بازدید 5483

طالبان: هنوز به توافقی در مذاکرات قطر نرسیده‌ایم

در حالی که با وجود جریان مذاکرات آمریکا و طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی حملات طرفین تشدید شده و امروز نیز طالبان یک هواپیمای آمریکایی را ساقط کرد، سخنگوی این گروه گفت که دو طرف هنوز به توافق نرسیده‌اند و آمریکا نیز به حملاتش ادامه داده است.
کد خبر: ۹۵۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 27 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پس از ساقط شدن یک فروند هواپیمای نظامیان آمریکایی توسط طالبان در ولایت «غزنی» و کشته شدن "شمار زیادی از مقامات ارشد سازمان سیا"، سخنگوی طالبان گفت که این موضوع تاثیری بر روند مذاکرات این گروه با آمریکا نخواهد داشت.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان عصر امروز با انتشار بیانیه‌ای ضمن به عهده گرفتن سقوط این هواپیمای آمریکایی گفت که «همه سرنشینان این هواپیما از جمله افسران مهم سازمان سیا کشته شدند.»

مجاهد درباره این حمله و تاثیرات آن بر مذاکرات با آمریکا به «گاردین» گفت که ساقط کردن این هواپیما «هیچ تاثیری» بر روند مذاکرات نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است و آمریکایی‌ها نیز به حملاتشان ادامه می‌دهند.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه حاکی از این است که احتمالاً هواپیمای ساقط شده یک فروند «بومباردیر E-۱۱A» متعلق به نیروی هوایی آمریکا است؛ هواپیمایی که از آن برای گشت و شناسایی الکترونیکی بر فراز افغانستان استفاده می‌شود.

پیش از این نیز گزارش‌هایی وجود داشت که طالبان به تسلیحات ضدهوایی از جمله موشک‌های استینگر دسترسی دارند. در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز گزارش‌ها حاکی از آن بود که طالبان ممکن است از یک موشک زمین به هوای دوش پرتاب برای ساقط کردن یک فروند بالگرد شینوک نیرو‌های انگلیسی استفاده کرده باشد که منجر به کشته شدن تمام سرنشینان این بالگرد شده بود.

گفتنی است که طالبان پس از ساقط کردن هواپیمای نیرو‌های آمریکایی در ظهر امروز یک فروند بالگرد نیرو‌های افغان در ولایت «پکتیکا» را هدف قرار داد و به گفته این گروه تمام سرنشینان این بالگرد نیز کشته شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان