بازدید 12793
۱

روحانی: باید از تخیلات و توهمات کودکانه فاصله بگیریم

رییس جمهوری با بیان اینکه دولتی که در تنگناست سه برابر دولت‌های قبل در بخش تصفیه خانه کار کرده است، گفت: دولت جز خدمت به مردم سمت و مسوولیت دیگری ندارد و مسئولیت اصلی دولت خدمت به مردم و تلاش برای مردم است.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 28 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درآیین بهره برداری از طرح های صنعت آب و برق استان تهران در شهرستان پاکدشت اظهارداشت: آرزوها و آرمانهای بلندتری در این دولت داشتیم اما به رغم فشارهای دشمنان ، از امید و آرزوهایمان عقب نشینی نمی کنیم و برای رفاه و سعادت مردم و رشد و تولید و گسترش عدالت در کشور ، بی وقفه به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سال ۱۳۹۴ خدمت شما رسیدیم برای افتتاح واحد اول در همین جا که‌ آن روزها ما نگرانی شدیدی برای آب مردم تهران داشتیم و اگر این واحد آن روز افتتاح نمی شد ما در تابستان ۹۵ دچار مشکل اساسی در بخش بزرگی از جنوب شرق تهران می‌شدیم.

روحانی گفت: امروز بعد از چهار سال شاهد افتتاح واحد دوم هستیم و این تصفیه خانه در هر ثانیه ۵ متر مکعب آب بهداشتی و سالم را به جمعیت بزرگی در حدود ۲ میلیون نفر در جنوب و شرق تهران، ورامین، پاکدشت پیشوا، باقرآباد و روستاها و شهرهای این منطقه آبرسانی می کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه این منطقه یعنی ورامین، پیشوا، باقرآباد منطقه ای است که به گردن مردم ما در انقلاب اسلامی حق بزرگی دارد، گفت: در آن روزهایی که روزهای غربت انقلاب اسلامی بود، کاری که مردم این منطقه در ۱۵ خرداد ۴۲ انجام دادند فراموش نشدنی است یعنی آن روز استکبار جهانی و رژیم مستبد کشور در آن مقطع،می‌خواستند امام را مظلوم و تنها و حتی تصمیماتی برای حیات امام داشتند و پیدا بود تصمیم برای روند نهضت و انقلاب اسلامی داشتند.

روحانی خاطرنشان کرد: در آن روز مردم تهران، قم، پیشوا و این منطقه و البته در بسیاری از شهرهای دیگر مردم حرکت کردند قیام و استقامت و فداکاری کردند وآن اولین قدم برای حرکت پرشتاب نهضت اسلامی بود. بنابراین به مردم عزیز این منطقه خدمت انجام می‌شود البته این خدمات وظیفه ماست نسبت به مردم خوب و عزیز که همواره در کنار انقلاب و منافع ملی خودشان بودند و همیشه روزهایی که دشمن چشم طمع به ملت ما و کشور ما داشته، یکپارچه به صحنه ‌آمدند، فریاد زدند و مقاومت کردند.
رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: امروز بعد از دو سال شدیدترین تحریم و فشار اقتصادی بر مردم عزیز کشور ما، مردم دلاورانه ایستادگی می‌کنند.

ترامپ می گفت سه ماه دیگر کار جمهوری اسلامی تمام است

وی اظهارداشت: درست است که در این دو سال زندگی سخت شده و شرایط، شرایطی بوده غیرقابل پیش بینی بوده برای همه مردم عاقل دنیا. تمام عقلای دنیا تمام کشورها و تمام مسئولین کمتر فکر میکردند دولتی که ادعای تمدن و دموکراسی و حقوق بشر می کند بخواهد یک پیمان و معاهده و توافق را زیر پا بگذارد و ظلم و ستم نسبت به این ملت بزرگ ۸۳ میلیون جمیت داشته باشد و ظلمش هیچ حد و مرزی نداشته باشد.
روحانی گفت: از آن طرف هیچ کس فکر نمی‌کرد که مردم ما مقاومت کند. دو نفر از رهبران اروپا به خود من گفتند ترامپ به ما گفته شما سه ماه صبر کنید سه ماه دیگر جمهوری اسلامی وجود ندارد و همه چیز تمام می‌شود. اینهایی که سبک مغز هستند، منطقه را نمی‌ شناسند، مردم ایران را نمی شناسند و نمی دانند برای مردم ما استقلال چقدر مهم است.
رییس جمهوری اضافه کرد: ‌آنها به خاطر ندارند و اگر هم داشته باشند نمی‌خواهند در حافظه تاریخی بماند که مردم سالیان دراز ظلم و استبداد و تحقیر را در دوران ستمشاهی تجربه کردند و آن همه شهید دادند، ایستادگی کردند برای استقلال و مردم سالاری و حاکمیت ملی‌شان حکومتی که چند صباحی به دوران رسیده و البته به همه مردم دنیا ظلم می کند،به مردم عراق، افغانستان و یمن هم ظلم می‌کند. کمتر کشوری در منطقه هست که سایه ظلم وستم آنها را ندیده باشد اما نمی‌دانستند که مردم منطقه البته ایران که سر جای خودش، حتی مردم لبنان، سوریه، عراق و یمن همه ایستادگی و مقاومت کردند و ان‌شاءالله خداوند پیروزی را نصیب همه آنها می‌سازد که تاکنون در این صحنه پیروز بودند.

انتخابات بر قدرت ملی ما تاثیرگذار است

روحانی افزود: ما در آستانه یک انتخابات بسیار مهم و بزرگ ملی قرار داریم. در آغاز ماه اسفند و در دوم اسفند که امیدواریم همه مردم ما پای صندوق‌ آرای بیایند و شرکت و تلاش کنند چرا که این انتخابات بر سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی و قدرت ملی ما تاثیرگذار است. اگر هم اشکالی در گوشه و کناری می‌بینیم که بعضی‌ها ممکن است مسیر را کمی خطا رفته باشند،‌ هم باید نصیحت کنیم و هم باید بگذریم و هم باید هدف بلندمان را از یاد نبریم و آن حضور در صحنه انتخابات است که باید به پای صندوق آرا بیاییم.
وی بیان کرد: ممکن است بعضی‌ها به آن ۱۰۰ که می‌خواستند، نرسند و به ۹۰ و ۸۰ یا ۷۰ برسند اما ما نباید وظیفه مهم‌مان را فراموش کنیم و باید در این مقطع تاریخی بدانیم که حضورمان در صحنه تا چه حد تاثیرگذار است.
رییس جمهوری عنوان کرد: من خوشحالم که در همین سال‌های سخت و سال‌های تحریم علیه کشور، بحمدالله مردم ما، کارگزاران نظام، خادمان مردم و شرکت‌ها و مهندسان، کشاورزان، کارگران اقدامات بسیار مهمی انجام دادند.
روحانی افزود: افتتاح بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در یک روز در استان تهران هر زمان که باشد مهم است، اما در شرایط تحریم و سختی و فشار مهمتر است.
رییس دولت دوازدهم ادامه داد: آنها از فکر می کردند از سال ۹۷ که این فشارهای حداکثر را وارد می‌کنند، دولت حداکثر می‌تواند نان و غذای روزمره مردم را تامین کند و فکر می‌کردند از توسعه و پیشرفت کشور دیگر خبری نخواهد بود.
رییس دولت دوازدهم بیان کرد: اینکه می‌بینید در عرض این چند ماه، مهر و آبان و آذر و دی تا اول بهمن، الان ۱۳۳ پروژه مهم و آب و برق در ۲۲ استان با ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان، نزدیک ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در عرض این ۴ ماه فقط در آب و برق افتتاح شده این به معنی قدرت دولت، قدرت مردم، و تلاش ارزشمندی است که امروز صورت می گیرد.
روحانی افزود: البته دستگاه‌های تبلیغاتی ما، کم کاری دارند. ما باید برای مردم شرح بدهیم که در این شرایط سخت و مشکل، چگونه همه دست به دست هم داده‌اند. ما باید از این تفکرات و تخیلات و توهمات کودکانه کمی فاصله بگیریم.

وکیل المله وکیل الدوله است و وکیل الدوله وکیل المله

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها عنوان می‌کنند، برخی از طرح‌ها را نباید توضیح بدهیم چرا که دولت محبوب و قوی می‌شود. دولت مگر چه کسی هست که بخواهد محبوب یا قوی شود؟ دولت، خادمان، نوکران و نمایندگان ملت هستند.
رییس جمهوری عنوان کرد: گاهی وقت‌ها حرف کاملا ناصحیحی بیان می‌شود که، این نماینده مجلس، نماینده وکیل المله است یا وکیل الدوله است. اگر زمان رژیم گذشته بود، می‌گفتیم وکیل المله ، وکیل الدوله و این حرف صحیح بود. اما امروز که دولت منتخب مردم است و از را مردم برخاسته و با رای مردم سرکار آمده از بنیان این حرف غلط است. وکیل المله وکیل الدوله است و وکیل الدوله وکیل‌المله.
رییس دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه انقلاب ما برای این بود که دولت و ملت به هم متصل شده و کنار هم قرار بگیرند، گفت: دولت جز خدمت به مردم سِمت و مسئولیت دیگری ندارد. مسئولیت اصلی دولت خدمت به مردم و تلاش برای مردم است.
روحانی یادآورشد: امروز آمار و ارقام نشان می‌دهد در طول شش سال و چند ماه مجموعه دولت تدبیر و امید اقدامات بسیاری انجام گرفته است. بر اساس اعلام وزیر نیرو تعداد تصفیه خانه‌های کشور در این دولت نسبت به گذشته دو و نیم برابر شده است و تا پایان دولت با اجرای طرح های ارائه شده سه برابر آنچه در قبل بوده انجام احداث خواهد شد.

۱۰ میلیون نفردر روستاها تحت پوشش آب آشامیدنی سالم و پایدار قرار می‌گیرند

رئیس‌جمهوری با طرح این پرسش که آیا همین کافی نیست که دولت در تنگنا و سختی سه برابر دولت‌های قبل تنها در بخش تصفیه خانه تلاش کرده است؛ گفت: در حوزه سد، فاضلاب و روستاها آمار درخشان‌تر است. در این دولت در روستاها ۷ میلیون نفر تحت پوشش آب سالم و پایدار آشامیدنی قرار گرفته‌اند و تا پایان دولت سه میلیون دیگر هم اضافه خواهند شد تا در مجموع ۱۰ میلیون نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند. این ۱۰ میلیون نفر در طول ۸ سال چند برابر قبل هست؟ اگر قبل از دولت تدبیر و امید آب سالم پایدار برای کمتر از یک میلیون نفر بوده، تا پایان این دولت این یک میلیون به ۱۰ میلیون خواهد رسید که این ده برابر است.
حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه کار عظیم و بزرگی انجام گرفته؛ تصریح کرد: ما باید به کار مهندسین، کارگران، تلاشگران خود که برای مردم خدمت و تلاش می کنند؛ افتخار کنیم. نمی خواهم بگویم این خدمتی که دولت انجام می‌دهد کافی است، ما موضوع دیگری در ذهن داشتیم و فکر نمی‌کردیم این دولت دغل‌کار و فریبکار و طرفدار تروریسم در آمریکا روی کار بیاید و بدتر از همه دولت‌های تاریخ آمریکا بر مردم ایران، جهان، منطقه و متحدین خود فشار وارد کند.
وی ادامه داد: پیداست در شرایط تحریم کار سخت و مشکل خواهد شد، ما آرزوها و آرمان‌های بلندتری در این دولت داشتیم اما از امید و آرزوهای خود عقب نشینی نخواهیم کرد حتی اگر از مقدار پیش بینی شده کمتر باشد. این کار بزرگ را برای رفاه، سعادت و رشد کشور و برای عدالت انجام خواهیم داد.
رییس جمهوری افزود: اینکه امروز آب در جنوب تهران در شهرستان های جنوب اطراف تهران، دارای کیفیت بالا و مطلوب و مساوی با کیفیت آب در شمال و مرکز به معنای عدالت است. کارهای انجام گرفته امروز برای مردمی است که محرومیت و مشکلات بیشتر دارند و ما با احساس مسئولیت اهداف موردنظر را دنبال کنیم.

تولید گاز به یک میلیارد متر مکعب می‌رسد

روحانی با اشاره به واقع بودن در فصل زمستان گریزی به زمستان سال‌های قبل از دولت تدبیر و امید زد و اظهار داشت: با سرمای این فصل در دولت گذشته یعنی قبل از دولت تدبیر، ناچار بودیم بخشی از گاز را قطع کنیم و خانه‌ها دچار مشکل می شدند الان مصرف بالاترین میزان است. اینکه می بینید ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می شود این رقم بزرگی است. قبلا اینچنین کاری نمی توانستیم بکنیم و اینقدر گاز در اختیار نداشتیم . اقدامات که در ماه های آینده و سال آینده انجام می شود، تولید گاز در روز به یک میلیارد متر مکعب می‌رسد کار عظیم و بزرگی است.
وی اضافه کرد: دولت قبل از تدبیر و امید در فصل زمستان ناچار شدند از کشور همسایه گاز بخرند به ۹ برابر قیمت. برای اینکه می دانستند گرفتار هستیم و همان دولت در زمان ما در فصل زمستان آمد گاز را گران کند ما گفتیم نمی خواهیم و خودمان واردات گاز را قطع کردیم و بعد به ما گفتند همان قیمت قبلی و کمتر به شما گاز می دهیم که نپذیرفتیم.
رئیس جمهوری تصریح کرد: فکر می کنیم قدرت روبروی آمریکا و در برابر جباران به درد ما می خورد. نه، در برابر دوست و همسایه و رفیق و برادر هم قدرت به درد می خورد اگر قدرتمند نباشید کشور کوچک همسایه هم به شما زور می گوید. باید توانمند و قدرتمند شویم نکته های مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه بر قدرت ملی تاکید کرده اند بسیار مهم است
روحانی خاطرنشان کرد: ما میتوانیم توانمند شویم؛ نیروگاه خورشیدی توان ما روی مگاوات اعلام شد و اینکه توان ما روی خود اتکایی رفت، پنل ها و تجهیزات را خودمان می سازیم و این به معنای توان و قدرت ملی ما است.
رئیس جمهوری با اشاره به درخواست امام جمعه پاکدشت از خود برای حاضر شدن در جمع مردم این شهرستان گفت: امیدوارم خداوند به من توفیق دهد خدمت مردم عزیز و بزرگ این منطقه که در تاریخ انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده حضور داشته باشم. امیدوارم همه ما از ائمه اطهار، پیامبر اکرم و حضرت زهرا (س) حداکثر بهره معنوی را ببریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
و ایضا شما هم باید از تخیلات و توهمات کودکانه تان فاصله بگیرید.اول خودتان بعدا دیگران.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر