بازدید 2835

۱۷۷۰ نفر قربانی شیوع کروناویروس

کد خبر: ۹۵۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 17 February 2020

کمیسیون ملی سلامت در چین شمار قربانیان شیوع کروناویروس جدید در این کشور را ۱۷۷۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون ملی سلامت در چین اعلام کرد: تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ (بیماری ناشی از کروناویروس جدید) جان خود را از دست داده‌اند به ۱۷۷۰ نفر رسیده است. همچنین مجموع ۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر به این ویروس کشنده آلوده شده‌اند.

در عین حال آخرین آمارها حاکی از آن است که حدود ۱۰ هزار و ۸۴۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته‌اند. از ۵۷ هزار و ۹۳۴ نفری که در حال حاضر به دلیل ابتلا به ذات‌الریه ناشی از کروناویروس جدید تحت درمان قرار دارند وضعیت حدود ۱۰ هزار و ۶۴۴ نفر وخیم گزارش شده است.

شیوع کروناویروس جدید از شهر ووهان در استان هوبئی چین آغاز شد. این ویروس ابتدا با نام ۲۰۱۹-nCoV معرفی شد و سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیماری تنفسی ناشی از آن را با نام بیماری کووید-۱۹ معرفی کرد.

ابتدا این تصور وجود داشت که این ویروس تنها از طریق تماس مستقیم با حیوان آلوده منتقل می‌شود. هرچند مشخص شد که احتمال انتقال فرد به فرد این ویروس وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، این ویروس در ده‌ها کشور شیوع پیدا کرده و تاکنون پنج نفر در کشورهای هنگ‌کنگ، فیلیپین، ژاپن، فرانسه و تایوان جان خود را بر اثر آن از دست داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر