بازدید 10551

ترامپ با ممنوعیت فروش موتور جت به چین مخالفت کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه بهانه «امنیت ملی» نباید به صادرات این کشور لطمه بزند، گفت: با طرح‌هایی نظیر ممنوعیت فروش موتور جت به چین مخالف است.
کد خبر: ۹۶۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 18 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت: با طرح‌هایی نظیر ممنوعیت فروش موتور جت به چین مخالف است و تأکید دارد که کشور‌های خارجی باید بتوانند آزادانه محصولات آمریکایی خریداری کند.

ترامپ با بیان اینکه «بهانه امنیت ملی» نباید مانعی برای صادرات محصولات آمریکایی باشد، در توییتر نوشته است: «ما می‌خواهیم محصولات و کالاهایمان را به چین و دیگر کشور‌ها بفروشیم. تجارت همین است. نمی‌خواهیم تجارت با خودمان را غیرممکن کنیم. این کار فقط باعث می‌شود سفارش‌ها نصیب دیگران شود.»

وی افزود: «به عنوان یک نمونه، من می‌خواهم چین موتور‌های جت [تولید]ما را، که در دنیا بهترین هستند، بخرد. دیده‌ام که قوانینی دارد دست به دست می‌شود، از جمله در کنگره. این [قوانین]مضحک هستند. من می‌خواهم تجارت با ایالات متحده را ساده کنم، نه دشوار. این دستوری است که به همه در دولت من داده شده و هیچ بهانه‌ای هم وجود ندارد. ایالات متحده برای تجارت گشوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی طرح ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین را به کنگره نسبت داده که پیش از این خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع مطلع نوشته بود که این طرح در دولت خود ترامپ در حال بررسی است و احتمال دارد کاخ سفید از بیم ورود چین به بازار تولید هواپیما‌های بزرگ مسافربری از فروش این موتور‌ها به پکن ممانعت کند.

شرکت «جنرال الکتریک» آمریکا قرار است در قراردادی هنگفت موتور‌های لازم برای تولید هواپیما‌های مسافربری «کوماک سی-۹۱۹» چین را تأمین کند. انتظار می‌رود این هواپیما از سال آینده به تولید انبوه رسیده و وارد ناوگان هوایی چین شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان