بازدید 11433
۲

ابتلا به «کرونا» در پاکستان/ آمادگی ایران برای مقابله

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۵۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 28 January 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کیانوش جهانپور،رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: ساختار بیماریابی، شناسایی و مدیریت بیماری های واگیر در سراسر کشور براساس پروتکل های بین المللی و دستورالعمل های ملی فعال شده است.

وی با عنوان این مطلب که سیستم بهداشتی و درمانی کشور برای مواجهه با این بیماری آمادگی لازم را دارد، ادامه داد: در کلانشهرها و پایتخت بیمارستان های معین با بخش ایزوله منفی آمادگی پذیرش مبتلایان احتمالی را دارند.

جهانپور گفت: تیم های واکنش سریع اورژانس کشور و آمبولانس های CBRNE جهت هرگونه انتقال و اقدام فوریتی در آمادگی به سر می برند، نظام آزمایشگاهی اقدامات تشخیصی لازم را آغاز نموده و نتایج قطعی آزمایشگاهی حاکیست موارد معدود مشکوک ارجاع شده، مبتلا به کرونا ویروس جدید نبوده اند.

جهانپور در ادامه افزود: به نظر می‌رسد سطح هوشیاری مناسبی در جامعه ایجاد شده و باید مراقبت کرد که این هوشیاری به اضطراب و نگرانی بی مورد بدل نشود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکید کرد: کروناویروس جدید با مبدا چین، فعلا واکسنی ندارد، دارویی هم برای آن ساخته یا تایید نشده است و اطلاع رسانی صریح، صحیح و به هنگام انجام می شود و هموطنان توجهی به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده، نداشته باشند.

جهانپور در خصوص اینکه گفته می شود این ویروس به پاکستان رسیده است، افزود: ظاهرا یک نفر مبتلا شده اما این کشور امکان چک کردن این بیماری را ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اعلام آمادگی ایران؟ چه امادگی ایران داره در زمینه مقابله با چنین ویروسی؟ توی فرودگاه که دارن فله ای وارد کشور میشن . کالاهای چینی که کانتینر کانتینر داره وارد میشه . همین امسال موج اول آنفولانزا وارد کشور شد ده ها کشته داد تازه دوا و دارو برای آنفولانزا وجود داره من خودم بیمارستان درگیر آنفولانزا بودم یک هفته بستری بودم از نزدیک میدیدم وضعیت وخیم بیماران رو حالا میگن با کرونا میخوان مبارزه کنند؟ چرا جلوشو درست نمیگیرن تا مجبور به مبارزه نشن؟
با این اوضاع بد بیمارستانی ؛ بیچاره میشیم .......
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار