بازدید 37321
پیمانه اقتصادی؛

انتقاد رئیس قوه قضائیه از گرانی قیمت خودرو در روزهای اخیر/ مبلغ سود سهام عدالت اعلام شد/ مالیات از درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومانی هنرمندان/ سایه سنگین کرونا بر خط تولید خودروساز آلمانی!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس پاسخ تعزیرات به انتقاد رئیسی از گرانی خودرو، بورسِ قرمز پس از پیش‌روی چند روزه، علت افت شاخص درمعاملات امروز بازار سهام چه بود، قیمت نفت پایین‌تر رفت، جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه اعلام شد، دلار در صرافی بانکی گران شد، بانک مرکزی ترکیه کارمزد تراکنش‌های مالی را کاهش داد و قیمت جهانی اونس طلا و سایر فلزات ارزشمند را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 10 February 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس پاسخ تعزیرات به انتقاد رئیسی از گرانی خودرو، بورسِ قرمز پس از پیش‌روی چند روزه، علت افت شاخص درمعاملات امروز بازار سهام چه بود، قیمت نفت پایین‌تر رفت، جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه اعلام شد، دلار در صرافی بانکی گران شد، بانک مرکزی ترکیه کارمزد تراکنش‌های مالی را کاهش داد و قیمت جهانی اونس طلا و سایر فلزات ارزشمند را در بر دارد.

انتقاد رئیس قوه قضائیه از گرانی قیمت خودرو در روزهای اخیر

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از گرانی قیمت خودروها در روزهای اخیر گفت: این موضوع به هیچ وجه پسندیده نیست زیرا مسئولان گفته بودند نظارت می‌کنیم تا قیمت‌ها افزایش نیابد. آیت ‎الله رئیسی در جلسه صبح امروز شورای ‎عالی قضائی با اشاره به گزارش‎هایی که درباره افزایش قیمت خودرو به دستگاه قضائی می‎رسد، این مسأله را امری غیرقابل قبول دانست و خواستار نظارت همه‎جانبه مسئولان وزارت صمت، سازمان تعزیزات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان در این زمینه شد. رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: مسئولان باید با انجام وظایف خود و تشدید نظارت، خصوصاً در ایام پایانی سال مانع افزایش کاذب قیمت کالاها شده و اجازه ندهند مردم در این زمینه نگران شوند. /تسنیم

پاسخ تعزیرات به انتقاد رئیسی از گرانی خودرو

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص نظارت بر افزایش قیمت خودروها گفت: ضابطه‌مند شدن قیمت خودرو از مواردی است که در مورد آن با ریاست دستگاه قضا هم‌نظر هستیم. وی با اشاره به افزایش قیمت بی‌ضابطه 10 میلیون تومانی به صورت روزانه برخی از انواع خودرو، افزود: سقف قیمتی خودرو باید از سوی مراجع نظارتی تعیین شود تا سازمان تعزیرات بتواند به گرانفروشی در این حوزه رسیدگی کند و آماده هستیم در صورت تعیین ضابطه برای قیمت خودرو و همچنین گزارش دستگاه های نظارتی همچون اتحادیه ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت به تخلفات در این حوزه در اسرع وقت و حتی در روزهای تعطیل رسیدگی می کنیم. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پایان در مورد قیمت‌گذاری خودرو در سایت های فروش، اظهار داشت: از دادستانی تقاضا می کنیم به نرخ گذاری در سایت های فروش ورود کنند چراکه که قیمت سازی در این سایت ها یکی از دلایل افزایش بی ضابطه قیمت خودرو است.

بورسِ قرمز پس از پیش‌روی چند روزه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 7466 واحدی معادل 1.64 درصد به رقم 447 هزار و 151 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 98 واحدی به رقم 5 هزار و 660 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 1992 واحدی معادل 1.64 درصد به رقم 119 هزار و 322 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 2145 واحدی معادل 1.45 درصد، عدد 145 هزار و 326 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 1430 واحدی معادل 1.45 درصد به رقم 96 هزار و 923 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 8511 واحد کاهش معادل 1.55 درصد را رقم زد و به سطح 541 هزار و 136 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 5472 واحد کاهش معادل 1.67 درصد به رقم 322 هزار و 147 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 14983 واحد کاهش معادل 1.60 درصد همراه بود و عدد 922 هزار و 160 واحد را به نمایش گذاشت.

انتقاد رئیس قوه قضائیه از گرانی قیمت خودرو در روزهای اخیر/مبلغ سود سهام عدالت اعلام شد/ مالیات از درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومان هنرمندان/ سایه سنگین کرونا بر خط تولید خودروساز آلمانی!

علت افت شاخص درمعاملات امروز بازار سهام چه بود؟

نوید اختری‌زاده تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به موازات رشدی که طی ماه‌های اخیر در بازار سرمایه رخ داده، نباید انتظار داشت که هر روز، بازار سبزپوش باشد و قیمت‌ها مدام افزایش پیدا کند؛ چراکه این برداشت و تفکر صحیحی نیست؛ بلکه مروری بر عملکرد بازار نشانگر آن است که قیمت سهام نقد شونده و گروه پالایشی، خودرویی، فلزی و معدنی رشد مناسبی را ظرف ماه‌های گذشته طی کرده‌اند؛ پس اصلاح‌های قیمتی، ذات بازار سرمایه است و سرمایه‌گذاران نباید به خود ترسی راه دهند که این افت قیمت‌ها، شروع ریزش بازار خواهد بود؛ بلکه باید توجه داشت که هر بالا رفتنی، یک میزان اصلاح قیمتی، نفس گیری بازار و کسب انرژی را برای تداوم مسیر لازم دارد تا بتواند رشد قیمتها را در پی داشته باشد. وی تصریح کرد: بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاران و سهامداران نباید نگران روند آتی بازار باشند؛ چراکه ارزش و حجم معاملات در بازار سرمایه باید ملاک تصمیم گیری قرار گیرد؛ به خصوص اینکه ارزش امروز بازار معاملات ٥٠٠٠ تا ٦٠٠٠ میلیارد تومان است؛ در حالی که اکنون بازار دارای ورود نقدینگی خوبی است و مردم مشتاقانه به بازار سرمایه وارد شده‌اند؛ به نحوی که ارزش معاملات دو برابر شده است. /مهر

سرخوردگی بازار از تعلل اوپک؛ قیمت نفت پایین‌تر رفت

بهای نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر احتمال ضعیف برگزاری نشست اضطراری گروه اوپک پلاس برای تصمیم گیری درباره کاهش تولید بیشتر به منظور حفظ ثبات بازار که از شیوع اپیدمی کرونا آسیب دیده است، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۵۰ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز جمعه ۱.۲ درصد سقوط کرده بود. بهای معاملات آتی نفت برنت ببا ۰.۲ درصد کاهش، به ۵۴ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت جهانی روز جمعه ۰.۸ درصد نزول کرده بود. بهای نفت خام در بازار بورس بین المللی شانگهای پس از کاهش ۹.۵ درصدی در هفته گذشته، روز دوشنبه با ۱.۲ درصد کاهش، به ۴۰۰ یوان در هر بشکه رسید.

جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه اعلام شد

رئیس مرکز آمار ایران امروز بعد از 9 ماه عدم انتشار جزئیات رشد اقتصادی اعلام کرد: در فصل پاییز رشد اقتصادی بدون نفت 0.9 درصد مثبت شده است و بدون نفت منفی 1.7 درصد بوده است که نسبت به فصل قبل خود بهبود یافته است. بر این اساس جزئیات رشد محصول ناخالص داخلی نشان می‌دهد در 9 ماهه سال جاری بخش استخراج نفت و گاز طبیعی منفی 37 درصد است که در فصل بهار منفی 40.9 درصد، فصل تابستان منفی 47 درصد و پاییز منفی 15.3 درصد بوده است. در گروه صنایع و معادن که از 4 بخش معدن، صنعت، تأمین آب و برق و گاز طبیعی و ساختمان تشکیل شده، گروه معدن رشد منفی 34.9 درصدی را در 9 ماهه تجربه کرده و صنعت نیز منفی 2.3 بوده است. بخش تأمین آب و برق و گاز طبیعی 7.7 و ساختمان 9.6 درصد افزایش نشان می‌دهد. در مجموع گروه صنایع و معادن رشد منفی 16.6 درصدی داشته است. 

طبق آمارها محصول ناخالص داخلی به قیمت بازار (با نفت) در 9 ماهه 98 بالغ بر منفی 7.6 درصد و محصول ناخالص داخلی بدون نفت صفر درصد، در 9 ماهه پیش‌تر رشد سال 97 منفی 2.1 درصد بدون نفت و با نفت منفی 4.7 درصد گزارش شده بود. گروه کشاورزی متشکل از دو بخش کشاورزی رشد 9 ماهه 3.4 درصدی و منفی 4.1 درصدی برای ماهی‌گیری داشته، در مجموع گروه کشاورزی رشد 3.2 درصدی را تجربه کرده است. خدمات منفی 0.2 درصد به ثبت رسید. به گزارش فارس، بررسی آمارهای اقتصادی کشور از سال 67 تاکنون نشان می‌دهد رشد اقتصادی 9 ماهه امسال بدترین نرخ رشد در سه دهه اخیر بوده است.

دلار در صرافی بانکی گران شد

امروز در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13300 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 13600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 100 تومان رشد داشته است. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ 14800 تومان از مردم خریداری می شود و با افزایش 100 تومان نسبت به روز یکشنبه، به فیمت 15100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود. علاوه بر نرخ های اعلام شده بر تابلوی صرافی های مجاز، شاهد رشد نرخ دلار و یورو در حاشیه بازار هستیم. به گونه ای که دلار در این فضا به نرخ 13980 تومان و یورو نیز به رقم 15350 تومان رسیده است. همچنین هر درهم امارات نیز 3800 تومان قیمت گذاری شده است.

مبلغ سود سهام عدالت اعلام شد

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: میزان سود سهام عدالت کمی بیش از ۲۰۰ هزار تومان برای افرادی که یک میلیون سهم دارند، تعیین شده است. در این راستا میزان سود افرادی که سهم‌های کوچک‌تری دارند به تناسب کوچک می‌شود. البته میزان سود برای سهم‌های یک میلیون تومانی تقریبا ۲۰۳ یا ۲۰۴ هزار تومان است. وی به این سوال ایسنا که میزان دقیق سود چه زمانی مشخص خواهد شد؟ پاسخ داد: میزان دقیق آن سوم اسفند مشخص می‌شود، زیرا هنوز باید مقدار دیگری سود دریافت کنیم. البته چک‌ها را دریافت کرده‌ایم اما باید به پول تبدیل شود و احتمالا اواخر هفته آینده مشخص و سود از سوم اسفند به حساب‌ها واریز می‌شود. بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیش از این اعلام کرده بود که میزان سود سهام عدالت تا ۲۲ بهمن مشخص و واریز از سوم اسفند آغاز می‌شود.

بانک مرکزی ترکیه کارمزد تراکنش‌های مالی را کاهش داد

براساس اعلام بانک مرکزی ترکیه، این کشور دامنه تغییرات و مبالغی را در بانک‌های این کشور به عنوان کمیسیون و کارمزد از مشتریان دریافت می‌کنند، کاهش داده است. به گزارش ایبِنا از رویترز، این اقدام هزینه های خدمات بانکی مختلف را برای مشتریان از سطح ۲۰ به ۱۶ خواهد رساند. «برات البیرق» وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه در توییتر نوشت: با هر گامی که بر می‌داریم، همچنان حفاظت از منافع شهروندانمان  و کاهش هزینه های آنان در اولویت قرار دارد. سازمان تنظیم مقررات و نظارت بر امور بانکی ترکیه (BDDK) در مقررات جدید خود که در نشریه دولتی این کشور منتشر می‌شود، کارمزد افتتاح حساب و عملیات بانکی حساب‌های موجود مشتریان تجاری را نیز حذف کرده است. کارمزد تراکش‌های الکترونیکی نیز کاهش پیدا کرد و بر این اساس، سقف کارمزد برای تراکنش های الکترونیکی (EFT) که پیش از این مابین ۶ تا ۸۵۰ لیر نوسان داشت، به یک تا ۱۰۰ لیر کاهش خواهد یافت. سقف کارمزد دریافتی برای انجام چنین تراکنش‌هایی از طریق دستگاه های خودپرداز (ATM) که پیش تر ۱۷ لیر تعیین شده بود به دو لیر کاهش یافت و این رقم برای تراکنش‌های الکترونیکی نیز از ۶۷ به ۵ لیر رسیده است.

مالیات از درآمد بالای ۱۰۰ میلیون تومانی هنرمندان

معاون سازمان مالیاتی از ارایه پیشنهاد اخذ مالیات از درآمد مازاد بر ۱۰۰ میلیون تومان هنرمندان خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیاز به تصویب دولت و مجلس دارد. محمود علیزاده افزود: درآمد هنرمندان بر مبنای دریافتی‌ها، فعالیت‌ها و اظهارنامه مالیاتی که تسلیم سازمان امور مالیاتی می‌کنند، مشخص می‌شود.

گرانی دلار، قیمت سکه را بالا برد

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار با رشد حدود ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای پنج میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد. مهم‌ترین عامل رشد قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد ارزیابی شده است. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار آزاد تهران پنج میلیون و ۶۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان داد و ستد شد. علاوه براین هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۱۸ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۲۴۴ هزار تومان به فروش رسید. 

قیمت جهانی اونس طلا و سایر فلزات ارزشمند

امروز هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۶۹ دلار و پنج سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا ثابت بود و ۱۵۷۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۳۲۹ دلار و ۸۳ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹۷۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.

سایه سنگین کرونا بر خط تولید خودروساز آلمانی!

گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان اعلام کرد که آغاز فعالیت خط تولید خود در چین را بنابر نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا به تعویق انداخته است. پیش از این نیز چند خودروساز دیگر فعالیت کارخانه‌های خود را در چین به حالت تعلیق درآورده بودند. بر اساس بیانیه شرکت مشترک فولکس و سائیک، فعالیت کارخانه‌های مشترک این دو خودروساز تا ۱۷ فوریه آغاز نخواهد شد. با این حال کارخانه شانگهای می‌تواند فعالیت خود را از ۱۰ فوریه (امروز) از سر بگیرد. اما خودروسازان دیگر نیز قرار است فعالیت خود را در چین طی روزهای آتی فوریه از سربگیرند. برای نمونه کارخانه نیسان در ۱۴ فوریه و کارخانه هوندا در ۱۳ فوریه قرار است خطوط تولیدی را فعال کنند. شرکت بی‌ام‌و آلمان نیز فعالیت کارخانه شانگهای را تا ۱۷ فوریه از سر نمی‌گیرد. اما تعطیلی این کارخانه‌ها موجب شده است تا هیوندای به دلیل اخلال در تامین قطعات مورد نیازش از چین، برخی از خطوط تولید در کره جنوبی را نیمه تعطیل کند.

دولت برای صادرات سیمان سفید شرط گذاشت

به دنبال تصمیم کارگروه تنظیم بازار، صادرات سیمان سفید از ۱۵ اسفند ماه فقط با ارائه گواهی خرید از رینگ صادراتی بورس کالای ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
آقای رئیسی آقای روحانی مردم ایران زنده و مرده بدانید همه چیز به دلار ربطی دارد نه در ایران بلکه اقتصاد جهان و اقتصاد کشورهای بستگی به ارزش پول ملی خودشون به دلار دنباله نخود سیاه کسی نفرسید ریال ایران تثبیت کنید همه چیزی ثابت میماند و السلام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
حبابه میاد پایین
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
صنعت خودرو سازی را خصوصی کنید تا شهروندان بتوانند از خودروساز خصوصی در همین قوه قضاییه شکایت کنند . بیایید حتی علوم حقوقی را با نطام بشردوستی و انسان دوستی بنویسید ؟ دوم اینکه خودرو گرانی ان زیاد مهم‌نیست فوقش مردم نخرند . ولی پرونده املاک نجومی چی شد . ؟ آن‌مهمتره .
انتقاد رئیس قوه قضائیه از گرانی قیمت خودرو در روزهای اخیر
اینان نباید انتقادکنند.مملکت دستشان است بایدمردعمل باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اگر زیاد به انتقاد رئیس قوه قضائیه ترتیب اثر بدهند نهایت دومیلیون از 30 میلیون گرانی خودرو کم میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
-
لطفا وضعیت فروش سایت ایران خوردو را رسیدگی کنید.
با نصب بد افزار اجازه خرید به کسی داده نمی شود
سایت فروش ایران خودرو مشکوک به فریبکاری است لطفا رسیدگی کنید
سایت فروش ایران خودرو مشکوک به فریبکاری است لطفا رسیدگی کنید
..
گرانی خودرو را دیدید اما بقیه گرانی ها را ندیدید !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
عموجان خودرو خیلی گران شده بی رویه وبا قیمت کاذب دوبرابر بالا رفته است. در ضمن تخلفات گسترده دلالان وبازار و شرکتهای خودروی در واگذاری خودرو به مشتری هم باید رسیدگی شود فقط کافی است با نظارت قوه قضائیه بررسی گردد در این مدت یک سال شرکتهای خودروی چگونه وبا چه کد ملی به مردم خودرو واگذار کرده است ودر ضمن صاحبان کدملی هم شناسای گردد خودروی که گرفته کجاست وبه چه کشی فروخته است. تاسیه روی شود هر که دروغش باشد
جالبه درامد زیر ۱۰۰ ملیون هنرمندان مالیات نداره
پاسخ ها
کارمند کوچولو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
جالب تر اینکه تا حالا اصلا مالیات نمی داده اند و تازه قرار است اگر تصویب شود از 100 به بالا مالیات بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
مثلا ماهی 8 میلیون درآمد داشته باشن مالیات نمی خواد. اما کارمند با حقوق ماهی 3 تومن مالیات می خواد. علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
معافيت مالياتي هنرمندان در زمان احمدي نژاد تصويب شد .
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
آخه اینا تریبون و طرفدار دارن. باید دولت دم اینها رو ببینه همیشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
سلام مجلس باید جوابگو باشه که نماینده ما دربرابر
دولتی‌ها هست دولت که دلش بحال مردم نمیسوزه که متعصفانه دوتاشون کمر به نابودی قشر ضعیف بستند
خودرو‌چه ارتباطی به قوه قضاییه داره؟!!
پاسخ ها
دانیال
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چطور ربط نداره احتمالا از احتکار کنندگان خودرویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تابناک عزیز نظرات دلالان بازار خودرو را درج نکنید اتفاقا در نهایت به تنها کسی که مربوطاست به قوه قضائیه تا کسانی که مانند زالو خون ملت را میمکد از حلقومشان بکشند بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
وقتی به روحانی مربوط میشه که راجع به چگونگی تشکیل ابر و بارش باران اظهارنظر کنه پس اینم به رئیسی مربوطه.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
فکر کردند مثل دوره انتخابات ریاست جمهوری هست . رای نمیدم . چون دمکراسی باید واقعی باشه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
قوه قضاییه مثل تمام کشورهای پیشرفته مستقل باشه
انتقاد رییس قوه قضاییه از گرانی خودرو ؟؟؟!!!
چه ربطی داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تابناک عزیز نظرات دلالان بازار خودرو را درج نکنید اتفاقا در نهایت به تنها کسی که مربوطاست به قوه قضائیه تا کسانی که مانند زالو خون ملت را میمکد از حلقومشان بکشند بیرون
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
ربطی وجود نداره . چون تفکیک واقعی وجود نداره . قیمت بر مبنایی عرصه و تقاصا و تولید رابطه مستفیم داره و این محقق نمیشه مگر اینکه تولید دولتی نباشه
ترکیه روز به روز در جهت ارائه خدمات رقابتی جلو میره و ماهم روز به روز جیب ملت رو میزنیم . البته با قوانینی که خودیهایمان زحمت میکشند و تصویب میکنند
چه عجب
اگه راست میگن تعرفه واردات خودرو رو بردارن. هشتاد میلیون مسلمون رو اسیر دو خودرو ساز حروم خور کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
آخه خودرو هم مافیاست و سرش جایی وصله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تعرفه خودرو رو ورداریم ، واسه مسکن چکار کنیم ، هزینه های درمان رو چکار کنیم ، درآمد کممون رو چکار کنیم ، حاجی ما رو گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
داداش چی میزنی ، فقط خودروساز ها دارن؟ واسه بچه ول شیر خشکش میخریدم 1200 تومن بعد از 8 سال واسه بچه دومم میخرم 70 هزار تومن!!!وام 30 میلیونی با کلی بدبختی گرفتم باید بیشتر از 50 میلیون تو سه سال پرداخت کنم بابا بیخال شی بزارید به درد خودمون بمیریم
خبرگزاری های داخلی که دائما دارند میگن خطر کرونا از آنفولانزای معمولی کمتره
جای خالی مدعیوالعموم کجاست آقای قانون با حرف خالی که نمیشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
یه بنفش در بالا می گه ارتباطی به قوه قضاییه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
حسن جون بشین بابا ، مدعی العموم از کی شکایت کنه ، با این نرخ تورم و افزایش مواد اولیه ای که ما داریمقیمت خودرو هنوز پایینه شما ها هنوز بیدار نشدید
چندی پیش برای مدتی که درج قیمت خودرو در سایت های دیوار .با ما و شیپور و... ممنوع شده بود بازار خودرو آرامش پیدا کرده و حتی قیمت ها نزولی شدند .متاسفانه این سایت ها با تحریک دلالی خودرو و با هدف کسب سود بیشتر از جیب مردم خیانت بزرگی را به مردم و کشور مرتکب می شوند. از دولت انتظاری نیست چون کارخانه ها عمدتا دولتی است وخودرو هر چه گرانتر باشد به نفع دولت و نمایندگی ها دلالان زالو صفت است .قوه قضاییه ورود پیدا کند و به این آشفته بازار سامانی بدهد .
جناب ایت الله رییسی به فریاد گرانی مسکن برسید یک ملک که یکسال پیش مثلا یک میلیارد تومان بوده امروز میگوینذ ۵ میلیارد تومان درهمه شهرها هم تقریبا همینطور است ایا واقعا این مملکت صاحب ندارد خودرو که قشرضعیف جامعه مثل نا نمیتواند خودروی پانصد میلیون تومانی دلشته باشد ودر رویا هم برایمان قابل تصور نیست ولی سرپناه ومنزل لازمه زندگی است یکنفر با پنج نفر تحت تکفل چگونه میتواند منزل بخرد واقعا به فریاد مردم برسید
آقای رئیسی با انتقاد هیچ مشکلی حل نخواهد شد. اگز میخواهید مشکل حل بشه بعنوان مدعی اعموم وارد شوید و گرنه با حرف زدن مشکلات حل نخواهد شد والسلام.
دلالان و سایر عوامل گرانی در اصل استعمار گران داخلی هستند
استاد رئیسی محترم! مردم انقلاب نکردند که حرف خوب بشنوند؛ مردم انقلاب کردند که عمل خوب ببینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
ب علی برکت الله ک رای دادید بگید.. قوه اجرایی کشور خوابه
"انتقاد رئیس قوه قضائیه از گرانی قیمت خودرو در روزهای اخیر"!!!!! : انگار عمه من در حال گند زدن به این مملکت بوده نه مسئولان !؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟
مردم چند مدتی رو با عملکرد جناب آقایی رییسی امیدوار بودن
جناب رییسی چرا فقط انتقاد؟ چه چیزی حاصل این انتقادهاست؟
خودرو گران، دلار گران، همه چی گران! کی می‌خواد به این اوضاع برسه؟
كساني كه از گراني خودرو توليد داخل گله مند هستند در واقع سياه نمائي مي كنند چرا كه عامل گراني خودرو خود دولت و دستگاهها هستند
رای بی رای
ای کاش یکی در میومد میگفت اینا همش دوربین مخفیه چه حالی میداد!! چند تا سلطان بازداشت شد و یکی دوتا اعدام شدن پس چی شد این سلطان خودرو ؟ این همه حدیر عالی و میانی از سایپا و ایران خودرو بازداشت شدن پس چرا واسه ثبت نام ، دلال ها و کافی نت ها و نمایندگی ها کمیسیون پنج الی ده میلیونی میکیرن؟!چرا مردم عادی نمیتونن ثبت نام کنند؟ این همه نقدینگی رو از دست مردم در اوردند میخوان چیکار؟واقعا از پس این همه تعهد بر میان؟ خودروی مشتری رو هنوز پس از ۶ ماه الی یکسال تاخیر تحویل ندادن همه روزه ثبت نام دارن؟ بیشترین نارضایتی مردم در حال حاضر از همین خودرو ساز های داخلیه اما انگار نه انگار ، دیوان محاسبات کجاست؟ سازمان بازرسی کجاست؟ کی باید از اینا حساب کشی بکنه؟ چرا تا الان مجلس از این دو خودرو ساز تحقیق و تفحص نکرده؟
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
اخه شما چقدر ساده لوح هستید؟مثلا یک بدبختی را به نام سلطان سکه اعدام کردند طلا و سکه مفت شد؟الان که الحمدالله مملکت پر از مراکز دانشگاهی مدرک ساز شده پس یک کم تحصیل اقتصادی بکنید تا بفهمید اقتصاد خرد و کلان چیست و قیمت کالا ها با بگیر و ببند و بستن سایت های فروش کنتر ل نمی شود بلکه باید نقدینگی و رشد اقتصادی کنترل شود
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
در مسایل اقتصادی به علوم اقتصادی باشد کسی را اعدام نمیکنند . اعدام فقط در جوامع ارمانگرا و با منش انقلابی بودن مخالفین سیاسی و اقتصادی را اعدام‌میکنند . اقتصاد را خصوصی کن . سیاسی شدن و سیاستمدار بودن را اینقدر سخت نگیر نه زندان داری نه اعدام . چون ساختار کشور ما جوری تعریف شده که همیشه باید این تنش ها باشه . اگر این تنش ها و درگیریها نباشه که دیگر ایران نیست . خودمان خواستیم اینجوری باشه
این سایت دیوار وشیپور وبنگاههای املاک که به ذروغ جو گرانی را ایجاد کردد ومسکن را به ناکجا اباد بردن ببندید من متعجبم از مسعولین مملکت عبد المالک ریگی را دراسمان به زمین مینشانند روح الله زم را دستگیرمیکنند دهها کار محیر العقول انجام میدن ایا نمیتوانند جلوی جو کاذب ودروغین مسکن وخودرو رابگیرند به خدا ادم شک میکند که نکند خودمسعولین دوست دارن جو گرانی درجامعه ایجادشود اگر یک بچه دبیرستانی مسعول امرات گرانی این مملکت بود تا به حال این عوامل راشناسایی وتخطعه نموده بود شاید مسعولین نمیخواهند ضمنا یک سعوال چراسایت دیوار وشیپور مجانی اگهی مسکن وخودرو چاپ ومنتشر میکند ایا عاشق چشم وابروی مردم است مجانی مجانی مجانی امروزه پدر خانواده مجانی فرزند خود رانمیبوسد ولی این سایتهای داخلی مجانی اگهی نرخ مسکن وخودرو میدهند بگردید پرتقال فروش را پیدا کنید
دست اندرکاران کشور انتقاد میکنن. نکنه مملکت دست منه من هی قیمتارو بالا میبرم. شک کردم به خودم.
مردمو سرکار گذاشتن اینا به مولا
گمرکی رو از روی خودروی خارجی بردارید یکبار هم که شده بجای خودروساز گردن کلفت از مردم حمایت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
اونوقت رفقا ورشکست میشن خب
توروخدا رسیدگی کنید بزارید بدونن مملکت قانون داره خیلی دلالا دارن سو استفاده میکنن پدر من انقلاب کرد که مردم آرام باشند این همه گرونی ظلمه
رای بی رای
نمیخواد انتقاد کنن بجاش تعرفه واردات خودرو رو بردارن خودشون قیمت ها رو میکشن پایییییین
انتقاد كردن صرف كه هنر نيست و دردي را دوا نمي كند آنهم درد 40 ساله گراني و بي كيفيتي خودروها ساخت داخل ، مشكل را همه مي دانند و علت آن كه رانت خواري و هرج و مرج حاكم بر اقتصاد كشور بوده و هست ، وظيفه مسئولين فقط انتقاد كردن نيست ، بلكه بايد عمل كنند البته اگر اراده اي در اينمورد باشد . مردم بايد انتقاد كنند و اشكالات را مطرح كنند و مسئولين مشكلات را برطرف كنند .
اهن چرا میره بالا؟؟؟کدومتون سود میبره از ای جریان؟معرفی کنیدو یک شماره حساب بدین برا جمع اوری کمکهای مردمی!
برید رای بدید مشکل حل میشه!
این انتقادها به چه درد می خوره
وقتی قیمت ها ثانیه به ثانیه تغییر می کنه
خوب ملت هم به قیمت خودرو انتقاد می کنند
که چی؟
من نمیدونم چرا علی برکت الله خودش و وزراش خودشون رو زدن بخواب.. والله هدا رو خوش نمیاد با وعده و وعید رآی آوردن و مردم رو بیچاره کردن و الانم اصلا حرفم نمی زنند.. خدایا توبه
رئیس قوه قضائیه فقط به خودرو و گرانی خودرو کار داره چطور قیمت مسکن سه برابر شده اظهار نظر نمیکنه
مثل قدیما که ماست رو از دو قران بردن هشت قران بعد گفتن بابا ۴ قران مردمم به به چه چه خیلی هم تشکر کردن الانم لابد انتظار دارن ما تشکر کنیم نققمونم در نیاد ...
دیوار اطراف کشور را بردارید با دنیا تعامل کید، تعرفه واردات خودرو را بردارید، با مافیای خودرو، مسکن واردات ودارو و آب مبارزه کنید
شما باید در اینخصوص پاسخگو خودرو و مسکن آروزی ملت شده است باشید در حالیکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس هر شهروند یک خودرو و یک مسکن از دولت میگیره!!!!!!
.... ده درصد ملت صدها مسکن و خودرو دارند و مالیات نمیدن و من با بیست و سه سال کارمندی نه مسکن دارم و نه خودروی مناسب
بنگاههای معاملات خودرو صدها خودرو در پارکینگ های خود بنام افراد مختلف دپو کرده اند چه اقدامی در خصوص مبارزه با احتکار خودرو و مسکن کرده اند؟؟؟
سلطان سکه اعدام شد سکه ۵ میلیون است
انقاد رو مردم بدبخت شده هرروز میکنند شما اگرواقعا به فکرمردمید یکبارهم که شده این واردات خودرو را آزاد کنید به بازار و سایتها نظارت کنید آنوقت ببینید این مردم منظلوم چکونه شمارا دوست خواهند داشت ...
حالا که سازمان تعزیرات هم با ورود دستگاه قضایی به پرونده های خودروسازان موافقت داره ، درخواست می کنیم دستگاه قضایی با این مافیای قدرتمند خودروسازان مقابله کند
عجب !!!!

كارگر با هزار بدبختي و اضافه كاري پول در مياره و بالاتر از 33 ميليون اش رو بايد ماليات بده اونم پلكاني تا 35 درصد
و بعد هنرمند! تا 100 ميلون اش معاف!!!!!!
........................
سلام ،عجب عدالتی!!!کارمندان دولت را از درآمدبالای دو ونیم میلیون تومان درماه که درسال سی میلیون می شود مالیات می گیرید بعد هنرمندان را از درآمدهای بالای صد میلیون تومان از مالیات معاف می کنید؟
چرا همه به قیمت خودور اعتراض می کنن؟

چرا کسی به قیمت مسکن ، خواروبار ، دارو و هزینه های درمان ، هزینه های جابجایی ، هزینه های بیمه و ... اعتراض نمیکنه؟؟؟
خودرو هم همسو با تورم ما افزایش قیمت داشته و دارد!! مشکل ما اصلا خودرو نیست!!اصلا خودرو نیاز اول خانواده نیست!!!
با یک حساب سر انگشتی متوجه میشوید که درصد افزایش قیمت خودور در 10 سال گذشته نسبت به ارز ، مواد اولیه ، غذا و دارو و حتی مسکن بسیار پایین تر است.
ولی چرا فقط خودرو؟؟!!!!
سلام من الان چهل سال سن دارم نه ماشین دارم نه خونه کرایه نشین هستم با ویه کارگرساده هستم بازن ودو تا بچه اگه خیلی خوب کارکنم ماهی نهایت یک نیم گیرم میاد نصبش میدم کرایه پنج ماه دیگه باید دنبال خونه جدید باشم از مجلس میخوام به گرونی خونه وهمه چیز واقعا نظارت داشته داشته باشه تا بیشتر از این گرونی به مردم به خصوص مسکن به مردم فشار نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
متاسفانه شما در ایران اینده ای ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
بله متاسفانه طبق نظر دوستمون شما در فقر زندگی خواهید کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
هیچ طرح حمایتی برای شما کارگر زحمتکش وجود ندارد
این مسولان که همتون میگین کیا هستن ...؟!
...انگار با انتقاد چیزی درست میشه این کار رو که همه مردم هم انجام میدن ولی کسی گوش نمیده
انتقاد سازنده خوب است ولی راهکار بهتر است
برای هر ایرانی ۲۵ سال به بالا فقط یک سند خودروی سواری ثبت
گردد واگر کسی طالب دو خودرو است برای خودرو دوم سوخت آزا دو
مالیات وعوارض سنگین وضع شود بااین عمل خودرو ۵۰ درصد افت میگند
تا تحریم هست وضع همین است گرانی کالا به خاطر افزایش قیمت دلار است روحانی وقتی اومد گفت مذاکره کنیم وبه حرف هیچ کس هم گوش نکردالان چی شده مخالف مذاکره شده است...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار