بازدید 22328
۲

اعلام جرم علیه کارشناس صدا و سیما

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: علیه کارشناسی که موضوع خلاف واقع وجود سم آفلاتوکسین در شیر را اعلام کرد، اعلام جرم شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 28 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد امامی امین روز سه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان تهران افزود: پشت این گونه برنامه ها اگر یک رانت برای تخریب صنایع غذایی کشور وجود نداشته باشد، قطعا یک نفاقی هست.

وی یادآورشد: این افراد و برنامه ها می خواهند به صنایع لبنی کشور لطمه بزنند.

امامی امین تصریح کرد: حتما در مورد موضوع شیر یا منابع شخصی عده ای تامین نشده است یا حب و بغضی علیه این صنعت کشور وجود دارد.

معاون اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز در این جلسه گفت: این استان ۵۰ واحد دامپروری بزرگ دارد که تمامی محصولات تولیدی آنها به طور مستمر آزمایش و پایش می شود.

سعید کرمی خاطرنشان کرد: علیه آن کارشناس برنامه ای که با اعلام موضوعی دروغ و غیر کارشناسی در برنامه زنده صدا و سیما به صنعت لبنی کشور لطمه شدیدی زد، اعلام جرم شده است.

وی با بیان اینکه میزان آفلاتوکسین و سموم موجود در لبنیات ایران و تهران به مراتب از استانداردهای جهانی پایین تر است، تاکید کرد: هر هفته ۲۰۰ تن محصولات لبنی به روسیه صادر می شود و چنین اخبار و اطلاعات دروغی ضرر و زیان جدی به این صنعت وارد می کند.

کرمی اظهارداشت: ما برای تولید انواع محصولات لبنی و صادرات آنها گواهی نامه های مختلف ملی و بین المللی را دریافت و با اطمینان وجود سلامت کافی در آنها، اقدام به صادرات محصول می کنیم.

معاون اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: آنانی که چنین اظهارنظری می کنند باید تعمدی در لطمه زدن به صنایع غذایی و لبنی کشور داشته باشند.

در پایان این نشست مصوب شد که برای جلسه آتی ستاد تنظیم بازار، مسئولان برنامه منتشر کننده سخنان این کارشناس، دعوت شوند و توضیح لازم را ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر طرح ادعاهایی در مورد دوز بالای سم آفلاتوکسین در مواد غذایی و لبنی در یکی از برنامه های صدا وسیما، سبب نگرانی های در جامعه شده است.

آفلاتوکسین‌ (Aflatoxin) قارچی است که میزان زیاد آن که از طریق مواد غذایی آلوده مانند تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی وارد بدن انسان می شود می‌تواند سرطان زا باشند.

محمد حسین عزیزی مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی وزارت بهداشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: همه شیرهایی که به کارخانه های صنایع لبنی می رود از دامداری های صنعتی است و هیچ موردی از آلودگی علوفه دام ها به آفلاتوکسین را در دامداری های صنعتی نداریم بنابراین میزان این قارچ در شیرهایی که در کارخانه ها تولید می شود، بسیار اندک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
عجب ...
خ خ خ

به جای اینکه دنبال پاسخگویی و حل مشکل باشید و به اون فرد پاک نیت پاداش بدید میخواهید او را مجازات کنید تا دیگر کسی جرات بر ملا کردن اسرار را نداشته باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان