بازدید 6097

محاکمه شیخ زکزاکی در نیجریه از سر گرفته شد

دادگاهی در نیجریه روز پنجشنبه محاکمه رهبر جنبش اسلامی نیجریه را آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶ 08 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دادگاهی در نیجریه محاکمه «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را آغاز کرده است.

شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» امروز جمعه گزارش داده در جلسه استماع دادگاه شیخ زکزاکی که پنجشنبه برگزار شد به او اجازه داده شد به پزشکانش دسترسی داشته باشد.

طبق این گزارش، دسترسی پزشکان به شیخ زکزاکی بعد از آن صورت گرفت که وکلای او استدلال کردند پزشک شیخ در زندان اعتراف کرده قادر نیست به شرایط پزشکی ایشان رسیدگی کند.

یکی از چشم‌های رهبر جنبش اسلامی نیجریه بینایی‌اش را از دست داده و چشم دیگر ایشان نیازمند درمان است. علاوه بر این، سطح سرب و کادمیم در خون ایشان نیز بالا گزارش شده است.

رئیس تیم حقوقی شیخ زکزاکی گفت که وضعیت سلامت ایشان و همسرش در زندان وخیم شده است. رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همشرش در حمله نیرو‌های امنیتی نیجریه در سال ۲۰۱۵ زخمی شدند. علی‌رغم آنکه دادگاه عالی نیجریه حکم به آزادی شیخ زکزاکی و همسرش داده آن‌ها از آن سال به بعد در زندان هستند.

«کمیسیون حقوق بشر اسلامی» که نهادی مستقر در لندن است از مقام‌های نیجریه خواسته شیخ زکزاکی و همسرش ایشان را آزاد کنند. این کمیسیون محاکمه ایشان را سیاسی دانسته است.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی تأکید کرده رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش باید طبق قوانین داخلی نیجریه و همچنین قوانین بین‌المللی از زندان آزاد شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر