بازدید 52186

ماجرای مصاحبه ظریف، پاسخ توئیتری ترامپ و ادامه داستان!

همه ماجرا از انتشار مصاحبه روز جمعه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با وب سایت نشریه اشپیگل آلمان آغاز شد؛ جایی که او در پاسخ به سؤالی که پس از حذف سردار سلیمانی، شما مذاکره با آمریکا را منتفی می‌دانید، پاسخ داد: من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید حضور دارد... این پاسخ وزیر امور خارجه ایران، گویا کامل به رئیس جمهور آمریکا منتقل نشده بود!
کد خبر: ۹۵۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 26 January 2020
ماجرای مصاحبه ظریف، پاسخ توئیتری ترامپ و ادامه داستان!
 
تحریریه تابناک جهان؛ همه ماجرا از انتشار مصاحبه روز جمعه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با وب سایت نشریه اشپیگل آلمان آغاز شد؛ جایی که در پاسخ به سؤالی که پس از حذف سردار سلیمانی شما مذاکره با آمریکا را منتفی می‌دانید، پاسخ داد: «من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه اهمیت دارد، چگونگی رفتار آن‌هاست. دولت ترامپ می‌تواند، گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در میز مذاکره مانده‌ایم. آن‌ها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آن‌ها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم».

این پاسخ وزیر امور خارجه ایران، گویا کامل به رئیس جمهور آمریکا منتقل نشده بود و وی با اشاره به تیتری که فاکس نیوز رسانه مورد علاقه اش از سخنان ظریف انتخاب کرده بود، شب گذشته در پستی توئیتری نوشت: «وزیر خارجه ایران گفته است ایران می‌خواهد با ایالات متحده مذاکره کند، اگر تحریم‌ها را بردارد، نه مرسی!».
 
اهمیت خبر
پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا و البته پاسخ متقابل ایران با حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، تنش های نظامی بین دو کشور تا حدی فروکش کرد؛ اما جدال لفظی و سیاسی بین دو کشور برای اینکه نشان دهند کدام یک به نسبت دیگری دست بالاتر را دارند، فروکش نکرد. در این جدال لفظی و سیاسی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، هرچند تنهاست، پس از ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی در اجلاس امنیتی هندوستان و در مصاحبه با اشپیگل کوشید که موضع برتر ایران را در این تنش ها به دولت آمریکا نشان دهد. کار به جایی رسید که با فشار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، فرایندی اتخاذ شد تا ظریف نتواند در اجلاس داووس در سوئیس شرکت کند. پیش از آن مجله آمریکایی فارین پالیسی، نوشته بود که قاسم سلیمانی را خاموش کردید؛ چگونه می توانید صدای او (ظریف) را خاموش کنید؟ توئیت رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به مصاحبه ظریف در چارچوب این جدال سیاسی و لفظی بین مقامات دو کشور قابل تفسیر است. ترامپ و مشاورانش تعمدا از مصاحبه ظریف برداشت مورد نظر خود را برای برتری داشتن موضع خود القا کرده اند، در حالی که متن مصاحبه شفاف و مذاکره موکول به سه شرط شده که تحقق آن اساس استراتژی ترامپ در مقابل ایران را زیر سؤال می برد.
ظریف نیز در توئیتی دیگر به ترامپ خاطرنشان می‌کند، بهتر است به جای استناد به رسانه‌های مورد علاقه یا مترجمان فارسی اش، اصل صحبت‌های او را بخواند؛ آنجا که در پاسخ مذاکره با آمریکا می‌گوید: من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند، چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه اهمیت دارد، چگونگی رفتار آن‌هاست. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آن‌ها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آن‌ها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم».

چند نکته در سخنان وزیر خارجه ایران وجود دارد که ترامپ یا مشاورانش برای راه انداختن یک جنگ روانی، بعمد آن را نادیده گرفته اند: اینجاست که می‌گوید دولت آمریکا با اصلاح گذشته اش، رفع تحریم و در پایان جبران خسارات، می‌تواند به میز مذاکره برگردد. دو عبارتی که ظریف، یکی درباره اصلاح گذشته و دومی جبران خسارت‌ها به کار برده، ماهیت سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ را زیر سؤال می‌برد، به گونه‌ای که ترامپ در صورتی می‌تواند با ایران وارد مذاکره شود که ماهیت سیاست‌های گذشته خود علیه ایران را تغییر دهد و خسارات‌ گذشته را هم جبران کند! این فقط لغو تحریم‌ها نیست که البته لغو تحریم‌ها هم بسیار مهم است و باید انجام شود.

آنان همچنین تحولات مرتبط با این جریان خبری در جبهه را علیه ظریف در آمریکا به راه انداخته اند: یکی جبهه طرفداران، مشاوران و احتمالا مترجمان فارسی ترامپ هستند که تعمدا سخنان ظریف در مورد اصلاح گذشته و جبران خسارات‌ وارده بر مردم ایران در کنار لغو تحریم‌ها را نادیده گرفته اند تا موضع ترامپ را تقویت کنند و جبهه دیگر در داخل کشور.
 
منتقدان داخلی سخنان ظریف از سه زاویه به نقد مصاحبه ظریف پرداخته اند: 
برخی معتقدند که ظریف به گونهای دو پهلو سخن گفته که دونالد ترامپ توانسته از آن سوء استفاده کند. 

برخی دیگر مدعی اند که رهبری انقلاب، مذاکره با آمریکا را نهی کرده است و وزیر امور خارجه هم نباید حتی مشروط به شروطی درباره آن صحبت میکرد. 

عدهای هم بر این باورند، هنوز چهلم شهادت حاج قاسم سلیمانی ـ که به دستور مستقیم ترامپ به شهادت رسید ـ فرا نرسیده است که وزیر امور خارجه از مذاکره با آمریکا ولو مشروط به شروطی، صحبت کند.

در مورد این هر سه انتقاد البته پاسخهایی هم مطرح شده است؛
 
در مورد انتقاد اول این پاسخ داده شده که وزیر خارجه مبهم و دو پهلو صحبت نکرده و کاملا واضح سه شرطی را گفته است که تحقق آنان، ماهیت سیاستهای دولت آمریکا در مورد ایران را زیر سؤال برده است. 

در مورد دوم پاسخ داده شده که موضع نظام و رهبری در مورد مذاکره با آمریکا با مصاحبه وزیر خارجه متفاوت است و همه هم میدانند، سیاست نظام چگونه و از چه مجرایی اعلام و اعمال میشود. وزیر خارجه در مقابل پرسشگر باید پاسخها را دقیق و حساب شده بدهد و پاسخ در یک مصاحبه، خلاف موضع نظام تلقی نمیشود.

در مورد زمان مصاحبه هم این نکته مطرح هست که دولت آمریکا به هر طریقی میکوشد تریبون را از ظریف و جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی بگیرد و قاعدتا وزیر امور خارجه ایرانـ که در این امور هم تنهاست ـ باید از هر فرصتی استفاده بکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۱۲۴
زمان اوباما بهترین فرصت بود که ما مشکلاتمومو حل کنیم ولی از دست دادیم حالا این ترامپک تحریممون کرد ترورمون کرد الان هم برامون ....کلاس میزاره.همینو کم داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
در کمتر از دوسال اقتصاد از هم پاشیده. دور بعدم ترامپ صد در صد رای میاره . احتمال بسیار بالا دور بعد
یا جنگ مستقیم میکنه یا جنگ داخلی راه میندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
زمان واقعی شروع تحریم ها از اتمام بخشودگی ها شروع میشه که میشه 3 ماه. در عرض 3 ماه تحریم ها این تاثیر رو گذاشته..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
آقای ظریف، چطور آمریکا می تواند گذشته خود را اصلاح کند؟
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اولین تحریما بعد برجام از زمان خود اوباما شروع شد. ترامپ و اوباما سر و ته یه کرباسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ترامپ احتمال زیاد بزا رای میاره اما باور کنید دور دومش به دنبال جنگ نیست برخلاف تصور شما . ترامپ دنبال حل پروندهای مهمی چون اکراین روسیه و کریمه ... چین.. و دریایی چین جنوبی... کره شمالی... و ایران .. بود بهترین پرونده رو برای رای آوری انتخاب کرد چون دولت فعلی ایران در مقابل تهدید به خروج ترامپ از برجام موضعی منعلانه گرفت! و پس از خروج نیز 1 سال صبر کرد و سپس 5 گامی سطحی برداشت که هنوز اجرایی کامل نشده به خصوص گام های 4 و 5... سیگنالهای ضعف متعدد از جانب دولتمردان و از طرفی شورش ها و آشوبها و اعتراضات داخلی ترامپ رو به این نتیجه روسند میتونه پرونده ایران رو یا ببنده یا لاقال باهاش دور دومش رو تضمین کنه در دور دوم یا مذاکره مکنه یا ایران و امریکا در وضعیت فعلی می مونند. چون ترامپ میدونه حمله نظامی بحران زاست.
متاسفانه مسولان مهمترین بخش امنیت که مربوط به امنیت اقتصادی مردم هست را فراموش کرده اند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ولی در عوض تا 7 نسل اینده خودشون از انچنان امنیت اقتصادی برخوردارند که توپ هم تکونشون نمیده.
اتفاقی نیافتاده . چند سال ترامپ تقاضای مذاکره می داد ما می گفتیم نه و .... حالا ما تقاضای مذاکره و رفع تحریم می دهیم و ترامپ می گه نه ممنون.
بزرگوار گفته ما حاضریم مذاکره کنیم ترامپم هم گفته نه دیگه داستان نمیخواد بگید
ترامپ و تند روهای عاشق جنگ در داخل
مانند دو تیغه یک قیچی ، کار می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اینجا هیچکس عاشق جنگ نیست، بفهم. اما هستند کسانی که مرگ عزتمدانه رو به ننگ زندگی در سایه مستکبران ترجیح می دن.
ظریف از امکانی سخن گفته که اکثر مردم ایران آن را تایید و اقلیتی آن را رد می کنند. رفراندوم میزان این اکثریت و اقلیت را تعیین خواهند کرد اگر مسئولان جرات اجرای آن را به خود بدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اولا حضور مردم تو تشیع سردار رفراندوم نبود؟
ثانیا جناب ظریف سه تا شرط گذاشته که برآورده .
شدنشون محاله،
ثالثا اگه بر فرض محال اون سه تا شرط محقق بشه اونوقت ما دقیقا سر چی قراره مذاکره کنیم؟
هموطن عزیز، عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه، ما که از آمریکا صد بار گزیده شدیم. باور کنید که راهی جز قوی تر شدن و مقاومت نداریم. ثمرش هر چی باشه قطعا بهتر از برجامه.
جاوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
رفراندوم چیز خوبیه منتهی باید دید شما و امثال شما ظرفیت پذیرش نتیجه رو دارند یا اینکه میخواهید مثل سال 88 ادعای تقلب کنید؟
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ناشناس جان، هر یک روز درمیان در کشور رفراندم می کنند. نهادهای رسمی برای همین کار است. در آمریکا چند بار رفراندوم کردند؟
ظریف بهترین دیپلمات جمهوری اسلامی از آغاز ایجاد این سیستم بوده و هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
بهترین و عاقلترین و باسواد ترین و با انصاف ترین و مسلمان ترین دولتها
در این ۴۰ سال قطعا دولت بازرگان مقام اول بود
و بعد از آن دولت میر حسین بود
و دولت سوم هم حتما دولت خاتمی بوده است
در تاریخ ثبت است
و در زمانی که آزادی برقرار شد
کاملا قابل تجزیه و تحلیل و اثبات است
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
بخاطر ارزش پاسپورتمون یا ارزش پولمون ؟ یا متحدای منطقمون؟
باشه شما درست میگی
علی
| United States of America |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ناشناس ۱۵:۲۵،
بازرگان که هنوز خون شهدای انقلاب خشک نشده بود میخواست دو دستی ایران رو به زعم خودش تحویل بده به صاحب اصلیش آمریکا
میر حسین هم که تو فتنه ۸۸ به وضوح دست آمریکا رو تو فتنه می‌دید و هی بیشتر اصرار می‌کرد تا اون فتنه به سر انجام برسه فقط و فقط به خاطر رسیدن به قدرت. حتی حاضر نمی شد رأی ها باز شماری بشه و حرف آمریکا رو تکرار می‌کرد که دوباره رأی گیری بشه. هیلاری کلینتون اون موقع به کمپانی توئیتر فشار می آورد که نسخه عملیاتی توئیتر رو زود تر از موعد مقرر روانه بازار کنه که این خانم سریعتر اوامر ملوکانشو به گوش فتنه گرها برسونه اون موقع توئیتر نسخه بتا یا امتحانیش تو بازار اومده بود
آقای خاتمی هم که کارشو با گفتگوی تمدنها شروع کرد که خیلی هم خوب بود ولی آمریکا چی جواب داد؟ “محور شرارت” یادتون که هست. یعنی از گفتگوی تمدن‌ها حرف زدن رو نشانه ضعف تلقی کرده بود. لبه کلام اینکه اون موقع برای ایران زود بود ، ایران باید از نظر نظامی قویتر می‌شد بعد از این حرفای قشنگ میزد. بعدش هم که دو سال در تأسیسات اتمی رو دو سال تخته کرد که شاید اروپایی‌ها آمریکا رو قانع کنن که به ایران اجازه بده که در سطح پایین و محدود به تحقیقات اتمیش ادامه بده. که بعد از دو سال در روزهای آخر دوران خاتمی اروپایی‌ها خبر آوردن که متأسفیم اجازه صادر نشد و تأسیسات اتمی شما تا ابد باید تخته بمونه شاید هم ابراز علاقه نشون دادن که بیان و در معدوم کردن تمام تأسیسات اتمی ما مشارکت کنن.
من هیچ وقت فکر نمی‌کردم یک همچین جمله‌ای رو بکار ببرم ولی از حق نباید گذشت و حقیقت رو باید گفت. و اون اینکه خدا رو شکر که احمدی ‌نژادی پیدا شد و پلومهای تأسیسات اتمی رو شکست که حداقل با دست پر سر میز مذاکره برجام نشستیم. برجامی که خود آمریکا، نوچه‌هاش، وبقیه کشورهایی که حرفی برای گفتن دارن به علاوه سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زیرشو امضا کردن. حالا ببین این آمریکای “صلح طلب و دموکراسی گستر” چه بلایی سر این برجام آورده. باید ببینیم این دفعه چه نقطه ضعفی نشون دادیم.
و در آخر عزیز دل برادر، امیدوارم هر چه زودتر روشن شی و آمریکا و غرب رو اونجوری که هستن ببینی نه ظاهر آراسته‌ای کا از خودشون نشون میدن. اینها مشکلشون دانش هسته‌ای ما یا جمهوری اسلامی یا مرگ بر آمریکا گفتن ما نیست. اینها مشکلشون ایرانی بودن ماست که زیر بار زور نمیریم. و به کمک مظلوم می‌شتابیم. والسلام
گفته مذاکره می کند تحریم بردارد و خسارت بدهد اونم گفته نه مرسی. پس پیشنهاد مذاکره داده ظریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
حتما برای همین هست که ما داریم توی بهترین وضعیت اقتصادی به سر می برسم.
خیلی خوب و مسلمان هستند حتما.ولی برای بچه های خودشان.مردم نشان دادند که مذاکره نمی خواهند اونا یی که از بسته شدن حساب ها برگشتن بچه هاشون می ترسن دنبال مذاکره هستند نه مردمی که هنوز عزادار حاج قاسم هستند.
اقای ظریف شما صحبت ازمذاکره درصورت تغییر رویکرد وجبران خسارت ازسوی امریکا میکنید :
درمورد تغییررویکرد انتظار چه تغییری ازاین رژیم جنابتکاردارید که هنوزخون سردارخشک نشده باوقاحت وبطورعلنی تهدید به ترور جانشینش میکند ؟!!!!
ودرمورد جبران خسارت لطفا بفرمایید شهادت فرمانده شجاع سردار سلیمانی عزیز چگونه قابل جبران است ؟
اگرکسی باید تغییر رویکرد بدهد قطعا ان فرد شمایید که بک بار برای همیشه باید موضعتان در قبال قاتلین بی شرم سردارسلیمانی را صریح وقاطع تغییردهید واعلام کنید تحت هیچ سرایطی با افرادی که دستشان به خون این شهید بزگوار الوده است مذاکره نخواهید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اره بازم بجنگین همه چی که نابود شد همرو کشتن تازه برین مذاکره
کی میخوایین بفهمین ایران باخته بدم باخته فقط هر روز داره یه خشت کمتر میشه از بنای ایران ما که میگیم شمام ادامه میدین برین تاریخ همرو برای ایندگان ثبت میکنه
علی
| United States of America |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
دوست عزیز با تمام احترامی که به آقای ظریف قائلم، ولی این اعتراض شما رو قبول دارم. نباید تو این موقعیت و با هیچ شرطی حرف از مذاکره زد. حداقل مذاکره رو موکول می‌کرد به بعد از ترامپ با همون سه شرط.
آمریکا نفت منطقه رو می خواد والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
آمریکا در تولید نفت خود کفا شده است. بازار سلاح منطقه و جهان رو می خواد.
علی
| United States of America |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
دقیقأ
هیهات من الذله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ذلت دیگر چیست ؟
چطوری ست ؟
ممکن است بفرمایند!؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
چی میگی ؟ یعنی چی
ترامپ یکسال داد زد که بیایید دوباره مذاکره کنیم با تکبر و مسخره کردن ترامپ با او برخورد کردند و فکر کردند شوخی می کند اماحالا پیشنهاد می دهند تحریم ها را بردار تا مذاکره کنیم!!!!! چرا همان موقعی که ترامپ گفت بیایید مذاکره کنیم مذاکره نکردید تا کلی خسارت های تحریم بر کشور و مردم وارد نشود؟؟؟؟ مسئول این وضع نابسامان سیاست خارجی و داخلی چه کسی است ؟ تا کی باید چوب تصمیم های نابخردانه اینچنینی را بخوریم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
عالی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
برجام بود که ترامپ زد زیرش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
سلام هموطن.3 سال مذاکره وسالهای طولانی قبل از ان پس چه بود؟وقتی طرف مقابل در قبال انجام تعدات شما هیچ تعهدی را که قبول کرده انجام نمی دهد.ایا عقل سلیم حکم می کند دوباره به حرف وگفته او اعتماد کنی.مگر رییس جمهور یک زمانی نگفت .مگر دیوانه ایم دوباره مذاکره کنیم .حالا چه شده ؟شرایط عوض شدهویا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
شما ساده اید یا خودتون رو زده اید به خواب، مگه برجام مذاکره نبود نتیجه اش چی شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
خوبی تو!!!؟؟؟ براحتی زد زیر قطعه نامه شورای امنیت مثل آب خوردن میزنه زیر توافقات خودش اتفاقا تنها راه قوی شدن همه جوره اقتصاد امنیت و بقیه اونوقت ببین این وحشی دلقک چطوری التماس میکنه که اجازه بدیم امریکایی ها بیان خاورمیانه آفتاب بگیرن
علی
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
عزیز دل برادر،
یا متوجه نیستی یا مثل منافقین می‌خوای از آب گل‌آلود حتی بگیری. آخه وقتی ترامپ پیشنهاد مذاکره داد تحریم‌ها رو برداشت، رفتارشو عوض کرد؟ این بابا بعد از این که برجام رو پاره کرد و تحریم‌های بیشتری رو وضع کرد گفت بیایید مذاکره. شما این تحقیر رو نمیبینید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
مذاکره در چارچوب برجام منظور ایران است و مذاکره در مورد داشتن توانایی موشکی و سیاست های منطقه ای ایران مورد نظر ترامپ است که ایران هرگز دراین مورد مذاکره نخواهد کرد لطفا به صحبت های ظریف بعد از برجام در یک کنفرانس خارجی رجوع کنید که بیان کرد زمان جنگ با صدام ایران برای دریافت موشک التماس می کرد و تقریبا هیچ کشوری حاضر به فروش موشک به کشورما نبود امریکاییها از سیاست استخوان لای زخم استفاده می کنند که ان شاالله به شکست خواهد انجامید
حالا هر تحلیلی میخوای انجام بده تابی جون. نتیجه=سکه شد 5 میلیون
آقای ظریف پیام ضعف را منتقل کرد دنبال توجیه نباشید . وقتی ولی فقیه در نماز جمعه می گوید با آمریکا مذاکره نمی کنیم چرا فرمایشات حضرت آقا را نادیده می گیرند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
همینطوره
من که هنوز عزادار شهادت سردارم
و علت اصلی شهادت عزیزان سانحه هوایی هم وجود نحس آمریکا در منطقه است
توییتر را آزاد کنید
خودمان از عهده خودمان بر میاییم
ظریف برجام را به ایران تحمیل کرد
ظریف نمیتواند کارشناس معتبری باشد
حالا هی سعی کنید ماس مالی کنید !!!!
آقای ظریف می بایست یادآوری می کرد که هرگونه مذاکره در شرایط فعلی منتفی است. به ویژه این که سوال خبرنگار صراحت دارد که آیا ترور انجام شده تاثیری در موضع ایران دارد یا خیر. آقای ظریف موضعی را اعلام کرده که ایران پیش از ترور هم داشته است. انگار آمریکایی ها از میز مذاکره رفته اند و آدم کشی هم کرده اند اما ما همچنان از برگشتنشان به میز مذاکره استقبال می کنیم. در آخر هم جبران خسارت را به صبر زیاد ما گره زده اند!!!!! از ایشان انتظار چنین گافی نداشتم. لطفا فورا از مردم ایران عذر خواهی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
هم عذر خواهی هم استفعا مجلس فعال مجلسی که به کار دولت و وزرا نظارت کنه باید الان ظریف بیارن مجلس توضیح بده چرا طوری حرف زده که دل مردم داغ دیده بشکنه و ترومپت پرو بشه اینطوری اهانت کنه
سیاست ایران کاملا انفعالیست، شما یا باید توان بازدارنده هسته ای داشته باشید و این مدیران و وابستگان فاسد رو تسویه کنید، یا با متانت برید با آمریکا کنار بیاین، دیگه راه سومی وجود نداره
ظریف نماینده ی سیاست خارجی ماست اونوقت چطوره که پاسخش بعنوان موضع ما محسوب نمیشه؟
آقا شما چرا دوست داريد آسمون ريسمون ببافيد؟
خيلي روشن گفت نه،مرسي
حالا شما تا شب بشين براي خودت تحليل كن
فرق هست بین دیپلمات و دیپلمات مآب....
اگرما اینقدر ازموضع ضعف صحبت نکنیم ترامپ هم ازصحبت های ما آتو نمیگیره
من تو این مملکت نه زور و زری دارم، نه احدی از خانوادم در جایی وابسته به قدرتی هستن، نه رانت نه سهمیه نه پارتی. تو هیچ راهپیمایی هم شرکت نکرده بودم تو زندگیم جز برای سردار شهید سلیمانی. تمام آرایی هم که از 76 تا الان تو صندوق انداختم به نفع خاتمی و روحانی و این به اصطلاح اصلاح طلبا بود. اما ظریف شما با این حرف آخرت آب پاک ریختی رو دستم کفن سردارت هنوز خشک نشده اینطور میری میگی امکان اصلاح وجود داره؟ کدوم اصلاح؟ سردار شهید ما که جونش رو برای مبارزه با داعش گذاشت کف دستش دیگه برمیگرده؟ برات فرق نمیکنه ترامپ یا هر کی دیگه؟ فقط تحریم بردارن برات؟ هرچی عزت داشتید از امثال شهیدان بود و توان و همتی که برای این کشور گذاشتن. با سرمایه همونا رفتی پای مذاکره و همه چیز رو به باد دادی. دیدی که اونم که بهت گفت نه مرسی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
کلی خون شهیدا غزت جمع می کنه واسه مملکت یکی میاد لگد میزنه زیر همش ، کف خیابون که نیست، باید طوری حرف زده بشه تا کله پوک و احمقی مثل ترومپت پرو نشه
واقعا فکر می کنید خیلی بیکار هستیم که موش و گربه بازی عده ای را پیگیری کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
حواست هست الان داری دقیقاً پیگیری می‌کنی؟
نکته چهارم تابناک هم همچنان به ماست مالی ادامه میدهد
البته پاسخ های داده شده توسط نویسنده به خصوص در مورد دوم و سوم قانع کننده نیست بدلیل اینکه در مورد دوم به طرف مقابل چندصدایی و عدم همگرایی در موضع جمهوری اسلامی را القا میکند.
آقای ظریف ترفند درستی زده که باعث شده ترامپ که همیشه مستمسکش مذاکره بود آنرا رد نماید!
قطعاً اگر تمام تحریمها برداشته شود صرف مذاکره بدون شرط مشکلی ندارد و قرار نیست در مذاکر شروط طرف مقابل پذیرفته شود! می توان تا ابد مذاکره کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
مستمسک ترامپ مذاکره است؟؟؟؟؟
خوبی؟؟/؟ اون میخواد دیکته بگه و شما بنویسی و اگه قبول نمیکنی ترورت کنه
اول ما بایدواقعیت را بپذیریم که تحریم ها کشور را بسوی عقب ماندگی میکشاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
عقب ماندگی بستگی به خودت دارد
علی
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
با چه عینکی به این نتیجه رسیده اید. ساخت آمریکا اروپا بوده است؟
هر بچه ای اکنون میتواند دریابد که خود تولید کنی و ایمان به «مامیتوانیم» کار را بجایی رسانیده است که نه تنها غرب را بلکه شرق راهم به هیجان در آورده است. روسیه اس ۴۰۰ نمیفروشد زیرا از مهندسی معکوس آن ترس دارد. هم‌اکنون چه در ام. آمریکا و چه در اروپا مهندسین اروپایی دارای نام و شهرت داشتن استعداد در فراگیری و حل مشکلات بس پیچیده را دارند و مشکلات را به میز مذاکره نمیبرند بلکه با ما میتوانیم آنرا خود حل میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اتفاقا تحریم کار رانت خوار ها خارج نشینها و دو طابعیتی ها رو سخت میکنه که نونشون توی واردات بی حساب و کتاب بوده و تولید کننده داخلی نابود کنند خدا رو شکر ما معدن همچی داریم یه مدیریت درست خیلی مسائل حل میکنه از ایجاد شغل تا معیشت تا وابستگی به واردات ،
منتقدان داخلی، خودشون کلاهشون رو قاضی کنند.

خزاااااااااااااانه ارزی کشور داره به آخر میرسه.

متوجه هستین؟؟؟

حالا شما بگو تا ابد با امریکا مذاکره نمیکنیم. نتیجه چی میشه؟ کشور نمیتونه نفت صادر کنه، فردا پس فرداست که حتی قالی و میوه هم نتوانیم صادر کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
خزانه دار محترم با مذاکره کی خزانه پر شده که ما نمیدانیم؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
چون خرانه خالی شده باید زیربارذلت وحقارت بریم؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
خزانه کشور از پول مفت نفت که اقتصاد را خراب کند دارد خالی می شود و نه کارهای اقتصادی که مانند دیگر کشورها می کنند و خیلی از کشورها هم تحریم هستند ولی تورمشان زیر 4 درصد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
چرا ارز خارج میشه چون جنس می خریم وارد میکنیم، اگه خودمون تولید کنیم خیلی مسئل حل میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
از خدا بیشتر بترسیم تا کدخدا، باور کنیم خزاین زمین و آسمان دست خداست، باور کنیم قادر متعاله، باور کنیم خیرالماکرینه، باور کنیم اگه خدا رو یاری کنیم، یاریمون می کنه.
ترس برادر مرگه، اگه از آمریکا ترسیدیم، ذلیلانه می میریم و نابود میشیم. هیچی از ایران و ایرانی باقی نمی مونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
این خزانه ی خالی نتیجه ی مذاکره ی قبلی تونه.. اول اینی که زاییدین و بزرگش کنید بعد به فکر بعدی باشید
فقط یک سوال از ظریف دارم. "مذاکره غیر محتمل نیست... دولت ترامپ می تواند گذشته را جبران کند ..."!!!!!!! فقط بفرمائید ترور قهرمان ملی ایران و منطقه را چگونه دولت ترامپ می تواند جبران کند؟؟؟!!!
وزير محترم امور خارجه مان قبل از شروع تحريم هاي ظالمانه آمريكاي جنايتكار ، آقاي ترامپ را به عدم آگاهي وي از دانش حقوق بين الملل متهم كردند و همين موضوع يكي از مهمترين عواملي بود كه باعث خروج ايشان از برجام و بازگرداندن كليه تحريم ها شد اگر از همان ابتداي كار با سياست تعاملي و همكاري ، نه تقابلي جلو مي رفتيم شايد كار به اينجا هم نمي كشيد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
جون به جونتون کنند نادانید
ببخشید که ما تو امریکا کودتا کردیم و انواع اقسام توطئه ها تو امریکا انجام دادیم
مهدی حسن نیا حکاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
علیرضا جمعش کن
در انتخابات شرکت میکنید؟
نه مرسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
تو انتخابات‌های قبلی دولت و مجلس رو گرفتن، بعد به همونا که انتخاب کردن فحش دادن.
حالا که شرکت نمی‌کنن می‌خوان چی‌کار کنن؟
جناب ظریف سربازی هست که هم باید حواسش به دشمن جلو باشد و هم دوستان نادان پشت سر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
سلام علیکم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
الان فک کنم این ملته که باید هم مراقب دشمن جلوی روش باشه، هم دوستان واداده داخلی.
.
| United States of America |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
دوستان نادان شمایید
اين يعني پيام ضعف من واقعا شوك شدم از اين خبر.
ترامپ اوباما نیست که سیاست پشت پرده را نداند
ایران بدون جهان نمیونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ایران خودش قبلا جهان بوده، الان هم میتونه جهان باشه
باید بپذیریم وزیر خارجه ای کشوری مثل ایران بودن وافعا دشواره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اگر دشواره و نمیتواند بره کنار
پیامبر با قاتلین حمزه سیدالشهداء مدارا کرد و خانه ابوسفیان را خانه امن در مکه اعلام کرد. پس باب مذاکره هیچ وقت بسته نیست. به فکر مردمی باشید که زیر بار گرانی کمر خم کرده اند و تورم ارزش دارایی آنها را به یک پنجم رسانده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
نه که دفعه پیش که مذاکره کردیم، ارزش دارایی هامون سر به فلک گذاشت.
پیامبر وقتی بخشید که پیروز شد و قدرت انتقام داشت، این چه ربطی به مذاکره داره؟
براشون همون انگلیسی صحبت کردن HAPPY NEW YEAR ، متکی ، علی آبادی ، علي کفاشيان و تاج ..... کافیه!

وقتی ظریف انگلیسی صحبت میکنه ، به جای اینکه از روی حسادت به ادبیاتش گیر بدید حداقل برید انگلیسی بلد باشید تا مایه شرمساری ایرانی ها نباشید و بتونید یه حداقلی از حقوق ایران در مجامع بین المللی رو بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
دقیقا با همین استدلال ها 6 سال وضعمون روز به روز بدتر شده. چون ظریف انگلیسی بلده پس از همه برای وزارت امور خارجه بهتره! خدایا خودت ظهور کن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ایشون انگلیسیشون خوب بود برجامو نوشتن دیگه. ندیدن مشکلاشو تازه بماند یه سری چیزا توی نوشته ها بود که چند سال بعد فهمیدن معنیش یه چی دیگست
جوابت تو حرف خودته اگه حل مشکلات با اوباما (که البته در اصل ناشی از زیاده خواهی اونا هست) مثل برجام می بود و ترامپ زیر همه چی میزد چی ؟ مثلا بخش نظامی و موشکی
البته متن انگلیسی آقای ( تحریم ها را بردارید ما به میز مذاکره بر میگردیم و جواب ترامپ این بود نه مرسی )ظریف جهت ترجمه و ارسال به ترامپ لازم به تفسیر نیست و تمام رهبران دنیا میدانند ترامپ لجام گسیخته ای است هیچگاه اهمیتی به تفاسیر این و آن ندارد و در رک گویی دست بالایی دارد‌
ایران باید تن به مذاکره بده .هر روز شرایط بد و بدتر میشه .مگه نمیگفتن هزینه تاکسی ها زیاد نمیشه؟مگه نمیگفتن هزینه 200 هزارتومان به افراد کم درامد تعلق میگیره ؟
اصلا برای ایران مهم نیست شرایط زندگی مردم .نا امید ناامیدم.حداقل رفراندوم بذارید ببیند چن درصد مردم حاظرن به امریکا مذاکره کنیم .............
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
مثه اینکه شما اصلا خبر رو نخوندی. مستقیم اومدی سراغ کامنت ها. ضریف گفته مذاکره می کنیم ترامپ گفته نه. برو بالا یه بار دیگه بخون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
تمام بدبختیهای ما از ناکامدی دولته!!@ دیگه چی کار می بایست بکنه شما بفهمید اصلا قصدی برای درست کردن اقتصاد ندارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
آقای محترم هنوز جوهر توافق قبلی خشک نشده که این طور زدند زیر همه چیز!
دیگه چطوری باید مذاکره کنیم با آمریکا؟!
کل دنیا دیدند که آزانس اعلام کرده ایران به تمام تعهدات خودش عمل کرده است ولی امریکا زیر عهد و پیمانش زد و از توافقی که خودش امضا کرده بود و قطعنامه شورای امنیت را پشتش داشت با قلدری و بدون دلیل خارج شد!
واقعا شما جماعتی که میگید مذاکره بیایید یک بار هم که شده توضیح بدید که مذاکره از نظر شما چه شکلی هست؟! اگر بیاییم کل کشور را تقدیم امریکا بکنیم راضی میشه به نظر شما؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
تو دوست داری راه باز جاده دراز بفرمایید چنتا فحش به مملکت و قهرمانای مملکت بده بهت ویزا میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
تن به مذاکره یا تن به دلت ؟!!!
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
هر وقت مردم امریکا و اسراییل عربستان پاکستان اجازه داشتن درباره خلع سلاح کشورشون مذاکره کنن مردم ایران هم می تونن همان برجام هم یکی از حماقت های روزگار بود هیچ کشوری امنیت ملی خودش رو توپ فوتبال مردم منفعت محور نکرده زمان جنگ هم میشدسختی رو تحمل نکرد خوزستان رو داد عراق اما مردم تا این حد مال دوست و جان دوست و دنیا طلب و سکولار و لیبرال و لائیک نشده بودن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
آلبانی هوا چطوره،؟
جوادفکرمیکرد چون توی امریکا زندگی و بخصوص تحصیل کرده همه فن حریف شده! دیدی جواد تو دانشگاه همه چیز یادت دادن ولی بدون آموختن فوت کوزه گری!!
وقتی شما هیچ برنامه ای برای اداره یک کشور نداشته باشی و با حرف سر مردم کشور رو گول مالیده باشی، تنها کاری که می تونی برای ادامه مسیر بکنی اینه که باز هم حرف جدید و چالش برانگیز بزنی تا روزها یک به یک سپری بشه و دوره ات تمام بشه.
تابناک مثل قبل نظرات مقاله درباره ظریف رو پاک نکنه صلوات.
چیزی نشده، اتفاقاً بعضی وقتها گیج کردن و گمراه کردن طرف و دوپهلو گفتن بد هم نیست! فقط باید گامها متقابل باشه، اگر جلو امدن ما هم جلو می ریم اگر عقب رفتند ما هم عقب میریم و باید ابزارهای فشار رو تقویت کنیم.. عراق یکی از اونهاست
سلام : امام علی(ع) فرمود اگر قومی لباس جهاد را از تن خود خارج کنند خدا لباس ذلت را بر تن آنها می پوشاند.آری مذاکره و تعامل سازنده خیلی خوب است اما آقای رئیس جمهور و وزیر محترم خارجه لطفا اگرتخصص و تبحر مذاکره دارید برای یک بار هم موضوع مذاکره را با دیپلماسی فعال و طلبکارانه شخص جنابتان معین کنید.مثلا برسر کوتاه کردن، توان و برد موشک های قاره پیمای امریکا مذاکره کنید. برسرنابودی جنگ افزارهاو زراد خانه های اتمی امریکا و وسایر قدرتهای بزرگ مذاکره کنید. بر سر تجاوز و اشغال وایجاد پایگاهای نظامی امریکا در منطقه ماوجهان که موجب فتنه هاوریختن خون های به ناحق ریخته مردم دنیا شد مذاکره کنید بر سرچرایی دخالت امریکا درامور داخلی ایران و سایر کشورها و خسارت های زیانبار دراین خصوص به ایران وسایر کشورهای جهان مذاکره کنید. بر سر حمایت بی چون و چرای امریکا از رژیم اشغالگر قدس مذاکره کنید. برسرچرایی حمایت آمریکا از رژیم های دیکتارتورمآب دنیا با وجود شعار فریبکارانه دموکراسی از طرف او مذاکره کنید. صرفا برسر پول های بلوکه شده ایران و غارت آن به بهانه های واهی وغیر قانونی توسط امریکا مذاکره کنید. برسر ایجاد فتنه ،بلوا و کودتا در ایران و کشورهای جهان از طرف آمریکا مذاکره کنید. برسر دزدی و چپاول نفت کشورهای منطقه توسط آمریکا مذاکره کنید. تا بلکه با این مذاکرات آمریکا دیگر پشیمان شود واینگونه یکه تازی نکند و خوی استکباری را کنار بگذارد !!!چرا همیشه باید بر سر مولفه های قدرت ما که با خون ودل های این ملت،جوانان انقلابی این مرز وبوم ،حمایت های رهبری و حاصل خون بهای شهیدان است اشتیاق و تشنه مذاکره و تعامل باشید ومی خواهید با مذاکره با غرب آن دستاورد عظیم را به باد فنا دهید؟ بله در برجام شمامذاکره کردید و توافق کردید صد نوع فناوری پیشرفته هسته ای برای ماممنوع شد. با شوک ارزی دلار از3700تومان به 19 هزار تومان رسید. تورم به بالای 60 درصدرسید .هزاران کارخانه و شرکت های تولیدی به تعطیلی کشیده شد هزاران نفر بیکار شدند به عوض حمایت از تولید داخلی حجم واردات کالاهای خارجی در این 6 سال مخصوصا بعد ازبرجام به بیش از 300میلیارد دلار رسید که برابر با15میلیون اشتغال است و سرانجام اوضاع زندگی ومعیشتی مردم ایران کاملا بهم ریخت. این تازه یک نمونه از دستاورد مذاکره جنابعالی است. تو خود حدیث مفصَل بخوان از این مُجمل.
یه سوال استراتژیک
با کسی که زور مون بهش نمیرسه باید چکار کنیم؟
اون یه عده ای که میگن ایران باید مذاکره کنه، واقعا ازتون عذر میخوام شرمنده ، میشه بگین آخرین باری که مذاکره کردیم نتیجه اش چی شد؟ بابا چشاتون و واکنین این دو روز دنیا که انقدر به خاطر یه دلار دارین خودتون و دار میزنین ارزشش و نداره ها، این امریکا میگه ما به برجامش هم راضی نیستیم! اونوقت چجوری و با چه هدفی میخواین باهاش مذاکره کنین؟ یه توافق دیگه و بعدش بازم از توافق بعدی خارج بشه؟ امریکا یه مذاکره فقط مد نظرشه! اونم اینکه هرچی من بگم ، با این بابا چجوری میشه مذاکره ای زبان بلدان دنیا و ای رو سفیدانی که آب و صابون نیاوردید آخر روی سیاه ما رو بشورین.
شاید ترامپ جهانخوار و تروریست و نژاد پرست و کودک کش و پیرزن خفه کن و قمار باز و کفتر باز باشه !
ولی قبول کنید که یک سیاستمدار حرفه ای و کارکشته است که هر کسی قادر به پاسخگویی به اون نیست .

نه ، مرسی :-)
طریف به هنگام توئیت بازی ، حواسش باشه که مخاطبش کیه !
عجب جوابی !
عجب توئیتی !
نه مرسی :-)
مختصر / مفید / پر محتوا / یه دنیا حرف
جوادجان !!!
حالا درسته که اونا گفتن آماده مذاکره هستن
ولی اینجوری نیست که هر چی تو گفتی !
آره داداش
توئیت نه ، مرسی ؛ باعث شد که امروز هم قیمت طلا بره بالا و هم دلار و هم پراید
خوب مذاکره کنید لیبی هم مذاکره کرد صدام هم مذاکره کرد عاقبت انها را ملاحظه کردید حتما سن وسال شما قد نمی دهد
آقا یه سوال
اینهایی که میگن ایرانی ها برای پول به سوریه میرفتن حاضر جای حتی کسی مثل سردار سلیمانی باشن؟ و الان زیر خاک؟
با نهایت احترام برای آقای دکتر ظریف و با ارزوی سلامتی و توفیق او در این نبرد ناجوانمردانه
حرفهای ظریف قابل نقد هست چون شروطی که ترامپ برای مذاکره گذاشته حتی اگر به برجام برگرده یک تغییر کامل در سیاست های خارجی و داخلی نه فقط یک دولت بلکه یک نظام هست حالا درخواست خلع سلاح هسته ای-موشکی اون به کنار که روی قاجاریه رو هم کم می کنن
نه اینکه الان درموضع قدرت هستیم توهمات حضرات هم حدی داره الان همه مردم درحال مرگ تدریجی هستن
همه فرصت سرکشی به فضای مجازی را ندارند اما مثل اینکه اخبار ۲۰:۳۰ صدا و سیما بدش نمی آید به این موضوع دامن بزند. تعجب اینجاست اگر موضوع مذاکره از هرکس دیگری از مسئولین سوال میشد چه جوابی میدادند.
حمزه و ابوسفیان جواب داد؟ زمان پیغمبر جواب داد الآن جواب نمیده
اخه اگه تحریما رو برداره اونوقت چه تضمینی برای مذاکره وجود داره؟؟ میشه مثل قبل از شروع تحریما که ترامپ برای مذاکره درخواست میکرد و شماها مسخره میکردین
سیاست رسانه های قوی فعلی بزرگ کردن آدمای مثل ظریف است و همچنین کوچک کردن آدمای بزرگ تا مردم رو گول بزنن،،چطورآقای ظریف متوجه نیس ترامپ نفر دوم کشور رو ترور کرده و حرف از مذاکره میزنه
اون زمان که ترامپ گفت بیاید مذاکره کنیم.. هی ناز کردید... حالا چطور میگید که بیا اول تو برجام بعد مذاکره کنیم... خوب اون هم اول وقتی تو برجام بود گفت بیا مذاکره کنیم....
باسلام. جناب که گفتی مذاکره را در همه پرسی بگذارین
جواب اینه که موضوع رفراندوم را هم واضح بگوئید به مردم : هسته ای ، توان موشکی ، و...در یک کلمه تسلیم شدن ملت ایران. بعد ببینید اکثریت رأی میدن یا اقلیت؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل