بازدید 6849

بعیدى نژاد: انگلیس چالش‌هاى رابطه با ایران را رفع کند

سفیر کشورمان در لندن از علاقه دولت انگلیس برای گسترش روابط با ایران نوشته است اما تاکید کرده برای رسیدن به نقطه مطلوب باید بر چالش‌ها غلبه کرد.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 31 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وحید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت:‌ «دولت انگلیس مایل به گسترش روابط اقتصادی خود با ایران در دوره جدید است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب چالش هایی وجود دارد که باید بر آنها فائق آمد.»

بعیدی نژاد مهمترین چالش را وجود تحریم‌های تحمیلی توسط آمریکا عنوان کرده است چرا که ارتباط نزدیکی بازارهای مالی لندن با واشنگتن است.

سفیر کشورمان در ادامه به توافقات مهمی اشاره کرده که در دروه کوتاه پس از برجام بین ایران و انگلیس به امضا رسید از جمله توافق برای راه اندازی پنجمین نیروگاه خورشیدی جهان در ایران، انعقاد خرید هواپیما و‌ قطعات هواپیما با شرکت ایرباس و رولز رویس، و انعقاد قرارداد ساخت بیمارستان و مراکز پیشرفته مقابله با سرطان در ایران‌ با یک شرکت معظم انگلیسی بود که با اتخاذ سیاستهای ترامپ و تهدیدهای بانکی به اجرا در نیامدند.

بعیدی نژاد همچنین خاطر نشان کرده که این اقدامات نشان داد که پتانسیل کافی برای گسترش روابط اقتصادی میان دو‌کشور وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل