بازدید 14092

۸ بهانه برای گرانی خودرو در بازار

خودروسازان موافق افزایش قیمت خودرو هستند، تا بخشی از زیان ناشی هزینه‌های مالی‌شان را جبران کنند. البته آن‌ها ترجیح می‌دادند که نوسانات ناشی از این تغییر قیمت را به‌عنوان سود عملیاتی شناسایی کنند، نه بازاری که در آن دلالان و واسطه‌ها نقش آفرین هستند.
کد خبر: ۹۵۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 08 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم این روز‌ها اعداد و ارقامی که روی جدول قیمت خودرو نقش می‌بندد برای هیچ کس باور کردنی نیست، نه خریداران و نه کسانی که دست اندر کار سیاستگذاری بازار و صنعت خودرو هستند.

البته خودروسازان موافق افزایش قیمت خودرو هستند، تا بخشی از زیان ناشی هزینه‌های مالی‌شان را جبران کنند. آن‌ها ترجیح می‌دادند که نوسانات ناشی از این تغییر قیمت را به‌عنوان سود عملیاتی شناسایی کنند، نه بازاری که در آن دلالان و واسطه‌ها نقش آفرین هستند و کسب سود می‌کنند. برخی از کارشناسان می‌گویند که افزایش قیمت ناشی از کاهش تولید و عرضه متأثر از کمبود قطعات است. این در حالی است که تعهدات ناشی از پیش فروش ادامه داشته و صد البته عرضه خودرو به بازار از سوی خودروسازان نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است.

براساس گزارش روزنامه ایران، با وجود این، روند افزایش تعهدات برای خودروسازان به منزله افزایش نقدینگی در این بنگاه‌ها است، از این‌رو آن‌ها در تلاش هستند تا خودرو‌های معوق را تحویل دهند تا اجازه پیش فروش در حجم گسترده و با قیمت‌های جدید را از وزارت صمت بگیرند. چرا؟ چون که طبق مقررات وزارت صمت، آن بنگاه خودروسازی‌ای می‌تواند مجوز پیش فروش خودرو بگیرد که حداقل پرونده دو پیش فروش خود را بسته باشد. اما چه اتفاقی در بازار خودرو رخ داده که قیمت‌ها سر به فلک کشیده و اکثر خودرو‌های داخلی مرز ۱۰۰ میلیون تومان را رد کردند؟

اولین و مهم‌ترین نکته کاهش شدید تولید خودرو است که طبق آخرین آمار بیش از ۲۵ درصد کاهش در دی ماه تجربه شده است، هر‌چند که در ماه‌های قبل کاهش تولید ۴۰ درصدی هم ثبت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۲
سوال اگر دلار n برابر شود آیا قیمت اجناس باید n برابر شود ؟؟؟
آیا حقوق کارکنان و مدیران سایپا و ایران خودرو 3 برابر شده است ؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اگر دلار ان برابر شود قطعا همه کالاها هم ان برابر می شوند چون قیمت جهانی دارند اما دستمزد مردم هر کشوری تابع سرانه تولید و صادرات آن کشور است و ابدا ربطی به نرخ ارز ندارد.با بالا رفتن تولید ملی دستمزدها افزایش و با پایین آمدن آن کاهش می یابد لذا دیگر این اشتباه را نکنید که دستمزد را هم مطلبی مانند کالاهای جهانی بدانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
آقای 15:18 بالا رفتن دلار یعنی کاهش ارزش پول ملی، یعنی هزینه چاپ و نشر دوباره اسکناس و یعنی مجوز چاپ پول به دولت جهت جبران کسری بودجه و یعنی ضرر مردم عادی. دولت به جای اینکه بگه من کسری بودجه دارم و نمیتونم حقوق کارمندا رو بدم، میاد ارزش ریال رو کاهش میده و این یعنی کاهش دستمزد و فقیر شدن قشر متوسط و ضعیف جامعه. حرف اینه که اگه مدیران و برنامه ریزان درست عمل کنند وقتی دلار 10 برابر هم که بشه باید دستمزد 10 برابر بشه. افتاد؟
در ماه‌های قبل کاهش تولید ۴۰ درصدی هم ثبت شده است
خوب وقتی کشور رو به یک کارخانه دار دولتی تقدیم کردید نتیجه همین انحصار و عدم تلاش جهت متعادل کردن قیمت ها می شود یا شاید با این کار دنبال یک 5 درصد زیر قیمت جدید هستند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
موافق نیستم
پارسال همین موقع پراید 36 میلیون بود و دلار 16000 تومن
الان دلار شده 13000 تومن پراید شده 67 میلیون
تا قیمت ها مانند دلار سه برابر نشده افزایش قیمت ادامه خواهد داشت
عزیزان! لطفا به شعور مردم توهین نکنید. وقتی درها روی واردات خودرو بسته باشد معلوم است قیمت خودروهای داخلی بالا می رود. اجازه بدهید به هر سرپرست خانواده که یک خودرو خارجی ( با استاندادرهایی که شما برایش تعریف می کنید )، وارد کشور کند. آنوقت رقابت معنی می یابد.
طوری نوشتید انگار دلالان و خودرو سازان دو صنف جدا هستند و تمام 80 میلیون جمعیت ایران هم از این لابی ناآگاه
خدایا مارو نجات بده.
هر وقت در این سایتهای خودروسازها مردم عادی و مصرف کننده ها موفق شدن ثبت نام کنن اونوقت قیمت خودرو پایین میاد. کافیه ی سر به سایتهای اینترنتی و سایت دیوار بزنین انوقت متوجه میشن خودروهای صفر سر از کجا در میارن!!!
متاسفانه دولت داره همه را اضافه می کند ما یک موسسه غیرتجاری هستیم امروز رفتم برای رسیدگی پرونده مالیاتی ضریب کار ما که 25 درصد بود گرده اند 42 درصد که با ده درصد ارزش افروده و 17 درصد بیمه میشود 69 درصد را می گیرند بنابراین یا باید من قیمت فروش خدماتم را زیاد کنم که نمیتوانم و اصلا همین الان هم نمی فروشیم و یا تعطیل کنم که من گزینه تعطیلی را انتخاب کردم و به 8 نفر از همکاران گفتم اسفندماه اخرین زمان حضور ما خواهد بود امیدوارم به عواقب این گونه افزایش بی رویه یک فکر سریع شود ممکن است در یک زمان کوتاه مشکل دولت را حل کند اما اینده پاسخ بدتری را دریافت خواهند کرد.
چرا واردات خودرو رو ازاد نمیکنید تا مردم خودشون برن خودرو بیارن حتی دست دوم. خیلی از کشورها دارن اینکار رو میکنند. وقتی کاهش تولید به عمد وجود داره طبیعتا قیمت هم میره بالا البته در بازار انحصاری خودروی ایران! پس اجازخ دهید مردم خودرو وارد کنند. باز نگن تحریم هستیم و ارز نداریم و از این حرفها. بهرحال حق طبیعی هر ایرانی اینه که سوار خودروی روز دنیا بشه
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
دولت که دلار نداره اگر داشت هم به ما نمیداد برای واردات خودرو !کشورهای خارجی هم که ریال را اصلا به عنوان پول حساب نمیکنند که با ریال خرید کنیم!جلوی واردات هم گرفته شده! یعنی اگر کلا عوارض را صفر بکنند هم نمی‌توانیم ماشین وارد کنیم و استفاده کنیم. د
این چه تولید ملی هست که دلار که سه برابر شد خودرو هم فعلا که سه برابر وحتی بیشتر گران شده تازه این خودروسازان دارند ارز نیمایی می‌گیرند که زیر ده هزار تومان قیمت دارد جالب اینجاست که دولت قیمت محصولات خود را براساس دلار حساب می‌کند وبه مردم می‌دهد و حقوق مردم را به یک سوم نرخ تورم افزایش می‌دهد آن هم نرخ تورم اعلام شده از طرف بانک مرکزی که همه می‌دانیم این رقم تورم واقعی نیست و وتورم بیشتر است
چرا مصرف کننده باید اینهمه پول بابت خودروهای بی کیفیت ایرانی بده؟؟؟
اگه نمی تونند کیفیت و کمیت مورد نیاز رو تولید کنند , باید مجوز واردات داده بشه.
کی دست دزدان از جیب مردم بیرون میاد ؟؟؟
خودرو سازی راهم مانند خیلی از صنایعی که از بین رفتندو آنهم به دلیل بی مسئولیتی و فسادی که وجود دارد دوران قدیم هم انواع خودروهای خارجی وارد میشد ودر عین حال هم خودروهای داخلی تولید میشد که هم بروز بودند و اکثر مردم میخریدند حتی خود مسئولین هم سوار میشدند
دولت با كلاه گذاشتن سر مردم به اصطلاح مي خواهد درآمدزائي كند و كشور را اداره نمايد !!!!
هشت بهانه پس چی شد ؟!!!
شما را به خدا يك روز هم خبري خوشحال كننده براي مردم بيچاره بگذاريد خودرو ديگر براي بعضي ها ميشود رويا
مودبانش عدم شفافیت هست....
اینها که خودرو نیستند ارابه مرگ هستند.این مونتاژکارهای دزد به کمک دولت دارند بازار رو به سمت گرونی میبرند چون فعلا دولت از واردات که کلی گیرش میومد کمک به بالا بردن قیمت میکنه.
چون همه قطعات از چین میومد و توو ایران بسته بندی میشد، الان که چین بخاطر کرونا تعطیل شده قطعه هم وارد نمیشه و تولید فرغونسازا کم شده، لذا ارابه های مرگ رو گرون کردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس