بازدید 4225

بن‌سلمان در فکر همکاری اطلاعاتی با فرانسه و انگلیس

برخی گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی به دلیل مشکوک شدن به حسن نیت آمریکایی‌ها در همکاری اطلاعاتی در خصوص یمن، در اندیشه همکاری با فرانسه و انگلیس است.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 14 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که بن سلمان در پی شک و تردید معاونانش به «باج خواهی» وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ریاض برای ارائه اطلاعات درباره پهپادها و موشک‌های بالستیک جنبش انصارالله، به فکر همکاری با وزارتخانه‌های دفاع فرانسه و انگلیس افتاده است.

افشای این گزارش در حالی است که پنتاگون هفته پیش نیز از ارائه اطلاعاتی درباره پهپادها و موشک‌های بالستیک جنبش انصارالله به ریاض امتناع کرد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، در حالی که پنتاگون می‌گوید که علت این تأخیر، بررسی دقیق اطلاعات است اما افسران ارتش سعودی و معاونان بن سلمان بر این باورند که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و شماری از مستشاران نظامی آن عمدا از ارائه گزارش‌ها و جزئیات مربوط به پهپادها و سلاح‌های انصارالله به ریاض خودداری می‌کنند.

پایگاه خبری-اطلاعاتی «تاکتیکال ریپورت» به نقل از برخی منابع گزارش کرد که بن سلمان و «فیاض الرویلی» رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان معتقدند که سیاست پنتاگون در ارزیابی علل و نتایج برخی جنبه‌های نظامی درگیری در یمن ممکن است در بعضی موارد با نتایج و ارزیابی‌های وزارت دفاع عربستان منافات داشته باشد.

طبق این گزارش، معاونان بن سلمان می‌گویند که این سیاست آمریکا نوعی باج خواهی با هدف سوق دادن عربستان به سمت امضای قرارداد استخدام مشاوران و کارشناسان پنتاگون است که آن‌ها نیز به نوبه خود به وزارت دفاع عربستان توصیه خواهند کرد که امضای قراردادهای خرید سلاح از آمریکا به ویژه خرید تعداد زیادی سامانه دفاع هوایی برای مقابله با پهپادها و موشک‌های انصارالله ضروری است.

این گزارش می‌افزاید که بن سلمان تصمیم دارد به همکاری اطلاعاتی با فرانسه و انگلیس روی آورد تا وزارت دفاع عربستان از توان نظامی انصارالله در یمن مطلع شود و در این زمینه تنها به آمریکا اتکا نکند که این امر نیز زمینه برای رقابت برخی طرف‌های غیر آمریکایی جهت فروش سامانه‌های دفاع موشکی به عربستان را فراهم می‌کند.

اخیرا دولت یونان اعلام کرد که در چارچوب برنامه مشترک با انگلیس و فرانسه و آمریکا، تصمیم دارد موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی ارسال کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان