بازدید 26294
پیمانه اقتصادی؛

رونمایی از گوشی جدید اپل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا/ جایگزین‌های پراید و پژو ۴۰۵/ افزایش قیمت نفت و طلا در بازار جهانی/ طرح خانه‌دار شدن کم درآمد‌ها در دست بررسی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط سهام هنگ‌کنگ با بازگشت از تعطیلات، اولین یک میلیارد مترمکعب گاز روسیه به ترکیه صادر شد، بیش از ۶۹۰ تن انواع چراغ خودرو به کشور وارد شد، هندی‌ها حاضر به ارسال کالا قبل از تسویه نیستند و حرکت فرابورس بر مدار نوسان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 30 January 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط سهام هنگ‌کنگ با بازگشت از تعطیلات، اولین یک میلیارد مترمکعب گاز روسیه به ترکیه صادر شد، بیش از ۶۹۰ تن انواع چراغ خودرو به کشور وارد شد، هندی‌ها حاضر به ارسال کالا قبل از تسویه نیستند و حرکت فرابورس بر مدار نوسان را در بر دارد.

سقوط سهام هنگ‌کنگ با بازگشت از تعطیلات

با بازگشت بازارهای هنگ‌کنگ از تعطیلات نوروزی، در فضای وحشت از ویروس کرونا، شاخص هانگ‌سنگ ۲.۳۶ درصد سقوط کرد. این شاخص در ابتدای معاملات دیروز با باز شدن بازارها تا ۳ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. سهام شرکت‌های مرتبط با مسافرت که در شاخص بورس هنگ‌کنگ لیست شده بودند به شدت سقوط کردند. سهام هواپیمایی شرقی چین ۴.۲۲ درصد و سهام هواپیمایی جنوبی چین ۳.۸۶ درصد سقوط کردند. سهام شرکت‌های بیمه هم به شدت آسیب دید. سهام شرکت بیمه عمر ای‌آی‌ای ۱.۵۱ درصد و سهام شرکت بیمه عمر چین ۳.۶۹ درصد سقوط کرد. این درحالی است که روز چهارشنبه مقامات چینی اعلام کردند مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا از ۱۳۰ تن هم فراتر رفته است.

رونمایی از گوشی جدید اپل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا

قرار بود شرکت اپل آمریکا طی روزها و هفته‌های آینده از یک مدل جدید گوشی خود در دو استان هنان و گوانگ دونگ چین رونمایی کند. این دو استان از نظر جغرافیایی فاصله بسیار نزدیکی به استان هوبی ـ که محل اصلی شیوع ویروس کرونا است ـ دارند. شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند چرخه تامین قطعات اپل را مختل کرده و برنامه‌ریزی‌های تولید این شرکت را به هم بریزد. از سوی دیگر کارمندان بومی این شرکت نیز می‌تواند یکی از چالش‌های پیش روی شرکت آمریکایی باشد. روزنامه نیکی ژاپن به نقل از یکی از مدیران شرکت‌های حاضر در چرخه تامین قطعات اپل گفت: شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌تواند برنامه‌های تولید اپل را تحت تاثیر قرار دهد. دیگر مدیران شرکت‌ها می‌گویند با توجه به آنکه ایرپادهای اپل در چین تولید می‌شوند، شیوع ویروس کرونا می‌تواند چالش‌های جدی برای تولید هم ایرپاد و هم گوشی برای اپل ایجاد کند.

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

در معاملات دیروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از چند روز منفی بودن افزایش قیمت را تجربه کرد و ۰.۵ دلار بالا رفت؛ بنابراین، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات روز گذشته مجددا از مرز ۶۰ دلار عبور کرد. قیمت نفت آمریکا نیز ۳۷ سنت بالا رفت و ۵۳.۸۵ دلار در هر بشکه به فروش رسید. به گزارش اوپک هر بشکه نفت این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی ۶۰.۶۷ دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، دلیل افزایش قیمت نفت در بازار جهانی کاهش ذخایر نفت انبار شده آمریکاست. این دومین روز متوالی است که قیمت نفت روندی افزایشی را در بازار طی می‌کند. پیش از روز سه‌شنبه قیمت به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و نگرانی نسبت به تاثیر آن بر تقاضای نفت چین و کاهش رشد اقتصادی این کشور برای ۵ روز متوالی منفی بود. از سوی دیگر صحبت‌هایی نسبت به اقدام احتمالی اوپک برای تمدید توافق کاهش در صورت تاثیر گذاشتن شیوع ویروس کرونا بر تقاضای نفت جهانی مطرح شده است.

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

در معاملات دیروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا با قیمت ۱۵۷۱.۶ دلار به فروش رسید که نسبت به روز سه شنبه حدود ۵ دلار افزایش داشته است. قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه گذشته ۵۶.۶ دلار و در مقایسه با سال گذشته ۲۶۰.۳ دلار بالاتر بوده است. نقره، پلاتین و پالادیوم نیز در معاملات دیروز روند افزایش قیمت را تجربه کردند، به گونه‌ای که قیمت نقره ۴ سنت بالا رفت و به ۱۷.۴۶ دلار در هر اونس رسید. پلاتین هم ۶ دلار گران و ۹۹۲ دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد. پالادیوم بیشترین افزایش قیمت را در میان فلزات گرانبهای بازار جهانی تجربه کرد و هر اونس از این عنصر ارزشمند با ۲۳ دلار افزایش نسبت به دیروز با قیمت ۲۲۰۰ دلار عرضه شد. به گزارش رویترز، دلیل اصلی افزایش قیمت طلا گسترش شیوع ویروس کرونا در چین است که سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌هایی با ریسک کمتر سوق داده است.

حرکت فرابورس بر مدار نوسان

فرابورس بر خلاف بورس در همه روز‌های هفته جاری حرکتی صعودی نداشت و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه نزولی بود. شاخص کل این بازار در روز شنبه ۵۳۵۱ واحد بود که در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به ۵۳۴۰ و ۵۳۲۳ واحد هم رسید، اما در روز سه‌شنبه شاخص کل صعود و رقم ۵۴۰۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران در فرابورس در روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۳۸۰ هزار و ۹۵۸، ۵۳۴ هزار، ۳۵۸ هزار و ۳۹۹ هزار معامله به ثبت رساندند که به ترتیب ۶۸۳۹ میلیارد تومان، ۲۴ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال، ۱۸ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و ۱۷ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال ارزش داشت.

شرایط طرح خانه‌دار شدن کم درآمد‌ها به زودی اعلام می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو فارس، در پاسخ به این که طرح خانه‌دار شدن دهک‌های کم درآمد جامعه همانند طرح ملی مسکن ثبت‌نامی خواهد بود، گفت: طرح خانه‌دار شدن دهک‌های کم درآمد جامعه مثل طرح ملی مسکن به شیوه ثبت‌نام نخواهد بود و این افراد توسط دستگاه‌های مسئول مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشخص و به وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد. وی ادامه داد: در حال تنظیم شرایط طرح مسکن‌دار کردن افراد کم درآمد جامعه هستیم که به زودی شرایط آن اعلام خواهد شد. محمودزاده ادامه داد: این طرح با کمک دستگاه‌های حمایتی و پس از مشخص کردن افراد واجد شرایط و سپس معرفی آن‌ها به وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد تا ساخت مسکن برای آن‌ها انجام شود.

به گفته وی، قطعاً این افراد، افرادی هستند که توانایی بازپرداخت اقساط و آورده را ندارند. در این طرح سعی خواهد شد ۲۰۰ هزار مسکن برای دهک اول تا سوم ساخته شود. معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این که آیا اخیرا اظهارنظری از سوی او در خصوص اینکه امکان ثبت نام دهک‌های بالای جامعه در طرح ملی مسکن فراهم شده است، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست، چون مگر ما می‌توانیم در خصوص اینکه پردرآمد‌ها ثبت نام کنند یا خیر برای آن‌ها تعیین تکلیف کنیم؟ به هر حال متقاضیانی که شرایط را داشته باشند، می‌توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.

اولین یک میلیارد مترمکعب گاز روسیه به ترکیه صادر شد

گازپروم روسیه اولین یک میلیارد مترمکعب مکعب گاز را از طریق خط لوله جدید ترکیش استریم به ترکیه صادر کرد. گاز پروم اعلام کرد ۵۴ درصد از این حجم گاز به بازار ترکیه و ۴۶ درصد از آن به مرز ترکیه-بلغارستان ارسال شده است. خط لوله انتقال گاز ۹۳۰ کیلومتری ترکیش استریم که از بستر دریای سیاه می‌گذرد، در اول ژانویه امسال عملیاتی شد. یک هفته بعد از این تاریخ، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه رسماً آن را افتتاح کردند. این خط لوله دو قلو که به عنوان جایگزین خط لوله سوز استریم (پس از خروج بلغارستان از پروژه) احداث شده، دارای ظرفیت ۳۱.۵ میلیارد مترمکعبی است. یکی از لوله‌ها برای تأمین گاز ترکیه و دیگری برای صادرات گاز به کشور‌های جنوبی و جنوب شرقی اروپاست.

بیش از ۶۹۰ تن انواع چراغ خودرو به کشور وارد شد

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بالغ بر ۶۹۰ تن انواع چراغ خودرو از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم از انواع چراغ خودرو به کشور، ۹ میلیون و یک هزار و ۳۵۱ دلار از کشور خارج کرد که بالغ بر ۳۷۶ میلیارد و ۷۷ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۷۴ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. به نقل از میزان؛ لازم به ذکر است که این حجم از چراغ خودرو از ده کشور از جمله آلمان، ایتالیا و ترکیه وارد ایران شده است.

جایگزین‌های پراید و پژو ۴۰۵

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، ضمن جدی خواندن حذف پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولیدی سایپا و ایران‌خودرو، تصریح کرد: پلتفرم‌های آن‌ها قابل استفاده در خودرو‌های دیگر است و تامین قطعات این پلتفرم‌ها ادامه می‌یابد. بیگلو بیان داشت: مطابق اعلام این دو خودروساز، رُهام در سایپا و پژو ۳۰۱ در ایران خودرو جایگزین خودرو‌های حذف شده می‌شوند و علاوه بر آن، به احتمال زیاد سایپا با دو یا سه پروژه جدید و ایران‌خودرو با دو خودروی جدید ادامه کار خواهند داد.

وی خاطرنشان‌ نمود: براساس شرایط کنونی برنامه‌ای برای تولید خودرو‌های برقی و تامین قطعات آن‌ها از سوی این دو خودروساز اعلام نشده، اما بخش خصوصی فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. وی یادآوری‌کرد: قطعات خودرو‌های برقی بسیار متفاوت از خودرو‌های با موتور درون‌سوز است و سیستم‌های جدید در آن‌ها جایگزین می‌شود. تولید خودروی برقی هنوز تجاری‌سازی نشده، اقدام عاجلی نیز در این زمینه انجام نشده است. /ایرنا

هندی‌ها حاضر به ارسال کالا قبل از تسویه نیستند

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه تخصیص ارز به واردات برنج متوقف شده است، اظهار کرد: توقف تخیصص ارز علاوه بر برنج‌های رسوبی در گمرک شامل برنج‌هایی می‌شود که از آذرماه سالجاری خریداری شده است.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل اعتبار و تعهد تجار ایرانی، هندی‌ها تنها با یک تماس تلفنی حاضر به ارسال برنج به هر میزان که سفارش داده می‌شد، بودند. اما با ادامه بد قولی‌ها در پرداخت‌ها، هندی‌ها دیگر حاضر به ارسال کالا قبل از تسویه نیستند. به گفته کشاورز، تجار پاکستانی نیز مانند هندی‌ها از فروش برنج به ایران خودداری می‌کنند و فروش برنج به ایران را منوط به تسویه کامل بهای کالا قبل از ارسال آن کرده‌اند. وی از تصمیم تجار به فروش برنج‌های مانده در گمرک به کشور‌های دیگر یا مرجوع آن به مبدا واردات خبر داد.

کشاورز گفت: هر چند این اتفاق نیز به زیان تجار است، هر روز هزینه دموراژ و انبار به تجار تحمیل می‌شود که می‌تواند زیان آن‌ها را بیشتر کند. دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با تاکید بر اینکه انجمن در تلاش برای تخصیص سریع‌تر ارز برای جلوگیری از عملی شدن این تصمیمات است، افزود: ما امیدواریم یکی از مسائل مطرح شده در کمیته ارزی بانک مرکزی تخصیص ارز به برنج‌ها وارداتی باشد. کشاورز میزان برنج‌های که بهای آن‌ها پرداخت نشده و امکان ورود آن‌ها به کشور وجود ندارد را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن عنوان کرد. /ایلنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
با طرحهای مسکن محدود کننده مانند طرح ملی مسکن که با هدف رسمیت بخشید به قیمتهای رؤیائی و غیر واقعی مسکن انجام میگیرد و با آمارهای کاذب معاملات که از ثبت نامهای طرح ملی مسکن ناشی شده سعی در تحریک خریداران به خرید با قیمتهای رؤیائی می نماید، نمی توان رونق به بخش مسکن بازگرداند!
تنها راه رونق مسکن ساخت و ساز در حد وفور و در اختیار گذاشتن زمین بدون بروکراسی اداری و حذف دریافتی های غیر واقعی و نجومی شهرداری برای نیازمندان و بی نیازان مسکن است. اینکار باعث میشود بسرعت قیمت مسکن واقعی شده و نیازهای مسکن مرتفع و رونق به مسکن باز گردد از طرفی کسب و کار رونق بگیرد!
وگرنه با تداوم سودجوئی ها مسکن بیشتر در باطلاق کما فرو خواهد رفت!
قابل توجه مسئولین ....
بچه های ناقص الخلقه پراید و پژو 405 به زودی به دنیا میتن... مبارکه
پراید به خاطر قیمت مناسبش میتونستیم بخریم، دیگه رهام یا پژو 301 رو با این وضع گرونی میتونیم بخریم که جایگزین پراید و 405 در نظر بگیریم؟
حذف پراید و پژو غیر ممکن است چون همه درآمد بنجولسازان از تولید همین دوتا ارابه است
آدم میشناسم که طی 5 ماه، مبلغ 4000 دلار برای خرید گوشی و کامپیوتر و لپتاپ apple هزینه کرده. یک گوشی که حداکثر 300 دلار قیمت واقعی اش هست، فقط بخاطر اسم apple 1000 دلار فروش میره! این ظلم رو به خودتون روا ندارید و درست خرید کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
من با اندروید ، ویندوز فون و اپل کار کرده ام
به جرات میگم نوش جانش با اسمش که اپل هست

اندروید فقط هنگروید
ویندوز فون که منقرض شد
اپل هرچی میگیره حقشه. بیخودی فاز نده. یکسال اپل داشتم یکبار هنگ نکرد الان دو سال اندروید دارم نمیدونم کدوم تعمیرگاه ببرم چون هیچکس جواب درست نمیده و روزی پنجاه بار هنگ میکنه

خواهشا در مورد بزرگان مخصوصا اپل با احتیاط صحبت کنید
همین چند خطی که نوشتم چهار بار گوشیم هنگ کرد
نوکیا ۷ پلاس .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اندروید اگر ازش صحیح استفاده بشه هنگ نمیکنه، ولی اگر بازی و نرم افزار های عجیب و غریب نصب کنی، بله توقع هنگ رو باید داشت
علی
| Canada |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
من ده ساله گوشی اندرویدی دارم تا حالا یه بارم هنگ نکرده. هنگ چیه الکی تبلیغ برای اپل می کنید. الان دیگه اندروید و سیستم عامل اپل کلا تو یه سطحند و همه کارهای همدیگر رو می تونن انجام بدن. فرقی ندارند و فقط بحث عادته. با این تفاوت که گوشی اپل قیمتش سه برابر قیمت گوشی اندرویدی هم رده شه.
tabriz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
دوست عزیز..... درسته اپل کیفیت بالاتری داره. و بخاطر قیمتش باید هم داشته باشه. ولی ادروید اینطوری هم که میگی بد نیست... من الان با اندروید دارم نظر میدم. یه گوشی میان رده به تناسب نیازم خریدم و اصل هست. در طول چهار سال فکر کنم دو یا سه بار خیلی جزئی هنگ کرده و کاملا کارم رو راه میندازه و عالیه. اینرو هم بگم که به اندازه یه کامپیوتر ازش کار میکشم. زیاد هم نباید پول برند و... رو بدیم. البته اگه کسی اضافی داشته باشه خوبه. یا علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
ناشناس12:20 من از سال 93تا 97گوشی سامسونگ داشتم یکبارم هنگ نکرد، امکاناتش بالاتر وبیشتر از اپل بود، وامکان دانلود هر برنامه ای هم داشت الانم گوشی آنر دارم کاملا راضی، آشغال های شرکت اپل فقط ساخته میشه برای تازه به دوران رسیده هایی که هر چی بیشتر کلاه سرشون بزاری گرون تر بفروشی بیشتر لذت میبرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
من نزدیک به 7 ساله گوشی اندروید دارم. هرگز و مطلقا تا امروز هنگ نکرده. باید ببینید چه تفاوتی بین استفاده از اپل و اندروید گذاشتید که اینطور شده... یا اینکه شاید علاقه فراوانتون به برندها باعث ندیدن واقعیت براتون شده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
کاش می شد به نظر ناشناس
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ هزار تا لایک داد. خیلی خوب نوشتی دمت گرم.
رضا برنامه نویس جاوا
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خدمت دوست ناشناس عرض شود که سیستم عامل آی او اس خیلی از سیستم عامل اندروید پایین تر است. سیستم عامل اندروید هسته لینوکس دارد و پلاتفرم رابط برنامه های آن با جاوا نوشته شده. این ترکیب فوق العاده قوی هست. زبان جاوا امنیت فوق العاده ای برای برنامه ها ایجاد می کند. و هسته لینوکس بهترین ارتباط ممکن با سخت افزار را فراهم می کند. برای همین اندروید روی تمامی سخت افزار های مختلف شرکت های مختلف نصب می شود.
بر اساس پیش بینی های انجام شده چین تا سال 2030 قدرت اول اقتصادی جهان خواهد شد و آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت.
تاثیر منفی این ویروس بر اقتصاد چین به آرامی خود را نشان خواهد داد . طی چند هفته آینده به احتمال زیاد داروی درمان و واکسن این ویروس کشف خواهد شد آن هم توسط دانشمندان آمریکایی و آمریکا به منجی چین و مردم جهان تبدیل خواهد شد . با این تفاسیر پیدا کنید منشا ویروس را ؟!
فیلم های علمی تخیلی آمریکایی را زیاد هم تخیلی فرض نکنید .
مردم دنیا همیشه باید از چیزی در هراس باشند تا آمریکا پابرجا بماند. یک روز ترس از کمونیسم یک روز تروریسم و یک روز ویروس
همين روزها تركيه هم از خريد گاز ايران انصراف ميدهد چقدر بايد به روسها تاوان بدهيم
پاسخ ها
KIA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
من نمیدونم کدام احمقی به دوستی روسیه باور داره بطور طبیعی ایران وروسیه رقیب های استراتژیک هم هستند و عمری است روسیه با کارت ایران داره بازی میکنه
هرطرحی بدید چون انصاف و وجدان پشتش نیست به نفع قشرپولدار وپارتی دار تمام میشه،مسکن کم درامدها،یارانه،معیشتی و...رابدید ژاپنیها یا سازمانهای بیطرف بین المللی اجرا کنن شاید حق به حقدار برسه
همان بهتر که به وارد کنندگان برنج ارز ندهند تا با واردات سوداگرانه دسترنج شالی کاران شمالی را به آتش نکشند تولید برنج شمالی کافی است و ما هیچ نیازی به واردات برنج نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
اگه برنج خارجی نباشه اون وقت برنج ایرانی را کیلویی چند باید بخریم؟
این کار که به ترکیه می دهند و همچنین خط لوله ای که به اروپا می کشند باید توسط کشورمان تامین می شد ولی مسئولین برای تقدیر از خدمات پوتین با کارهایی که انجام می دهند این امتیاز را به جناب پوتین می دهند و البته هزاران افسوسسسسسسسسسسسسسسسسوس.
در هر جایی که سرمایه مردم ایران را خرج می کنند در نهایت منافع روسیه تامین می شود آیا این تصادفی است؟!
چراغ خودرو وارد میشه چار تولید نمیکنید میترسید چند نفر برن سرکار
اینجور که روسیه داره به مشتری های برنامه ریزی شده ایران اعم از اروپا و ترکیه و چین ، گاز میفروشه ، کارش همون تحریم شدید ایالات متحده در کم کردن صادرات و ارزآوری ایران هست ، متها بشکل موزیانه و جور دیگه ،
فقط امیدوارم هم میهنی دراین میان خیانت نکرده باشه.
چرا ما نمیتونیم مثل ترکیه شرق و غرب رو برای قدرتمند شدن منافع کشور بدوشیم ؟ آیا فقط بخاطر اینجرلیک و سفارتی در تلاویو هست ؟!
یه قانون در ایران خودرو وسایپا تولید ماشین‌ها هیچگاه متوقف نمی‌شود فقط از ماشینی به ماشین دیگه تبدیل میشه...
واردات برنج وقتی درون کشور اماکن توسعه وجود دارد چه بهتر یکبار هم بجای مردم, تجار ضرر کنن تا متوجه ظلمی که در حق کشاورزان و مردم اعمال میکنن را بفهمند
دغدغه ما فعلا تجار و دلالان بین المللی تضعیف کنده تولید داخلی نیست بلکه اگه دولت و مسولان بجای واردات هر کالایی, به تولید کالاهاییکه علی الخصوص که در کشور امکان تولید ان هست می پرداخت الان اثرات تحریمها بهمراتب کمتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
نه داداش خیلی باور نکن این حرفارو... فصلش که برسه دوباره در یک بازه زمانی یک هفته ای خیلی محدود ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق
میگیره ۲ میلیون تن برنج تو همین فاصله
هاا وارد کشور میشه و خیلی اتفاقی دوباره دولت به این نتیجه میرسه که ارز تخصیص نده تا سال بعد و اون بازه محدود ذکر شده!
آدم میمونه دیروز بود نشون میداد میگفتن الان چراغ خودرو در کشور ساخته میشه 80 درصد متریال انواع چراغ خودرو ها در کشور ساخته میشه پس این چیه
تا قیمتها ی حبابی رااز روی مسکن برندارید .خبری از رونق مسکن نیست.مسکن متری یکمیلیون .......مابقی حبابی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار