بازدید 13870

رکوردشکنی قیمت مسکن در اولین ماه زمستان، معاملات 12.1 درصد رشد کرد!

گران‌ترین مسکن‌های معامله شده پایتخت در دی ماه امسال مربوط به منطقه ۱ بوده است که در این منطقه متوسط قیمت هر مترمربع مسکن معامله شده ۳۰ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان گزارش شده است و ارزان‌ترین منطقه پایتخت نیز به منطقه ۱۸ با متری ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان اختصاص داشته است.
کد خبر: ۹۵۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 28 January 2020

رکوردشکنی قیمت مسکن در اولین ماه زمستان، معاملات 12.1 درصد رشد کرد!رشد قیمت مسکن با آغاز سال 1397 آغاز شد و این صعود قیمت مسکن در شهر تهران 16 ماه به طول انجامید. در مرداد ماه 1397 سرانجام روند قیمت مسکن نزولی شد و متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران با کاهشی 2.4 درصدی در مقایسه با تیرماه 1397 به 13 میلیون و 25 هزار تومان رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، همچنین در شهریورماه با آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی، دومین شوک قیمتی به بازار مسکن وارد شد و قیمت هر مترمربع مسکن به کانال 12 میلیون تومان وارد شد. روند نزولی قیمت مسکن تا آبان ماه 1398 ادامه داشت و متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به 12 میلیون و 463 هزار تومان کاهش یافت. در آذر ماه 98 اما در بازار مسکن اتفاقات دیگری رقم خورد و دوباره قیمت مسکن با جهشی 6.8 درصدی در مقایسه با آبان 98 و رشد 39.9 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 13 میلیون و 525 هزار تومان گزارش شد.

رکوردشکنی قیمت مسکن در شهر تهران

به تازگی بانک مرکزی گزارش بازار معاملات مسکن در شهر تهران در دی ماه 1398 را منتشر کرده است. این گزارش نشان می دهد که متوسط قیمت هرمترمربع مسکن در شهر تهران به 13 میلیون و 809 هزار تومان افزایش یافته است. نمودار زیر نشان می دهد که این قیمت بالاترین قیمت مسکن بوده است و به نوعی یک رکورد محسوب می گردد. مقایسه قیمت هر مترمربع مسکن در دی ماه سال جاری با ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که قیمت به ترتیب با رشد 2.1 درصدی و 40.9 درصدی رو به رو شده است.

رکوردشکنی قیمت مسکن در اولین ماه زمستان، معاملات 12.1 درصد رشد کرد!

معامله بیش از 10.6 هزار مسکن در دی ماه

جهش چشمگیر قیمت مسکن در دی ماه 1398 اما موجب این نشده است که میزان معاملات با اُفت مواجه شود، بلکه در اولین ماه زمستان تعداد معاملات نیز رشد دوباره ای را تجربه نموده است. نمودار زیر نشان می دهد که تعداد معاملات در دی ماه سال جاری با رشد 12.1 درصدی نسبت به ماه قبل به 10 هزار و 687 فقره افزایش یافته است. این میزان معامله مسکن در دی ماه باعث شد تا اولین ماه زمستان به لحاظ تعداد معاملات مسکن در سال جاری در رتبه دوم قرار بگیرد. همچنین تعداد معاملات مسکن در دی ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 59 درصدی را تجربه نموده است.

رکوردشکنی قیمت مسکن در اولین ماه زمستان، معاملات 12.1 درصد رشد کرد!

گران ترین مسکن های معامله شده مربوط به کدام منطقه پایتخت بوده است؟

گران ‌ترین مسکن های معامله شده پایتخت در دی ماه امسال مربوط به منطقه ۱ بوده است که در این منطقه متوسط قیمت هر مترمربع مسکن معامله شده  ۳۰ میلیون و 164 هزار تومان گزارش شده است و ارزان ‌ترین منطقه پایتخت نیز به منطقه ۱۸ با متری ۶ میلیون و 529 هزار و 6۰۰ تومان اختصاص داشته است.

بیشترین میزان معاملات نیز مربوط به منطقه ۵ تهران با هزار و 739 فقره معامله مسکن بوده است و کمترین میزان معاملات مسکن هم به منطقه ۱۹ با 81 فقره معامله اختصاص داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
تابناک مسکن در رکود کامل است و۴ سال هم این رکود طول میکشد لطفا سوداگران مسکن را با این گزارشهای بی محتوا خوشحال نکن
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
دقیقا چطوری به عدد ۴ سال رکود رسیدی؟
این حجم معاملات به علت بدبین بودن به سال آینده و موج جدید گرانی ها صورت گرفته است و گرنه این اعداد و ارقام مبالغ پیینی نمیباشند.
تابناک این آمار دروغین را ننویس مردم را هیجانی نکن اگر یک لحظه سایت های فروش خانه هارا ببینی تابناک جون تاکنون لوکس ترین خانه ها قریب به 4 سال است که در سایت ها مانده است. دروغ بس است مردم را آزار ندهید. از خدا بترسید.
پول بی ارزش شده است وگرنه با درنظر گرفتن ارزش پول و معادل سازی آن با دوسه سال قبل می بینید چیزی گران نشده است .
دولت ارزش پول ملی را تقویت کند .
خانه دار شدن در جمهوری اسلامی برای ما کارمندان به یک رویا تبدیل شده است.
این ها مالیات هم می دهند؟ یا معاملات پر سود بدون مالیات است؟
خواهشاً با این آمار ضد و نقیض بازار و ملتهب نکنید ، گرچه تمام این عناوین و اخبار همه از قصد و نیت قبلی انجام میشه با تشکر از تابناک که ابزار مناسبی برای ایجاد حباب و آشفتگی روانی مردم و بازار است . ممنونم
علی برکت الله
وقتی وام مسکن افزایش پیدا میکنه بدون اینکه هزینه عمده خرید مسکن رو پوشش بده، سوداگران قیمتها رو بالا میبرن.ضمنا با قسط ماهانه 4 میلیون مصرف کننده واقعی توان گرفتن این وام رو نداره. در نتیجه هم قیمت بالا رفته و هم تاثیری بر خانه دار شدن مردم دیده نمیشه
خودت هم خوب میدونی که این حرفا دروغه و یک سوم این قیمتها هم مشتری نداره
خوب بايد خوشحال باشيم كه طي اين مدت كوتاه مردم فقزتر شدند و توان خريد مسكن كمتر شده خاك تو سر ما كه از رشد قيمت مسكن تابناك جشن گرفته .اگر قيمت اومد پايين و معاملات مسكن بيشتر شد زوق كنيد و از سيستم تجليلكنيد و ركورد اعلام كنيد.
این روش گزارش (میانگین قیمت معاملات ثبت شده) به نظرم فقط به افزایش قیمتها کمک می کند. اگر به سایتهای تبلیغات ملکی سر بزنید و چند هفته آنها را رصد کنید متوجه می شوید که تعدادی ملک هر روزه تکرار می شوند و تبلیغشان به روز می شود. جالب اینکه حتی تا بعد از یکماه به فروش نرفته اند و قیمتشان از میانگین ماه قبل بالاتر است. بنابراین فروشنده واقعی با مشاهده میانگین قیمت، ارزش ملک خود را بالاتر می برد و خریدار نیز آن را قبول می کند. باز ماه بعد همین داستان تکرار می شود و شاهد افزایش میانگین قیمت خواهیم بود.
بعضی افراد هم هستند که با توجه به تمکن مالی بالا، صرفنظر از قیمت واقعی ملک، اگر از ملکی خوششان بیاید به راحتی تا متری یک میلیون تومان بالاتر پرداخت می کنند.
بنابراین قبل از شفاف سازی اطلاعات بهتر است قانونی در مورد قیمت معقول و یا سقف قیمت هر منطقه تعیین شود تا شاهد افزایش اینچنینی نباشیم.
والا ما آپارتمان برا فروش گذاشتیم چهار ماهه یه نفر هم بازدید نکرده این آمار نمیتونه صحیح باشه چون نحوه ورود اطلاعات موقع فروش براساس قیمت مبایعه نامه نیست و قیمتهای مبایعه نامه ای به این شکل ثبت نمیشه
اگر نرخ دلار ثابت بماند طبیعتا قیمت مسکن با همین شیب افزایش یافته تا به ارزش واقعی خود نسبت به دلار برسد. به معنای ساده تر مسکن به دلیل بالا بودن هزینه خرید با تاخیر دو تا سه ساله به پای دلار میرسد. با توجه به جمیع اتفاقات عمدتا اقتصادی و سیاسی برای سال آینده باید میانگین متراژ به ازای هر متر مربع ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان رو در بدبینانه ترین حالت پیش بینی کرد. البته ادامه رکود نسبی و همچنین کاهش ساخت و ساز به دلیل افزایش نا متعارف مصالح ساخت و ساز و گران شدن زمین با همین شیب منجر به افت شدید عرضه هم خواهد شد که می تواند قیمت میانگین را از پیش بینیها هم بالاتر ببرد. به شخصه با سابقه دوازده سال تحلیل بازار مسکن میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران را تا پایان سال آینده نزدیک به بیست میلیون تومان یعنی حداقل ۴۰ درصد رششد قیمت طی ۱۴ ماه آینده میبینم. البته در مورد اجاره بها رشد بالای پنجاه درصدی کاملا از هم اکنون مشهود بوده که در مجموع متاسفانه منجر به افزایش حاشیه نشینی و مهاجرت از شهرهای بزرگ و اقزایش بزه و فشار روانی بیشتر بر خانواده های قشر متوسط و حتی بالای جامعه خواهد شد. تا زمانیکه مسکن از حالت کالای سرمایه ایی خارج نشود این روند ادامه داشته و به مخض خروج از رکود تشدید هم خواهد شد. راه خلهای ساده ایی برای حذف سهم زمین برای کاهش چشمگیر قیمت وجود دارد که دولت در شرایط فعلی حاضر به این کار نیست چون ارزش داراییهای دولت و به خصوص بانکها کاهش خواهد یافت و تبدیل به بحران بزرگی در جامعه خواهد شد. مخلص کلام اگر تا پنج سال آینده اتفاق خاصی نیفتد با داده های فعلی همین آش و همین کاسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
شما اصلا بگو متری دویست میلیون
تا میشه ملک رو گرون می کنن که پولها اونجا بلوکه بشه و دنبال طلا و دلار مردم نرن... ولی دوامی نمیاره
عجب اطلاعاتی دادید عزیز اغلب خانه هایشان به نام زنانشان کردند نه خرید و فروشی انجام شده بیش از 100 نفری سراغ دارم در همین دی ماه گذشته خانه های خود به نام همسرانشان کردند این خرید و فروش توسط مردم نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار