی ساکنان محله استاد معین از افتتاح یک طرفه زیرگذراستاد معین، این نگرانی را ایجاد می‌کند که در اجرای پروژه زیرگذرگیشا نیاز‌های مردم و صدای آن‌ها دیده وشنیده شده است یا خیر.

صفاصبوری دیلمی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در رابطه با هزینه‌های صورت گرفته در پروژه استاد معین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیش بینی اولیه از هزینه تکمیل زیرگذر استاد معین ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که با دقت و صرفه جویی همکاران ما پروژه ۶۰ میلیارد تومان ارزان‌تر تمام شد.

صحبت‌های صبوری دیلمی مارا به یاد ضرب المثل "هیچ گرانی بی‌حکمت نیست، هیچ ارزانی بی‌علت" می‌اندازد. افزایش سرعت برای اتمام پروژه در زمان مشخص شده می‌تواند به کاهش کیفیت و دقت در نوع استفاده از مصالح و موارد ایمنی منجر شود که همین موضوع می‌تواند در آینده خطرآفرین باشد.

در مراسم افتتاح زیرگذر استاد معین شهردار تهران در صحبت‌های خود گفت: "هیچ لذتی از این افتتاح نبردم" و اینطور که به نظر می‌رسد باید دید که افتتاح زیرگذر گیشا که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، قرار است ۱۰ اسفند ماه برگزار شود برای شهردار لذت بخش خواهد بود یا شهردار منطقه دیگری برکنار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
"اما این افتتاح با حواشی زیادی همراه بود که باعث شد در همان روز افتتاح جلسه‌ای را شهردار تهران با شورایاری‌ها و شهردار منطقه ۹ برگزار کند ومنجر به برکناری شهردار منطقه ۹ شد"
-بالاترین ثمره این افتتاح(زیر گذر استاد معین) برکناری شهردار منطقه 9 بود که الحمدلله به بهترین وجه انجام شد!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار