بازدید 30066
آخرین تحولات خاورمیانه؛

نشست محرمانه مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با سنا درباره ایران/برنامه هفت بندی مقتدا صدر برای خروج آمریکا از عراق/ کنترل ارتش سوریه بر مناطق وسیعی از مرز‌های خود با ترکیه و عراق/اذعان پنتاگون به زخمی شدن ۳۴ تن در حملات سپاه

برنامه هفت بندی مقتدا صدر برای خروج آمریکا از عراق، کنترل ارتش سوریه بر مناطق وسیعی از مرز‌های خود با ترکیه و عراق، واکنش روسیه به تهدید آمریکا درباره ترور سردار قاآنی و اذعان پنتاگون به زخمی شدن ۳۴ تن در حملات سپاه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست محرمانه مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با سنا درباره ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 25 January 2020

برنامه هفت بندی مقتدا صدر برای خروج آمریکا از عراق، کنترل ارتش سوریه بر مناطق وسیعی از مرز‌های خود با ترکیه و عراق، واکنش روسیه به تهدید آمریکا درباره ترور سردار قاآنی و اذعان پنتاگون به زخمی شدن ۳۴ تن در حملات سپاه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست محرمانه مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با سنا درباره ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز جمعه از نشست محرمانه هفته آینده مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور با اعضای این کمیته درباره ایران خبر داد.

نشست محرمانه مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با سنا درباره ایران/برنامه ۷ بندی مقتدی صدر برای خروج آمریکا از عراق/ کنترل ارتش سوریه بر مناطق وسیعی از مرزهای خود با ترکیه و عراق/اذعان پنتاگون به زخمی شدن 34 نفر در حملات سپاه

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در این نشست که قرار است سه شنبه آینده برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

برنامه هفت بندی مقتدا صدر برای خروج آمریکا از عراق

رهبر جریان صدر عراق هفت بند را برای تحقق خروج کامل آمریکا از کشورش تعیین کرد.

به گزارش سومریه نیوز، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در بغداد اظهار کرد: هرچند ما قلب‌هایمان را زره پوش کرده‌ایم و همواره به دنبال شهادت بوده‌ایم به وضعیت عراق و ملت آن توجه داریم که جنگ‌ آنها را خسته کرده‌ است. به همین منظور ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا با اشغالگران وارد جنگ دیگری نشویم.

مقتدا صدر خاطرنشان کرد، از همه راه‌های مسالمت‌آمیز از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای اخراج نیروهای آمریکایی استفاده خواهد کرد.

وی برنامه‌ای برای خروج کامل آمریکا از عراق تعیین کرد که شامل هفت بند زیر است؛

۱ ـ بستن تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق.

۲ ـ‌ بستن مقر شرکت‌های امنیتی آمریکا و پایان دادن به فعالیت آنها در عراق.

۳ ـ بستن حریم هوایی عراق بر روی پرواز هواپیماهای جنگی و اطلاعاتی اشغالگران (آمریکایی‌ها).

۴ ـ لغو تمامی توافقنامه‌های امنیتی با اشغالگر، چون تعادل بین‌المللی در آنها رعایت نشده و در سایه حضور اشغالگری آمریکا تصویب شده‌اند.

۵ ـ ترامپ نباید در تصمیمات و اظهاراتش با عراق نگاه بالا به پایین داشته باشد و حس برتری بر عراق نشان دهد، در غیر این صورت معامله به مثل خواهیم کرد.

نشست محرمانه مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با سنا درباره ایران/برنامه ۷ بندی مقتدی صدر برای خروج آمریکا از عراق/ کنترل ارتش سوریه بر مناطق وسیعی از مرزهای خود با ترکیه و عراق/اذعان پنتاگون به زخمی شدن 34 نفر در حملات سپاه

۶ ـ‌ در صورت مخالفت آمریکا با خروج از عراق؛ کشورهای همسایه نباید در نحوه برخورد ما با اشغالگر مداخله کنند.

۷ـ اگر تمامی بندهای فوق اجرا شود با آمریکا به عنوان یک دولت غیر اشغالگر برخورد می‌کنیم، اما در صورت اجرا نشدن و مخالفت با اجرای آنها در مدت زمان محدود، آمریکا یک کشور متخاصم با عراق به شمار می‌رود.

در ادامه بیانیه مقتدا صدر آمده است: همزمان با این موارد ما نیز به موارد زیر پایبند خواهیم بود؛

۱ ـ اعلام توقف موقت مقاومت تا زمان خروج آخرین سرباز (آمریکا).

۲ ـ تلاش برای مجازات هر فردی از دو طرف که درصدد نقض آتش‌بس باشد.

۳ ـ ادغام حشد شعبی در وزارت دفاع و وزارت کشور، اما در صورت عدم تحقق این هدف حشد شعبی باید به عنوان جزئی از تشکیلات امنیتی عراق به تمامی تصمیمات فرماندهی کل نیروهای مسلح پایبند باشد.

مقتدا صدر ادامه داد: آنچه در این مرحله برای ما مهم‌تر بوده، حاکمیت عراق و حفظ وحدت و یکپارچگی آن است. این حاکمیت از طریق بندهای زیر محقق خواهد شد؛

۱ ـ خروج تمامی نیروهای خارجی از خاک پاک عراق.

۲ ـ عدم مداخله در امور عراق و به ویژه در امور سیاسی و اقتصادی آن.

۳ ـ دولت عراق باید با تمامی کشورهای همسایه معاهدات و توافقنامه‌های عدم تجاوز منعقد کند که در آن بر احترام متقابل به حاکمیت یکدیگر طبق منشور سازمان ملل تأکید شود.

۴ ـ‌ منع تمامی طرف‌های رسمی و غیر رسمی از ارتباطات خارجی جز از طریق کانال‌های رسمی دولت و با تأیید قبلی.

۵ ـ‌ اتخاذ اصل معامله به مثل با کشورهای خارجی به منظور حفاظت از حاکمیت کشور و اعتبار آن.

۶ ـ‌ دولت عراق باید از مقر هیات‌های دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها و همچنین شهروندان تمامی کشورها محافظت کند.

۷ ـ‌ تقویت روابط اقتصادی متناسب با منافع و حاکمیت کشور.

رهبر جریان صدر عراق در پایان بیانیه خود عنوان کرد: به سازمان ملل یا سازمان همکاری اسلامی و یا اتحادیه اروپا توصیه می‌کنیم که میانجی‌گر و یا ناظر اجرای بندهای فوق باشند. همچنین به دولت عراق توصیه می‌کنیم برای حفظ کرامت و حاکمیت کشور و رها کردن آن از بند منازعات داخلی و خارجی، بندهای فوق یا اصلاح شده آنها را تصویب کند.

کنترل ارتش سوریه بر مناطق وسیعی از مرزهای خود با ترکیه و عراق

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه توانستند کنترل بخش های بزرگی از مناطق مرزی خود با ترکیه و عراق را به دست بگیرند.

وی در ابتدای دیدار خود با گیر پدرسون فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت: تلاش ها برای غلبه بر بقایای گروه های تروریستی در ادلب و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

پدرسون نیز تاکید کرد که مردم عادی در ادلب، هزینه بالایی برای عملیات نظامی در این بخش از سوریه می پردازند. 

حضور شبه نظامیان کُرد در نزدیکی مرزهای ترکیه از مسائلی بود که باعث شد ارتش ترکیه سال گذشته حملاتی را برای عقب راندن آنها در خاک سوریه انجام دهد؛ اقدامی که البته از نظر دمشق، نقض حاکمیت این کشور تلقی شد. 

مناطق مرزی سوریه با عراق نیز از کریدورهای رفت و آمد تروریست های داعشی بین عراق و سوریه است و از کنترل این مناطق توسط ارتش سوریه فضا را برای گروه های داعشی محدودتر خواهد کرد.

واکنش روسیه به تهدید آمریکا درباره ترور سردار قاآنی

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تهدید آمریکا علیه "اسماعیل قاآنی" فرمانده جدید نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقابل قبول، اعلام کرد.

پیش از این، برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، این فرمانده نظامی ایرانی را به دچار شدن به "سرنوشت سلیمانی" تهدید کرد، در صورتی که وی به "کشتار آمریکایی‌ها" ادامه دهد.

نشست محرمانه مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با سنا درباره ایران/برنامه ۷ بندی مقتدی صدر برای خروج آمریکا از عراق/ کنترل ارتش سوریه بر مناطق وسیعی از مرزهای خود با ترکیه و عراق/اذعان پنتاگون به زخمی شدن 34 نفر در حملات سپاه

زاخارووا در تفسیر این اظهارات تهدید آمیز گفت: «من یک بار دیگر تاکید می‌کنم برای ما چنین اظهاراتی غیرقابل قبول است. از دیدگاه ما اینها سخنانی هستند که در چارچوب حقوق بین الملل نمی‌گنجد و کاملاً غیرقانونی هستند و نمایندگان کشورهای جهان حق ندارند به سادگی چنین اظهاراتی را علیه مقامات سایر کشورها بیان کنند؛ چنین برخوردی غیرقابل قبول است.»

«الکساندر گوسی‌یف»، مدیر موسسه برنامه ریزی‌های راهبردی در مسکو پیش از این در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته بود، آمریکا همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

به عقیده وی، نیروهای قدرتمندی پشت این تهدیدات قرار دارند که هدایت کننده این اقدامات ایالات متحده است. این تحریکات به این دلیل است که ایران کل وضعیت حاکم بر منطقه خاورمیانه را که آمریکا برای تقویت مواضع خود در آنجا تلاش زیادی کرده، برهم زده است. در مجموع جمهوری اسلامی طی سال های اخیر به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه تبدیل شده و واشنگتن نمی تواند این را قبول کند.

اذعان پنتاگون به زخمی شدن ۳۴ تن در حملات سپاه

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در اعترافاتی جدید تایید کرده که حداقل ۳۴ نظامی آمریکایی در جریان حمله ایران به پایگاه عین الاسد عراق آسیب دیده‌اند؛ این خبر را «جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرده و گفته است که ۳۴ نظامی آمریکایی در جریان حمله موشکی اخیر ایران دچار آسیب مغزی شده‌اند.

هافمن این خبر را در جریان نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرده و افزوده است: هشت نظامی آمریکایی که پس از حمله موشکی اخیر ایران از عراق به آلمان انتقال داده شده بودند، حال به آمریکا منتقل شده‌اند.

اعلام زخمی شدن حداقل ۳۴ نظامی آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در حالی عنوان شده که پیشتر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور تعداد نظامیان آسیب دیده در این حمله را یازده تن عنوان کرده بودند.

حمله موشکی سنگین ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد صورت گرفت و به گفته برخی منابع امنیتی، تعداد تلفات و کشته شدگان نظامیان آمریکایی بسیار قابل توجه بوده است.

با این حال مقامات آمریکایی تا کنون از اعلام آمار کشته شدگان نظامیان آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران طفره رفته و در مواردی این آمار را رد کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۷
مهم اینه که اونقدر ضربه ی عین الاسد براشون سنگین تموم شده که هر روز یه آماری می دن بالاخره از قدیم گفتن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها... آره جانم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
میخاد انتقام بگیره
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
برنامه جامع و علمی دولت و مسولان پزشکی در باره ورود بیماری کرونا از چین چه با پرواز و چه با کشتی چه با واردات مواد غذایی و دیگر لوازم از چین چیست ؟ در صورتی مشخص هست ۶۰ درصد واردات ایران از چین هست .
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
خود مسولین امریکا هم ظاهرا دچار ضربه مغزی شده اند، هر روز یه آمار جدید میدن بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آقای مقتدا صدر شما فرمان دادی آمریکا هم از عراق بیرون رفت برادر عزیز اینقدر تند نرو اگر میبنی آمریکا یکم کوتاه امده . ان بعلت ترس از ایران است وگرنه درعراق کسی نمیتواند صحبت کند همان روز از طریق امریکا ترور میشود. ویا میبینی داعش تا اندازه ریشه کن شده است بکمک سردار سلیمانی ونیروهای قدس با همکاری حشدالشعبی بوده واگرنه عراق در امید شما باشد در یک ماه توسط داعش وحزب بعث وآمریکا عراق اشغال میشود. لذا برای همسایه گانت به خصوص ایران با باید نه باید هوشدار نده اگر ایران پشتبان شما نشود به خدا قسم به ضررت تمام میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
می خواهند ترامپ را کله پا کنند، هیبت دولت امریکا را زیر سوال برد، فردا یهو یک موشک هسته ای کره شمالی می خورد به نیویورک دیگه کسی نمی ماند انکار کند.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بمب اتم هم به سربازان امریکایی بخورد باز هیچی شون نمی شه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
از فردا هر کشوری که با دولت امریکا به مشکل برخورد کند ...
مرشد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
وزیر دفاع آمریکا گفت که کره شمالی مشخصا در حال ساخت یک موشک بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی است.
پنتاگون کجا گفته زخمی شدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
نوشته پنتاگون اعلام کرده و گفته است که ۳۴ نظامی آمریکایی در جریان حمله موشکی اخیر ایران دچار آسیب مغزی شده‌اند.
مگه اینکه منبع خبر رو بخوای خب یه بررسی کن بعد نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اره فقط چند نفر سر درد گرفتن بردشون کویت که از استرس در بیان

ارتش آمریکا با اون چیزی که تو فیلم های هالیودی می بینی خیلی فرق داره
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مسدود شدن دامنه‌های غیرایرانی خبرگزاری فارس، تابناک جان زیاد در مورد کشته های امریکایی حرف بزنی چنین بلایی سرت می آورند
مگه موج انفجار داخل پناهگاه زیر زمینی با یک و نیم متر قطر بتن نفوذ میکنه؟جدی نمیگیرم.
جنگ یا پایان جنگ مسئله این است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فکر کنم ضربه مغزی از نظر طب پزشکی در ایران با امریکا کلا متفاوت هست . هر صدای که از یک اندازه مشخص بالاتر باشد باعث خسارت و ضربه به مغز میشود . برای اینکه کلا کتاب علم پزشکی کلا سوزانده شد . شاخص ها عوض شده .
اطلاعات ما ميگه حداقل١٣٠كشته و٢٥٠زخمي حالا اونا بذا بگن٣٤نفر دچار ضربه مغزي ملايم!!!!!شدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ملایم ترین ضربه به مغز هم خیلی ضربه بزرگی به حساب میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اطلاعات شما مثل همیشه غلطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اره ضربه مغزی خیلی ملایم بوده مثل شیب ملایم قیمت ها
عزیزم عراق دیروز رو تیتر می کردی خب. سی آن آن هم کرد شما نکردی؟
مرگ بر روسیه
با فرض این که آمریکا همه چیز را انکار کنه اما نمی تونه انکار کنه هیمنه اش خرد و در هم شکسته شد. اللهم اقصم ظهر الظالمین به امید پیروزی همه مستضعفان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شماها که اینقدر گوش هاتون تیزه لطفا صدای خرد شدن استخوان های مردم ایران رو هم بشنوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
.معنی مستضعف هم جدیدا عوض شده مگه نه؟
لعنت به جنگ
بند 6 بیانیه مقتدا صدر جالب است . از همسایه ها ( ایران ) خواسته در امور داخلی عراق دخالت نکنند. یعنی ایران فقط پول پرداخت بکند ولی حق دخالت ندارد .
اطلاعات تایید نشده از یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا که نامش اعلام نشده حاکی از این است که بیش از یکصد وپنجاه نفر دچار مرگ یا همان قتل خفیف و در حدود دویست وپنجاه نفر هم زخمی ملایم گردیده اند که حال بسیاری از انها حاد ملایم رو به افزایش است
یعنی هر چی تعداد کشته ها بیشتر بشه باید خواشحال بشیم؟!؟!!!!!!!!!!
افغانها می گویند ما زیر بار زور نمی رویم مگر زور پر زور باشد
تابناک عزیر !!! چرا هیچ تیتری از تظاهرات میلیونی مردم عراق نزدی؟ خیلی عجیبه!! cnn هم تیتر زده شماهیچ خبری دراینباره ندادی؟ ؟ مهم تظاهرات میلیونی بغداده!!!
عراق آغاز ماجرا است خیلی به مقتدا صدر اعتماد نکنید او انسانی بسیار ناپایدار وبا افکاری پریشان است هر روز حرفی جدید و رفتاری متفاوت دارد
بنظرم حتي اگر امريكا اجازه بده يك ترقه در پايگاهش بتركه و جواب نده يعني قافيه را باخته مهم تعداد كشته و زخمي نيست چرا ترامپ شلوارش را خيس كردم براي منم روشن نيست
نمی دانم چرا فقط ضربه مغزی را اعلام می کنند. مثل اینکه در منطق آمریکایی ها فقط ضربه مغزی زخمی به حساب می آید.
یادت باشد این 7 بندو.
آقای مقتدا صدر شما فرمان دادی آمریکا هم از عراق بیرون رفت برادر عزیز اینقدر تند نرو اگر میبنی آمریکا یکم کوتاه امده . ان بعلت ترس از ایران است وگرنه درعراق کسی نمیتواند صحبت کند همان روز از طریق امریکا ترور میشود. ویا میبینی داعش تا اندازه ریشه کن شده است بکمک سردار سلیمانی ونیروهای قدس با همکاری حشدالشعبی بوده واگرنه عراق در امید شما باشد در یک ماه توسط داعش وحزب بعث وآمریکا عراق اشغال میشود. لذا برای همسایه گانت به خصوص ایران با باید نه باید هوشدار نده اگر ایران پشتبان شما نشود به خدا قسم به ضررت تمام میشود
تاکید صادق خرازی بر ضرورت مذاکره با سعودی‌ها ،رفتار عربستان با ایران دشمنی نیست، براساس توهمات آنهاست ،برادر بزرگتر منطقه هستیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار