بازدید 1504

سرویس ارزش افزوده چیست؟

کد خبر: ۹۵۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 25 January 2020

اگر مبلغ قبض موبایل شما بیشتر از هزینه مکالمه و پیامک و اینترنتی است که استفاده می‌کنید و یا از شارژ خط شما مبلغی بیش از هزینه‌های اشاره شده کم می‌شود شما گرفتار سرویس ارزش افزوده شده‌اید.

به گزارش ایبِنا، شما ممکن است به صورت تصادفی یا مثلاً با شرکت در یک نظرسنجی، یا شرکت در یک قرعه کشی و یا حتی دیدن یک وب سایت و یا نصب یک اپ ناخواسته عضو یک سرویس ارزش افزوده شده باشید.

این سرویس ها به صورت خودکار مبلغی را به قبض خط موبایل شما اضافه کرده و یا از شارژ خط شما کم می کنند. در بسیاری از موارد افراد متوجه این کاهش مبلغ نیز نشده و فکر می کنند هزینه مکالمه آنها همین میزان بوده است.

می توان گفت اکثر این سرویس ها کاربرد مفیدی برای شما نداشته و یا حداقل ارزش هزینه ای که پرداخت می کنید را ندارند. (مثلا دریافت چند پیامک جوک ارزش چندین هزار تومان در ماه را ندارد).

چگونه از سرویس‌های ارزش افزوده خارج شویم؟

راهکار بسیاری ساده ای برای مشاهده عضویت یا عدم عضویت در سرویس های ارزش افزوده، فهرست سرویس های عضو و لغو عضویت از آن وجود دارد. چه خط شما برای  همراه اول باشد و چه  ایرانسل کافیست در بخش شماره گیری عبارت  ستاره ۸۰۰ مربع  ( ‎*۸۰۰# ) را بگیرید. پس از آن در منوی دریافتی می توانید فهرست سرویس های عضو را مشاهده و تک تک یا به طور کلی این سرویس ها را لغو کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان