بازدید 5133

قالیباف: نماینده‌ باید درک درستی از مشکلات داشته باشد

سر لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه نماینده‌ای باید وارد مجلس شود که درک درستی از مشکلات داشته باشد، گفت: وقتی کسی در میان مردم نیست و با مشکلات آن‌ها عجین نیست، درک درستی هم از شرایط مردم ندارد.
کد خبر: ۹۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 18 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز (سه شنبه) در مراسمی که در جمع مردم پردیس در مسجد الغدیر آن شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل ما فرمودند که اساس انقلاب اسلامی این است که مردم تعیین کننده سرنوشت خود باشند.

وی گفت: برخی مردم میگویند ما بعد از اینکه در انتخابات شرکت میکنیم دیگر نمیتوانیم صدایمان را به گوش مسئولین برسانیم، بله درست است. اما این موضوع را باید یک روزی حل کرد که بخشی از آن هم در اختیار شما مردم و حضورتان در انتخابات و رای صحیح شما است.

** مجلس می‌تواند بر همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها نظارت داشته باشد

قالیباف افزود: اگر بخواهیم نظر مردم بر همه شئونات مملکت مستولی باشد؛ باید مجلسی داشته باشیم که بر اساس فرموده امام راحل، در راس امور باشد، اما امروز چنین مجلسی نداریم چرا که ناکارآمد است. اختیاراتی که قانون اساسی به مجلس داده به گونه‌ای است که میتواند بر همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها کنترل و نظارت داشته باشد.

عضو لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه هر نماینده از هر جایی که انتخاب می‌شود به واقع نماینده همه مردم کشور است و نه صرفا نماینده حوزه انتخاباتی خود، گفت: بخشی از کار نماینده‌ها پرداختن به مسائل کلان و ملی است و رهبری هم تعبیری دارند در این خصوص مبنی بر اینکه مجلس وظیفه ریل گذاری برای دولت را دارد.

وی ادامه داد: اگر مجلس به وظایف خودش به درستی عمل نکند وضعیت نامناسبی خواهیم داشت. یک نماینده قابل، باید حواسش هم به ارزش پول ملی باشد و هم به فکر این باشد که امروز یک بازنشسته چطور می‌تواند منابع مالی خانواده خود را با این شرایط، ماهیانه کنترل و مدیریت کند.

قالیباف تصریح کرد: ما باید مجلسی را انتخاب کنیم که نماینده‌های آن ویژگی‌های مناسبی را برای انجام صحیح وظایف خود داشته باشند.

** مدیریت صحیح ظرفیت‌ها در کشور وجود ندارد

شهردار اسبق تهران افزود: ما ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم، ولی مدیریت صحیحی در کشور وجود ندارد که با برنامه ریزی مناسب بتوان از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: این موضوعی کارشناسی است که ۳۰ درصد مشکلات ما ناشی از تحریم است و ۷۰ درصد آن ناشی از مشکلات مدیریتی و ناکارآمدی برخی مدیران است.

قالیباف با بیان اینکه رهبری فرمودند: انتخابات فرصت مناسبی است که افرادی کاردان، انقلابی و متعهد را وارد مجلس کنیم، گفت: افرادی باید وارد مجلس شوند که مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را قبول داشته باشند.

سر لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تصریح کرد: مشکلات ما از زمانی شروع شد که برخی مدیران ما در سطوح‌های مختلف قدرت، از مبانی انقلاب و اندیشه‌های امام راحل فاصله گرفتند. اساس انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ قرآن، اهل بیت و اسلام بوده و هست.

** اقدامات سردار سلیمانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و انقلابی بود

وی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی با حداقل امکانات موجود و با استفاده از نیرو‌های مردمی و دست خالی، بیست سال نقشه‌های آمریکا و ایادی آن را در منطقه به شکست کشاند و آن‌ها را زمین گیر کرد. اقدامات سردار سلیمانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی، قرآنی و انقلابی بود.

قالیباف افزود: ما باید در حوزه اقتصادی هم از مکتب قرآن و سنت الهی پیروی کنیم تا دیگر شاهد وضعیت نامناسب و مشکلات در این حوزه نباشیم.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه زمانی مجلس ما می‌تواند قوی باشد که نماینده‌های آن دغدغه مردم را داشته باشند نه اینکه دغدغه‌های سیاسی و جریانات حزبی داشته باشد، گفت: گام اول برای ایجاد چنین فضایی، انتخاب درست شما مردم در روز انتخابات است.

** نماینده‌ای باید وارد مجلس شود که درک درست از مشکلات داشته باشد

وی بیان کرد: نماینده‌ای باید وارد مجلس شود که درک درستی از مردم و مشکلات امروز آن‌ها داشته باشد. وقتی کسی در میان مردم نیست و با مشکلات آن‌ها عجین نیست؛ درک درستی هم از شرایط مردم ندارد.

قالیباف گفت: ما نیازمند نمایندگانی هستیم که راهکار برای حل مشکلات امروز جامعه داشته باشند. قانون شفافیت باید جزو اولویت‌های نمایندگان ما باشد.

عضو لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب بیان کرد: مردم باید کارنامه و عملکرد چهل ساله افراد حاضر در انتخابات را بررسی و ببینند که چه کسانی عملگرا بوده و چه کسانی صرفا اهل طرح شعار هستند.

وی ادامه داد: نماینده انقلابی نباید پس از ورود به مجلس مردم را فراموش کند، مردم باید قبل از هرچیز ارتباط و محبت را از نمایندگان خود بخواهند.

قالیباف گفت: مجلس اگر دغدغه مردم را نداشته باشد و نماینده‌ای که به فکر مردم نباشد نمی‌تواند کاری را پیش ببرد و تغییری ایجاد کند که تحقق این مهم با شما مردم و با انتخاب صحیح شما رقم خواهد خورد.

شهردار اسبق تهران در خصوص پروژه مترو پردیس و موضوع حمل و نقل عمومی، افزود: در سال‌هایی که با موضوع مترو سروکار داشتم یکی از مشکلات این بود که مترو حومه شهر تهران را از شهر تهران جدا کردند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات زیر ساختی شهرستان پردیس مورد توجه قرار بگیرد؛ گفت: قطعا یکی از نیاز‌های مردم این شهرستان حمل و نقل عمومی ایمن، ارزان و به وقت، همچون مترو است که باید به این مهم توجه کرد.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همگی دست به دست هم بدهیم و مشکلات فائق آییم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان