بازدید 9627
۲
چرايي به وحدت نرسیدن اصولگرایان؛

ائتلاف پایداری و نیروهای انقلاب؛ اتفاقی که به‌خاطر فاصله زیاد درخواست‌های طرفین محقق نشده است

اگرچه گفته می شد مشکل اصلی اختلافی حل و طرفین روی کلیات به توافق رسیده اند و تصمیم نهایی تا ساعتی دیگر اعلام خواهد شد، اما جلسه امروز شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب و جبهه پایداری برای ارائه لیست مشترک انتخاباتی تا لحظه نگارش این گزارش به نتیجه نرسیده و شاید هم در نهایت اتفاق خاصی رخ ندهد؛ چون بر اساس شنیده ها فاصله درخواست های طرفین از یکدیگر خیلی زیاد است...
کد خبر: ۹۶۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 18 February 2020

در ساعات پایانی شب گذشته خبر آمد که نمایندگان شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه پایداری پس از مذاکراتی درباره انتشار یک لیست مشترک، در واپسین ساعات روز (۲۸ بهمن) برای این موضوع به توافق رسیده اند و جزئیات آن هم قرار بود صبح امروز مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و اعلام شود؛ مساله ای که امیدواری های زیادی را در بین اصولگرایان ایجاد کرد، اما با توجه به سابقه مذاکرات پیشین نمی شد خیلی خوشبینانه به آن نگریست!

به گزارش «تابناک»، اخبار حکایت از آن داشت که جلسه‌ای با حضور سران جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای ارائه لیست واحد تشکیل شده که برخی منابع خبری نزدیک به دو گروه آن‌را تایید می‌کنند. برخی رسانه های نزدیک به دو جریان نوشتند که پی‌گیری‌های ما نشان می‌دهد که در این جلسه مشکل اصلی اختلاف‌نظر‌ها حل شده و طرفین روی کلیات ارائه یک لیست به توافق رسیدند و صبح فردا جزییات این توافق اعلام می‌شود.

روایت رسانه های نزدیک به پایداری از رسیدن به وحدت

رسانه های نزدیک به جبهه پایداری خبر وحدت را اینگونه منتشر کردند: در ساعات پایانی شب گذشته و پس از مذاکرات فشرده نمایندگان شورای ائتلاف و جبهه پایداری، کلیات طرح وحدت این دو گروه سیاسی مصوب شد. در این جلسه مدل اصلی وحدت مورد توافق طرفین واقع شده و مقرر شد تا بحث درباره مصادیق و نامزدهای فهرست مشترک نهایی در جلسه فردا پیگیری شود.

پیش از این شورای ائتلاف با طرح ایده «اشتراک صفر» و درخواست از نامزدهای مشترک دو لیست برای حضور در تنها یکی از فهرست‌های جبهه انقلاب، مانعی بر سر اشتراک حداکثری دو فهرست ایجاد کرده بود که در جلسه شب گذشته و با توافق روی کلیات طرح وحدت، این طرح نیز عملا از دستور کار خارج شده و رسیدن به فهرست مشترک مبنای کار قرار خواهد گرفت.

روایت متفاوتی از چگونگی وحدت پایداری و نیروهای انقلاب

برخی حساب های کاربری چهره های رسانه ای اصولگرایان در فضای مجازی، رسانه های نزدیک به شورای ائتلاف و اصلاح طلبان نیز ماجرای وحدت را اینگونه انعکاس دادند: شنیده‌ها حاکی از آن است که با وساطت یکی از سران‌قوا همه اصولگرایان سرلیستی «محمدباقر قالیباف» را قبول کردند و افرادی مانند یامین‌پور و ... از لیست اصلی ائتلافی حذف شده اند.

این اولین شکست پایداری‌چی‌ها در انتخابات است زیرا آن‌ها می‌دانستند که هیچگاه رای‌دهندگان به لیست آن‌ها رای نخواهد داد بنابراین عقب‌نشینی کردند و زیر پرچم قالیباف و یارانش وارد مجلس خواهند شد.

آخرین خبرها؛ وحدت حاصل نشد!

اگرچه اخبار اولیه از وحدت، حکایت از این داشت که وجوه افتراقی کنار گذاشته شده و قرار است اصولگرایان با لیست واحد به میدان بیایند، اما تا این لحظه نه تنها اثری از لیست واحد نیست بلکه قرائن نشان می دهد هنوز ائتلاف در فاصله کمتر از 48 ساعت تا پایان تبلیغات انتخاباتی شکل نگرفته است.

ماجرا اینگونه بود که دیشب خبر رسید با ورود یکی از سران قوا به این ماجرا، ائتلاف مورد نظر شکل گرفته است، این خبر در حالی منتشر می شد که چهره های نزدیک به آن فرد، این خبر را نقل هم نمی کردند چه رسد به تایید، ضمن اینکه ورود یکی از سران قوای قضائیه و مجریه به انتخابات مجلس هم چندان منطقی و قابل قبول به نظر نمی رسید.

حالا هم بر اساس اخبار منتشرشده از سوی اصولگرایان در فضای مجازی، نامزدهای جبهه پایدارای و شورای ائتلاف از ساعت ۷ صبح امروز جلسه ای برگزار کرده اند و مذاکراتی را هم پیرامون وحدت داشته اند. در این راستا شنیده شده که جبهه پایداری پیشنهادات 13 گانه ای هم داده است، اما در نهایت اخبار پایانی حکایت از عدم پذیرش نقطه نفرات توسط طرفین دارد و در حقیقت پایداری و شورای ائتلاف هنوز به وحدت نرسیده اند.

اگرچه گفته می شد مشکل اصلی اختلافی حل و طرفین روی کلیات به توافق رسیده اند و تصمیم نهایی تا ساعتی دیگر اعلام خواهد شد، اما جلسه امروز شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب و جبهه پایداری برای ارائه لیست مشترک انتخاباتی تا لحظه نگارش این گزارش به نتیجه نرسیده و شاید هم در نهایت اتفاق خاصی رخ ندهد؛ چون بر اساس شنیده ها فاصله درخواست های طرفین از یکدیگر خیلی زیاد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
هی میگن ائتلاف، اتحاد.... بابا آخه همش که خودتونید.
ده دوازده سال بعد را میبینم که این دو گروه شدیدترین دشمنان همدیگر شده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل