بازدید 14742
نشست خبری حزب کارگزاران سازندگی؛

محسن هاشمی: لیست یاران هاشمی منتسب به خانواده آیت‌الله هاشمی نیست/ کرباسچی: انتخابات ناموس دموکراسی است/ مرعشی: تحریم انتخابات، شرایط کشور را سخت‌تر می‌کند

سخنگوی  هاشمی حزب کارگزاران با کنایه به احزاب اصلاح طلبی که به نوعی به بهانه رد صلاحیت‌ها انتخابات را تحریم کرده‌اند، اظهار داشت: ما ضمن احترام به دوستانی که در انتخابات حضور ندارند باید بگوییم که نیامدن به عرصه انتخابات شرایط را سخت تر می‌کند و اگر به میدان نیاییم مشخص نیست در آینده این نیامدن  چه مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند...
کد خبر: ۹۵۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 17 February 2020

نشست خبری حزب کارگزاران سازندگی با نمایندگان رسانه های گروهیپیرامون انتخابات مجلس یازدهم و همچنین لیست ارائه شده توسط این حزب برای انتخابات دوم اسفند ماه پیش از ظهر امروز با حضور «غلامحسین کرباسچی » دبیرکل این حزب، «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای مرکزی و «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مجموعه تلاش برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، در این نشست خبری «محسن هاشمی» رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه انتخاب اسامی لیست انتخاباتی از سوی شورای مرکزی به کمیته سیاسی و سپس به کمیته انتخابات داده شد در نهایت به لیست یاران هاشمی رسیدند، اظهار کرد: کاندیداهایی که در این لیست حضور دارند اگر نتوانند به مجلس راه پیدا کنند نباید ناراحت شوند؛ چون وظیفه ما این بود لیستی بدهیم تا کسانی که به مشی حزب کارگزاران اعتقاد دارند به آن رای دهند.

چرا لیست کارگزاران «یاران هاشمی» نام گرفت؟

وی افزود: یاران هاشمی عنوان ژورنالیستی بوده که به معنای انتساب لیست به آقای هاشمی و خانواده ایشان نیست.

هاشمی همچنین تاکید کرد: همانطور که مستحضر هستید در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم مجلس نخستین نهادی بود که بعد از انقلاب اسلامی برای مردم‌سالاری پایه‌گذاری شد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت و حساسیت مضاعف برای کشور است.

وی با بیان این‌که امروز کشور با چالش‌های مختلفی رو به رو است، عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع که نظام و حاکمیت را با چالش رو‌به‌رو کرده است، افزایش فشارهای اقتصادی است که دلیلش تحریم‌هاست که به کاهش شدید ارزش پول ملی انجامید، این امر باعث شده است معیشت مردم با مشکل رو به رو شده و منجر شده سفره مردم کوچک شود.

باید مشکلات معیشتی مردم را حل کرد

وی بیان کرد: هفت یا هشت دهک جامعه درگیر همین مشکلات معیشتی است و انتظار مردم برای رفع این مشکلات به حق است و باید مسائل معیشتی مردم حل شود.

هاشمی با اشاره به این‌که مجلس امروز اثرگذاری کمتری دارد، اظهار کرد: چالش بعدی خود مجلس شورای اسلامی است که با مجموعه اتفاقاتی که در دهه‌های گذشته افتاده است، مشخص شده اثر گذاری‌اش کمتر شده است، باید کاری کرد که بار دیگر مجلس در راس امور قرار گیرد.

محسن هاشمی: لیست یاران هاشمی منتسب به خانواده آیت‌الله هاشمی نیست/ کرباسچی: انتخابات ناموس دموکراسی است/ مرعشی: در انتخابات شرکت نکنیم، شرایط سخت‌تر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: چالش بعدی پیش روی اصلاح‌طلبان این است که عملکرد، کارنامه و دستاوردی که باید برجای می‌گذاشتیم، نگذاشتیم، این مساله مخصوصا به فراکسیون یکصد نفره‌ای که در مجلس داشتیم بازمی‌گردد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: نکته دیگر بحث رد و تایید صلاحیت‌ها است که باعث شد بخش عمده‌ای از نیروهای خودمان را از دست دادیم‌. مشاهده کردید شورای عالی اصلاحات تصمیم گرفت فهرست رسمی ندهد اما تصمیم گرفت احزاب اصلاح‌طلب با اختیار خوشان لیست انتخاباتی دهند.

وی ادامه داد: ما تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم و باید بگویم فعالیت کارگزاران منحصر به این انتخابات نیست و همیشه فعال بوده است. گذشت زمان ثابت کرده است احزاب فعال به صورت زیکزاکی حرکت نمی‌کنند و همیشه حضور دارند.

هاشمی گفت: امروز بحث حضور مردم مطرح است گفته‌ می‌شود مردم شرکت نکنند و یا اقبال عمومی کم باشد اما ما امیدواریم نظر مردم را به سمت لیست یاران هاشمی برگردانیم.

چرا کارگزاران لیست داد؟

وی افزود: عمده دلیل این فهرست حضور فعال در انتخابات بود و اسامی کاندیدا در درجه برای ما مساله بود، امروز برای ما حضور در انتخابات مهم است و مشاهده می‌کنید افرادی انتخاب شدند ارتباط تشکیلاتی با کارگزاران نداشتند.

این عضو حزب کارگزارن سازندگی درباره لیست یاران هاشمی گفت: مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی اولویت مسائل کشور بود و مسائل فردی مطرح نبوده است.

وی ادامه داد: کاندیدای این لیست اگر نتوانند در انتخابات به مجلس راه پیدا کنند ناراحت نباشند چرا که ما به وظیفه خود عمل کردیم. عنوان یاران هاشمی بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده است و به منظور  نگاه مشارکت محور و امیدوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

هاشمی همچنین گفت: پیام حضور ماگفتن نه به افراطیون داخلی و خارجی است و نمی‌خواهیم زمینه  در داخل برای حاکمیت تندرو‌ها و در خارج برای مخالفان نظام  و حاکمیت فراهم شود.

مرعشی: به میدان انتخابات نیاییم، مشکلات بیشتری برای کشور ایجاد می‌شود

در ادامه، سخنگوی  هاشمی حزب کارگزاران با کنایه به احزاب اصلاح طلبی که به نوعی به بهانه رد صلاحیت‌ها انتخابات را تحریم کرده‌اند، اظهار داشت: ما ضمن احترام به دوستانی که در انتخابات حضور ندارند باید بگوییم که نیامدن به عرصه انتخابات شرایط را سخت تر می‌کند و اگر به میدان نیاییم مشخص نیست در آینده این نیامدن  چه مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند. 

«حسین مرعشی» در پاسخ به این پرسش که چرا نگاه کارگزاران به انتخابات تکلیف‌محوری است، اظهار کرد: نگاه ما به انتخابات تکلیف محور نیست. این انتخابات سخت‌ترین انتخاباتی است که من تجربه کرده‌ام. یکی از سختی‌ها به دلیل عملکرد شورای نگهبان است. مساله بعدی رنجش مردم است که این رنجش دلایل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی ایران دارد. شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و سوء تدبیرهای داخلی است. چرا بعد از چندین ماه آمار کشته‌شدگان اعتراض به بنزین اعلام نمی‌شود؟

تجربه می‌گوید، نباید انتخابات را تحریم کنیم

وی افزود: این مسائل مردم را عصبانی کرده است با این حال تجربه کارگزاران این است که نباید انتخابات را تحریم کنیم زیرا تحریم، آینده ایران را سخت‌تر می‌کند. بحث ما تکلیف محوری نیست بلکه سیاست‌ورزی هوشمندانه و استفاده از موقعیت انتخابات است.

مرعشی در پاسخ به این پرسش که چرا در این شرایط اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند؟ تصریح کرد: آینده ایران به زمین بلندشدن و زمین خوردن‌ها بستگی دارد. قبول ندارم چون نهادهای قدرت کار خود را می‌کنند، ما باید صحنه سیاسی را ترک کنیم، این درست نیست.

رأی مردم بی‌اثر نیست، در سال 76 و 84 این اتفاق را به چشم دیدیم

سخنگوی حزب کارگزاران افزود: رای مردم بی اثر نیست؛ در سال۷۶، مردم با وجود ناطق نوری، خاتمی را برگزیدند. در سال۸۴ همه می‌گفتند قالیباف انتخاب می‌شود، اما احمدی‌نژاد انتخاب شد.

وی افزود: در تمام این سال‌ها، رای مردم اثرگذار بوده است. قرار نیست همیشه ما پیروز باشیم بلکه باید در این روند، رشد کنیم. باید از همین انتخابات محدود استفاده هم کنیم. خردورزی حکم می‌کند از همین شرایط هم استفاده کنیم.

تحت تاثیر هیچ لابی قرار نگرفتیم

مرعشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لیست ارائه شده نسبتش با بدنه اصلاح‌طلبان چیست، تاکید کرد: مصوبه اولیه حزب ما این بود که در تهران تابع شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باشیم اما بعد از اینکه شورا تصمیم گرفت لیست ندهد ما بحث و بررسی کردیم که لیست بدهیم یا خیر که تصمیم بر دادن لیست شد.

وی تاکید کرد: ما تحت تاثیر هیچ لابی قرار نگرفتیم و برایمان شاخصه سلامت و پاک دستی، تخصص و پایبندی به‌ اصلاح‌طلبان مهم بود. دستاورد برای ما مهم است ما دوستانی را انتخاب کردیم که در مجلس شاخصه‌های اصلاح‌طلبی را نشان دهند و اولین اصل ما قبول نظام  و اصلاحات در چارچوب نظام  است.

وی ادامه داد: برای ما سلامت نفس، مالی و اقتصادی و تخصص اهمیت داشتن و چیزی که برای ما اهمیت نداشت وابستگی حزبی بود، زیرا فراگیری برای ما مهم بود.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: لیستی که امروز کارگزاران سازندگی بسته است کم و کاستی نسبت به لیست‌های قبلی ندارد و اگر این لیست ۳۰ نفره به مجلس برود کار بزرگی صورت می‌گیرد.

از مردم به خاطر شرایط کشور عذرخواهی کردیم

وی درباره این چرا کارگزاران سازندگی از ۸ حزب دیگر احزاب جدا شد و خودش لیست داد، تاکید کرد: اختلاف دیدگاهی وجود داشت هنگامی که مردم رنجیدند ما با آن‌ها همراهی کنیم یا این که وارد میدان شویم. از مردم در اطلاعیه کارگزاران سازندگی به خاطر شرایط کشور عذرخواهی کردیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: ما هیچ پیش شرطی برای حضور نداشتیم، دوستان گفتند که هر ۱۳ نماینده حاضر در مجلس در لیست باشند که ما نپذیرفتیم و امروز همه مسئولیت این لیست را می‌پذیریم.

وی تاکید کرد: لیست کارگزاران سازندگی مورد اقبال مردم قرار گیرد پیروزی از آن اصلاح‌طلبان خواهد بود اما اگر شکست خورد آن را هم می‌پذیریم. به دنبال جدایی نیستیم اما به دنبال آموزه‌های جدید هستیم.

مرعشی همچنین در پیش‌بینی خود از موفقیت لیست کارگزاران در انتخابات، تصریح کرد: پیش‌بینی ما براساس نظرسنجی‌هایی است که هر سه روز یکبار در تهران انجام می‌شود. براساس این نطرسنجی‌ها الان مشارکت در تهران، سی و پنج درصد است. امید ما این است که حداقل  پنجاه درصد لیست کارگزاران موفقیت بدست آورد. اگر انتخابات به مرحله دوم برود شانس ما بیشتر است ولی انتخابات تهران به مرحله دوم نمی‌رود.

حمایت کردن رئیس دولت هم بر عهده خودشان است

مرعشی درباره این‌که رئیس دولت اصلاحات از لیست کارگزاران حمایت خواهد کرد و کارگزاران لیستی با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد داشت یا خیر، گفت: حزب کارگزاران با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات لیستی نخواهد داد، یک ائتلافی تشکیل داده و حدود ۲۰ نفرشان مشترک هستند. حمایت کردن رئیس دولت هم بر عهده خودشان است.

مرعشی درباره برنامه حزب کارگزاران برای مجلس یازدهم، افزود: ما ده برنامه را اعلام کرده‌ایم. احیای کارآمدی، مبارزه با فساد، ساماندهی رابطه نظارت و اجرا بین مجلس و دولت از جمله برنامه‌های حزب است.

شرایط رئیس جمهوری بعد از سال ۱۴۰۰

سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که آیا به فکر انتخابات ۱۴۰۰ هستند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری که می‌خواهد در ۱۴۰۰ بیاید باید قادر باشد کل توان کارشناسی کشور را به صحنه بیاورد یعنی همان کاری که آیت‌الله هاشمی انجام می‌داد. رئیس‌جمهور همچنین باید بتواند با رهبری تعامل خوبی داشته باشد. ما دنبال کسی هستیم که این دو ظرفیت را داشته باشد ولی هنوز او را نیافته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال لیست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان وجود دارد، یادآور شد: منتظریم ببینیم قالیباف و پایداری چه می‌کنند.

مرعشی درباره حضور  یکی از اعضای حزب اتحاد در لیست کارگزاران تصریح کرد: ما برای تمام احزابی که لیست دادند و ندادند احترام قائل هستیم. آنچه که ما می‌گوییم موضع حزب است و طعنه‌ای به کسی نمی‌زنیم. لیستی بهتر از کارگزاران وجود ندارد. البته فرید موسوی عضو حزب اتحاد است و چون کارکرد مثبتی داشت در لیست ما قرار گرفت، بله ایشان عضو حزب اتحاد است اما اینجا شخص مهم است.

سکوت مقابل انتقاد صادقی

مرعشی درباره انتقاد محمود صادقی به بیانیه انتخاباتی حزب کارگزاران تصریح کرد: بهترین پاسخ ما در برابر این انتقاد سکوت است.

کرباسچی: امثال مطهری و رحیمی شهید راه انتخابات هستند

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در این نشست در پاسخ به این سوال که برنامه این حزب برای حضور در عرصه انتخابات چیست بویژه با توجه به عملکرد فراکسیون امید و مجلس دهم که انتقادات زیادی را به همراه داشته، گفت: ما نمایندگانی چون مطهری و رحیمی را که گرفتار بررسی صلاحیت‌ها شدند و از این مرحله عبور نکردند را شهید عرصه انتخابات می‌دانیم ولی در همین سختگیری‌هایی که در این دوره از انتخابات شده نیروهای ارزشمند دیگر از جمله دوستانی که در این جلسه حضور دارند، هستند که قادرند عملکرد قابل قبولی در مجلس داشته باشند. 

وی افزود: ما بین تکلیف شرعی و تکلیف انسانی احساس می‌کنیم باید بن بست‌هایی که وجود دارد را بشکنیم. ما نمی‌توانیم مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنیم ولی علی رغم تایید صلاحیت حدود 7000 نفر از واجدین شرایط به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشته باشیم. 

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: ما در اطلاعیه حزب برای انتخابات 10 سرفصل کلی را در صورت حضور کاندیداهای معرفی شده ارائه داده ‌ایم که برای طولانی نشدن سخنانم خبرنگار سوال کننده درباره برنامه‌های حزب را به این سرفصل‌ها ارجاع می دهم. 

انتخابات ناموس دموکراسی است

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه نباید نهاد انتخابات که ناموس دموکراسی است را نادیده بگیریم و باید با تمام توان و با کمک احزاب اصلاح طلب و به کمک کاندیداهای اصلاح طلبی که در این عرصه حضور دارند، بتوانیم شرایط کنونی را با پیاده سازی سرفصل های اعلام شده بهبود ببخشیم. 

اعضای لیست راه آیت‌الله هاشمی را در مجلس یازدهم دنبال می‌کنند

کرباسچی در واکنش به انتقاد از اعضای لیست کارگزاران و انتساب آنها به آیت الله هاشمی، گفت: همه افراد این لیست یا همراه آیت الله هاشمی بوده یا به فکر آیت الله هاشمی نزدیک هستند. ما وقتی می‌گوییم لیست یاران هاشمی یعنی ما در حزب کارگزاران ، ندا، خانه کارگر و حزب اسلامی کار، یاران آیت الله هاشمی بوده و علاقمند به روش اداره جامعه به سبک آیت‌الله هاشمی هستیم و اعضای لیست راه آیت‌الله هاشمی را در مجلس یازدهم دنبال می‌کنند.

توانایی‌های علمی می‌تواند به قانون‌گذاری کمک کند

کرباسچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در لیست ارائه شده از سوی کارگزاران سازندگی افرادی حضور دارند که سابقه قانون‌گذاری ندارند و آیا این ضعف محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: درست است که در لیست کارگزاران افرادی هستند که تجربه کار در مجلس ندارند و یا کسانی هستند که نماینده فعلی مجلس هستند اما بحث جوان‌گرایی می‌شود یک وقتی باید حلقه مجلس باز شود، این همه صحبت برای همین است.

وی تاکید کرد: بایستی تمهیداتی را در سازمان‌دهی مجلس قرار دهند تا گردش نخبگانی اتفاق بیفتد. اگر می‌خواهیم نسل دوم و سوم انقلاب جایی را پیدا کنند، راهش باز کردن این حلقه است. جوان‌گرایی برای چه می‌شود؟ قطعا توانایی‌های علمی می‌تواند به قانون‌گذاری کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۹
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
حالا هی بگید رای بی رای هفته دیگه که مشارکن مردم رو دیدید میفهمید که چقدر اندکید و خود همه پندار
به حال شما که فرقی نمی کنه ، مردم شرکت کنن بهشون می گویید انتخاب بد شما مملکت رو به این روز انداخت ، شرکت هم کنند آخرش می گو یید شرکت نکردید اوضاع خراب شد ، پس شرکت نکنیم حداقل دلمون نمی سوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
همینه
شرکت کنی اوضاع بد بشه میگه خودتان رای دادید
شرکت نکنی هم میگه رای ندادید اوضاع بد شد
همیشه مردم را محکوم می کنند
التماس نکن ، رای بی رای
با رد صلاحیت گسترده
دولت و مجلس با تورم افسار گریخته و حمایت از مافیای خودروسازان
عدم رضایت شدیدی ایجاد کرده اند
آقای کرباسچی آقای مرعشی برخورد با مجلس مردمی ششم و تهمت ها یادت رفت به این زودی
به میدان انتخابات نیاییم، مشکلات بیشتری برای کشور ایجاد می‌شود

به درک!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
دقیقا مشخص کنید مشکلات بیشتری برای مسوولان مفت خور و آغا زاده هاشون پیش میاد یا برای ما مردم . ؟
مردم شركت نمكنن وشرايط سختر هست
کدام دموکراسی
وقتی تو کشور انتخابات به معنی واقعی کلمه نداریم همان بهتر که در انتخابات شرکت نکنیم. مسولین هم به جای صرف هزینه برای انتخابات بهتر از بین کاندیداها گزینه مورد نظر خودشون را انتخاب (انتصاب) کنند و این همه خرج رو دست خودش و کاندیداها نگذارند
رای بی رای

حتی با ساندیس و .......
با نیامدن معلوم نیست چه شرایطی ایجاد شود ولی با آمدن معلوم است که وضع کما فی السابق است پس صرف با نیامدن است
چنان انتخابات سردی رخ بده که نگو و نپرس!!!
خوب براي خودشان دفتر دستك درست كرده اند
آقای مرعشی ! جریان اصلاح طلب تا بحال به اندازه کافی سواری به برادران اصولگرا داده است، پس لطفا ساکت باشید و قبول کنید که رای بی رای
اینجانب فقط یک بار در اوایل انقلاب به آقای هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری رای داده بود .

و دیگر رای ندادم . چون با گذشت زمان تجربه ی اینجانب زیاد شد و از احساسی به عقل گرایی رسیدم .

حقایقی بر من آشکار شد و متوجه شدم تصمیمات اساسی و پول ملت را یک

عده ی خاصی استفاده میکنند و ما هیچ کاره هستیم
در همه ی ابعاد - اقتصادی - اجتماعی و سیاسی .
زودتر لیست بدین.. الان مشکل ما نبود لیست کارگزارانه.
راستی این مثلا حزب شما فاصله بین انتخابات ها کلا تعطیله؟؟؟
مردم فقط زمان انتخابات مردمند

رای بی رای

هاشمی رفسنجانی با بقیه هیچ فرقی نداشت . همه باختند

رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
چرا فرق داشت اقلا60درصد مصائب فعلی را رقسنجانی باعث شد
آقای مرعشی حق باشماست !! مشکلات بیشتری البته برای شما بوجود میاد.!
کرباسچی هنوز هست !!!!!!!!!!!!!!!!
آقای کرباسچی آنی که ازدواج نکرده چه کار کند؟
ما همان پیر و پاتلاهایی هستیم که جلو مجلس اعتراض کردیم و به حساب ما رسیدید.حالا رای میخاهید
من كلا دوبار راي دادم لطفا اون دوتارو هم پس بديد
ممنون
این کارگزارها اقتصاد را از دهه 70 با تفکرات رفسنجانی نابود کردند الان هم که دولت دست خودشونه مدام در حال تمسخر مردم هستند که برو بمالش و خودتون رای دادید پس ساکت باشید و فقط در موقع انتخابات پیداشون میشه
رای بی رای دیگه شماها باید کنار برید تا مردم امور را خودشون بدست بگیرتند
از اصولگرا و اصلاح طلب بدتر همین کارگزاران هستند
پس چرا با چینی ها ( بدون انتخابات دموکراسی) کار می کنید؟
رای بی رای
.
فقط یک راه وجود دارد آنهم گزینه نطامی میباشد تا یک گروه معینی که نه به بانک ها مقروضند و نه صاحب و کارمند بانک هستتد و نه بیشتر از یک مدیز مانند رییس جمهور دوم رجایی بدون کوچکترین در آمدهای جنبی بکار مدیریت جمعی کشور بپردازند، راه حلی در ایران موجود نیست.
این کار مانند آبی که بر آتش بپاشید کلیه نماینده ها و دیگر فرمانداران استانداران.، شهر داران را در مدت کوتاهی سربراه و خادم مردم کرده و بهر کجا که نگاه کنید چهره های خندان و راضی همراه با دانشی پایه ای خواهید دید که هدف اصلی کلیه انسانهای روی کره گیتی میباشد.
حالا این لیست باشه یا نباشه چه فرقی میکنه؟ نه حالا همه لحظه شماری می کنند رای بدن تو هم بیا بگو این نیست . اونه. جمعه می بینید همه با هم منتظر نهار داخل خونه هستیم.
بالاتر از سیاهی رنگی نیست.
اگر انتخابات ناموس دموکراسی است ما خیلی بی ناموس هستیم چون خیلی کم انتخابات درست داسته ایم
دست از سر ملت بردارید مکل ها حل میشه
اگر عده ای از مردم موافق سیاست های دنبال شده تاکنون که وضع کشور را به این صورت درآورده و اکثریت مردم را نیازمند کمک معیشتی دولت نموده چگونه باید مخالفت خودشون را ابراز کنند؟
راهی هست؟

آقای مرعشی شما به میدان نیایید برای مردم بهتر است.

باید طرحی نو با اندیشه های نو ایجاد کرد!
فکر نکنم با رای دادن مشکل کشور حله شه این بار من هم رای نمی دم
رای داده شد مشکلات حل نشد
اثری نداره
نوبتی هم باشه نوبت قالیبافه. هشت سال برای یاران هاشمی بس بود اگه میخواستند کاری کنند.
حالا منسوب هم باشه ! از حنای بی رنگ کاری ساخته نیست.
محسن خان دیگه اشتباه تکرار نمی شود و باید از آن صندلی که با شوق بهت دادیم بلند شی ؛ این کاره نبودی عوضی گرفتیم .
میگی نه ؛ لطفا از وعده هایی که برای سر و سامان دادن شهر و شهرداری دادی و لمل کردی رونمایی کن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار