بازدید 13852

از تأیید و رد صلاحیت‌های جدید تا نقل و انتقالات کاندیداها در همدان

کد خبر: ۹۵۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 10 February 2020

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان از تأیید صلاحیت دو داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در همدان خبر داد و گفت: تا اعلام نتیجه نهایی احتمال رد و یا تأیید صلاحیت کاندیداهای مجلس وجود دارد به‌طوریکه اگر مدارک جدیدی به دستمان برسد می‌تواند هم موجب تأیید و هم رد صلاحیت افراد شود.

حجت‌الاسلام جلال مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با اضافه شدن این دو داوطلب تقریبا ۵۰ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان تأیید صلاحیت شدند، اظهار کرد: در استان همدان ۴۳۹ نفر برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۷ نفر انصراف داده و ۱۸۱ نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها ۲۳ بهمن اعلام خواهد شد، بیان کرد: احتمال رد و تأیید صلاحیت کاندیداها در این مدت وجود دارد به‌طوریکه بر طبق اصل ۹۹ قانون اساسی، ماده ۳ قانون انتخابات مجلس و ماده ۸ قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس تا لحظه آخر، آنچه به عنوان مدرک جدید به دست برسد، برای تأیید و رد صلاحیت اعمال می‌شود.

مرادی از رد صلاحیت یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی براساس مدارک جدید خبر داد و گفت: طی دو روز گذشته یک کاندیدای مجلس در استان همدان براساس مدارک جدید رد صلاحیت شد که به وی ابلاغ شده است که ظرف یک هفته می‌تواند شکایت کند.

وی با اشاره به جابجایی کاندیدای مجلس در حوزه‌های انتخابیه استان، خاطرنشان کرد: انتقالات کاندیداها در حوزه های انتخابیه تا ۱۷ بهمن صورت گرفته که براین اساس یک نفر از تهران به حوزه تویسرکان، یک نفر از تهران و یک نفر از قم به همدان منتقل شدند که با این حساب تعداد افراد تأیید صلاحیت شده استان همدان به ۱۸۴ نفر تغییر می‌یابد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به انتقالات درون استانی کاندیداهای مجلس، اظهار کرد: در درون استان هم انتقالات کاندیداها صورت گرفته است به‌طوریکه دو نفر از حوزه بهار و کبودراهنگ به همدان و یک نفر از حوزه همدان به بهار انتقال یافتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان