بازدید 66841
رئیس‌جمهور در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور؛

بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید/ با صندوق رای قهر نکنید/ مردم باید مطمئن شوند رای آنها کم و زیاد نمی‌شود/ بزرگ‌ترین خطر برای دموکراسی تشریفاتی شدن انتخابات است/ بگذارید رقابت انتخاباتی شکل بگیرد، مشارکت افزایش می‌یابد

رئیس جمهور ضمن اشاره به اصل همه پرسی در قانون اساسی گفت: بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید، اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود و از همه پرسی شروع شده است. بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی است، روزی است که انتخابات تشریفاتی شود، جای دیگری انتصاب فرمایند، بعد مردم پای صندوق بروند تشریفات انتخابات را انجام دهند...
کد خبر: ۹۵۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 27 January 2020

رئیس جمهور با بیان اینکه باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم، تاکید کرد: بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی آن روزی است که انتخابات به تشریفات تبدیل شود.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد گفت: شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم. از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ که با همه پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید، اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: همان همه‌پرسی اول بود که به ما گفت، دو چیز را تا پایان این نظام مدنظر قرار دهید. اسلامیت و جمهوریت؛ بنابراین مردم به جمهوری سالامی رای دادند. ما همه باید پاسدار اسلام و جمهوریت یعنی پاسدار رضایت عامه و نظر و خواست مردم باشیم. ما به همین رای دادیم. نظام ما از دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ شروع شد و دوازدهم به عنوان روز جمهوری اسلامی اعلام شد.

روحانی گفت: یک پایه قانون اساسی ما هم‌پرسی است. قانون اساسی هم بعد از انتخابات اعضای خبرگان قانون اساسی هم با همه‌پرسی و رفراندوم قانون اساسی شد.

مشروعیت ما از قانون اساسی است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بدون استثنا مشروعیت و پایه کار همه ما از قانون اساسی است و قانون اساسی و همه قوانین و مقررات مشروعیتشان از آرای مردم و رای مردم است؛ البته در چارچوب موازین اسلام که همه ما به آن چارچوب موازین اسلام متعهد و معتقد هستیم.

از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی، حاکمیت ملی بود

روحانی اضافه کرد: همانطور که اشاره شد ما از مشروطه با مساله آرای مردم و انتخابات آشنا شدیم. آن همه فداکاری‌ها در مشروطه برای این بود که آرای مردم حاکم شود و حاکمیت ملی یکی از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی بود و اینکه کسی جز مردم بر سرنوشت خویش حاکم نشود.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: البته خداوند خالق ما هست و ما بر سرنوشت خودمان حاکم هستیم که آن هم امر خدا و دستور خداست. ما بر خود حاکمیت داریم و حاکمیت ملی را کسی نمی‌تواند نقض کند. البته انقلاب مشروطه از مسیر خود منحرف شد و استبدادگران مسلط شدند و بعد انتخابات تشریفات شد.

انتصابات بزرگترین خطر برای دموکراسی و برای حاکمیت ملی است، روزی است که انتخابات تشریفات شود جای دیگری انتصاب فرمایند، بعد مردم پای صندوق بروند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خدا نکند چنان روزی برای کشور ما پیش بیاید.

روحانی یادآورشد: زمان رژیم گذشته در حوزه‌های انتخابیه نام‌نویسی می‌کردند، ولی همه می‌دانستند که وکیل کیست و می‌گفتند به هر که می‌خواهید رأی بدهید، اما فلانی از تهران تعیین شده است. مردم هم می‌دانستند هر کاری بخواهد بکنند و به هرکه رای بدهند همان آقایی که تهران گفته از صندوق در می‌آمد. این خطر بزرگی بود که ملت ما را تهدید کرد.

رئیس‌جمهوری یادآورشد: یک دلیل انقلاب ما این بود که خودشان بر سرنوشت خود حاکم شوند؛ حاکمیت ملی یکی از اساس حرکت‌های مردم بود.

رئیس‌جمهوری گفت: در انقلاب اسلامی معلوم شد که این طور نیست که تهران تصمیم بگیرد بلکه مردم تصمیم‌گیر هستند پای صندوق می‌آیند و به آن که می‌خواهند رای می‌دهند. حالا اگر بخواهیم پای صندوق برویم و رای بدهیم به شما می‌گویند بروید وارد یک فروشگاه شوید و جنسی را انتخاب کنید. اگر یک جنس و یک مارک هم بیشتر نیست دیگر انتخاب لازم نیست. لازم نیست بزرگ خانواده برود فروشگاه. یک بچه هم می‌تواندپول بدهد بردارد بیاورد.

وی تصریح کرد: بسیار مهم است که مردم احساس کنند باید میان چند نمونه یکی را برگزینند. این انتخابات می‌شود. حالا اگر در تمام حوزه‌های انتخابیه سلیقه‌ها، افکار مختلف و آنجایی که چند مذهبی است، مذاهب مختلف و آنجایی که قومیت‌ها هستند قومیت‌های مختلف همه حضور داشته باشند تکلیف انتخابات روشن می‌شود هر که انتخاب شد.

رئیس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: فرض کنید کشوری و جامعه‌ای داریم که سه سلیقه دارد؛ یک سلیقه اصولگراست، یک سلیقه اصلاح طلب و دیگر اعتدال‌گراست. مثال می‌زنم ممکن است که سه گروه نباشد و چهار گروه باشد. اگر بر این فرض در انتخابات، جامعه ما سه قسمت شد و سه جور سلیقه داشت، یک سلیقه فراوان است و در یکی دیگر باید با ذره‌بین و تلسکوپ یک نفر را پیدا کرد و یک سلیقه هم اصلاً وجود ندارد. در چنین شرایطی من مثالی می‌زنم ان‌شاء لله که اینطور نیست.

قدرت مردم دائمی است

روحانی تصریح کرد: شک نکنید قدرت ما با حضور مردم است. ما چیزی نیستیم. تازه اگر کشوری بودیم که به یک ابرقدرت وصل بودیم، اگر آن ابرقدرت روزی اخم و ما را رها می‌کرد. آن قدرتی که قدرت دائم برای یک کشور است، قدرت ملت است.

رئیس‌جمهوری با یادآوری حوادث دی‌ماه ۹۶ اظهار داشت: چگونه دی ماه ۹۶ برابر یک گروه، ملت ما پیروز شد و به صحنه آمد. عده‌ای شلوغ کردند ممکن است میان آن‌ها عده‌ای معترض یا غیر معترض باشند. ۹۶ جزو روز‌های تلخ تاریخ ماست که من هیچ وقت از یادم نمی‌رود و این ۹۶ بود که ترامپ را پررو کرد و به آمریکا برابر ایران قدرت داد.

وی ادامه داد: این اتفاقات ۹۶ بود که دشمنان ما را تشویق کرد عده‌ای با هدف دیگری آمدند و نمی‌فهمیدند چه می‌کنند. ما برابر این حوادث که پیش آمد، به کدام قدرت افتخار کردیم؟ این مردم ما بودند که آمدند؛ که مردم را دعوت کردیم در ۹۶ خیابان بیابند جواب بدهند و ۹۸ دعوت کردیم بیایند جواب بدهند.

بگذارید روز انتخابات همه باهم باشیم

روحانی ادامه داد: آن وقت هم ما گفتیم حزب فلان بیاید یا فلان حزب نیایند یا گفتیم امروز روز ملی است همه بیایید از کشور دفاع کنید؟ آیا آن وقت تقسیم می‌کردیم که بگوییم این خیابان باید این جناح بیاید؟ آیا بیست و دوم بهمن همه ملت را دعوت می‌کنیم یا یک جناح خاص را؟

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: اگر خدای ناکرده یک روز حمله دشمن باشد، جناح خاص را دعوت می‌کنیم یا همه را؟ در دفاع مقدس آیا یک جناح خاص بود یا همه در میدان بودند؟ یادمان نرود روز مشکل همه باید باهم باشیم؛ بگذارید روز انتخابات همه باهم باشیم.

وی افزود: استانداران و فرمانداران مجری قانون و مجری انتخابات هستند. قانون اساسی ما احتیاط کرده و گفته که یک دستگاهی بیاید و از کنار، نظارت کند. یعنی یک عده‌ای گفته‌اند که شما این بالا بایستید و نگاه کنید و ببینید که خلافی صورت نگیرد.

روحانی یادآور شد: یادمان نرود که یک دستگاهی در کشور مجری انتخابات است و بار انتخابات بر دوش اوست، مردم باید به این گروه اعتماد کنند و یک گروه هم آن بالا نظارت می‌کنند که خلافی صورت نگیرد و اگر در جایی خلافی صورت گرفت اعلام کنند.

نگران هستم روزی کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود

روحانی اضافه کرد: حالا برعکس شد، ناظر شد مجری، و مجری شد لجستیک (تدارکات). مسلما کشور و نتیجه انتخابات برای همه ما مهم است. بیاییم پاسدار جمهوریت هم باشیم. کلمه "جمهوری" در قانون اساسی ما هست. نگران هستم روزی کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: در قانون اساسی ما کلمه جمهوری، رئیس جمهوری، جمهوریت وجود دارد. ما باید پاسدار اسلامیت و جمهوریت باشیم. همه ما باید از اسلام و جمهوریت و ایران و قانون اساسی به خوبی دفاع کنیم.

وی عنوان داشت: امروز یک روز ساده در کشور ما نیست. دو سال است در شدیدترین و سخت‌ترین فشار‌های اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی قرار گرفته‌ایم. همه می‌دانید چه آن‌هایی که دوست ما هستند، چه کشور‌هایی که خیلی رابطه خوبی با ما ندارند، و چه کشور‌هایی که دشمن ما هستند ـ که دشمنان محدود به چند کشور هستند ـ فکر می‌کردند ما چند ماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم.

رئیس جمهوری گفت: شما ببینید فشاری که امروز روی کشور ماست، از هر زمان دیگری بیشتر است. ما تحریم و مشکل داشته‌ایم، ولی مردم ما هیچ زمانی مثل امروز در فشار نبوده‌اند. کار ملت ما و کار شما که خادمان ملت هستید، کار وزیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران و مدیران کل ما و کار کارگران، کارمندان و کشاورزان کار قابل ستایشی است و جای قدردانی دارد.

روحانی بیان کرد: اینکه می‌بینیم در این شرایط سخت جز یک ماه، از اردیبهشت‌ماه روند ما در مساله تورم، مسیر کاهشی بوده است، فقط در یک ماه که ما یک حرکتی داشتیم، که بعد خواهید دید و برای ما هم روشن بود که فقط یک ماه است و آن فقط در آذرماه بود که حرکت تندی کرد و بعد برگشتیم، و دی‌ماه دوباره به همان شرایط قبل برگشتیم. بار‌ها در دولت هم گفته‌ام که این حرکت فقط در یک‌ماه و فقط آذرماه خواهد بود.

رئیس جمهوری ادامه داد: الان مرکز آمار تورم دی‌ماه را ۸‌دهم و بانک مرکزی یک اعلام کرده است، بنابر این ما دوباره به همان روند کاهشی بازگشته‌ایم. امسال رشد اقتصادی ما البته بدون نفت، انشاءالله منفی نخواهد بود. همانطور که شش ماهه اول رشد اقتصادی ما مثبت بود. این خیلی مهم است یک ملتی که تحت این همه فشار قرار گرفته و می‌خواهد شرایط را شرایط قابل قبولی برگرداند، البته نمی‌خواهم بگویم که شرایط مطلوبی است.

روحانی بیان کرد: روز گذشته نیز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بحث بسیار مهم و مفصلی صورت گرفت و کارشناسان ایراد کردند که وضع ما از اوایل دهه ۸۰ تا امروز چه فراز و نشیب‌هایی داشته است. اتفاقا در آمار و در همه روند‌ها و ترند‌هایی در جلسه روز گذشته روسای سران سه‌قوه و سایر اعضا نشان داده شد که در سال‌های اخیر، در دو سال وضع خیلی خوب شده است؛ یکی در سال ۹۳ و دیگری در سال ۹۵ که کاملا با سال‌های دیگر متفاوت است و یکباره امید و نظر مردم و حضور و نشاط مردم بالا رفته است. آمار روز گذشته صرفا اقتصادی بود و سیاسی نبود. اما کاملا می‌توان معنی این آمار را متوجه شد.

وی گفت: رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵ در دنیا اول شد و معلوم است، چرا تروریست جهانی مانند کاخ سفید، صهیونیست‌ها و برخی از ارتجاع عرب که با آن‌ها همراه هستند، تخریب را شروع کرده تصمیم گرفتند به سمت برجام تیراندازی کرده و آن را ترور کنند.

رئیس جمهوری افزود: برای آنکه یک سال پس از اجرایی شدن برجام و در سال ۹۵ کشور به بالاترین رشد اقتصادی خود رسید. همه شرکت‌ها به ایران آمدند و با سرمایه‌گذاری‌ها آغاز تحرک بزرگی شروع شد. گزارش بسیاری از استانداران نشان می‌دهد که در سال ۹۵ چه تعداد از طرح‌های باقی مانده به اجرا درآمد، بسیاری از معوقات مانده در گمرک‌های کشور‌های مختلف به کشور بازگشت و سرمایه‌ها به کشور آمدند.

روحانی با طرح این پرسش که چرا اسرائیل و ترامپ تصمیم به ترور برجام گرفتند و چرا عربستان به آن‌ها را کمک کرد، پاسخ داد: برای اینکه برجام باعث رشد و حرکت ایران و افزایش جایگاه کشور در کل منطقه شده است.

وی ادامه داد: در دیدار با یکی از مقامات منطقه در سال ۹۲ و پس از سفر نیویورک، به او گفتم شنیدم در منطقه دوستان شما شب تا صبح از ناراحتی نخوابیدند، او پاسخ داد که شب تا صبح نخوابیدن آن‌ها درست نیست، بلکه همه آن‌ها مریض شدند و زندگی آن‌ها به هم خورد. این یعنی یک تلفن می‌تواند عده‌ای را در منطقه مریض کند.

ترامپ می‌خواهد دور ایران دیوار بکشد

روحانی تصریح کرد: وقتی قدرت و حضور مردم در کنار اقتصاد و نشاط وجود دارد در منطقه هم موفقیت‌هایی را به دست می‌آوریم که موجب می‌شود ترامپ اول برجام را و بعد سردار عزیز ما سردار سلیمانی را ترور کند. بعد هم رفاه و آسایش مردم و نیز وحدت و انسجام ملی ما را ترور می‌کند. همه این‌ها یک مسیر است. ترامپ می‌خواهد به دنیا بگوید ایران یک جزیره تنها و منزوی است. او می‌خواهد دور ایران دیوار همیشگی بکشد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این اتفاق روی دهد، گفت: آن‌ها می‌خواهند ما را از دنیا جدا کنند. هر جا هر کس به ناروا و غلط ما را از دنیا، منطقه، دنیای اسلام و دوستانمان جدا کند باید فردا پیش مردم پاسخگو باشد و ما باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: اینکه قانون و مقرراتی را که دولت به عنوان لایحه تصویب کرده و به مجلس داده و مجلس به عنوان نماینده ملت آن را تصویب کرده، بین زمین و آسمان بماند، امکان‌پذیر نیست. با این روند روابط ما با دنیا دچار مشکل شود، مگر می‌شود روابط بانکی ایران با دنیا قطع شده و به هم بریزد؟ چه کسی در این کشور تصمیم‌گیر است؟ دولت که به شکل لایحه و مجلس هم که تصویب کرده است رهبری هم به صراحت گفته‌اند که با لوایح دولت مشکلی ندارند.

رئیس شواری‌عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه افراد باید پاسخگو باشند، گفت: با شعار و حرف در فضای مجازی و حقیقی یا در این رسانه و آن رسانه نمی‌شود منافع ملی را زیر پا بگذاریم. موضوع منافع ملی است و همه باید بایستیم و نباید اجازه دهیم ترامپ و تروریست‌های کاخ سفید موفق شوند، آن‌ها می‌خواهند رابطه ایران با بانک‌های جهان و رابطه مردم با نظام را ترور کنند.

اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی مهمتر از انتخابات است

روحانی ادامه داد: جای هیچ تردیدی نیست که انتخابات به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است، ولی از آن مهم‌تر اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است. همه باید در انتخابات حضور پیدا کنند.

رئیس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر این که نظام ما نظام تک حزبی نیست گفت: ما نظام کمونیستی نیستیم. نظام شاه نیستیم. فقط حزب رستاخیز و کمونیست نداریم. ما تک حزبی نیستیم ما نظام چند حزبی هستیم. احزاب آزاد هستند به خصوص در دولت تدبیر و امید که دست و بالشان باز شده و هرکس که خواسته آمده و مجوز گرفته و خانه احزاب فعال شده است.

وی افزود: آن‌هایی که می‌خواهند اعتماد مردم را ترور کنند باید حواسمان جمع باشد. همه ما در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته ایم. نباید بگذاریم آمریکا پیروز شود و ملت، انسجام و وحدت ما نمی‌گذارد.

با صندوق رای قهر نکنیم

رئیس جمهوری ادامه داد: از تمام ملت ایران، مرد و زن، جوان و پیر، از روستایی و شهری و از تمام اقوام و مذاهب خواهش می‌کنم؛ امروز روزی است که باید پای صندوق رای برویم حتی اگر که گلایه داریم، ناراحتیم و مشکلاتی باشد و بگویید جایی دقیق عمل و اجرا نشده است.

وی گفت: با صندوق رای قهر نکنیم حتی اگر این که شما در تهران بجای ۳۰ نامزد ۲۰ تا ۱۵ داشته باشید یا در جایی که ۶ نامزد دارد ۴ نامزد داشته باشید. در انتخابات اگر هم دیدیم نقص و ایرادی است خواهش می‌کنم روز انتخابات دوم اسفند یک روز تاریخی و یوم الله است کاری نکنیم که صف‌ها خلوت باشد بگذاریم همه پای صندوق بیایند.

در رقابت انتخاباتی مشکل و نقص داریم؛ باید بگذاریم همه گروه‌ها بیایند

روحانی گفت: آن‌هایی که مسئولان رده بالاتر را می‌شناسند، من خودم به عنوان رئیس جمهوری اقداماتی را انجام داده ام و نامه‌های لازم را نوشته ام و مصلحت ندیدم این نامه‌ها را منتشر کنم. همه ما باید تلاش کنیم تا انتخاباتی رقابتی ایجاد کنیم. نقص ما هم اکنون در اینجا روی رقابت است و یک ذره کمتر و یا بیشتر از آن که باید این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: امیدواریم این رقابت را درست کنیم و بگذاریم همه گروه‌ها بیایند، اینکه نمی‌شود نهاد‌های اصلی و قانونی چهاررکنی که باید بگویند این فرد صالح است و یا خیر گزارش‌های درست دادند و یکی را فرستادند سرکوچه‌ای و معلوم نیست با چه کسی صحبت کرده و چه گفته است، بعد گزارشی نوشته است؛ مگر می‌شود با چنین روشی کشور را اداره کرد؟ اگر با رفتن به در منازل می‌خواهیم کار را درست کنیم، پس این دستگاه‌ها را تعطیل کنیم. وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و وزارت دادگستری برای چه داریم؟ افراد (برای تحقیق درباره نامزدها) در منزل مردم می‌روند و از چند همسایه سوال می‌پرسند.

وی با روایت خاطره‌ای از یکی ادوار انتخابات، بیان کرد: آقایی به من گفت، بنده در این دوره صددرصد تائید می‌شوم، او پرسیدم چگونه؟ گفت: من همه همسایه‌ها را دیده‌ام. قبلا هم به یک بهانه‌ای به آن‌ها کادو داده‌ام همه از من تعریف می‌کنند. آیا انتخاباتی که باید قبلا برویم و به همسایه‌ها کادو بدهیم تا صلاحیت‌مان تایید شود، انتخابات است؟

معیار همه باید قانون باشد

رییس جمهوری تصریح کرد: نباید بگذاریم رقابت از آن حالت قانونی خارج شود. خواهش می‌کنم معیار همه ما قانون باشد؛ ما بالاتر از قانون که نداریم؛ وزارت کشور و شورای نگهبان و مجلس و دولت هرچه که داریم بالاتر از قانون نیست و قانون معیار ما باشد و بر مبنای قانون حرکت کنیم.

رای مردم و صندوق‌های آرا امانت هستند

روحانی خطاب به استانداران و فرمانداران و مسئولان اجرایی انتخابات اظهارداشت: شما مسئولیت سنگینی بر دوش دارید؛ اولا شما امانتدار مردم در دیروز، امروز و فردا هستید. استاندار، فرماندار، نیروهای اجرایی و مدیران کل همه امانتدار هستند و اختیارات ما از جانب مردم است و مردم به ما امانت داده اند و این را باید سالم به نفر بعدی تحویل دهیم؛، ما امانتدار هستیم و صاحب این امانت مردم هستند. همه مردم هم به عنوان مخلوق و محبوب حق هستند و خداوند همه مخلوقات خود را دوست دارد. مگر اینکه خودشان بخواهند خودشان را از مسیر حق جدا کنند.

وی یادآور شد: همان‌طور که در دو سال گذشته همه ما و شما با تمام توان کاری کردیم که کشور روی پای خود بایستد، اقتصاد روی پای خود بایستد و مردم هر چند با مشکلات بتوانند زندگی کنند، امروز یک مسئولیت مضاعف به عنوان امانتدار به شما داده‌ایم، رای مردم و صندوق های آرا امانت هستند .

رییس جمهوری بابیان اینکه صندوق آرا به شکلی کنونی را نمی پسندد، اضافه کرد: به وزیر کشور در هر دوره‌ای تاکید کردیم و وی نیز این موضوع را دنبال کردند اما نشد؛ آقا این انتخابات را الکترونیکی کنید افغانستان را هم این کار را کرد، این که چیزی نیست؛ مردم رای را روی کاغذ می‌نویسند، توی صندوق می‌اندازند، فردی آن رای را می‌خواند و فرد دیگری آن را علامت می‌زند و البته معلوم نیست این فرد چه می‌خواند و آن یکی کجا را علامت می‌زند، هم اینکه علامت زدند در پایان نوبت به تجمیع آرا می‌شود که چه بساطی پیش می آید که باید همه آنجا مراقب باشیم.

دل مردم را قرص کنید که رایشان کم و زیاد نمی‌شود

رییس‌جمهوری گفت: در بسیاری از انتخابات در زمان تجمیع مشکل پیدا می کنیم، چرا باید این کار را کنیم، رای‌گیری را الکترونیکی کنیم بگذاریم مردم کمی راحت شوند و خیال شان آسوده شود، الان هم شما باید تلاش کنید با دقت، تلاش و اقدام و تمام امکانات در اختیارتان، خیال مردم را آسوده کنید؛ وزارت کشور با نظارت و بازرسان که بالای صندوق تعیین می کند و با بازرسیهایی که می‌فرستند ، مردم دلشان قرص باشد که رای آنها کم و زیاد نمی‌شود و این خیلی مهم است.

روحانی با بیان اینکه «اعتماد، اطمینان و امنیت مردم بسیار مهم است»، گفت: تامین امنیت هم بسیار مهم است و شما مسئول شورای تامین هستید الحمدالله در انتخابات‌های گذشته امنیت مطلوبی داشتیم و می خواهیم همان امنیت در این دوره هم داشته باشیم، نگذارید اختلاف و دعوا شود و بحث‌های حقوقی پیش بیاید.

وی افزود: اگر مشکل و چالشی وجود دارد که می‌تواند مشکل قومی ایجاد کند از همین حالا برویم و به مسئولان بالاتر بگوییم؛ دو نفر و یا 5 نفر باید تایید شوند؛ نگذاریم اختلاف و دعوا درست شود.

بگذارید رقابت انتخاباتی شکل بگیرد مشارکت افزایش یابد

روحانی خطاب به برخی از مدعیان برنده شدن صد در صدی در انتخابات گفت: شما که در جلسات خصوصی در اتاق فکرتان می گویید «مجلس بعدی برای ما است»، حالا که برای شما هست چرا غصه می خورید؟ اگر مطمئن هستید پس بگذارید رقابت انتخاباتی شکل بگیرد و مشارکت هم بالا رود و مجلس برای شما باشد نوش جانتان؛ ما با این موضوع مشکلی نداریم؛ بگذارید اما رقابت باید سالم باشد و همه تلاش کنیم مشارکت در انتخابات نیز افزایش پیدا کند .

از جمهوریت و اسلامیت نظام حراست و حفاظت کنیم

روحانی گفت: مشارکت‌های انتخابات در دوره‌های قبل معمولا میان 50 تا 70 درصد بوده است، البته در انتخابات ریاست جمهوری کمی بالاتر می‌رود، نگذاریم مشارکت حداقل آرا باشد؛ مشارکت، رقابت ،سلامت و امنیت انتخابات را یک وظیفه بدانیم؛ نشاط را در مردم ایجاد کنیم و 22 بهمن خوبی داشته باشیم و 2اسفند (روز انتخابات) باشکوهی داشته باشیم و خداوند از ما راضی باشد و ان‌شاء الله جمهوریت و اسلامیت را به خوبی حراست و حفاظت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۸۶
بعضی ها هم از کار کردن خوششان نمی آید بیشتر دوست دارند حرف بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
آخه بعضی ها پیتت میارن تو بنزین پر می کنن خخخخخخخخخخخخخخخخخ
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بعضی ها هم بدشان نمی آید حقوق نجومی بگیرن و بگن هیچکاری نمی تونیم انجام بدیم چون تحریم هستیم.
کمالخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اینکه بعضیا خوششان نمیاد واسه ما نون و اب نمیشه . بگو کیا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بابا یکی به این روحانی بگه دیگه با حرافی و لفاظی مردم خر نمیشوند! رفراندوم چیه؟ زندگی مردم رو نابود کردید و حالا بازی سیاسی در آورده اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بعضی ها هم با بازی کردن با کلمات روزگار میگذرانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اقای ظریف شما صحبت ازمذاکره درصورت تغییر رویکرد وجبران خسارت ازسوی امریکا میکنید :
درمورد تغییررویکرد انتظار چه تغییری ازاین رژیم جنابتکاردارید که هنوزخون سردارخشک نشده باوقاحت وبطورعلنی تهدید به ترور جانشینش میکند ؟!!!!
ودرمورد جبران خسارت لطفا بفرمایید شهادت فرمانده شجاع سردار سلیمانی عزیز چگونه قابل جبران است ؟
بک بار برای همیشه باید موضعتان در قبال قاتلین بی شرم سردارسلیمانی را صریح وقاطع تغییردهید واعلام کنید تحت هیچ سرایطی با افرادی که دستشان به خون این شهید بزگوار الوده است مذاکره نخواهید کرد
میگذاشتید حداقل چهلم این شهیدبزرگوارمیگذشت بعدپیشنهاد مذاکره میدادید !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بعضی ها جزشعاردادن وادعا کردن کاردیگری بلدنیستند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
برا شما فرقی میکنه میخوای صبح پاشی بهت بگن نتیجه رفراندوم چی شده !!! چی رو میخواید از رفراندوم بدست بیارید مذاکره مادام العمر با آمریکا خب بدبخت مذاکره کرد همه خطوط قرمز را هم شکستید تهش این شد که ترامپ به ریش تو اون وزیر خارجن خندید و بخاطر همین شل با زیها سردار سلیمانی را هم ترور کردن
ناشناس
| Lithuania |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
دوشنبه ۷ بهمن
بسلامتی ومیمنت دلار شد ۱۳۷۰۰ سکه ۵ میلیون !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بعضي ها هم مي گفتند برادر من بي گناه است ، اما ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
تشکر از آقای روحانی که در این مدت در گرم کردن تنور انتخابات عملکرد خوبی داشته هرچند با حرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اینا دوست دارند همیشه باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
در این دوره ریاست جمهوری و مجلس برای اکثریت مردم دیگر کاملا مشخص شد
که دولت و مجلس کاره ای نبوده و نیستند
و اختیار کشور و قدرت و ثروت و رسانه در جای دیگری است و به کسی هم پاسخگو نیستند
و حتی رئیس جمهور اجازه پیدا نکرد تا در سیمای میلی تحت ریاست جبهه پایداری نیم ساعت حرف بزند !؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
حرفهای صدمن یه غاز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بعضی ها هم فقط بلدند آب را گل آلود کنند


آخه یکی به آقای عزیز بگوید مردم در درجه اول از خود شما ناراضی هستند..... حالا شما که انتخاب شدی چه کرده ای ؟؟؟؟؟؟؟ می خواهی بی تدبیری ها را به گردن دیگران، مردم وبقیه مسولین بیندازی....



بعضی ها با گفتن حقی، خیال باطل را دارند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
فقط ببینید کسانی که میگفتند مجلس کاره ای نیست، رئیس جمهور تدارکاتچی هست، همه تصمیما رو یکی دیگه میگیره و ... چطور دارند برای بیشتر ماندن دست و پا می زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
روحانی جون هر کی دوست داری هر چه زودتر بردار برو دیگه.چی اخه از جونمون میخوای؟؟؟؟ دیگه واقعا بس نیست؟همه چیزو چند برابر کردی.دیگه چی میخوای اخه از ما
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اقای ۱۱۵۷:
خودرو های داخلی ۲ برابر شده منتهی یک نوسان سکه را زود میگویی؟
دلار مسافری این قیمت است که میگویی منتهی دلار کالاهای
مصرفی مردم و یا دارویی خیلی خیلی بالاتر از این حرفها است و دلار و طلا در این رکود موجود شده یک عدد محض منتهی در واقعیت خودروهای داخلی و خارجی همگی گران شده اند و سفر ه های یمان خالی تر از پارسال
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
به نظر من اولین و بهترین رفراندم در جمهوری اسلامی باید عزل دولت ناکارآمد باشد. رفراندم بگذاریم که مردم با اینکار موافق هستند یا نه.بسیاری از مشکلات کشور و شرایط بغرنج سیاسی اقتصادی امنیتی فعلی با این کار حل میشود
آن همه فداکاری‌ها در مشروطه برای این بود که آرای مردم حاکم شود و حاکمیت ملی یکی از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی بود و اینکه کسی جز مردم بر سرنوشت خویش حاکم نشود.
پاسخ ها
حریف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
از دولت امریکا اجازه گرفتی از حاکمیت ملی حرف می زنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
خوش خیال! حت در فرانسه هم چنین چیزی که میگویی نیست! حتی در آمریکا هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
برادر از رويا بيا بيرون...
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
شاید باورتون نشه ولی این بخشی از صحبتهای آقای روحانی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
حریف جان با این طرز تفکری که داری، حقت است که چنین مسئولانی بالای سر شما و امثال شما باشند.
بعضی ها هم هر چند ماه یکبار فقط حرفش رو میزنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
و به شکل تحقیرآمیزی به ریش مردم میخندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
دوره راي دادن و راي گرفتن و اين بازيهاي كهنه و پوسيده ديگه گذشته روحاني عزيز . يكدست راست بشيد ببينيم چه گلي به سر اين مردم مي زنيد .
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
صحبتهای ایشان از باب رییس مجریه و ریاست جمهوری درسته ولی متاسفانه مشکلات اقتصادی باعث شده مردم تماما از اصلاح طلبان و اصولگرایان رویگردان شوند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
حسن آقا !
عمل کن
فقط حرف های قشنگ میزنی
دیگه مردم ذله شدن از دست سیاست خارجی و منطقه ای که همه را بیچاره کرده
بعضی ها هم از امور اجرائی صبح جمعه با خبر می شوند
از بعضی چیز ها هم نمی خواهند با خبر شوند
اصلا از خبرهای واقعی هم خوششان نمی آید
خیلی ها هم به انتخابات تا زمانی علاقه دارند که قدرت آنها تائید و تثبیت کند البته این فرصت را پیدا نکردند. برای مثال اگر قدرت دست احمدی نژاد یا بسیاری دیگر بود میگفتند مردم سال 84 مرا انتخاب کردند پس باید تا پایان عمر خط و ارمانهای من دنبال شود. حالا اگر یک ملت نادانی کرد و اشتباه کرد و بعدا متوجه شد راه چاره چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
این اخلاق شماها هم هست و در انتخابات 84 و 88 اینو نشون دادید و با گرا دادن به اوباما کار رو به اینجا کشوندید حالا تو که کانادا داری عشق وحال میکنی
شما باید هر چهار سال یکبار رفراندوم داشته باشید تا ببینیم اصلا مردم راضی هستن یا نه؟
بعضی ها هم بدشان نمی اید به میز قدرت و ثروت بچسبند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
و ویلچر قدرت !؟
تابوده همین بوده دوردوم رئیس جمهورها منتقد شدند و رسانه ها تخریبشون کردند بااین شیوه نه تنها رشدی نداشتیم بلکه باحذف بیشتر و بیشترشدن مخالف ها دخالت خارجی ها بیشترشده...
رفراندم بذاریم ببینم شما چقدر به کشور خدممت کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
برا ریاست جمهوری رفراندوم لازم نیست،چون مردم ناراضی تو ریاست جمهوری بعدی میزارنش کنار..
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
این یک مورد رو نباید کم لطفی کنیم . از حق نگذریم از شش سال پیش تا بحال برخی کالاها بین سی تا چهل برابر شده قیمتشون و این اوج مدیریت اقتصاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
رییس جمهور و مجلس تقریبا هیچ کاره هستند، چون دو سوم قدرت و بودجه مملکت جای دیگری است که با رای مردم انتخاب هم نمی شوند
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، رییس جمهور کشور ، همه پرسی کنیم و مثلا بعدش به شما رای بدیم ؟!

هرگز چنین اتفاقی نمیوفته انشالله .... شما همین رییس جمهور بودید بسه برامون ... البته نه فقط شما بلکه اکثر دولتهامون کارنابلد هستید وگرنه این اوضاع صنعت کشور نبود ..این اوضاع خودروسازیمون نبود ....

آقای رییس جمهور ،به خاطر خدا ، برای حفظ آبروی خودت مملکت رو به قهقرا نبر .... برجام به نظر شخصیه من خوب بود ولی عملکرد اقتصادیتون خوب نبوده ...الان هم میتونید باقیمانده دوره ریاستتون رو به ارتقا صنعت کشور بپردازید و فقط همینگونه میتوانید کمی شرایطتون رو بهبود ببخشید ....

یک نمونه از عملکردتون رو که میدونم و یقین دارم اینه که یکی از دوستانم که میانگین درآمد ماهیانش بنده خدا یک میلیون هم نمیشه ، تنها سفر خارجی هم که رفته کربلا بوده ،ولی مشمول یارانه بیمه همگانی نشده اصلا حتی نصف ... و به این بهانه ازش اجازه دسترسی به حساب بانکیشو خواستید و اون بنده خدا هم چون ظلم ستیز و امام حسینی هست اجازه دسترسی نداده و قید بیمه رو زده .... میگه شاید برای اجازه دسترسی به حساب بانکی رد شده تا اجازه دسترسی بگیرید ....

آقای روحانی صادق باشید با مردم
از نتيجش ميترسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
نه این مجلس نه مجلس بعد نه این رییس جمهور نه بعدی کاری ازشون ساخته نیست مثل کسی هستیم که توی خونش فاجعه است ولی باید در انتخابات شرکت کرد ۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بهترین پاسخ
روحانی اگه راست میگه چرا برای تغییر قیمت بنزین رفراندوم برگزار نکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
آخه بیچاره خودشم خبر نداشت!!!! از زور خوشحالی خندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
تصمیم سران سه قوه بود
و بقدری کشور در فشار تحریم بی پول شده
که باید اینکار را میکردند
(لطفا خودتان را به خواب (نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
14:23
چطور میتونیم خودمون رو به خواب بزنیم که رییس دولت و رییس شورای عالی امنیت ملی از جواب موشکی خبر نداشته و پروازها لغو نشدن این بازی رو کنار بذارید البته امیدوارم تابناک منتشر کنه و سانسور نشه
آقاس رییس جمهور لطفا صورت مسئله راپاک نکنید
مشکل ملت و کشور ما افرادی هستند که با وعده های پوشالی مردم را گول زده بر مسند می نشینند و کاری بر انان نمیکنند و یا بلد نیستند کاری کنند و حالا که مردم مطالبات خودرا پی میگیرند بدنبال بهانه های بنی اسرائیلیند .و قصد متهم کردن دیگرانندویا قصد فتنه دیگری در سر دارند.
روحانی بره رفراندم بزاره برای برادرش
آقای روحانی حتما خانه نداشتن مردم و وجود به میلیونها خانه خالی درکشور جهت احتکار برای فروش به بالاترین قیمت هم کار تحریمهاست!!!
زمین کم داریم؟ سیمان کم داریم؟ کاشی نداریم؟ چی نداریم که مردم زیر بار فشار کرایه خانه در حال له شدن هستند ؟
اگر کشور تحریم است پس این خوروهای فوق لوکس در خیابانهای ایران چگونه و بوسیله چه کسانی خریداری می شوند؟
اگر پول در کشور نیست پس چرا هر روز سرمایه دارها سرمایه دارتر میشوند؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
عقل نداری بد بخت
شما که سرهنگی و تندرو چطور از رفراندوم حرف میزنی؟شما که کسی حق دست زدن به برادرتون نداشت یا فساد در اطرفیان کابینه اون.اخرش هم می خواهید بگید نزاشتن کار کنید.برید خونه یا پیش بچه هاتون خارج از ایران بهتره.
انشاءاله که بوی الرحمن اصلاحات درومده دیگه
پس رای ها کم و زیاد هم میشدند ها؟؟؟
بعضی ها ... بگذریم
رای نمی دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
به هیچ وجه
از هر قشری در انتخابات به عنوان نامزد باید حضور داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
انتخاب بد از بدتر بزرگترین خیالت به کشور است
بابا تو که هر کاری خواستی انجام دادی، همین تو بودی می گفتی : از فردا همه تحریمها لغو، ... با چه صابونی میخواین صورتتونه بشورین؟... . حالا طلبکار شدی؟
آقای روحانی، کوتاه بیا بابا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بله و انجام داد
ولی شما تند و روها
نگذاشتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
14:26 لطفا توضیح بده تندروها چه کار کردند؟ ترامپ ماهیت قرارداد برجام رو افشا کرد. خیلی راحت خارج شد و مدعیان بلد بودن زبان دنیا هیچ کاری نتونستن بکنن. تازه قبلش هم مملکت فلج بود. الان فقط چون بدتر شده کسی اون روزا رو یادش نیست.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
این مریخی ها خیلی ساندیس بهشون ساخته
مضعیت مملکت به هیچ وجه درست نمی شود مگر به تغییر سیاستها در منطقه و. دنیا، یقه رئیس جمهور را هم نچسبید چون حتی اگر توانایی هم داشته باشند که ندارند، کاری از پیش با تحریمها و خود تحریمها و فساد اقتصادی فراگیر نمی برند.
چپ و راست و میانه ،همه یکی هستند ...فقط تحریم انتخابات ...یادتون باشه هر کس رای بده یعنی از شرایط کشور واختلاسها و فقر و تحریم راضیه...
رای بی رای سه نفرانتخاب کردن و همه را رد کردن بعد میگن به این 3 نفرما رای بدین نه نه نه
عبداللّه مبارک را پرسیدند: کدام خصلت در آدمی نافع‌تر است؟ گفت: عقلی وافر.
گفتند: اگر نبود؟ گفت: حُسنِ ادب.
گفتند: اگر نبود؟ گفت: برادری مُشفق تا مشورتی کند.
گفتند: اگر نبود؟ گفت: خاموشیِ دائم.
گفتند: اگر نبود؟ گفت: مرگِ در حال.
▫️عطار نیشابوری
▫️تذکرة الاولیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
ابومالک بن جعفر بن عثمان بن احمد رزاقی
دمنه را پرسیدند که نیکو صفت انسانی چیست ؟؟
فرمود : خاموشی و زبان به کام گیری در آنچه اشراف کامل بدان نداری
جوامع الکلام و آداب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
خدا را شکر
که برخی مسولان ما از تمام اینها بی بهره اند !؟
خیلی ها هم از حقوق نجومی شما خوششان نمی اید ولی چه میشی کرد
رفراندوم براي چي اخه نميفهمم.... رفراندوم بزاريم رييس جمهور عزل كنيم يا خير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
تمام این کلمات برای ایجاد بازی سیاسی انتخاب میشن. نتیجه رفراندوم هر چی باشه اولین نفری که باید بره همین ایشونی هست که برای بیشتر ماندن داره دست و پا میزنه. سرکاریه همش.
بحش رفراندوم که روحانی هر بار در سخنرانی هاش میزنه بدون شک مذاکره با امریکا ست.
واقعیت هم همینه .ایران برای پیشرفت خودش .نیاز به تکتولوژی داره این تکنولوژی از غرب و شرق میاد ایران نمیتوونه به تنهایی تکنولوزی رو ایجاد کنه در ضمن .برای پیوستن به بازار جهانی به فرض ایجاد تکنولوزی جدید باید به بازار های خارجی صادر کنه که باز هم نمیتونه .اقتصاد جهانی با تمام کشور ها در ارتباط است .پس راه باز گشایی ایران فقط و فقط در گرو مذاکراه با غرب است .و اینکه تماما ایران به داخل کشور خود متمرکز بشه نا کشور های حاشیه ای .

افرادی که میگن زندگی سخت ، ایستادیگ بهتر است از مذاکره با غرب مطمئن باشین از این تحریم و شرایط سخت منافع خاصی دارن و دنبال منافع خودشون هستن .

متاسفانه بعد از برجام هم ایران استفاده ای از این فرصت نکرد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
ممطمئن باش با مذاکره امریکا تکنولوژی را به ما تقدیم نمی کند بلکه واردات بی رویه افزایش پیدا کرده کمر تولید داخلی شکسته و امریکا با مذاکره موئلفه های حضور منطقه ای ایران را می خواهدنابود کندقدرت ما جمله موضوع موشکی و
آقای روحانی یک شگرد دارن و تا زیر سوال میرن بابت اشتباهات خودشون یا حرف از وحدت ملی می زنن یا حرف از رفراندوم می زنن آقا این حقه دیگه نخ نما شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
رفراندم نشان میدهد مردم چه انتخابی دارندو حرفشان چیست ، خیلی ها از این موضوع خوششان نمی آید
کاش این شیخ حرف نمی زد یا لا اقل کمتر بگوید شاید مملکت به ارامش برسد
شکست فضاحتبار اصلاحطلبان در انتخابات آتی و فرار رو به جلوی رییس جمهور محترم (!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟) جناب روحانی

اصولگراها براحتی صاحب مجلس شدند. نه بخاطر عملکرد بد رقیب بلکه بخاطر تحریم انتخابات از سوی خیلی از مردم .
تو خودت برای چیزهای کوچک مانند بنزین رفراندوم برگزار نکردی که چطوری عمل شود و حتی مخفی کاری هم کردی
مردم دیگر گول حرف های تو را نمی خورن هرچند بعضی اندک که خودشان را به خواب زدن
رای نمیدم النماس هم نکن !
برای امور اساسی کشور رفراندوم برگزار کنید. تا دیر نشده ...
دلشون خواست كمش كنن نخواست زيادش كنن . راي بي راي
با این نظارت استصوابی ، رای ما سالهاست کم شده ، نماینده های دست چین هم که باز زده دار از آب در آمدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
معلومه 4 سال پیش تکرار کرده بودیا. خخخ
آخه عزیز دل برادر؛ اگر انتخابات تشریفاتی بود شما وتیم امیدت در نمیامد که!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
باشه باشه تو راست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
14:34
ولی شماها راستگویانید شیطون
من از صندوق رای بدم میاد. باهاش قهرم و دوست دارم . روز انتخابات همه هم با هم هستیم و رای نمی دیم.دوست داریم. ولی یه چیزی شما ؟ رییس جمهور؟ مگه داریم؟ فکر کنم منظورت همون تدارکات چیه.
مردم بجای تحریم نخریدن کالا جهت جلوگیری از کسانی یکبار باید رای ندهید.
جناب آقای روحانی
اولاً اگر می گفتند که راجع به ادامه کار شما به عنوان رییس جمهور تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوریتان رفراندم برگذار گردد باز هم همین مطالب را میگفتید یا اینکه قانون اساسی را پیش میکشیدید و بیان میکردید که من با انتخاب مردم آمدم و تا آخرین روز هم سر کار میمانم
دوماً این که میفرمایید "قدرت ما با حضور مردم است. ما چیزی نیستیم. تازه اگر کشوری بودیم که به یک ابرقدرت وصل بودیم، اگر آن ابرقدرت روزی اخم و ما را رها می‌کرد. آن قدرتی که قدرت دائم برای یک کشور است، قدرت ملت است" اگر واقعاً به این حرف اعتقاد دارید حرا اینقدر دنبال بر قراری رابطه با امریکا هستید آنقدر که وزیر امور خارجه اتان برای برقراری رابطه با امریکا روزشماری میکند ان هم در زمانی که هنوز مردم در غم سدار شهید قاسم سلیمانی هستند.
احتراما انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را حذف کنید. چون این بنده خداها قدرتی ندارند و بیشتر نمایشی و ویترینی هستند. همچنین موجب صرفه جویی در میزان کاغذ خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اگه اختیار نداشتند که اینقدر برای این منصب ها سر و دست نمی شکوندند
بعضی‌ها هم با حرفهاشون اختلاف درست می‌کنند.
وقتي رئيس جمهور از نبود دمكراسي مي نالد و قبلي ها هم از نبود اختيارات و ... مي ناليدند آينده مبهمي در پيش روي ملت است به نظر كشور نيازمند تغييرات و اصلاحات است تا دشمنان طمع نكنند.
بنظر من کسی که صادق و راستگو است و دستش به مال حرام آلوده نیست بمراتب بهتر از دیندار است که دروغگو و رانت خوار است (البته نباید دیندار راستگو و پاک دست را به این بهانه چوب زد) و شورای نگهبان باید معیار خودش را روی همین اصل بگذارد
رکن اصلی دموکراسی کرامت انسان است . رای دادن نازل ترین وجه دموکراسی و اتفاقا در خدمت کرامت انسان است .
شما از برادرت ، از دختر و پسر وزیرت بگو !از رئیس هلال احمرت و دهها نفر دیگر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
شما هم دنبال دیوار کوتاهی، از بقیه بگو
انتخابات برای این است که از بین خوب و خوبتر یکی را انتخاب کنیم ولی وقتی قراره از بین بد و بتر یکی اتخاب بشه دیگه بهتر همان که بدتر انتخاب بشه شاید یک اتفاقی بیفته و حد اقل هم شریک جرم نباشیم به خاطر انتخاب و هم وقت خودمان را برای رفتن پای صندوق هدر ندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
پس رای بی رای
آقای روحانی هیچ وقت از کم کاری ها دولتت نگفتی نگفتی چرا استاندار گلستان تعطیلات را به حضور در محل خدمتش (حین سیل و تخریب خانه ها) ترجیح داد، چر امثال آقای آخوندی وزیر راه که مسکن مهر راخواباند با این شرایط قیمت جنابعالی باید پاسخگو باشد، چرا سکه، خودرو، مسکن، دلار و بازار دلالی خوب است آقای روحانی ولی بازار تولید خراب، چرا به کشاورزان و باغ داران رسیدگی نمی شود تا جمعیت شهرها کاسته شود، از راه های کاهش آلودگی هوا و حوادث بگویید خسته شدیم از بس که حرفهای سیاسی شنیدیم، تا کی می خواهید اینطوری ادامه دهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
همه سوالات بالا را باید تخریب کنندگان برجام پاسخ دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
15:14
بله شماها هیچ کاره اید و جمعه صبح ها با خبر میشید
برور کشکتان را بسابید رای بی رای
رای بی رای ، تمام
در طول این چهل سال همش با وعده و وعید مردم را پای صندوق رای کشاندید و هیچ کاری برای مردم نکردید جز بدبختی
برای طرح هایی همچون بنزین و ...از رفراندوم دم نمیزنند ولی الان...
در ضمن ای کاش شورای نگهبان اجازه مشارکت همه گروهها را ندهد.
برای طرح هایی همچون بنزین و ...از رفراندوم دم نمیزنند ولی الان...
یک رفراندوم هم در مورد برادرانتان بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اون بنده خدا که گردنش از مو باریکتره و داره حبس میکشه
جناب اقای روحانی بخدا قسم اگر رفراندومی برگذار نشود ولی ادمهای صلاحیت دار در راس امور باشند بهتر از این است که یک مشت ندانم کار وارد مجلس بشن . از سویی تازه صلاحیت افرادی مثل شما تایید شده که ۷ سال وعده پوچ تحویل مردم دادید ، وای بحالمون اگر افراد بی صلاحیتی مثل من زمام امور رو بدست میگرفتم ، اقای روحانی شما هرجایی کم میاری مقصر معرفی میکنی ، خودت ۴۰ ساله که در راس امور هستی بفرمایید به مردم توضیح بدید چه کار کردید ؟
رای بدیم به کسانی که با دار و ندار ملت اونور آب واسه خودشون کلی شرکت و مستغلات خریدند و حسابهای ارزیشون پر از دلار و پونده و بچه هاشونم به ریش ملت بخندند. از خاوری پاکتر میخواید که بر روی درب دفتر کارش نوشته بود "بدون وضو وارد نشوید"!
بالا بری پایین بیای روضه بخونی حدیث بیاری از امام حسین و بقیه بازهم ما "رای نِ م ی دَ ه ی م"!!!
یعنی واقعا انتخابات جز تشریفاته؟
سلام : امام علی(ع) فرمود اگر قومی لباس جهاد را از تن خود خارج کنند خدا لباس ذلت را بر تن آنها می پوشاند. و در طوفان فتنه و بلا سقوط كند، و در زير پا خرد و زبون شود، و عقل خود را از دست بدهد، منظور رئیس جمهور از رفراندم موضوع انحرافی مذاکره است آری مذاکره و تعامل سازنده خیلی خوب است اما آقای رئیس جمهور و وزیر محترم خارجه لطفا اگرتخصص و تبحر مذاکره دارید برای یک بار هم موضوع مذاکره را با دیپلماسی فعال و طلبکارانه شخص جنابتان معین کنید.مثلا برسر کوتاه کردن، توان و برد موشک های قاره پیمای امریکا مذاکره کنید. برسرنابودی جنگ افزارهاو زراد خانه های اتمی امریکا و وسایر قدرتهای بزرگ مذاکره کنید. بر سر تجاوز و اشغال وایجاد پایگاهای نظامی امریکا در منطقه ماوجهان که موجب فتنه هاوریختن خون های به ناحق ریخته مردم دنیا شد مذاکره کنید بر سرچرایی دخالت امریکا درامور داخلی ایران و سایر کشورها و خسارت های زیانبار دراین خصوص به ایران وسایر کشورهای جهان مذاکره کنید. بر سر حمایت بی چون و چرای امریکا از رژیم اشغالگر قدس مذاکره کنید. برسرچرایی حمایت آمریکا از رژیم های دیکتارتورمآب دنیا با وجود شعار فریبکارانه دموکراسی از طرف او مذاکره کنید. صرفا برسر پول های بلوکه شده ایران و غارت آن به بهانه های واهی وغیر قانونی توسط امریکا مذاکره کنید. برسر ایجاد فتنه ،بلوا و کودتا در ایران و کشورهای جهان از طرف آمریکا مذاکره کنید. برسر دزدی و چپاول نفت کشورهای منطقه توسط آمریکا مذاکره کنید. تا بلکه با این مذاکرات آمریکا دیگر پشیمان شود واینگونه یکه تازی نکند و خوی استکباری را کنار بگذارد !!!چرا همیشه باید بر سر مولفه های قدرت ما که با خون ودل های این ملت،جوانان انقلابی این مرز وبوم ،حمایت های رهبری و حاصل خون بهای شهیدان است اشتیاق و تشنه مذاکره و تعامل باشید ومی خواهید با مذاکره با غرب آن دستاورد عظیم را به باد فنا دهید؟ بله در برجام شمامذاکره کردید و توافق کردید 95درص برنامه هسته ای تعطیل شد،صد نوع فناوری پیشرفته هسته ای برای ماممنوع شد. با شوک ارزی دلار از3700تومان به 19 هزار تومان رسید. تورم به بالای 60 درصدرسید .هزاران کارخانه و شرکت های تولیدی به تعطیلی کشیده شد هزاران نفر بیکار شدند به عوض حمایت از تولید داخلی حجم واردات کالاهای خارجی در این 6 سال مخصوصا بعد ازبرجام به بیش از 300میلیارد دلار رسید که برابر با15میلیون اشتغال است و سرانجام اوضاع زندگی ومعیشتی مردم ایران کاملا بهم ریخت. این تازه یک نمونه از دستاورد مذاکره جنابعالی است. تو خود حدیث مفصَل بخوان از این مُجمل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
دوست عزیز برجام داشت به همه این مشکلات که گفتی پایان میداد همفکران شما نذاشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
15:19
از خواب زمستونی بیا بیرون
عزیزم هیچکس قصد جنگ و دعوا نداره , عسل من ، سوء تفاهم شده ، رقابتی در کار نیست، مردم میخوان نماینده انتخاب کنن عزیزم ، امیدم، ولی ظاهرا برای شما و همفکرانتان مجلس برای کار دیگریست!!
چون بعد از 4 سال این همه ناکارامد و ...
جناب رئیس جمهور
مگر شما با این ساختار دو دوره انتخاب نشده ای ؟
پس چرا رای مردم را بی ارزش می کنید؟
ملت با تمام قوا در انتخابات شرکت کند تمامی آرمان های امام راحل وابسته به حضور ملت غیور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
آرمان های یک فرد فوت شده به تاریخ می پیوندد.به فکر آرمانهای زندگان یعنی مردم باشید.
رای دادن خیانت در حق ملت است
هر اتفاقی می افته فقط مردم بدبختتر و اقتصاد ویرانتر میشه
با سلام
ما چکار کنیم یک روز آرام تو این کشور داشته باشیم.جناب پریزدنت ۷ ساله ملت رو بردی سر آب تشنه برشون گردوندی.اینقدر جنجال درست نکن.بخوای یا نخوای مردم نمیخوانت.با رفراندوم هم نمیخوانت.ازت خسته شدن.اقتصاد رو نابود کردی .هسته ای که خدایش بیامرزاد.یه دستاورد داشتی و آن فقیر کردن دو سون جامعه ایران بود.بهت تبریک میگم.تو تاریخ ثبت خواهد شد.
من هرگز رای. ... هیچ امیدی ب اصلاح .... وضع ما در این ۴۰ سال روز بروز بدتر.... ایا زمان ان نرسیده ب جای.... ب فکر عمران پیشرفت ابادانی کشور باشیم. ای خیییییددددددددا دلم پر درده. اقایون سران روسا علما بیایین تو خیابون با مردم صحبت بکنین.
رای بی رای.این حرفها و وعده ها هم هیچ فایده ای نداره.
رای تحریم
باشه بابا میخاستی جبران مافات کنی بابت چند روز که حرفهای شاذت بیرون نیومده بود.ما هم فهمیدیم.
سپاس
سپاس بیکران
با شناختی که از روحیات آقای دکتر روحانی دارم اگر شورای نگهبان دست ایشان بود با دید بسته و نگاه محدودی که دارند از مجموع 16000 هزار نفر 1000 نفر هم تایید نمیشد ....
آقای روحانی گفته "حالا اگر می‌خواهیم برویم پای صندوق، رأی بدهیم. به شما می‌گویند بروید وارد یک فروشگاه بزرگ شوید و یک جنسی را انتخاب کنید، اگر یک جنس بیشتر نیست، یک مارک هم بیشتر نیست، دیگر انتخاب لازم نیست، دیگر بزرگ خانواده لازم نیست برود فروشگاه ، یک بچه هم برود، یک مارک است دیگر می‌گویند این جنس را برداریم پول را بده و بیا. دیگر نیازی نیست"

جناب روحانی مردم زمانی که وارد فروشگاه میشوند لازم است مطمئن شوند که اجناس فاسد نشده باشند فلذا مسئولین نظارتی باید با تمام توان جلوگیری از ورود جنس فاسد به فروشگاه نمایند آنگاه مردم با اطمینان خاطر از بین اجناس سالم جنس مورد نظر خود را انتخاب مینمایند فلذا اولویت ممانعت از ورود تمامی اجناس فاسد هست حتی به قیمت باقی ماندن یک جنس سالم در فروشگاه و این از ضروریات سلامت جامعه میباشد.
شرمنده در طی سه دوره انتخابات اخیر کاملا گول خوردم و اشتباه کردم. د یگه رای نمی دهم
نتیجه این همه قهرنکردن من چی شد؟
سلام تابناک جان
یک سوال: وقتی نماینده مورد نظرت در لیست نیست چطوری باید انتخاب کرد؟
یعنی باید بروی تو فروشگاه تعاونی یکی از همین کالاهای توی قفسه (حالا به دردت بخوره یا نه) را انتخاب کنی؟
مثل اینه که بخواهی بروی کت و شلوار بخری، بهت بگن از بین این کفش قرمزا یکی رو انتخاب کن.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
خب این سوالو از خودت باید پرسید که این چه جور بشریه که از قانونی که خود نماینده ها اونو تصویب کردن هم رد شده؟؟؟!!!!!
یا جسارت داشته باش صریحا بگو , چه کسانی از رفراندوم خوششان نمی آید , یا خموش !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
حسام الدین آشنا رو میگه که جلوی پخش برنامه های انتقادی صدا و سیما رو گرفته. خخخخ
رنگ شما اصولگرایان و اصلاح طلبان دیگر کارساز نیست. من رای نمیدم. حالا خودتون بروید به خودتون رای بدین
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
شما در رومانی بشین عشق و حالت را بکن و مشکلات مردم داخل ایران را به خودشان واگزار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
سفسطه نکن با فیلتر شکن نظر داده...رای بی رای
هیچ مردمی به دعوت شما دولت مردان به خیابان ها نیامدند . وهم و خیال برت نداره
وقتی وقتی در شرایط نمایندگی امضاء خدمت سران بالاتر را می دهدند نه مردم. این چه نماینده ای است؟
وقتی یک نماینده به فرض اینکه از یک رقابت واقعی بیرون آمده و با نظارت استصوابی نمی تواند یک قانون مخالف نظرات سران و به نفع مردم تصویب کند. این چه نماینده ای است؟
رای بی رای.
جالبه همه رییس جمهورهای ما آخر ریاستشون تازه یاد مردم و رفراندوم می افتند. تا حالا کجا بودی؟
مردم هیچکاره هستند
آقای روحانی حرف های شما آدم رو یاد زمان انتخابات ریاست جمهوری میندازه.
خودتی حسن!
رای دادن حماقت محض است.
باز نزدیک رای شد و دموکراسی بیداد میکنه تو کشور ،،،بابا بیخیال
هر کس دیگری هم رئیس جمهور بشه وضع مملکت تغییر نخواهد بنابراین رای دادن و انتخاب رئیس جمهور هیچ تاثیری در زندگی ما ایرانی ها نخواهد داشت .
رفراندوم چیز خوبی هست

اولین رفراندومی که مردم میخوان اینه که گردش مالی

حساب رئیس جمهور و تمامی املاک ومستقلاتی که به اسم خودش و بستگانش و دوستانش مثل

عباس آخوندی و بچه هاش
نعمت زاده و بچه هاش
جهانگیری و برادرش
حسام دین آشنا و بچه هاش
ناطق نوری و بچه هاش
رفسنجانی و بچه هاش و نوه هاش و نبیره هاش و ندیده هاش

در کل دورانی که پست دولتی داشتند در اختیار مردم قرار بگیره

اگر این رفراندوم بگزار شد خیلی چیزها روشن میشه
سلام:آیا در صدر اسلام پیامبر عظیم الشان(ص) و امیر المومنین علی (ع) بر سر شکستن شمیر ها و یا کوتا کردن اندازه شمشیر هاو نابودی و کوچک کردن زره های مسلمانان و قوای اسلام با کفار و منافقین مذاکره کردند؟ کدام عقل سلیم با دشمن خود مذاکره می کند و موئلفه های قدرت خود را بادست خود نابود می کند؟؟؟
منم رفراندوم دوس دارم

رفراندوم کنیم گه چرا روحانی برادرشو برداشته اورده ریاست جمهوری

چرا به دامادش سه تا پست داده؟

مگه هر کسی هر جا مدیر میشه باید فک و فامیلاشو بیاره تو ادارش پست بده

مشکلات اصلی ما مردن این چیزهاست نه چیزهایی که تو میگی روحانی !

آدرس غلط میده ذهن مردم بره جای دیگه!
باور کنید هنوز بعد از 6 سال و خورده ای خیلی از مردم به حرف این بابا اعتماد میکنن . باور کنید
من رای نمیدهم و خانواده ام هم همینطور.
آقا روحانی مرتب. بعضیها بعضیها. می کنی علنا اعلام کن. وبدان که بعد از دوره ریاستت سرنوشت تو بدتر از روسای قبلی خواهد بود
بزرگترین ایراد و نقص دموکراسی اینه که برخی با عوامفریبی ، با تبلیغات گسترده که معلوم نیست پولش از کجا تامین میشود ، به مردم وعده صد روزه میدهند و مردم آزادانه و در کمال دموکراسی انتخابی وحشتناک انجام میدهند ، دموکراسی بدون احزاب چند صدایی بی معنی است و نتیجه اش میشود فاجعه امروز
آقای روحانی میشه بسه !!؟ لطفاً دست از سر ما بردار و بذار به حال بد خودمون بسازیم و بسوزیم . آقای رئیس جمهور با رأی ما چه کردی ؟ آبروی مارو پیش طرفدارای احمدی نژاد بردی و ما را سرافکنده کردی .
گفتی مذاکره با کدخدا بهتر است گفتیم درست میگی
گفتی باید اقتصاد بچرخد و سانترفیوژها هم بچرخند گفتیم درست میگی
گفتی دولت احمدی نژاد تندرو و تازه به دوران رسیده است گفتیم درست میگی
گفتی بیشترین فساد مالی در دولت احمدی نژاد رخ داده گفتیم درست میگی
گفتی یارانه دادن در دولت قبل درست نبود گفتیم درست میگی
گفتی دو نرخی بودن سوخت در دولت قبل فسادآور است گفتیم درست میگی
گفتی آلودگی هوا از سوخت غیراستاندارد در دولت قبل بوده گفتیم درست میگی
گفتی تنها راه نجات کشور تعامل با دنیاست گفتیم درست میگی
گفتی اقتصاد متحول می کنیم تا مردم به یارانه نیاز نداشته باشند گفتیم درست میگی
گفتی دولت احمدی نژاد ، کشور را امنیتی کرده بود گفتیم درست میگی
گفتی و گفتی و گفتی ما هم گفتیم درست میگی
ولی آقای روحانی چه شد آن همه وعده ها که به ما دادی و رأی ما را تصاحب کردی؟ حالا دم از رفراندم می زنی !؟ می خواهی با این ترفند ما را منحرف کنی و همین آرامش و امنیتی را که از خون شهدای عزیز فراهم شده و در کشورمان حاکم است را به تشنج و اغتشاش تبدیل کنی؟
وای بر شما و دوستانتان ! که در پست های مدیریتی این کشور امام زمان روحی فداه تکیه زده اید
میدانی قرآن به امثال من و شما چه می فرماید ؟ ای کسانی که ایمان آورده اید چرا حرفی را می زنید که به آن عمل نمی کنید ؟ وای بر ما
ولی من این جمله قرآن را می گویم که : ای کسانی که ایمان آورده اید ایمان بیاورید ........
رای نمیدم
چیزی که خیلی قلقلکم میداد ادعای آقای نوبخت بود مبنی بر اینکه اگر حقوق حداقلی ها را بیشتر اضافه کنیم اجحاف به حقوق بالاهاست .... یعنی عدالت اینقدر؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! آدم جر میخوره از اینهمه عدالت

حقوق پایین ها در حال احتضار هستند و نیاز بیشتری به افزایش حقوق دارند تا حقوق بالاهایی که کمی از رفاهشون فقط کم میشه ...کسی یا دولتی که اینو نمیدونه و نمیفهمه ازش انتظار بهبود اقتصاد رو دارید؟

وزیر صنعتتون گفت قیمت خودرو مثلا 5 درصد زیر قیمت بازار ...خب نتیجه مشخصه که باید قیمت بازار شدیدا بره بالا

برادرتون هم که علی برکت الله ...

آقای روخانی ،به عنوان یک هموطن عرض میکنم که اگر میخواهید جبران کنید تنها راه اینه که صنعت را تصاعدی گسترش دهید .... کارشناسانه و شبانه روزی باید کار کنید ... اعلام نیاز کنید که به چه صنایعی نیاز است ...مردم را هدایت کنید به صنایع مورد نیاز کشور .... نفت بدید دستگاه صنعتی بگیرید .... کار و تلاش کارشناسانه .... خود زمین های صنعتی ا به عنوان وثیقه بپذیرید ..... کاری گه ژاپن کرد همین بود ...

الان هم اصلا و ابدا وقت مذاکره با آمریکا نیست و به هر حال بهترین زمان برای صنعتی شدن است ...

آقای روحانی ،مردم میفهمند و خوب هم میفهمند ... اگر صنعت کشور را گسترش دهید البته کارشناسانه ،یقینا کاری را کردید که غالب دولت های گذشته نتوانستند انجام دهند .... درد ایران صنعتی نشدن است والسلام
من دیگه رای نمیدهم و خیلی های دیگه هم که میپرسم اونها هم رای نمیدهند.منتظر باشید ببینید.
صندوق رای یا صندوق سرکاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منکه باهات خیلی قهرم قهر قهر قهر
یه عده با رفراندوم میزهای عزیزتر از جونشون رو از دست میدن پس رفراندوم بد است.
لطفاً گزینه صحیح را انتخاب بفرمایید!
۱- بهشت نسیه ایرانی ۲-جهنم نقد آمریکایی ۳- پراید قسطی
به برندگان به قید قرعه یک قسط یارانه معیشتی پرداخت می گردد.
جناب روحانی اسیاب به نوبت ا اون موقع از اول انقلاب که احزاب رو به بهانه های مختلف از صحنه سیاست حذف میکردین و خوشحالی میکردین فکر اینروزهارو باید میکردین که سر شما هم میارن سخنرانیتو که پخش نکرون زیرنویس هم نکردن
رفراندوم خوب است لاکن انتخابات بهتر است
همش فرمایشیه!‌
تو بازی یکی به‌‌ تخته و یکی یه‌نعل دیگه شرکت نمیکنیم بزارین پایداری ها تو‌مجلس آینده حالشو ببرند جوک بگن و جوک بشنون در مجلس گل‌‌ و بلبل
ررررررررررررررررررررررررررررررااااااااااااااااااااااااااااااایییییییییییییییییییی نداریییییییییییییییییییییییییییم .تمام شد
آقا روحانی دو دوره با همین حرفهای فریبنده مردم را گول زدی چرا سعی میکنی جامعه را دو قطبی کنی نگران محاکمه خودت هستی که گفتی مگه حرف نزنید سراغ سما هم میاند از اینکه عالمی حرفهای کوچه بازاری میزند متا سفم
باید رای گیری با پیامک و هر لحظه رای طرف کم شد از مقام ساقط شود.بای هر طرح با پیامک به رایگیری گذاشته شود و اگر رای اورد اجرا شود.چه ریاست جمهری و چه نمبندگان مجلس. امنیت رایگیری با پیامک و یا تلفن ثابت خیلی بیشتر و بی نهایت کم هزینه تر و مطوین تر است
من رای میدهم اما سفید .. اونم فقط ب خاطر رهبر ... وای ب هر چی خائن ک واسه آمریکا صهوینیست کار میکنن
دامادم رد صلاحیت شده
رفراندوم رابطه با آمریکارا بذارین مردم اینو میخوان
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی
رای بی رای
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی