بازدید 15452
۳

پاسخ عبدی به يك پرسش در زمینه سقوط هواپیما

پس از انتشار فايل صوتي گفت‌وگوي خلبان هواپيمايي آسمان با برج مراقبت؛ اين پرسش از سوي يكي از خوانندگان محترم و در يك گروه تلگرامي از يكي از دوستان بنده پرسيده شده است. اين دوست هم پرسش را با بنده در ميان گذاشت و پاسخ را براي آن پرسش‌كننده محترم فرستادم و چون احتمال مي‌دهم براي ديگراني هم مطرح باشد پاسخ آن را به صورت عمومي تقديم مي‌كنم.
کد خبر: ۹۵۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 15 February 2020

به گزارش «تابناک»، عباس عبدي در ادامه در روزنامه اعتماد نوشت:

پرسش: با انتشار اين فايل، يك سوال جدي مطرح مي‌شود به نظرم به آقاي عبدي هم مرتبط است:

- پس هواپيمايي كشوري (و طبيعتا تمام دولت و به خصوص كساني كه سابقه امنيتي و ارتباطاتش را داشته‌اند مثل آقاي ربيعي) مي‌دانسته‌اند كه موشك هواپيما را سرنگون كرده است و در حال دروغگويي بوده‌اند و از شنيدنش در مورد آنها تعجبي نكردم.

اما در اين ميان يادداشت دفاع جدي آقاي عبدي از بي‌اطلاع بودن آقاي ربيعي (منتشر شده در اعتماد) براي كساني مثل من جاي سوال جدي دارد. براي خودشان به نظرم لازم است كه حالا توضيحي به افكار عمومي بدهند.

ارادت

پاسخ بنده: در خصوص به اين پرسش بايد به دو نكته اشاره كنم. اول اينكه بنده درست يا نادرست اصل را بر دروغگو بودن سخنان هيچ طرفي نمي‌گذارم تا وقتي كه خلافش ثابت شود. البته نگاه مي‌كنم ببينم از جميع جهات تا چه حد حرفش منطقي است، آيا ابهام و تناقضي دارد يا خير؟ زيرا همان‌قدر كه دروغگويي زشت است از اينكه اتهام دروغ به ديگران بزنم پرهيز مي‌كنم و آن را زشت‌تر مي‌دانم. اگر به كسي اتهام دروغ بزنم و بعدا معلوم شود كه اشتباه بوده بنده شرمنده او خواهم بود.

ولي اگر گفتارش را صدق فرض كنم و بعد دروغ بودنش ثابت شود او شرمنده است. مگر اينكه از ابتدا دلايل كافي براي دروغ بودنش وجود داشته باشد و من عامدانه يا نابخردانه نخواسته باشم كه آن شواهد را مورد توجه قرار دهم. در هر حال وقتي هم ثابت شد كه دروغ گفته‌اند ذره‌اي ترديد و نگراني از بابت محكوم كردنش ندارم و اتفاقا شديدتر محكوم مي‌كنم چون از اعتمادم سوءاستفاده كرده است.

دوم اينكه ايشان از كجا مي‌داند كه آقاي ربيعي مطلع بوده‌ است؟ فرض گوينده محترم بر اين است كه بر اساس سلسله‌مراتب موضوع به مقامات بالا خبر داده شده. هر چند ربيعي مقام مافوق هواپيمايي نبوده كه اگر بود در اين صورت مطلع نبودنش هم موجب مسووليت او مي‌شد. ولي تا آنجا كه پيگيري كرده‌ام نه‌تنها او بلكه امثال آقاي جهانگيري هم اطلاع نداشته‌اند. شنيدم روحاني هم تا صبح جمعه اطلاع قطعي نداشته است. او حدود ساعت ۱۴ روز جمعه به ربيعي زنگ زده و گفته نظري كه منتشر كرده‌اي درست نيست. ظاهرا موضوع در حد سازمان هواپيمايي يا احتمالا وزير راه (اطمينان ندارم) متوقف شده بود.

به علاوه بنده دفاعي از او نكردم حتي در بخشي از متن نقد هم كرده‌ام. صرفا آنچه ميان ما واقع شده بود را بيان كردم. هر وقت هم معلوم شود خلاف واقعيت به مردم يا به بنده گفته طبعا در نوشتن عليه هر كس از جمله آقاي ربيعي ترديد نخواهم كرد؛ به ويژه اينكه خود را منسوب به جرياني مي‌دانند كه نبايد دروغ بگويند. از اين رو در برابر دروغگويي آنان بايد حساسيت بسيار بيشتري داشت. همچنين صريحا نوشتم كه ادامه حضور او در پست سخنگويي بي‌معنا است و تا تعيين تكليف اين دروغ بيان هيچ گزاره‌اي از جانب او قابل قبول نخواهد بود از جمله مردم خبر ربيعي را در رد استعفاي روحاني تا پايان دوره او در ۱۴۰۰ نيز نادرست و خلاف واقعيت تلقي خواهند كرد. لزوما نه به اين دليل كه او دروغ مي‌گويد بلكه به اين دليل كه حقيقت را به او نگفته‌اند. ولي تا اينجا هيچ خبري و شاهدي كه ادعاي بي‌اطلاعي او را تا بعد از ظهر جمعه رد كند وجود ندارد. يا حداقل من نديده‌ام. اطلاعات دقيق‌تر اين ماجرا دير يا زود منتشر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
اقای عبدی می شود درباره علل باخت پرسپولیس و تساوی استقلال هم نظر بدهید، در پایان توضیح دهید چطور ویروس کرونا را کنترل کنیم.
ببخشید..قبل و بعد این خبر چیه؟
چرا اینقدر گنگه؟
مسئولین اینقدر به مردم دروغ گفتن که مردم حرف راستشان را هم باور نمی کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل