بازدید 21364
۷
نشنال اینترست عنوان کرد؛

بزرگ‌ترین مشکل امریکا در خاورمیانه چه کسی است؟

الگویی که مخالفین، رقبا، اشخاص صاحب نفوذ بین المللی و افرادی که برای عربستان اهمیت استراتژیک دارند را شامل می‌شود؛ الگویی که در روز‌های بعد، بیشتر از قبل افشا شد. دو روز بعد از انتشار نتیجه تحقیقات تیم تحقیق سازمان ملل، گزارشگر دیلی میل طرح دیگری از این الگو را افشا کرد.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 27 January 2020

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی همواره مورد انتقاد بسیاری از محافل غربی بوده، به گونه‌ای که رسانه‌ها و کارشناسان غربی، بن سلمان را عامل اصلی بحران‌های خاورمیانه می‌دانند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، پایگاه آمریکایی "نشنال اینترست" در مقاله‌ای عنوان کرد: یک بار مقاله نویس نیویورک تایمز از او به عنوان نلسون ماندلای عرب یاد کرد. اگر به اخبار بپردازیم و درمورد محمدبن سلمان منصف باشیم، اخبار در مورد او کاملا منفی است.

گزارش هفته گذشته پیرامون هک تلفن همراه جف بزوس، موسس کمپانی آمازون و متعاقباً اقدام به تهدید و اعمال نفوذ به این مولتی میلیونر آمریکایی بود.

اطلاعات به دست آمده این احتمال را مطرح می‌کند که هک طبق دستور و تحت نظارت محمد بن سلمان صورت گرفته است. واشنگتن پست با اشاره به یک الگو از افرادی که توسط عربستان آماج قرار گرفته اند، ادعا‌ها علیه عربستان را تقویت کرد؛ الگویی که مخالفین، رقبا، اشخاص صاحب نفوذ بین المللی و افرادی که برای عربستان اهمیت استراتژیک دارند، شامل می‌شود؛ الگویی که در روز‌های بعد، بیشتر از قبل افشا شد. دو روز بعد از انتشار نتیجه تحقیقات تیم تحقیق سازمان ملل، گزارشگر دیلی میل طرح دیگری از این الگو را افشا کرد.

سفر مامور عربستانی به امریکا جهت اعمال فشار به خانواده یک جوان ۲۷ ساله عربستانی، برای بازگرداندن این فعال رسانه به عربستان، تلاشی است که البته ناموفق ماند.

بزرگ ترین مشکل امریکا در خاورمیانه چه کسی است؟

دادگاه عالی عربستان هر گونه ارتباط بین عربستان و ماجرای هک تلفن همراه جف بزوس را رد کرد، وزیر امور خارجه و سفیر عربستان در امریکا، طی اظهاراتی مشابه این ادعا را مضحک خواندند.

در واقع با توجه به قتل جمال خاشقجی در کمال خونسردی و کشتار بی رحمانه مردم یمن، واضح است که این عربستان سعودی، نه تنها کشوری خاص نیست، بلکه دارای یکی از مستبد‌ترین حکومت‌های حال حاضر است.

از زمانی که محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع عربستان سعودی معرفی شد، این کشور همواره با بی ثباتی روزافزون مواجه بوده است.

دخالت در اوضاع یمن و فرستادن این کشور به عصر حجر توسط خلبان‌هایی که یا نمی توانند درست شلیک کنند یا هیچ رحمی نسبت به غیر نظامیان ندارند، یکی از دلایل این بی ثباتی‌هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷
قسمت های زیادی از این مقاله به فحاشی به ایران اختصاص داده شده برای همین از اینکه این مقاله را قصابی کرده و قسمت های خوبش را برای ما سوا کرده اید واقعا تشکر میکنم.
ای کاش این جوان پوک مغز به جای ریش ریشه داشت! خدا انتقام مقتولین بی گناه و کودکان یمنی را از این خون آشام قسی القلب و کفتار پیرش بگیرد
ما خوبیم....
پاسخ ها
روزبه
| France |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
محور شرارت جهانی : 1- آمریکا 2- انگلیس 3- اسراییل 4- عربستان و بعضی از داخلی ها که دوس دارن همیشه کشور رو مقصر جلوه بدن
لعنت عاجل و خوار کننده و خانمانسوز الهی بر دولتمردان خبیث آمریکا و صهیونیست جهانی و مدافعانشان ...به حق حضرت فاطمه (س) در این ایام فاطمیه ...آمین یا رب العالمین
بزرگترین مشکل منطقه، اول آمریکا بعد اسرائیل و عربستان بعنوان نوکران اصلی اش هستند.
حسودان از بریزند همانجا که میسوزه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار