بازدید 10366

ارتش سوریه به فرودگاه «تفتناز» در ادلب نزدیک شد

نیرو‌های ارتش سوریه با آزادسازی روستایی در شرق استان ادلب، به فرودگاه نظامی «تفتناز» در این استان نزدیک شدند.
کد خبر: ۹۵۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۵ 09 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بعد از آنکه نیرو‌های ارتش سوریه حاضر در جنوب استان حلب با همرزمان خود در شرق استان ادلب دست دادند، از ادلب خبر می‌رسد که ارتش این کشور به چند کیلومتری فرودگاه مهم «تفتناز» رسیده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه (۱۹ بهمن) گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه به روستای «طلیحه» واقع در جنوب شرقی این فرودگاه نظامی رسیده‌اند.
ارتش سوریه به فرودگاه «تفتناز» در ادلب نزدیک شد

ارتش سوریه عصر امروز موفق شد شهرک العیس را در جنوب غربی حلب آزاد کند. موفقیت‌های ارتش سوریه طی سه هفته اخیر چشم‌گیر بوده به گونه‌ای که بنابر گزارش مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) ۱۳۶ روستا، شهر و شهرک را در جنوب حلب و شرق استان ادلب آزاد کرده است که «خان‌طومان»، «سراقب» و «معرة النعمان» از مهمترین مناطق آزاد شده است.
ارتش سوریه به فرودگاه «تفتناز» در ادلب نزدیک شد
فرودگاه نظامی تفتناز یکی از فرودگاه‌های مهم ارتش سوریه در استان ادلب است که ماه ژانویه ۲۰۱۳ (دی ۱۳۹۱) به دست گروه‌های مسلح و تروریست‌ها افتاد. جبهه النصره (شاخه سوری القاعده)، احرار الشام و الطلیعة الاسلامیة در حمله و اشغال این فرودگاه مشارکت داشتند. تروریست‌ها از شرایط سرد آب و هوایی برای یورش به شهرک تفتناز و فرودگاه آن استفاده کرده بودند.
ارتش سوریه به فرودگاه «تفتناز» در ادلب نزدیک شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار