بازدید 32483
خوانده می‌شوید؛

سیاست ایران در قبال مساله «بازدارندگی هسته‌ای» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟/به نظر شما، آیا ایران باید جدی به دنبال «بازدارندگی هسته‌ای» باشد یا خیر؟

با پایان جنگ سرد، تسلیحات هسته‌ای به عنوان عامل بازدارنده و مهار کننده جنگ مطرح شدند. دستیابی به چنین فناوری، موجب تحول نیروی نظامی و تضمینی برای سیاست امنیتی دولت‌هاست. در واقع پس از پایان جنگ سرد، داشتن سلاح هسته‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار بازدارندگی و تامین امنیت کشور‌ها در دنیای آنارشیک روابط بین الملل تلقی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 25 January 2020

با پایان جنگ سرد، تسلیحات هسته‌ای به عنوان عامل بازدارنده و مهار کننده جنگ مطرح شدند. دستیابی به چنین فناوری، موجب تحول نیروی نظامی و تضمینی برای سیاست امنیتی دولت‌هاست. در واقع پس از پایان جنگ سرد، داشتن سلاح هسته‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار بازدارندگی و تامین امنیت کشور‌ها در دنیای آنارشیک روابط بین الملل تلقی می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از تحلیلگران روابط بین الملل، حضور ایران در منطقه‌ای که آکنده از قدرت‌های هسته‌ای است و نیز حضور در منطقه‌ای که تهدیدات بالقوه‌ای را متوجه این کشور کرده است، توجیهی می دانند برای اینکه ایران در این محیط ناامن به دنبال بالاترین حد از بازدارندگی، یعنی بازدارندگی هسته‌ای برود؛ اما تا کنون همکاری گسترده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین تاکید مقامات این کشور مبنی بر نبود دکترین هسته‌ای در برنامه دفاعی این کشور و به ‌ویژه تاکید ایران بر توافق برجام ـ که به گفته سایر کشور‌های دخیل در برجام، دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را غیرممکن می‌سازد ـ نشانه‌هایی است که هدف ایران از برنامه هسته‌ایش بازدارندگی هسته‌ای نیست.

با وجود این، برخی تحلیلگران داخل و خارج از ایران، تاکید این کشور برای عدم ساخت و توسعه سلاح هسته‌ای را در محیط ناامن کنونی و به‌ویژه در جهان پسااوباما، عقلایی نمی‌دانند و به چند دلیل معتقدند لازم است ایران برای بازدارندگی هسته‌ای، دکترین دفاعی خود را بازطراحی کند.

برخی نیز بر این باورند، در صورتی که ایران، دارای بازدارندگی هسته‌ای باشد، تهدیدات ناشی از استفاده از سلاح‌های متعارف حتی توسط کشور‌های همجوار نیز از بین می‌رود.

برخی دیگر معتقدند، بازدارندگی هسته‌ای ایران در منطقه، مانع بلندپروازی‌های رژیم اسرائیل در منطقه خواهد بود و عده‌ای هم می گویند، بازدارندگی هسته‌ای ایران، قدرت‌های بزرگ را از ایجاد تنش و جنگ‌های جدید در منطقه باز خواهد داشت و به نوعی بازدارندگی هسته‌ای ایران را ضامن عدم وقوع جنگ جدیدی در منطقه جنوب غربی آسیا می‌دانند.

این تحلیلگران، بالا رفتن تنش اخیر بین ایران و آمریکا تا مرز جنگی تمام عیار را ـ که با حمایت اعضای ناتو از ایالات متحده هم همراه بود ـ ناشی از عدم بازدارندگی موثر از جانب ایران می‌دانند و معتقدند اگر ایران در دکترین دفاعی خود بازدارندگی هسته‌ای را پذیرفته بود، اکنون نه فرمانده سپاه قدس آن ترور شده بود و نه رئیس جمهور آمریکا، می‌توانست هر روز این کشور را تهدید کند و نه خطر جنگ جدیدی منطقه را تهدید می‌کرد.

با وجود این، تحلیلگرانی هم هستند که بر این باور دارند، در صورت تلاش ایران برای ایجاد بازدارندگی هسته ای، تهدید‌های موجود علیه این کشور شدت بیشتری خواهد یافت و خیلی زود به رویارویی نظامی بین ایران و ایالات متحده در قالب ناتو و به ویژه با همراه سیاسی روسیه و چین، منجر خواهد شد و امنیت ایران را از میان بر خواهد داشت.

این دسته از تحلیلگران معتقدند که همکاری‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و در اختیار گذاردن بالاترین سطوح نظارتی بر برنامه هسته‌ای اش و همچنین تاکید مقامات این کشور بر حرمت استفاده از این سلاح ها، نشان می‌دهد که برنامه هسته‌ای ایران به مقاصد بازدارندگی و به منظور تامین امنیت طراحی نشده و بعید است ایران با رویکرد بازدارندگی، برنامه هسته‌ای خود را در آینده ادامه دهد.

با این توضیحات، در روز‌های اخیر و پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین تهدیدات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای نابودی ایران، در افکار عمومی این سؤال پیش آمده که ایران از چه راهی می‌تواند برای خود یک بازدارندگی موثر ایجاد کند.؟ برای آنان سوال ایجاد شده که چرا رئیس جمهور و سایر مقامات آمریکا، آشکارا از ترور مقام‌های نظامی ایران، حتی پس از ترور فرمانده سپاه قدس ایران سخن بگویند؟ برخی دیگر می‌گویند اگر مسئولان کشور قصد بازدارندگی هسته‌ای ندارند، چرا هزینه‌های سیاسی این اقدام را در جامعه بین المللی از طرف مردم ایران پرداخت می‌کنند؟

سؤال امروز تابناک از مخاطبان این است: نظر شما چیست؟

* به نظر شما ایران باید جدی به دنبال بازدارندگی هسته‌ای باشد یا خیر؟

* آیا «با وجود بازدارندگی هسته‌ای» امنیت ایران تامین می‌شود و یا «بدون بازدارندگی هسته‌ای»؟

* اگر بازدارندگی هسته ای را مناسب نمی دانید، چه جایگزینی را برای آن مناسب می دانید؟

* به نظر شما، چرا برخی از کشورها که کامل در نظام جهانی ادغام شده اند، به سمت بازدارندگی هسته ای پیش رفته اند؟

* آیا وجود سلاح هسته‌ای اسرائیل، توازن قدرت در منطقه را به سود این کشور و به زیان دیگران تغییر داده است یا خیر؟

* به نظر شما، آیا منافع بازدارندگی هسته ای ایران، بر آسیب های احتمالی آن غلبه دارد یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱۵۰
انتشار یافته: ۳۰۲
سلام خدمت همه ، اگر باشه که خوبه بازدرندگی داره ، ولی خوب حکم حرام خورده پاش ... الان هند و پاکستان هم داره ولی خب استفاده ای نکرده که ! بنا نیست استفاده بشه ولی اگر باشه بله خوبه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مگر تولید و نگه داری سلاح هسته ای حرام نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا ایول.......
حسین
| Netherlands |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
سلاح تبلیغ برنده تر است.مگر اسرائیل با اتمش چه می تواند بکنند؟ آنقدر کوچک استکه هر حرکتی برای آنها عواقب دارد. لذا با طرح اعتراض بهر دلیلی در دادگاه های جهان ، می توان تبلیفات مفیدی داشت. چقدر هزینه نگهداری سلاح اتمی غرب در هفتاد سال گذشته بوده؟ این را غربیها می فهمند و نسبت به آن بی تفاوت نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
این حرام ابدی نیست وقتی دیگران از رو شمشیر بستند باید به روز بود تا هیچ غلطی نتوانند بکنند .
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
استفاده کردنش حرامه ولی داشتنش لازم
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
وقتی با بمب هسته ای بهت حمله کردن میفهمی حرام و حلال چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
جنگ در ماه حرام حرام است‌اما اگر مشرکان شروع کننده باشند مجاز است.مردار خواری حرام است.اما برای جلوگیری از مرگ خوردن بهرقدر ضرورت جایز است.به نظرم غربیها که ندانستند با تحریم جلوی ما را بگیرند دیر یا زود به سلام هسته ای روی نیارند.بهتره بازدارندگی هستی ایجاد کنیم.
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ناشناس محترم
طبق فقه شیعه فتوی میتواند متناسب با شرایط زمان تغییر کند
یعنی اگر لازم باشد شاهد تغییر فتوای فعلی و صدور فتوای بازدارندگی هسته ای خواهیم بود
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
برای اینکه بمب اتم داشته باشی اول باید لغو فتوا داشته باشی . دوم در برجام بمانی اجازه ساخت بمب اتم را نداری . از برجام خارج شو چون هم در برجام باشی و هم بمب اتم داشته باشی یعنی خلاف عمل کردی و جنگ شروع خواهد شد . خاورمیانه را اجازه بمب اتم دیگر نمیدهند و کشورهای مثل ترکیه و عربستان و افعانستان هم به بمب اتم دست پیدا میکنند . برای رسیدن به بمب اتم باید بازرسان را اخراج کنی . ....‌‌....اما گیرم که به بمب اتم دست یافتی \
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
هیچ عامل بازدارنده ایی کارایی بمب هسته ای راندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
باید داشته باشیم وگرنه طلم وستم کشورهای غربی هرروز افزون میشود چه بسا امنیت کشور به علت نداشتن سلاح بازندارنده به مخاطره بیفتد .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فرقی بین ساخت داشتن کلاهک هسته ای و داشتن توانیی تولید اون در کوتاه مدت نیست - به همین خاطر رهبری حرف زیرکانهه ای زدند ما نیاز به تولید بمب هسته ای نداریم ولی توانایی هسته ای ما باید برقرار باشد وقتی دشمن بدونه شما ظرف یک ماه میتونی بمب هسته ای تولید کنی همونقدر بازدارندگی داره که داشت بمب هسته ای بنابراین ما فن آووری هسته ای رو باید گسترش بدیم همچنین موشکهامون را تا برد 11000 کیلومتر ارتقا بدیم - همینقدر کافیه
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
با اینکه خطرناکه حسن
ولی آفرین حسن
Admin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بدی اش اینجاست که بمحض اینکه ما لولین بمب اتمی کوچولومونو بسازیم
آمریکاییها عربستان سعودی رو به قدرتمندترین و پیشرفته ترین بمبهای اتم تجهیز میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
باید بمب هسته ای بسازیم و آزمایش کنیم
اگه آمریکا به ما حمله هسه ای کند تکلیف چیست؟مگه به ژاپن حمله نکرد؟ مگه مقام رسمی کشور ما را شهید نکرد؟ مگه دنیای امروز زبانی غیر از زور می فهمد؟ به نظر من آنهایی که حرام کردند باید تجدید نظر بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فقط استفادش حرامه
تولیدش حرام نیست
کره شمالی هم از همینجا شروع کرد
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
کره شمالی هروقت که گرسنه اش بشه ونیاز به کمک های غذایی داشته باشه بمب اتمش را به رخ میکشه و دنیا هم به سیاست اون پی برده و هرزگاهی یه چیزی بهش میده وامثال چین و روسیه هم از اون استفاده ابزاری میکنن
اگه این اتفاق هم قرار واسه ما بیوفته میخوام صدسال سیاه نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
در جواب یه نفر ....معلومه بدجوری شکمت سیره .....هزینه را که مردم پرداخت کردن بعد شما میگی نمی خواهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
جواب اون یه نفر :
اولا که تحریم های کره شمالی اصلا چیزی شبیه ایران نیست .
و بیشتر نمادین است
دوما مثل اینکه گرگهای به ظاهر زیبای غربی رو هنوز نشناختی
40 ساله که مارو به بهانه های مختلف تحریم کردن و باز هم طلب کارن
دنیا دنیای زوره. این که شکی نیس. اما سلاح هسته ای حتی برای بازدارندگی هم خوب نیست چون فقط انسان های بیگناه رو هدف قرار میده. داشتن اقتصادی با میلیون ها اتصال مویرگی به داخل و خارج به جای اقتصادی با چند عدد کابل ضخیم به نام نفت و گاز و...، بهترین بازدارندگی را دارد. راه را گم نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
داشتن اقتصاد قوی یعنی از مدیران از 6 صبح دنبال کار
بیفتن
بمبو ولی میسازی مث کره شمالی خیال راحت هرکی هرچی خواست بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ببخشید اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بازدرندگی یعنی ممانعت از هدف قرار دادن انسان های بیگناه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فعلا از دنیای تخیلی بیا بیرون و وارد واقعیت بشو
لیبی یا سوریه یا عراق یا یمن اگه بمب اتمی داشتن حال و روزشون این نبود
تازه قرار نیست که انسان بیگناه رو بکشیم
فقط بازدارندگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شوروی علیرغم قدرت هسته ای فوق العاده اش نابود شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اتفاقا داشتن سلاح بازدارندگی یعنی جلوگیری از کشتار دسته جمعی انسانها طرف مقابل اگر بداند رقیبش سلاح بازدارنده دارد هیچ موقع به خود اجازه نمیدهد از سلاح اتمی استفاده کند
علی
| Netherlands |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
وقتی با بمب اتمی هدفمون قراردادن و ما رو عبرت بقیه ملتهای مخالف در برابر غرب نشون دادن اون موقع این ژست های متمدنانه شمابه درد هیچ کس نمی خوره ... حقیقت اینه که دشمنت هر چی داره تو هم باید داشته باشی، وگرنه محکوم به مرگ و نابودی هستی، حالا یه سوال اگر روزی آمریکا عشقش کشید تهران و شهر های بزرگ ایران رو با بمبهای اتمی بزنه ما چه کار باید بکنیم ؟ به نظر شما با نفت و گاز می شه مانعش شد ؟ به نظر شما بقیه دنیا در صورت وقوع بمباران اتمی ایران برای ما کاری می کنند ؟ بهتون قول می دم فقط نظاره گر ما خواهند بود و اون روز همه چیزمون مجانی از دست می ره بدون اونکه طرف خم به ابروش بیاد، باز اگر حریف احساس می کرد با شلیک یه بمب اتمی یه بمب اتمی به خاکش اصابت می کنه موقع فشار دادن دکمه موشک اقلاً کمی فکر می کنه و حتی شاید از شلیک موشک منصرف بشه ... دنیای امروز دنیای بی رحمیه و فقط زور گوها و گردن کلفتها توش زنده می مونن ما هم چاره ای جز قوی شدن نداریم و باید باید باید بمب اتم بسازیم و سوار موشک قاره پیما آماده شلیک داشته باشیم، الان که نداریم مثلاً چی بهمون دادن که اگر داشته باشیم ازمون بگیرن، لطفاً کمی فکر کنید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ببخشید اشتباه مثبت دادم
واقعیت اینه اگه کشوری میخواد به عنوان یک قدرت جهانی ابراز وجود کنه باید حتما بازدارنگی هسته ای (کلاهک هسته ای+موشک قاره پیما) داشته باشه. ایران باید مدتها تکلیف خودشو مشخص میکرد. اینکه بگه انرژی هسته ای حق مسلم ماست در هر صورت ما متهم به داشتن و یا ساخت سلاج هسته ای میشدیم، به عبارتی اش نخورده و دهن سوخته ، این نکته رو هم هیچ وقت فراموش نکنید از پمپئو پرسیدن که چرا برای مذاکره با کره شمالی پیش شرط نذاشتید اما برای مذاکره با ایران 12 تا پیش شرط گذاشتید ، گفت چون کره شمالی سلاح هسته ای داره و میتونه خاک امریکا رو هدف قرار بده...
در نهایت حتی بازدارنگی هسته ای هم نیاز داره به یه اقتصاد قوی و مملکتی عاری از فساد سیاسی و اداری و اجتماعی و .....
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اتحاد شوروی و کره شمالی هم از این داستانها داشته و دارن،شما لطفا به زندگی مردم نگاه کن ببین چقدر راضی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آقای ایو برزن شما چرا همه چیز را به زندگی مردم وصل میکنید تلاش همه این است که وضع زندگی مردم بهتر شود همان داشتن سلاح بازدارنده هم امنیت وهم اقتصاد کشوررا درست میکند اگر ما سلاح بازدارنده وبا موشکهای قاره پیما داشته باشیم هیچ کشوری حتی آمریکا جرات نمیکند ایران را تهدید کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
این یارو اسم سردار ایرانی اریو برزنو بدجوری داره لکه دار میکنه تابناک اسمشو پاک کن بعد کامنتشو منتشر کن
اگر میداشتیم تحریم نمیشدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
الان کره شمالی تخریم نشده ؟؟؟؟ هدا شفاتون بده
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
و اگه عراق ، افغانستان، سوریه، لیبی و یمن هم بمب اتمی داشتن مطمئنا آمریکای جنایتکار بهشون حمله نمیکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
روسیه و کره شمالی دارن و لبدجور هم تحریم شدن ضمن اینکه کشوری که بمب اتمی دارد در معرض حمله اتمی هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
یعنی الان که ما نداریم در معرض حمله اتمی نیستیم .....واقعا اینقدر کند ذهنی یا شغلت اینه.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ناشناس 13:03 که فکر میکنی شفا یافتی ..

تحریم های روسیه و کره شمالی نمادینه و اصلا مثل ایران نیست
ساده نباشیم
بدون شک سلاح هسته ای بازدارندگی ایجاد می کند.
چاره ای جز ساخت بمب اتم نداریم
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چاره داریم و اون هم در ابتدا یک رفراندوم و بعد تلاش برای صلح و مذاکره با دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
جناب اریو برزن! ما با دنیا مذاکره و توافق کردیم! دیگه چطوری باید توافق میکردیم؟! نکنه منظور شما از توافق اینه که خاک کشور را به توبره ببندیم دو دستی تقدیم امریکا کنیم؟! آژانس انرژی اتمی چند بار به امریکا گفت که ایارن هیچ تخلفی از توافق نکرده است آیا امریکا راضی شد؟! توافقی که خودش امضا و تایید کرده بود و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد رو پشتوانه خودش داشت مثل آب خوردن زیرش زد. من خواهش میکنم برای ما توضیح بدید شما با این طرز تفکر که منظورتان از توافق و مذاکره با دنیا چیه؟! این مذاکره و توافقنامه احتمالا تسلیم کشور به امریکا و غرب نیست؟! واقعا بعضی ها خیلی بی انصاف هستند در قضاوت راجع به وطن خودشون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
خدا شفاتون یده ساختن و داشتنش هیچ فابده ای نداره و هزینه نگهداری این مسایل هم بسیار بالاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
راه داریم و آن همان راهی است که همین الان ایران داره توش حرکت میکنه.
مختصرش میشه "اتحاد جهان اسلام"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شما برو به اربابت ترامپ بگو برای مردم آمریکا یک رفراندم بگذارد تا ببینند اصلا آن دوتا حزب را قبول دارند یا نه وبعد کسانی که حرف های دشمن را بلغور میکنند مردم ایران نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
این یارو اسم سردار ایرانی اریو برزنو بدجوری داره لکه دار میکنه تابناک اسمشو پاک کن بعد کامنتشو منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چاره داریم و آن داشتن رفتار عادی و علمی و منطقی اداره کشور است و بس
با این سطح از تحریم ها ان پی تی باید لغو و سلاح هسته ای ساخته شود. تحریم ها از این بدتر نخواهد شد پس باید ما هم اونها رو تحت فشار بزاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
از ان پی تی بیرون بیاییم خوبه
اما ساخت بمب اتمی بده
به نظر من ایران باید مردم سالاری در کشور رو تقویت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چه ربطی به بازدارندگی سئوال داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بازدارندگی واقعی رو مردمسالاری ایجاد میکنه کشوری که دموکراسی داشته باشه احتیاج به بمب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ناشناس عزیز 1232 هیچ ربطی به سوال نداره ولی تحت تاثیر رسانه های غربی و اصلاح طلبان قرار داره.
اونا دنیا رو براش رنگی نشون دادند و نمی داند که مارا با بمب اتم و موشک تهدید میکنند نه با مردم سالاری!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مثل امریکا دموکراسی داره و بمب اتم نداره .....آخه دموکراسی که نشه ازش درمقابل هجوم بیگانه دفاع کرد چه بدرد میخوره.....
فقط منافع ملی و مردم

شوروی سابق با معیشت سختی که مردمش داشت علیرغم قدرت هسته ای چند برابری نسبت به آمریکا زمین خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بخشی از حرفتان صحیح است ولی ربطی به موضوع و ایران ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ببخشید هیچ افسر و ژنرال شوروی در ملاعام هم ترور نشد و آمریکا هم علنی تهدید نکرد. فرقش اینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
.....شوروی هنوز سرجاشه ....فقط اسمش را به روسیه تغییر داد .....
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شوروی تا ۱۹۵۷ شکست ناپذیر بود و نطقی که چرچیل در باره پیروزی بزرگ حکومت شوروی بر فاشیسم در مجلس انگلیس کرد را اگر بخوانید خواهید دید که شکست شوروی از درون با همکاری با انگلیسی ها رقم زده شد. زیرا لاکچری های تازه بدوران رسیده آنها در اثر جنگ خواهان حفظ ثروت های خود در بانک های خارجی بودند و این شکست را با تغییر جهت حکومتی مردمی بر مردم به حکومت روبل بر مردم ترجیج دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
عزیزم شوروی خودشاز هم پاشید آمریکا که بهش حمله نکرد اتفاقا بازدارندگیش هسته ای بود مگر نه الان زیر سلطه امریکا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ولی کسی بهش حمله نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ناشناس 13:46
بهتره به جاي اينكه فقط صدا و سيما و احتمالا 20:30 ببيني ، يكم كتاب بيشتر بخوني
اونوقت متوجه وضعيت جنگ سرد ميشي
در شرایط فعلی بهتر هست که ایران از npt خارج نشه.اما برنامه موشک های دوربرد و قاره پیما رو توسعه بده.در بحث برنامه صلح آمیز هسته ای هم زیر نظر آژانس فعالیت های گسترده و بدون حدو مرزی رو شروع کنه.اما فعلا زیر نظر آژانس.کلا توانایی های بالای اتمی خودش بازدارندگی هست.نیاز به آزمایش سلاح اتمی نیست.
ایران باید تا حالا برنامه هسته ای خود راکامل می کرد ولی نشد وسخت است که دیگر بتواند ولی نباید از برنامه موشکی خود کوتاه بیاید حداقل به کمترازا3000 کیلومتر راضی نباشد وگر نه بلایی که سر عراق امد سر ایران هم می اورند متاسفانه بعضی ها کارهای نظامی خود را در بوق می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ایران باید موشکهای با برد 11000 کیلومتر را داشته باشدتا اگر امریکا خواست غلطی بکند بلافاصله ضربه را نوش جان کند این امریکا فقط حرف زور میفهمد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فعلا ۲۰۰۰ کیلومتر برامون کاملا کافیه. مهمتر دقت موشکهاست که ظاهرا از این نظر هم خیلی خوبیم. خداروشکر. الان وقتشه که به اتحاد مسلمانها فکر کنیم و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشورمون. این هم ان شا الله به زودی محقق میشه .
ترامپ به خبرنگاری که از او پرسیده بود چرا با کره شمالی مذاکره میکنید ولی با ایرانه نه گفت: چون کره شمالی بمب اتمی دارد.
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اینو واسه شما می گه دلتون خوش باشه به تحریمها ولی من نمی خوام زیر سایه تحریم زندگی کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
حرف های ترامپ و پمپو هیچ ارزشی نداره. توجه نکن.
هر کدوم ما در کاری که داریم انجام میدیم دقت کنیم کشور از هر مشکلی دور می مونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
والا تا اونجایی که ما یادمان می آید ترامپ همیشه می گوید آماده مذاکره با ایران هست، ایران هست که هر گونه مذاکره ای را رد می کند، برای بمب اتم ساختن دنبال بهانه دیگری باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اگر همین شنبه اینده صاحب بمب اتم بشویم
همین یکشنبه ، تمام دنیا از جمله آمریکا روسیه و اروپا با تمام قدرت به ما حمله اتمی خواهند کرد
و بهترین بهانه را خواهند داشت
و از کسانی که در داخل این امتیاز را به آنها دادند تشکر خواهند کرد
بروید و کشور را به صورت عادی علمی و منطقی اداره کنید
و دست از شعار های بزرگ پرهزینه و اشتباه و نشدنی بردارید
و فعلا شکم مردم را سیر کنید
باید غنی سازی 100 درصدی در راس برنامه های ما قرار بگیرد. دیگه بیش از این که تحریم نمیشیم.
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
امتحان کن ببین میشه یا نه ولی قول بده تحریمها فقط واسه خودت باشه نه دیگران! از طرف من حق صحبت نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
تو عددی نیستی
باسلام
دنیای امروز فقط به قدرتمندان احترام میگذاره،هسته ای بهانه است،ابرقدرتها کشورهای مخالف قدرتمند رو تحمل نمیکنن،بازدارندگی در هر جایی بسیار خوب است.اقتصادی،فرهنگی،سیاسی و از جمله نظامی .چه بسا بازدارندگی نظامی میتونه پشتوانه بقیه شون هم باشه.باید توجه کرد که بازدارندگی نظامی نقطه مقابل جنگ است و چه بسا پیشگیری از جنگ.
بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، تولید و استفاده از بمب اتمی حرام است و این موضوع ربطی به دکترین نظامی ندارد.
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دوست عزیز باب اجتهاد همیشه باز است و فتاوای علما بنا به شرایط و اقتضای زمان می تواند تغییر کند. بعید است اگر فرض این باشد که تولید سلاح هسته ای موجب حفظ جان انبوه مسلمین شود فتوای تحریم آن بر جا بماند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فرقی بین ساخت داشتن کلاهک هسته ای و داشتن توانیی تولید اون در کوتاه مدت نیست - به همین خاطر رهبری حرف زیرکانهه ای زدند ما نیاز به تولید بمب هسته ای نداریم ولی توانایی هسته ای ما باید برقرار باشد وقتی دشمن بدونه شما ظرف یک ماه میتونی بمب هسته ای تولید کنی همونقدر بازدارندگی داره که داشت بمب هسته ای بنابراین ما فن آووری هسته ای رو باید گسترش بدیم همچنین موشکهامون را تا برد 11000 کیلومتر ارتقا بدیم - همینقدر کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
تو اون زمان حرام بود الان میتونه حلال بشه
علاوه بر سلاح هسته ای، داشتن حق وتو نیز حق مسلم ماست
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شما پیروز جنگ جهانی هستی که داری واسه خودت حق وتو قایل می شی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چین و فرانسه پیروز جنگ جهانی هستن دوست عزیز؟!
علی
| Netherlands |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آقایی که اسم اریو برزن که سردار قدیمی ایرانی هست رو الکی به خودت بستی، من فکر می کنم تو از جاسوسهای صهیونیستی که زبان فارسی بلدند، اگر جاسوسی که هیچ، داری وظیفتو انجام می دی، اگر هم جاسوس نیستی معلومه آدم کم اطلاع و بز دلی هستی لطف کن اسم خودت رو عوض کن و تو مجازی اسم سردار شجاع ایرانی رو به گند نزن، کارت چندش آوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آریو برزن
منظورت اینه که کشورهای شکست خورده خفه بشن
ناشناس
| Belgium |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
تو جنگ بعدی جهانی پیروز خواهیم شد انشااله این یه بشارته
من کارگر هیچی دیگه برام مهم نیست نابرابری شما بفکر آسایش ورفاه خود وخانواده تان هستید ودم از مقاومت وبازدارندگی و...میزنید..من اگه کسی باشه پول بده آدم هم میکشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
تو کارگر نیستی، قاتلی داداش فقط هنوز توان لازم رو نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
احتمالا تو از روی عصبانیت و با مبالغه این حرف زشتو زدی. اما بدون حرف خیلی بدی هست واگر احیانا واقعا ممکنه چنین کنی به فکر بیافت که قبل از اینکه مجرم بشی خودتو و فکرتو درمان کنی.
هزاران انسان تا به حال با فقر نداری شرافت مندانه زندگی کردن. به اونا نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شما ترامپ رو بکش علی الحساب نماینده کهنوج سه میلیون دلار تقدیمت می کنه.
از آن جایی که موضوع حرمت استفاده از سلاح هسته ای مطرح هست ، در عمل وجود این سلاح تغییری در معادلات دفاعی ایفا نخواهد کرد چون دشمنان ما به خوبی این موضوع را می دانند و صرفا از هر نظر برای ما هزینه اضافی تولید می کند.
ارتقا توان در سایر بخش های نظامی قطعا مفید تر خواهد بود.
باید وارد ابهام هسته ای بشیم، که اگر به ما حمله کنید مجهز به بمب اتم میشویم و اگر تهدید نکنید بمب اتم هم نخواهد بود
باید مداکره کرد و مثل بقیه کشور های منطقه مانند ترکیه، قطر ، عمان سیاستی معقول با تمرکز به مسائل داخلی اتخاذ کرد
پاسخ ها
فرهاد
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
الان ترکیه و قطر رو مسائل داخلی تمرکز کردن؟پس کیان که الان تو سوریه و لیبی نیرو فرستادن؟به اونا میرسه, حقشونه,به ما که میرسه,باید سرمون تو کار خودمون باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ترکیه قسمتی از خاک سوریه رو اشغال کرده
میگی سرش به کار خودشه ؟
اگر مجبور شویم و به عنوان آخرین راه چاره، چرا که نه؟
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مادام که سیاست منطقه ای ما همین باشد محال است قدرتهای جهانی حتی روسیه وچین مایل به توسعه برنامه هسته ای ما باشندواچر روسیه وچین در برخی مسایل با ما همراهی میکنند دقیقا بخاطر منافع انان است شک نکنید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بعد از جنگ دوم جهانی آلمان و ژاپن را از داشتن سلاح های غیر متعارف باز داشتند . برای ایران هم اینقدر با تحریکات گسترده میخواهند دوباره حرکاتی انجام دهد تا افکار عمومی و کشورهای غربی و عربی و اسیایی را هماهنگ کنند تا هم تحربم اقتصادی و نطامی کشور را محاصره کنند . آیا فکر نمیکنید که تهدید برای جانشین سلیمانی از طرف امریکا یکی از این گزینه ها جهت تحریک دوباره ایران هست ؟ تحرکاتی در حال حاصر در جریان هست که بعد از تحریم اقتصادی میخواهند اینترنت . روابط بانکی را کلا قطع کنند . یعنی تا یک ماه دیگر کل شبکه جهانی را قطع خواهند کرد تا ارتباط قطع شود
سلاح هسته‌ای حتی در زمان وقوع جنگ، کاملا غیرقابل استفاده است. چون یک جنگ هسته‌ای گسترده قطعا به نابودی بشر ختم می‌گردد.
در بحث اثر بازدارندگی نیز به نظر می‌رسد، سلاح هسته‌ای می‌تواند مانع جنگ منظم بین دول گردد، ولی به هیچ وجه در جلوگیری از جنگ نرم و نامنظم تاثیری ندارد.
به نظر بنده بزرگترین تهدید برای ایران، شکاف ایجاد شده بسن مسولین و مردم، واپسگرایی، اوضاع نامناسب رفاه اجتماعی و بی مدیریتی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
همه چیز آخر و در میدان جنگ رو در رو تعیین می شود. سیاستمداران فقط نتیجه جنگ را می نویسند و امضا می کنند.
خوب دقیقا ایران باید سالها پیش اقدام به بازدارندگی هسته ای و استفاده از آن برای تامین امنیت میکرد همه مردم منتظر هستند و تابناک شما را به قرآن قسم اگر می توانید به مسوولان برسانید همه ما دغدغه ایران را داریم لطفا سریعا سلاح هسته ای بسازید و امنیت را بازطراحی کنید ممنون
به نظرم باید با در نظر گرفتن معایب و مزایای آن به این کار عمل کرد
به نظرم بازدارندگی هسته ای بود به دو دلیل باید داشته باشیم
1- سفارش خداوند که خودتان را در مقابل کفار به بهترین تجهیزات مجهز کنید
2- بخاطر همسایگی با کشورهای اتمی مانند پاکستان و هند و اسرائیل (الیته با فاصله کمی از ایران تقریبا همسایه هستیم)
مزیت:
1-بازدارندگی هسته ای- البته برای اینکه آمریکا هم جرات حمله نکند باید موشک هایی داشته باشیم که به خاک آمریکا نیز برسد
معایب:
1-به راه افتادن مسابقه تسلیحات اتمی در منطقه
2-تحریم شدید ایران از طرف جهان
البته اگر مزیت و معایب بالا را در نظر بگیریم و مسئولان تدبیری بیاندیشند که مردم کاملا در رفاه باشند و مشکلی نداشته باشند عملی است وگرنه شورش مردم را درپی خواهد داشت که در این مورد بازدارندگی هسته ای به درد نمیخورد
به نظر من اگر ایران دنبال بازدارندگی هسته ای برود . تمامی کشورهای عربی خصوصا عربستان مرکز انباشت سلاح های هسته ای میشود.
باید توانایی ساخت حفظ شود و امکان ساخت برای ایران فراهم باشد...
اما قدرت و بازدارندگی ایران ناشی از اتحاد مردم هست و گروهها و دولت های تحت حمایت ایران، نیز در بازدارندگی مناسب برای ایران نقش دارند... آنها را باید حفظ کرد...
به هیچ وجه نباید یمن، عراق، لبنان، سوریه را از دست داد. این ها مرزهای ما هستند
بازدارندگی هسته ای یه نیاز خیلی مهم نه تنها برای امروز بلکه برای اینده کشوره.سه اتفاق پیش روی ما در اینده این بازدارندگی را اجتناب ناپذیر میکنه.1.کاهش ذخایر نفتی در دنیا که به مرور قیمت ان افزایش خواهد یافت چون نفت فقط بحث انرژی نیست و هزاران محصول از اون بدست میاد و این تهدیدات نسبت به ما را افزایش میده.2.پیر شدن جمعیت کشور.3.اقلیم خشک ایران و عدم پاسخگویی کشاورزی ایران.همه مسوولین بالادستی به این نیاز کاملا اگاهن.
مطلب بسیار خوبیست و از بحثهایی بود که مدتها قبل میبایستی آغاز میشد . بنظر بنده بازدارندگی هسته ای همانطور که میتواند امنیت بخش باشد ولی کشور را در کانالی که هم اکنون کره شمالی در آنست قرار خواهد داد که حتی چین و روسیه نیز ازآن حمایت نمی کنند و عملا به یک کشور بسته تبدیل شده . البته مسلما شرایط ایران امکانات و استعدادهای ما بمراتب از آنان بیشتر است ولی بهرحال ما را درکانالی محدود کننده و بی بازگشت قرار خواهد داد . از نظر بنده درخواست حمایت بازدارندگی هسته ای همانند یک پیمان استراتژیک با چین و روسیه در مقابل عدم قدم گذاردن ایران دراین مسیر است یعنی تضمین دفاع بازدارندگی تنها در مقابل تحدید اتمی ایران از سوی آمریکا و همپیمانانش و چنانچه روسیه و چین حاضر به چنین تضمینی نشدند میتوان با اعتماد به نفس بیشتری دراین راه پای گذارد
پاسخ ها
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
امریکا به هیچ عنوان از صلاح اتمی برای جنگ با ایران استفاده نمیکنه
بنظر من که نظرم خیلی مهمه
همه نوع تحلیلی را در اینجا آوردین.
جدا از همه این تحلیل ها و قبل از نظرسنجی جا داشت مقداری هم در مورد قوانین بین المللی و NPT هم می نوشتید و همچنین اشاره ای به کشور کره شمالی که از آن خارج شد. کره شمالی هم تاکنون وارد جنگ نشده و بعید هم هست جنگی در آن پیش بیاید.
بنظر خود متن پاسخ پرسشها رو بخوبی داده.
یکبار برای همیشه بدور از شعار تصمیم بگیرد اگر نیازی به سلاح هسته ای ندارد پس بیخودی سر این صنعت با دنیا سرشاخ نشود. اگر هدف تامین انرژی آیندگانه که باید اقتصادسنجی بشه نسبت به بقیه روشهای خورشیدی و ابی و بادی و غیره. بحثهای کاربرد پزشکی و غیره هم که اصلا جای بحث نداره.
اگر هم هدف تامین امنیته که قطعا از مسیر ساخت سلاح میگذره. بهتره حالا که در اوج فشاریم بطور فشرده و در کمتر چند ماه به بمب برسیم و بعد بریم مذاکره کنیم
اگر قرار است گرسنگي براي استقلال كشور را تحمل كنيم بايد همگاني باشد نه اينكه قشر مستضعف تحمل كند از ما بهتران بچه هايشان درخارج خودشان در داخل به ريش ما بخندند
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فکر کن 1 درصد اینطوری باشه،جناب کیم جونگ اون خودش راحت سیگار برگشو می کشه و بهترین غذاها رو می خوره ولی آیا مردمش هم این وضعیت رو دارن؟
هر کجا که کوتاه بیاییم سوارمون میشن دنیا دنیای زوره و غیر از این هم نمیپذیره بشر با تمدن هنوز فاصله داره اروپا و امریکا دستشون تو یک کاسه هست چین و روسیه هم ایرانو به کوچکترین امتیازی از امریکا میفروشن و معامله میکنن ایران نباید بترسه ایران باید اعلام کنه اگر دست به دست هم دادید درامد نفت ما رو صفر کنید پس ما هم تولید موشکهای قاره پیمای اتمی رو اغاز میکنیم و به دوستانمون میفروشیم و جایگزین درامد نفت میکنیم اولین کسانیه که به اشتباه کردن میافتن همونهایی هستن که از مکانیسم ماشه صحبت میکنن از لیبی و عراق باید درس گرفت و قوی بود و زیر بار هیچ مهدودیتی نرفت
ایران باید بصورت جدی دنبال تسلیحات هسته ای باشد 1- زورگویی آمریکا و نوچه های منطقه ای تمامی ندارد
2- ترور عزیزانمان 3-تحریمهای ظالمانه 4-بی منطق بودن سیاستمدارهای غرب و شرق درمقابل جمهوری اسلامی
5- رژیم کودک کش دارای بمبهای هسته ای
...
موارد بسیار زیاد می باشد که منطق اعلام میکند جهت بقا در این دوران نیاز به تسلیحات هسته ای است
شک نکنید که در نهایت ایران باید یا مثل لیبی و عراق تسلیم شود یا راه دوم یعنی بازدارندگی هسته ای را انتخاب کند! دنیا با وجود تهدیدهای بسیار زیاد بالاخره هند و پاکستان اتمی را مجبور شد بپذیرد.
ما الان ته خط هستیم. وقتی شدیدترین تحریم های بین المللی به خواست آمریکا بر ما اعمال میشود که در تاریخ جهان سابقه نداشته است دیگر از چه چیزی باید ترسید؟! آنهایی که می گویند تحریم های سازمان ملل باید بدانند که الان حتی از زمانی که ما ذیل بند هفت شورای امنیت بودیم فشار تحریمی بیشتر است! اصولا وقتی همه دنیا از امریکا تبعیت می کنند دیگر تحریم سازمان ملل چه معنایی دارد؟ تحریم اروپا همین الان هم غیر رسمی دارد اعمال میشود و مکانیزم ماشه صرفا یک بلوف بی خاصیت است!
ضمنا ایران کره شمالی نخواهد شد چون همین حالا با این همه فشار نرخ تورمش به طور متوسط از 30 تا 40 درصد فراتر نرفته است در حالی که برای ونزوئلا و زیمبابوه با تحریم های به مراتب کمتر اتفاقات بسیار بدتری افتاد که در مورد ایران محقق نشد.
البته تا حدی ریسک حمله امریکا وجود داره اما کره شمالی با تقویت خودش این ریسک را انجام داد و موفق شد! به نظرم اون کسانی هم که می گفتند ایران موشک برای چی میخواد و چرا لج بازی میکنه و توافق کنه با امریکا که موشک هایش جمع آوری بشه و ... در ماجراهای اخیر کشور دیدند که موشک چه کاربردی داره و چقدر میتونه برای جلوگیری از حمله بیگانگان به کشور موثر و بازدارنده باشه. البته هر برتری هزینه هم لازم داره. طبیعتا وقتی شما بخواهید به باشگاه کشورهای هسته ای جهان وارد شوید و بازدارندگی دائمی و تضمینی برای کشور ایجاد کنید قطعا باید بهای این برتری را هم بپردازید، مثل هندوستان، پاکستان و کره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اونی که مخالف هست لطفا راه پیشنهادی بده. وقتی مذاکره و توافق و عمل کردن به اون به صورت مو به مو نتیجه اش شده این وضعیت تحریم ناجوانمردانه کالا و غذا و دارو و ... و خیانت غرب در توافق برای چندمین بار به نظرتون چه کار کنیم تا اونها راضی بشن؟!
رفتن به سمت سلاح هسته ای (ولو با هدف بازدارندگی دفاعی) برای ایران بسیار پرهزینه است و امکان محاصره های شدید تر و رویارویی نظامی و تخریب زیر ساختهای کشور را به دنبال خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
متوجه نشدی عده ای همین میخواهند. قطع ارتباط با جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
خب دنیا جنگ اتمی رو نمیخواد، مطمین باش
ایران باید اینقدر توانایی پیدا کند که بتواند به سمت عاری سازی جهان از سلاح هسته ای پیش برود، سلاح هسته ای یک سلاح ناجوانمردانه هست و ایران همیشه جوانمردانه رفتار می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چقد ساده ای، کسایی که تو سازمان ملل و اروپا این حرف عاری شدن رو میزنن خودشون بعدش میخندن.
وقتی مثلا ی شهری مث مشهد یا تهران رو با هسته ای بزنن و ۵ میلیون نفر بمیرند رو همین حرفا رو میزنی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
جوانمردانه ات را بنازم
دوستان مردم گرفتارند،اولویت الان معیشت مردم هست نه اینکه ما سلاح بسازیم
از داشتن بمب هسته ای هیچ گریزی نیست. در دنیا قانون جنگل حاکم است. مسلمانان همه باید به این سمت حرکت کنند، وگرنه تا ابد وابسته و تحت فشار خواهند بود. داشتن بمب هسته ای بازدارندگی و ثبات در برابر تهدیدات خارجی را به ارمغان می آورد.
ولی گذر از آن دوران، فشار شدید غرب را به همراه خواهد داشت. باید یک بمب فوری به هر طریق جور شود، مثلا از استاد کیم.
بازدارندگی هسته ای یعنی بمب اتم؟
کره شمالی و پاکستان که بمب اتم دارن چی به دست آوردن؟
سوییس و نروژ و کره جنوبی که ندارن چی از دست دادن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آبدوغخیاری هستش نظرتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چقدر بلیهانه هست این نظر، خب آمریکا و چین و فرانسه و انگلیس که دارن چی از دست دادن و گواتمالا و گینه بیسایو که ندارن چی به دست آوردن؟
اینم نظره؟
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دوست عزیز سوییس و نروژ و کره جنوبی هنوز چیزی از دست نداده اند! اما ژاپن از دست داده! به هیروشیما و ناکازاکی سری بزنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شما فکر میکنی الان قدرت چند کشور عضو دائم سازمان ملل به جهت داشتن بم اتم هست ؟
خیر اینجوری نیست قدرت اونا از محل اقتصاد سیاست و مردم سالاری و آزادیهای مدنی هستش
بازدارندگی هسته ای خیلی خوبه ولی به چه قیمتی؟به قیمت گرسنه موندن مردم ؟چون مردم همیشه لطمه می بینن ولی عزیزان خودشون تو راس کیف می کنن و بچه هاشونم خارج از ایران پاسپورتهای خوشگلشون تو جیب مبارکشون صفا
مثل اردوغان باید عمل کنند. در پی بمب هسته ای هستش.
ببینید از بین کشورهایی که بالاترین سطح رفاه را دارند، بالاترین سرانه درآمد را دارند، بالاترین سطح بهداشت را دارند، شادترین مردم را دارند کدام یک سلاح هسته‌ای دارند.
از طرفی پاکستان سلاح هسته‌ای دارد.
کره شمالی سلاح هسته‌ای دارد.
...
در همین جامعه خودمان افرادی هستند که تفکرشان این است که حتما باید در خانه و حتی همراهت اسلحه سرد یا گرم داشته باشی، در غیر اینصورت در مواقع لزوم نمی‌توانی از حق خودت دفاع کنی. ولی همه میدانیم این تفکر حاصل یک روان بیمار است.
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چرا آمریکا، انگلستان، فرانسهو... که صلاح هسته ای دارند را مثال نمیزنی... ما را در زمینه استعداد قدرت باید با اینها مقایسه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بسیاری از کشورهای مد نظر شما که رفاه بالایی دارند ولی بمب هسته ای ندارند ، مواد لازم و تکنولوژی وبه اصطلاح پتانسیل ساخت سلاح هسته ای دارند . آلمان و ژاپن و کره جنوبی و فنلاند و کانادا نمونه بارزی از این کشورها هستند
تضمین امنیت بدون داشتن سلاح هسته ای یا پتانسیل ساخت آن غیر ممکن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
13:02
آمرییکا و انگلستان و فرانسه شکوفاییشان را مدیون اقتصادشان هستند نه بمب اتمیشان! اگر اینطوری بود شوروی هم باید به رفاه می رسید.
کافی است یک نگاهی به چین بیندازید و تاریخ شکوفیایی اقتصادیشان را بخوانید.
هر حکومتی که در ایران باشه مجبور به تولید یک جنگ افزار قوی برای ایجاد تعادل در منطقه هست و تا این لحظه هم ما خیلی عقب هستیم.
در اطراف ایران چند قدرت هسته ای وجود داردو به این چند کشور هسته ای نزدیک باید امریکا رو اضاف کنیم که بمب های هسته خودش در کشور های همسایه ایران به حالت اماده باش نگهداشته ...
از انجای که ایران قدرت همیشگی خاورمیانه و غرب اسیا بوده هر کشور سهم خواه در این منطقه و هر قدرت فرا منطقی خارج از خاورمیانه دشمن استراتژیک ایران به حساب می اید
در خفا بمب ساخته بشه تا كسي جرا تهديد و جنگ نداشته باشد.
اگه قرار بود بمب اتم امنیت و اقتصاد و رفاه بیاره، الان همه داشتن برای ویزای کره شمالی سر و دست میشکوندن
دنیا هم اینطور بیکار میشینه نگاه میکنه تا شما بمب اتم بسازید.چقدر بعضیا خوش خیالن واقعا
اگر مثل آقای ... میخواهید جار بزنید که ما داریم به سمت امکانات هسته ای میریم همون بهتر که اینکار را نکنید!!!!
اگه مردم ما حاضر باشند مانند مردم کره شمالی قحطی و نداشتن اینترنت رو تحمل کنند شاید بتونیم بمب اتم هم داشته باشیم ، البته قبلش هم باید یه جنگ تحمیلی رو هم تحمل کنیم !!!
با سلام
ما حتما باید سلاح هسته ای داشته باشیم تا بتوانیم با اقتدار تمام حرکت رو به جلو داشته و در سطوح ديگر نیز پیشرفت کنیم
اول از همه اسايش و رفاه مردم را فراهم كنيد .
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
باید امنیت و عدم تهدید خارجی داشت... تا اقتصاد بهتر، البته رابطه دو طرفه است... این صدای دشمن هست که دوگانگی ایحاد کرده
برای کشوری که فقط دنبال رفاه ملت خود است و بیشتر اهداف آنها اقتصادی است بمب هسته ای لازم نیست مانند ژاپن و کره جنوبی.
باید بسازیم
اما مخفیانه
حرفشم نزنیم
واجبه
اول اقتصاد، رفع تحریمها، دلجویی از مردم و آشتی ملی...عدم اعتماد و پشتوانه مردمی از هر نیروی نظامی خارجی خطرناک تره...
این خودش ۲۰ سال طول می کشه...تا اون زمان بمب هسته ای هم به مرور از رده خارج شده و نیازی بهش نخواهیم داشت..
الان بنفع ایران نیست این چیزها رو مطرح کنه چون تموم دنیا این رو میبینن و امریکا و اسراییل که دقیقا دنبال محکوم کردن ایران هستن ازش سوء استفاده میکنن

باید توسعه هسته ای را کم کم دنبال کنیم تا ظرفیت کامل ایجاد شود و بعد در یک خروج از ان پی تی در یک لحظه این کار را انجام دهیم.

البتخ با انجام برجام و دادن تعهدات یک جانبه که دولت داد ضرر بسیاری به کشور زده و جبران ان خیلی سخت است
ایران زمانی که از نابود شدن یه کشور حرف میزنه ودنبال گسترش منطقه ای خودشه هیچ کشوری. داشتن سلاح هسته ای ایران رو باز دارنده نمیبینه فقط با ی تحریم خیلی شدید تر بین المللی روبه رو میشه
ما به آخر خط رسیدیم و آمریکا همه چیز را تحریم کرده است. دیگه تحریمی نمانده که امریکا اعمال کنه و دنیا هم هر چی امریکا بگه اطاعت میکنه پس عملا تحریم شورای امنیت و سازمان ملل و ... بی معنا هست و فقط امریکا و نظر و تحریم اون هست که مهمه. پس یا باید تحریم ها را قبول کرد و ذره ذره مرد یا باید هسته ای و لااقل در ازای این همه فشار یک چیز با ارزشی به دست اورد که همان بازدارندگی هسته ای و تضمینی کشور هست ...
پشت صحنه سیاست آمریکا پس از ضربه عین الاسد دریافته وسعت و عمق ضربه های بعدی جدی است و راهبرد استقرار در منطقه کهنه و نا کارآمد است ، دو را پیش رو دارد 1- قبول ریسک درگیری منتهی به صدمات بیشتر برای خودش و متحدانش منهای ملت ها (به دلیل حضور غیر قابل قبول در منطقه) 2- خارج شدن از منطقه و واگذاری زمین به ملت ها ( این عمل با کنار گذاشتن ترامپ قابل تحقق است) آمریکا دیگر نمی تواند آنچه را که در هیروشیما و ناکازاکی انجام داد تکرار کند و این عمل مجازات سخت، فروپاشی و پایان و حذف آمریکا در عرصه دنیا را همراه خواهد داشت ، ترامپ وجه المصالحه صلح در منطقه و کاهش تنش در دنیا می تواند باشد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دوست عزیز، پیشنهاد میکنم در مورد ماجرای جنگ ژاپن و آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم بیشتر مطالعه کنید و فقط به موضوع حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی اکتفا نکنید. فقط خلاصه عرض کنم که مقصر فاجعه اتمی، خود ژاپنی ها و امپراطور جنگ طلب آنها بودند.
اولا باز دارندگی هسته ای مفهومی دو گانه و ضد و نقیض ایجاد می کند.
موافق بمب هسته ای بودن ویا نبودن روشن و شفاف است.
دوما ، واقعا می تونیم آنرا بدون کمک بسازیم!؟
بعد سوال را میتوان جواب داد ،که نتنها بمب اتمی نباید ساخت باید برای نابودی آن و برداشتن آن در جهان فعال شد.
بهترین بازدارندگی داشتن جامعه ای قدرتمند از نظر اقتصادی در سطح جهان و اداره مملکت بر حسب دموکراسی
سلام دوستان
به جای باز دارندگی هسته ای باید باز دارندگی اقتصادی داشته باشیم و قدرت اقتصادی باعث میشه جابجای در قدرت اقتصادی جان را به خطر بندازه مثل چین اتفاقی برای چین بیوفته دنیا به لرزه میوفته .الان جنگ جنگ اقتصادیه نه اتمی
داشتنش هم بدرد نمیخوره هزینه است .
هر کشوری که سلاح هسته ای نداشته باشد توسط همین سلاح هسته ای جزغاله میشود.فردا که یک بمب هسته ای آمریکا وسط تهران خورد سالها بعد مردم جهان فقط آنرا در کنار فاجعه هیروشیما و ناگازاکی در کتابهای تاریخ مینویسند.
فاکتور قدرتهای جهانی را نباید نادیده گرفت . کشورهایی مثل امریکا و روسیه و اروپاییها که مشکلات عدیده ای با بنیادگرایی اسلامی دارند.( مثلا روسها با داغستانیها و ...)
بسیار بسیار بعیده که به کشوری مثل ایران با داشتن ایدئولوژی جهادی اجازه داشتن جنگ افزار و حتی تکنولوژی نظامی هسته ای را بدهند. حتی به قیمت جنگ به اصطلاح پیشگیرانه.
این کار جز تحریمهای جهانی که به قیمت از هم پاشیدگی همین اقتصاد لرزان وابسته به فروش نفت خام ما می شود، ختم نمی شود.
امنیت یه کشور به سطح بالای دموکراسی در جامعه و پیوندهای محکم اقتصادی با جامعه جهانی و نقش فعال مثبت در مناسبات بین المللی به وجود می اید و البته داشتن نیروی نظامی متعارف و پیشرفته. مثال آلمان ، ژاپن ، حتی ترکیه.
در مقابل ، کشوری منزوی مثل کره شمالی ، که لحظه به لحظه در حال دورشدن از تکنولوژی و علم روز و دارای جامعه ای بسته ، ولی دارای چند موشک هسته ای.
انتخاب با شما
پاسخ ها
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
با همین تفکر بری جلو کارت زاره
فکر کنم که گرگ های آدم نمای غربی رو هنوز نشناختی
به لیبی که دوستشون بود حمله کردن و به خاک و خون کشیدن
ساده لوح نباشیم
ملت ایران را بیش از این به روز سیاه ننشانید. وگرنه حرام وحلال. بودن داشتن سلاح هسته ای. باجابجایی یک کلمه حل می شود.
بنده معتقدم اگر از لحاظ فناوری و جهش تکنولوژیکی در جایگاهی قرار داشته باشیم که فرضا در یک یا چند ماه به کلاهک اتمی ،قبل از اینکه امریکا و ناتو بتوانند کاری انجام بدهند میتواند گزینه مناسب ایران برای بازدارندگی باشد ولی اگر این سطح تکنولوژیکی در حد خریدن زمان و دیپلماسی وقت خریدن باشد برای رسیدن به کلاهک ،قطعا نه تنها امریکا و ناتو قطعا روسیه و چین در مقابل ایران قرار میگرند و طبیعی هست که این ابرقدرتها نمیخواهند اجازه بدن که کره شمالی اتمی با پتانسیلهای بسیار بسیار بیشتر از ان در خاورمیانه متولد شود که عملا موجودیت رژیم صهیونیستی و ال سعود را به خطر خواهد انداخت
ما که داریم همه جوره هزینه میدیم پس چرا بمب اتم نداشته باشیم بابا 10 تا کلاهک از کره شمالی بخرید بعد برید برای مذاکره با دست خالی که نمیشه رفت مذاکره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مواد اولیه اش رو کاملا فراهم کنید بعد اونها میان کمک میکنن از پیمان خارج بشیم و زود بسازیم
بمب هسته ای واقعی مردم فقیر و حاشیه نشین و ده ها میلیون بیکار عمدتا تحصیلکرده و 60 میلیون نفر جمعیت زیر خط فقره. در مقابل اینا چطور بازدارندگی ایجاد میکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چطوره مملکت رو دربست بدیم آمریکا ؟
ده ها میلیون بیکار
یدفعه بگو 80 ملیون بیکار
دروغ که مالیات نداره
يعني حلال و حرام خدا هم يكي دو روز فقط اعتبار داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
این یه وقتی حرام بود قبل از حمله آمریکا به ایران
کسانی که میگویند سلاح هسته ای بد است یادتان باشد این همه هزینه برای سلاح هسته ای برای سوزاندن شما در آینده نزدیک خرج شده است وگرنه کشورها پول را از جوب پیدا نکرده اند.تا به حال دوبار هم استفاده جنگی شده و باز هم خواهد شد.
مگه حرام نبود؟!!!
* به نظر شما ایران باید جدی به دنبال بازدارندگی هسته‌ای باشد یا خیر؟
بله کاملا موافقم

* آیا «با وجود بازدارندگی هسته‌ای» امنیت ایران تامین می‌شود و یا «بدون بازدارندگی هسته‌ای»؟
با وجود بازدارندگی هسته ای امنیت ایران تامین می شود، بدون آن را تجربه کرده ایم

* اگر بازدارندگی هسته ای را مناسب نمی دانید، چه جایگزینی را برای آن مناسب می دانید؟
جایگزین مناسبی ندارد

* به نظر شما، چرا برخی از کشورها که کامل در نظام جهانی ادغام شده اند، به سمت بازدارندگی هسته ای پیش رفته اند؟
از تاریخ درس گرفته اند

* آیا وجود سلاح هسته‌ای اسرائیل، توازن قدرت در منطقه را به سود این کشور و به زیان دیگران تغییر داده است یا خیر؟
متاسفانه به سود این کشور شده است و توان بازدارندگی شان را افزایش داده است

* به نظر شما، آیا منافع بازدارندگی هسته ای ایران، بر آسیب های احتمالی آن غلبه دارد یا خیر؟
بله منافع آن ضامن امنیت دائمی کشور می شود
اقتصاد رو دزست کنید هر کاری انجام دهید الان خونه 2 میلیارد دیگه کدوم جوان میتونه بخره
اقا ما شاید در مقابل امریکا کمرمون خم شده
اما زمین نخوردیم
لذا مدعی هستیم مقابل امریکا پیروز شدیم و امریکا شکست خورده
اما شکست امریکا زمانیه که ما هم بتونیم مثل بلاهایی که امریکا سرمون اورده به سرش بیاریم تا بشه اسمش شکست امریکا گذاشت
الان ما میتونیم انها تحریم کنیم؟ میتونیم دارایی هاشون مسدود کنیم؟ مینونیم مقاماتشون ترور کنیم؟ میتونیم پولهاشون بلوکه کنیم؟ میتونیم کشورها از مبادله با امریکا منع کنیم؟ میتونیم قطعنامه علیه انها به اجماع برسونیم؟
الان دقیقا ما چطوری امریکا شکست دادیم؟ کدوم یکی از هزاران مشکلی که امریکا برای ما ایجاد کرده ما برای انها ایجاد کردیم؟
غیر از اینه چون مقابل امریکا ایستادیم مدعی هستیم امریکا شکست خورده؟
ما تا زمانی تو علم پیشرفت نکنیم و پیشرو صنعت و کارافرینی های جدید نباشیم شکست امریکا اتفاق نخواهد افتاد.
تا زمانی ریال ما روز به روز ارزشش از دست میده مقابل امریکا پیروز نیستیم
باید کشور رو بسازیم.
ضمنا تنها زمانی که امریکا شکست دادیم فقط تو مسئله ترور شهید سلیمانی بود که متقابل اقدام کردیم.
بیایید کشور رو به قدری تو اقتصاد قوی کنیم که امریکا مثل نظامی جرات تحریم ایران نداشته باشه
زودتر بمب هسته ای داشته باشیم بهتره
فعلا که همه جوره تحریم شدیم
نهایت دو سالی سختی داره
بعد از آزمایش بمب هسته ای فشار ها کمتر خواهد شد مثل پاکستان
زیر ساخت بازدارندگی هسته ای واقعی دموکراسی واقعی هست تفاوت کره شنالی با هند دقیقا همین نکته است
بازدارندگی هسته ای نه به مفهوم ساخت بمب بلکه به مفهوم توانایی ساخت آن در کوتاهترین زمان ممکن لازم است
ساخت موشک قاره پیما هم مکمل این ایده است
دقیقا اگر دقت بفرمایید آمریکا در حال تخریب این دو المان دفاعیست
فرصتی نظامی که ترامپ به نیروهای نظامی ما داده علیرغم تمام مشکلات اقتصادی ایجاد شده بی نظیر است
ای کاش دلسوزان واقعی ایران به اهمیت زیر ساخت دموکراسی و فعالیت آزاد احزاب و ... توجه فرمایند
برخی عقیده دارند بهترین سیاست سیاست ابهام است. یعنی هم کشور توانایی ساخت سلاح اتمی را داشته باشه و هم در ظاهر نسازه که اگر زمانی تهدید شد و شرایط اضطراری پیش امد بتونه از این قدرت بالقوه استفاده کنه و در ضمن در شرایط فعلی تحت فشار هم قرار نگیره. البته متاسفانه ما در شرایط فعلی و حتی با وجود تایید آژانس و امضا و توافق با دولت قبلی امریکا تحت فشار هستیم و همین نشان میده که دنیا دنیای زور هست و توافق و مذاکره تضمین دیگه ارزش چندانی نداره و امریکا هم چندان پایبندی به توافقنامه های بین المللی نداره!
حرکت به سمت سلاح هسته ای توسط ایران مجوزی خواهد بود برای رقبا و دشمنان منطقه ای که در این جهت حرکت کنند و صد البته آنها شرایط بهتری در این رقابت خواهند داشت. در این منطقه بازندارندگی سلاحهای متعارف برای ما بیشتر است. حتی اگر نگران استفاده اسرائیل از سلاح هسته ای باشیم، درصورت تجهیز کافی به سلاحهای متعارف آنها خواهند دانست که درصورت استفاده از سلاح هسته ای مجوز شخم زدن خاکشان را به ایران داده اند. پس بازندارندگی سلاحهای متعارف برای ما کافی است با هزینه مالی، سیاسی و امنیتی کمتر.
فقط بمب اتم ما رو از این وضعیت نجات میده.لازم نیست علنی اعلام کنیم داریم مثل اسراییل میسازیم و همه هم میدونن داریم ولی مثل سیاست اسراییلیا خودمون رو میزنیم به اون راه
سلاح هسته ای از نان شب هم مهمتر است و می بایست خیلی زودتر از اینها آزمایش و در اختیار می داشتیم این همه هزینه ولی سلاح هسته ای نداریم
اگر بمب هسته ای داشتیم و یکباره خطای انسانی رخ داد چیکار کنیم؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چقدر ساده بین - انگار فقط ایرانه که خطا میکنه
خطای انسانی رو بزار به حساب فشارهای آمریکا
مثل همین هواپیما که افتاد بیشتر تقصیر مربوط به آمریکاست
سلام
اگر آمریکا باز بخواهد همانند ترور سردار سلیمانی تمام قواعدی که دوستان در ایران بیان کردند و طبق آن اعلام کردند آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد ولی در عمل دیدیم آزاده کرد و سردار عزیز ما را ترور کرد بخواهد از سلاح اتمی علیه ایران استفاده کند ما بجز ایمان و توکل خود چه چیز دندان گیر دیگری برای دفاع از نوامیس خود داریم
باید تکنولوژی ساخت ان را بدست بیارییم ولی داشتن ان کمک کننده نیست مثل کره شمالی چون اجماع جهانی علیه ما ایجاد میشه و کوتاه هم نمیان،هند وپاکستان هم چون با امریکا همراه هستن تحریم طولانی نداشتن،باید تهدید کنیم اگه دست از سرمون بر ندارین سلاح هسته ایی می سازیم نه اینکه واقعا بسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اونا هم منتظر میمونن ؟
تا وقتی بمب اتمی نداشته باشیم تحریم هستیم
وقتی داشته باشیم نگران تحریم خم نخواهیم بود
تحریم کره شمالی هم اصلا چیزی شبیه ایران نیست
طبق نظر رهبري حرام است و کار ساخت آن کار يک سال دوسال نيست حالا چطور شده نظر مردم مهم شده
سلاح مهم نیست مهم دارنده سلاح است
ایران دارای بزرگترین منابع گاز و نفت در جهانه و نیاز داره که نیرومند باشه برای حفظ سرزمینش و منابعش و یک کشور اتمی یک وزنه به حساب میاد خبر نگاری از وزیر خارجه امریکا پرسید چرا برای کره شمالی هیچ پیش شرطی نگذاشتید ولی برای ایران 13 شرط گذاشتید جواب رو همه شنیدید کره شمالی کشوری اتمی است ولی ایران نیست
نیازی نیست ایران با جار و جنجال اتمی بشه بصورت کاملا پنهانی سرزمین ایران وسیعه دنیا دنیای زوره و کسی دنبال منطق نیست هزاران تظاهرات ضد جنگ انجام میشه در انتها جنگ هم میشه پس دلمونو به دیگران خوش نکنیم افرادی که با کت و شلوار و کراوات و ادکلن زده فرمان نابودی کشوری رو میدن هیچ فرقی با جنگجویان خونخوار 1000 سال پیش ندارن فقط لباس های تمیز تر میپوشن و ادکلن میزنن!!!!
پاسخ ها
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
موافقم
این کار باید سال ها قبل و بدون سر و صدا انجام میشد
و در آخر هم اضافه کنم که غربی ها جنایت کار ترین آدم های روی زمین هستن با ظاهری زیبا
سلام: کشور ما باید با تمام توان و ظرفیت و از دانشمندان نخبه هسته ای و در تمام علوم و فناآوری هسته ای در جهت نیل به اهداف بلند این علوم پیشرفته با تحقیقات و آموزش و پزوهش گام بردارد و هیچ وقت تن به حل کامل برنامه هسته ای ندهد زیرا این علوم دست برتر کشورها و قدرذت سازدر آینده است همچنین این علوم یک خاکریز مستحکم برای کشورمان است و در صورت حل و فصل کامل هسته ای بلا شک غربی های مستکبر به سراغ دیگر مولفه های قدرت ما از جمله برنامه موشکی ،حضور منطقه ای ایران که منجر به ناکام گذاشتن توطئه آمریکا در منطقه شد ، حقوق بشر و .... خواهند رفت.
همین که توانایی ایجاد ساختش وجود داره کافیه و خودش باعث ایجاد ابهام استراتزیک و ترس در طرف مقابل میشه و نباید به سمت ساخت سلاح هسته ای بریم و باید روی سایر مولفه های قدرت و بازدارندگی مثل اقتصاد قوی و قدرت نرم و تقویت و توسعه محور مقاومت کار کنیم
باید تا امروز ساخته می شد اگه نشده خیانت در حق مردم شده بله حرامه ولی امنیت مردم مسلمان از نماز شب هم واجب تره ( در صورت وجود خطر نماز را برای حفظ جان مومن قطع کنید ) این مطلبیه که ما تو دبستان یادمون دادن ولی الان مسئولین خودشون اصولی رو که خودشون نوشتن دارن نقض می کنن ما که تحریم هشتیم بقیشم روش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
موافقم
باید بازدارندگی رو داشته باشیم
وگرنه همش تهدیدی و تحریم
کره شمالی آمریکا رو تهدید کرد و آمریکا جا زد و خفه شد
سلام :تاکید بر موضوع برگشت پذیری تعهدات ایران در برجام از طرف دولت یعنی با کمال تاسف تمام دستاوردهای هسته ای ناشی از کاهش تعهدات در چندین مرحله را بار دیگر به دست خود با یک اغفال،نیرنگ و سراب غرب و امریکا به آسانی برباد خواهیم داد به این صورت که اگر با تحقیقات و هزینه های مالی و انسانی فراوان به فنآوری پیشرفته و اختراع نوینی در صنعت هسته ای دست پیدا کردیم و دستاوردهایی در ای خصوص کسب کنیم استفاده ازآنرا برخود ممنوع کنیم. براساس عقل سلیم ومنطق اگر قدری به قدرت داخلی خود و ازهمه مهمتربه قدرت لایزال الهی ایمان داشته باشیم قطعا بر خلاف این رویه باید تصمیم گرفت.
همانطور که در متن هم اشاره کردید داشتن برتری تسلیحاتی برای ابرقدرت شدن مربوط به دوران جنگ سرد بود
در دنیای امروز این برتری اقتصادی هست که باعث ابر قدرت شدن می شود
ولی خوب ما هنوز بعد از 40 سال همچنان انقلابی فکر میکنیم و به دنبال ایدیولوژی هامون هستیم
مدتهاست که روابط بین کشورها بر اساس منافع ملی شون تنظیم میشه نه بر اساس ایدیولوژی های انقلاب گرایانه
و چه اشکال داره ایران اول به دنبال ساختن اقتصادش باشه و هر وقت از لحاظ اقتصادی قوی شد اونوقت قطعا بمب هسته ای هم خواهد داشت و تبدیل به ابرقدرت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
پس چرا رژیم صهیونیستی-عربستان-امارات به دنبال بمب هسته ای هستند و دارند تا حالا فکر کردی
قدرت در سلاح هسته ای نیست قدرت واقعی چیزی است که از آن استفاده میشود و مردم را راضی میکند و سایر کشور ها را بخود وابسته کند.
باید از ان پی تی خارج بشیم و شروع کنیم به ساخت سلاح اتمی. این تنها راه نجات ماست
بهترین سلاح بازدارنده فراهم کردن رفاه و آسایش برای مردم هستش مطمئنا داشتن سلاح هسته ای به نفع مردم نخواهد بود و عاقبتی جز کره شمالی شدن نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
چقدر مظلومانه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
آمریکای ترامپی فقط دو راه پیش روی ما قرار داده است : کره شمالی شدن یا سوریه ای شدن

به نظر شما کدام بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟
عقب نشینی ایران از موضع هسته ای معامله موشکی را بدنبال خواهد داشت و پس از معامله موشکی ایران باید بند بند در خواست های جامعه بین المللی را در ساختار حکومتی رعایت کند تازه میتوانند تحریم هایش را لغو کنند اما اگر ایران به پیش بتازد باید منتظر جنگی ویرانگر باید باشد که برنده ای نخواهد داشت با نگاهی به اسمان و وسعت کیهان براحتی میتوان گفت ما و امریکا چین و روسیه در مقابل یک سیارک کوچک ناتوانیم قدرتمندی وجود نخواهد داشت پس بهتر است بدنبال تعامل با جهان بود .یک صلح پایدار و رفاه اقتصادی و ارامش بسیار بهتر از جنگ و درگیریست
سلام : سوال اساسی اینجاست در صورتیکه خدای ناکرده آمریکا ازعلیه ایران از سلاح های نامتعارف و بمب هسته ای و موشک های قاره پیما استفاده کند کشور ما چطور باید ازخود دفاع کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
واقعا یکی جواب این سوال را بده تا ما هم بدونیم چطوری باید از خودمان جلوی امریکا دفاع کنیم؟!
ایران باید با تمام توان موشک های دوربرد و قاره پیمایی بسازه که بتوانند به آن سوی کره زمین و قاره آمریکا برسند تا در برابر قدرت اتمی امریکا توانایی بازدارندگی نسبی ایجاد کنه.

فراموش نکنید که پرزیدنت ترامپ به خبرنگاری که از او پرسیده بود چرا با کره شمالی مذاکره میکنید و پیش شرطی هم ندارید ولی با ایران 12 پیش شرط گذاشتید گفت : "چون کره شمالی بمب اتمی و موشک های دوربرد خطرناکی دارد که میتواند خاک امریکا را هدف قرار بدهد!!!"

دوستانی که از جهان غرب تحلیل درستی ندارند لطفا بروند بیشتر مطالعه کنند. در جهان غرب کوتاه آمدن از نظرات و تلاش برای توافق و صلح نوعی عقب نشینی و ضعف تلقی می شود و داشتن مواضع شجاعانه و غیر منفعلانه نشانه قدرت است. پس غربی ها هیچ وقت با یک دولت منفعل و مصالحه جویی بیش از حد وارد مذاکره جدی و پایدار نخواهند شد. نمونه آخر آن همین برجام بود. پس لطفا بلایی را که بر سر صنعت هسته ای کشور آمد بر سر صنایع موشکی نیاورید! فراموش نکنید که کشورهای همسایه مثل عربستان و ترکیه و امارات و ... مملو از جت های جنگنده اف 15 و اف 16 و اف 35 و نیروی هوایی قوی امریکایی هستند و ما به جز موشک های دوربرد جنگنده های چندان قابلی برای دفاع از خودمان نداریم. لطفا دقت کنید که همین ابزار باقیمانده را هم از کف ندهیم!
صد در صد باید بازدارندگی هسته ای در بالاترین سطح و با دستیابی به خاک ایلات متحده فراهم شود تا هر روز کشوری مثل انگلیس هم ما را تهدید به حمله اتمی نکند.
شک نکنید اگر جنگی شروع شود بمباران اتمی خواهیم شد.
با توجه به تهدید های روز افزون امریکا و غده سرطانی اسرائیل و همراهی کشورهای اروپایی با سیاست های امریکا به نظر شما عقلانی نیست که ایران بمب هسته ای بازدارنده برای جلوگیری از هرگونه جنگ در منطقه داشته باشه.به فرض اختلافات بین ایران و امریکا و امنیت اسرائیل به بالاترین حد ممکن برسه ایا تضمینی وجود داره این جنایتکاران از بمب هستته ای استفاده نکن؟؟؟؟ کدام مسئول جوابگو خواهد بود؟؟؟؟ قدرت ملی حتما رفاه ملی در بردارد. به نظر من دیر شده بجنبی
بدون شک سلاح هسته ای بازدارندگی ایجاد می کند. در دنیا نمی تونه یه بام و دو هوا وجود داشته باشه، چرا خود آمریکا که از طرف کشوری هم تهدید نمی شه این سلاح را داره؟ و تازه با همین سلاح در ژاپن صدها انسان را کشتار کرده اجازه داره که داشته باشه ولی ما نباید داشته باشیم. اگر در شهر قراره که مستها را دستگیر کنند باید ابتدا اونی را که دیوانه است بگیرند(یعنی امریکا که این سلاح را بکار برده). فعلا در دنیا مجوز داشتن سلاح به کشورهایی داده میشه که مطیع امریکا باشند.
* به نظر شما ایران باید جدی به دنبال بازدارندگی هسته‌ای باشد یا خیر؟
بله باید دنبال بازدارندگی هسته‌ای بود. چرا که تنها عامل آغاز جنگ جهانی سوم بین قدرتهای بزرگ وجود بازدارندگی هسته‌ای بوده است.

* آیا «با وجود بازدارندگی هسته‌ای» امنیت ایران تامین می‌شود و یا «بدون بازدارندگی هسته‌ای»؟
امنیت دارای ابعاد مختلفی است. بدیهی است این میتواند یکی از پایه‌های لازم امنیت باشد. ولی به هر حال کافی نیست و باید اقتصاد قوی و مدیریت راهبردی و آینده نگر را به آن اضافه کرد.

* اگر بازدارندگی هسته ای را مناسب نمی دانید، چه جایگزینی را برای آن مناسب می دانید؟
جایگزینی ندارد.
* به نظر شما، چرا برخی از کشورها که کامل در نظام جهانی ادغام شده اند، به سمت بازدارندگی هسته ای پیش رفته اند؟
زیرا چتر حمایت اتمی ابرقدرتها مشروط است.
* آیا وجود سلاح هسته‌ای اسرائیل، توازن قدرت در منطقه را به سود این کشور و به زیان دیگران تغییر داده است یا خیر؟
بله تغییر داده است و باید ما هم توان اتمی نظامی کافی برای مقابله با تهدیدات داشته باشیم.
* به نظر شما، آیا منافع بازدارندگی هسته ای ایران، بر آسیب های احتمالی آن غلبه دارد یا خیر؟
بله به خاظر داشته باشید که ما هزینه ساخت بمب اتم را هم قبلا داده@ایم و تحریم‌های بسیار شدیدی بر کشور ما اعمال شده است که تا کنون در سطح دنیا سابقه نداشته است.
دستور قرآن این است: و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه...ترهبون به عدو الله و عدوکم. امروزه مصداق روشنتری برای تحقق «ترهبون..» که همان بازدارندگی صد درصد است از سلاح اتمی نیست. پس داشته باشیم ولی نه برای استفاده.
وقتی سامانه های اونا یه ملخ رو تو هوا میزنن و دشمنای ما هم هزاران کیلومتر با ما فاصله دارن دیگه بمب هسته ای جلوی چی رو میخواد بگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ملخ. هههههههه
موشک های بالاستیک چند تنی را نتوستند بزنن. اونوقت ملخ رو میزنن. خخخخ خندیم
داشتن بمب هسته ای (شما بخوانید بازدارندگی هسته ای) بیشتر از نداشتنش صلح و امنیت آور بوده برای دارنده اش تو دنیا! حداقل تجربه ی معاصر اینو نشون میده. برای ایرانی که قرن هاست با تجاوز و نا امنی در حال دست و پنجه نرم کردنه و با بمب هسته ای اسرائیل تهدید میشه راه گریزی به نظر نمیرسه!
من معتقدم که با وجود دولت وحشی فعلی آمریکا که البته به خوبی بخش وحشی این کشور را برای ما روشن کرد لازم است تا در سیاست و راهبرد انرژی هسته ای تجدید نظر جدی داشته باشیم. لازم است تا خود را به این سلاح تجهیز کنیم. ما که بیش از 20 سال است در حال مذاکره هستیم و با این همه هزینه حاصلش شد برجام و آکریکا و غربی ها زیر آن زدند پس مذاکره دیگری در کار نخواهد بود زیرا اگر ما به دنبال مذاکره باشیم باید شرایط آنها را بپذیریم یعنی جمع کردن کل موضوع هسته ای اعم از تحقیقاتی یا هر چیز دیگر . لذا با اینکه طرفدار مذاکره بودم و طرفدار برجام اما با این آمریکا نمی شود مذاکره کرد. لازم است تا غنی سازی را به بالای 75 درصد برسانیم لازم است امور تحقیقاتی هسته ای را گسترش بدهیم . البته لازمه این کار محکم کردن وضعیت اقتصادی است حداقل برای میان مدت. الان پاکستان دارای سلاح هسته ای است و عضو ان پی تی هم نیست با جهان هم کار می کند. هند همچنیم و اسراییل غاصب هم . حتما باید به غنی سازی بالا حرکت کنیم تا کشوری مانند امریکا را به زانو درآوریم.
چیزی که من فهمیدم حرف مردم به دولتمردان اینه که شما اقتصاد و اشتغال مردم را درست کنید و خانه و مسکن جوانان را درست کنید و بعد هر کاری میخواهید انجام دهید!
وقتی توان موشکی ایران موجب بازدارندگی شده بمب اتم حتما بازدارندگی بیشتری را به دنبال خواهد داشت و نمونه آن کشور پاکستان است، امروز اگر کشور پاکستان بمب اتم نداشت خیلی وقت پیش فاتحه پاکستان توسط هند خوانده شده بود. این توان اتمی است که کشور های عرب را در مقابل اسرائیل به زانو در آورده است. بنابر این کسانی که می گویند بمب اتم چه سودی برای کشورهای همچون پاکستان و کره شمالی داشته که برای جمهوری اسلامی خواهد داشت؟ جواب همان است. لذا به نظر من ایران باید از معاهده ان پی تی خارج شده و به این سو حرکت کند. زیرا در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با وجود قبول معاهده ان پی تی با همان تحریم ها مواجه است که با نبود آن است. لذا فرقی برای ایران ندارد. لذا با توجه به اینکه جود از عدم بهتر است. خروج از معاهده ان پی تی ، قدرت ایران را بیشتر خوهاد کرد و در نتیجه تحریم های قدرت های استکباری نیز رو به فروپاشی خواهد رفت و در صورت مذاکره، ایران اسلامی با دست پرقدرت وارد میدان خواهد شد.
با سلام
بلاشک دستیابی - ساخت و تولید سلاح هسته ای و دیگر سلاح های پیشرفته حق ایران بزرگ و قدرتمند است
اگر دشمن داشته باشد و شما نداشته باشید باخته اید.
جواب سوالات به ترتیب:
۱-خیر
۲-بدون بازدارندگی هسته‌ای
۳- عمل کردن مثل بسیاری از کشورها همچون مالزی، سنگاپور، ترکیه، کانادا، امارات، قطر، کره جنوبی و ... که سلاح هسته‌ای ندارند و مورد تهدید هم نیستند.
۴-من چنین کشوری سراغ ندارم لذا نمیتوانم اظهارنظر کنم.
۵-خود اسرائیل که ادعا میکند سلاح هسته‌ای ندارند، ولی اگر داشته باشد چندان تغییری در موازنه قدرت ایجاد نمیکند به طوری که مسئولان نظامی ما معتقدند چنانچه صهیونیست‌ها دست به اقدام احمقانه‌ای بزنند ، فوراً نابودشان میکنیم.
۶-خیر غلبه ندارد چراکه اگر اینگونه بود الآن وضع کره شمالی باید خیلی از ما بهتر می بود.
با تشکر از تابناک به‌خاطر این نظرسنجی
فعلا بنا به فتوای مقام معظم رهبری،ساخت. تولید ،انبار یا استفاده از سلاح هسته ای حرام است.بازدارندگی اصلی زمانی ایجاد میشود که با تقویت قدرت اقتصادی همزمان با افزایش برد و و قدرت تخریب موشکهای بالستیک متعارف و یک توان نظامی متعارف بسیار قدرتمند ،معیشت مردم هم تقویت شود .ساخت سلاح هسته ای موجب تحمیل هزینه های زیاد بر کشور و همچنین مسابقه تسلیحاتی هسته ای در منطقه و ایجاد اجماع جهانی بر علیه ایران خواهد شد.
تا وقتی هسته ای بود صحبت از موشک نمی کردند ولی حالا گستاخ شدند و راجع به موشک حرف می زنند
اصلا به نظر من با اروپا هم نباید مذاکره کرد
باید صنعت و اقتصاد و به صورت چراع خاموش توسعه داد و نباید به اینجا می رسیدیم که اینقدر گستاخ شوند
قوی نباشیم دریده خواهیم شد
(انرژی هسته ای ضروری است). قدرت نظامی یکی از مولفه های بازدارندگی است. همانگونه که در اقتصاد. فرهنگ. سیاست و سایر مولفه های تعیین کننده در جهان باید خود را قوی و سرآمد کنیم و به اوج آن مولفه ها برسیم در قدرت نظامی هم باید اینکار را بکنیم و در زمان فعلی اوج قدرت نظامی داشتن بمب اتمی است. در ثانی اگر از لحاظ نظامی قدرت بازدارندگی نداشته باشیم هر گونه امکاناتی را هم ایجاد کرده و فراهم کنیم با تهدید سایر ملل مواجه هستیم و امکان تهاجم آنها به کشور به هر بهانه ای وجود خواهد داشت. و با آن تهاجم اگر چه نتوانند خاک را تصرف کنند ولی میتوانند داشته هایمان را و زیر ساخت های کشور را از بین ببرند.
این مسئله نهایت باخت باخت برای هر دو طرفه.ما 10 داشته باشیم اون یکی 2500 تا داره ما 20 تا داشته باشیم اون یکی 3000 تا رو میکنه پس یکی بزنی 20 تا میخوری.الان شما فکر می کنید کره شمالی اگر واقعا می دونست که می تونه از این سلاح برای نابودی ابرقدرتها استفاده کنه , اینکار و نمی کرد؟ولی بقول آقای حیاتی روی لبه اره نشسته در هر صورت نتیجش یکیه. بهترین حالت ارتباط دوستانه با دنیا مثل ترکیه با حفظ اقتدار و رشد اقتصادیه و گرنه کره شمالی شدن در کمتر از یکسال اتفاق میافته. در ضمن این موضوعی که شما تابناک اینجا مطرح کردید برخلاف حکم شرعی هست و اصلا مطرح کردنش هم حرام هست فعلا البته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
قوی شدن، خلاف حکم شرعی نیست. در شریعت هم به شما میگویند که قوی شوید، وقتی طرف مقابل سلاح کشنده داره، و سلاح ما ضعیف تر است، باید سلاح خود را به روز کنیم
به نظر می رسدبهتر باشد حضرات آقایان علما بحث حرمت تسلیحات اتمی را با یک فتوای دیگر پس بگیرندتا ما هم تسلیحات اتمی داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
عجب !
صد در صد لازمه
ما در هر صورت تحریم شده ایم و داریم هزینه های تحریم رو میدیم. چرا از این هزینه های که میدیم به سمت قدرتمندتر شدن استفاده نمیکنیم. واقعا ما اونقدر که داریم هزینه میدیم به نسبت مساوی دستاورد نداشتیم.

دنیا دنیای زوره. اسرائیل و امریکا و حتی کشورهای اروپایی که دم از دموکراسی میزنن تا تقی به توقی میخوره زیردریایی های هسته ای و ناوهواپیمابرها و بمب افکنهاش رو میفرستن منطقه و تهدید میکنن.

بنظرم یا هسته ای رو بزارن کنار یا مث همه اونا واقعا هسته ای شیم.
یا زنگی زنگ یا رومی روم.
با سلام
همه میدانیم کشتن انسان حرام است ولی وقتی دفاع از خود هست راهی نیست
بنظرم اگر سریع ظرف سه چهار ماه بتوانیم (که میتوانیم) بمب و کلاهک هسته ای تولید کنیم باید انجام دهیم بازدارندگی خاص خودش را داره و چیزی جایگزین آن نخواهد شد ببینید ترامپ تهدید زدن ایران را میکرد ولی وقتی دید توان لازم را داریم خیلی راحت فضاحتش قبول کرد و عقب نشست اگر توان هسته ای نظامی داشته باشیم قطعا وضعیت دگرگون خواهد شد
البته این نظر بنده است و برای نظرات همه احترام قائلم
ما مشکلات اقتصادی عدیده ای داریم که نود درصد آنها به مدیران و نحوه مدیریت کردن کشور بر میگردد
قطعادر شرایط کنونی که کشورهای همسایه مانند پاکستان هند واسرائیل سلاح هسته ای دارند وطبق برخی اطلاعات حتی عربستان حداقل 3 بمب هسته ای از پاکستان خریده است واینکه این همه فشار وتحریم به بهانه عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای اعمال می شود بااینکه سلاح هسته ای تنها مولفه قدرت کشورها نیست وبه تنهایی امنیت به بار نمی اورد اما یکی از مولفه های مهم وباز دارنده در مقابل اراذل واوباش جهانی مثل امریکا واسرائیل است
نیاز به به سلاح هسته ای ضروری است و باید داشته باشیم
نیاز به به سلاح هسته ای ضروری است و باید داشته باشیم
یک تحلیل کوچولو دارم با دقت بخونید:
1- امام حسین ع در مدینه دعوت شد و نزد والی یزید رفت. قرار بود اگر در همان جلسه با یزید بیعت نکرد همانجا بکشندش اما امام فرمودند (فحوای کلام) بگذایرد فکر کنم و خلاصه از این نیرنگ خلاصی یافتند و ناگهانی به سمت مکه رفتند و حج را هم نا تمام گذاشتند که چی ؟ خود و چند نفر دیگر را به کشتن بدهند و زن و فرزند خود را به اسرات دهند؟
2- مگر نه اینست که آن کشته شدن در مدینه هیچ برکتی نداشت و این کشته شدن همه برکت شد.
3- حال اگر بپذیریم که دشمنان ما بر اساس نص آیات قرآن از ما راضی نمی شوند مگر اینکه به دنبال آنان برویم مشخص است که برای نابودی ما هیچ اخلاقی را رعایت نمی کنند حتی استفاده از بمب اتمی را.
4- بر اساس متن صریح قرآن ما باید تا حد استطاعت از قوت اختیار کنیم تا مایه ترش دشمنان ما و دشمنان خداد شود.
5- این به این معنی است که حد اقل از نظر دفاع متقارن از دشمن عقب تر نباشیم.
6- مقام معظم رهبری نیز در کلامی دارند که یکی از خواص انرژی هسته ای خاصیت بازدارنگی آن است.
7- رعایت فتوای معظم له برای همه ما واجب است از این جهت عقیده من اینست که ما باید به اندازه توانمندی ساخت بمب جلو برویم ولی آن را تولید نکنیم تا اینکه ناچار شویم.
با اقدامات تهاجمی آمریکا و پادوهای معلومالحالش علیه ایران. گویا هشیارانه ایران را به سوی خروج از ان دی پی سوق میدهند.
تنها راه خلاص شده از تحریم ها یک بار و برای همیشه ساخت بمب اتمی است ، و گرنه تحریم ها سالیان سال و برای

نسل های بعدی نیز خواهد بود .... دولت های غربی فقط حرف زور رو میفهمن - دیدید که با برجام چه کلاه بزرگی سر

ایران گذاشتن
به نظرم من حتما حتما باید سلاح هسته ای داشته باشیم
من دست همه عزیزانی که در صنعت دفاعی و هسته ای ما کار می کنند می بوسم
اگر سلاح هسته ای بد است چرا برای آمریکا، انگلیس، فرانسه و غیره بد نیست؟
به نظر من ایران و ایرانی روی آسایش و رفاه را بدون داشتن قدرت بازدارندگی بسیار قوی نخواهند دید.
جنگ جهانی سوم به خاطر وجود بمب اتم اتفاق نیفتاده است. پس برای جلوگیری از هر جنگ ویرانگری وجود بمب اتم نیاز است.
باسلام
کشور پاکستان بعد از دستیابی هند به سلاح هسته ای
گفتند ما علف صحرا را می خوریم اما به سلاح هسته ای دست می یابیم
اتفاقا کسی که به دنبال صلح رفاه و امنیت است به سلاح هسته ای نیاز دارد
کسی که به دنبال گرفتن صلح و رفاه و امنیت از دشمن است به سرنوشت لیبی دچار می شود.
آمریکا و اروپا ثابت کرده اند بحث هیته ای ایران فقط یک بهانه است! هر چند اگر هرطرفی ادعای نسبت به طرف دیگر دارد باید آنرا خودش اول ثابت کند و سپس آن ادعا را مطرح کند ولی با این وجود ایران تضمین های لازمه را به این کشورها داد ولی آنها نشان دادند که اصلاً موضوع هسته ای ایران برای آنها مهم نیست و اهدافی دیگری دارند و هرچه کوتاه بیایی آنها انتظارات بیشتری خواهند داشت!!!
بهترین راهکار داشتن برنامه مدیریت صحیح اقتصاد هست که خودش برترین سلاح جهانی هست هرچند ما باید از نظر نظامی قوی باشیم که دشمنان نتوانند به ما حمله کنند یا حتی تهدید کنند
وقتی از نظر اقتصادی شکننده باشیم اقتصاد وابسته به نفت باشه نتیجه ش همینه که اونا تحریم میکنند
پس باید نفت را از بودجه خارج کنیم و صرف توسعه ی صنعت کنیم تا جوانها بیکار نباشند
از داخل درست بشه
غربگرایان و لیبرال های آمریکایی دستش از بدنه نظام کوتاه کنیم
نماینده ی مجلس اصلح انتخاب کنیم تا در خدمت مردم باشد
وگرنه هیچ نیازی به سلاح هسته ای نداریم
سلاح هسته ای ما مردم هست
باید به مردم خدمت شود تا با مشکل مواجهه نشویم
اقتصاد مقاومتی داشته باشیم
از خودمان شروع کنیم
وقتی عربستان و ترکیه مزدور به دنبال بهب هسته ای هستند و پایگاههای آمریکایی مجهز به بمب هسته ای را میزبانی می کنند و همواره تهدید برای کشور ما هستند، چرا ما برای دفاع از خودمون نداشته باشیم؟//
تهدید کنید اگر تحریم ها تا فلان تاریخ برداشته نشه بمب های هسته ای وارد مرحله تولید میشه.
حتما باید سلاح هسته‌ای داشته باشیم
به نظر من بهترین سلاح که هم بازدارندگی بالا داره هم کشتار حمعی نیست داشتن تعداد زیاد کلاهک الکترومغناطیسی قوی میباشد که این سلاح ها هم مدرن هستند و هم بر ای دشمن مخربتر
یا برای همه یا برای هیچکس !!!
کیه که از بمب اتم بدش بیاد!!!!!! ؟؟ منتها تمام عواقب داشتنش تو چشم مردم بدبخت خودمون میره البته ته آقازاده ها
وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ . در آیه 60 سوره انفال خداوند متعال ازمومنان میخواهد که برای مبارزه با کافران تا جدی که می توانند خود را مهیا کنند.
در این آیه از هسته ایی و یا غیر هسته ایی بودن آن چیزی نیامده. کشور ما هم اکنون با دشمنان زیادی محاصره شده. آمریکاییها پایگاههای نظامی خود را در خارج از مرزهای ما گسترده کرده اند. آنان دولت وهابی عربستان را تا دندان مسلح کرده اند. هر روز که می گذرد دولت اسرائیل غاصب کودک کش به ما یاد آور می شود که آنها یک قدرت هسته ایی هستند و بصورت مستقیم یا غیر مستقیم تهدید به عکس العمل هسته ایی می کنند.
حال سوال اینجاست که آیا دکترین دفاعی ما با وجود این همه دشمن هسته ایی و غیر هسته ایی تا دندان مسلح قادر است که بازدارندگی لازم و کافی را در برابر یک هجوم حد اکثری داشته باشد یا خیر؟
بطور مسلم پاسخ منفی خواهد بود. سوال دوم اینکه آیا داشتن سلاح هسته ایی منافاتی با اعتقادات دینی ما دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت اگر این سلاحها به صرف حمله به اهداف غیر نظامی باشد، پاسخ مثبت است ولی اگر در جهت مقابله با نظامیان و پایگاههای آنان باشد ، پاسخ منفیست زیرا که تا اطلاعات من نوعی اجازه می دهد در هیچ کجای قران برای مقابله با دشمنان از نوع سلاح و طرز کشتن دشمنان سخنی به میان نیامده.
همچنین باید به مسئولین ما خاطر نشان کرد که هم اکنون دولتهای امارات و عربستان و حتی شاید ترکیه بدنبال سلاح هسته ایی در لوای استفاده مسالمت آمیز از تکنولوژی هسته ایی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شما اول از کشور کافران به کشور مسلمین نقل مکان کن بعد از خودت فتوا بده!
حالا که قرار هست ما را در تنگنا قرار دهند تا نابود شویم یا خودمان ، خودمان را نابود کنیم،
بگذارید کشورهای عربی هم بمب اتم داشته باشند.
حداکثر جنگ اتمی می شه و زمین نابود می شه.
اگر قراره ما نباشیم بگذار هیچ کس نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ماشالا چقدر مستاصل و درمانده
سلاح هسته ای ساخته نخواهد شد چون تعداد زیادی از از مدیران رده بالا و مسوولین کشور ، فرزندان و خانواده های خود را برای زندگی به آمریکا و کانادا و غرب اروپا که دشمنان ما هستند فرستاده اند و خودشان هم دوتابعیتی هستند و همین افراد با کارشکنی اجازه نمی دهند خانواده ها و فرزندان و منافعشان با ساخت سلاح هسته ای به خطر بیوفتد !!!
ماشالله ارتش سایبری چه فعالن . هزار الله و اکبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دقیقا به نظر میرسه ارتش سایبری منافقین و سلطنت طلب ها حتی به قسمت نظرات هم رسیدن
به نظرمن قبل از هر اظهار نظری راجع به بمب اتم بایستی دلیل فتوای حرام بودنش را بدانیم تا ببینیم قابل تغییر هست یا نه؟
به احتمال زیاد, حرام بودنش به دلیل اینکه در صورت استفاده مطمئنا افراد غیر نظامی و بیگناه و حتی آب و خاک و طبیعت هم صدمه مبینن لذا بمب اتم حرام اعلام شده.
در اینصورت هم داشتن و یا استفاده از آن حرامه و این قابل تغییر نیست.
بهترین راه بازدارنگی در طول تاریخ تکیه به قدرت مردم بوده و هست.
حتی با دستیابی به انرژی هسته و تصمیم به استفاده از آن علیه دشمنان، مطمئنا دشمنان با بمب هائی به مراتب قوی تر پاسخ حمله امان را خواهند داد و نتیجه چنین حرکات چیزی جز ویرانی ایران نخواهد بود.
اگر در شریط فعلی برای امثال منه بیکار نان واب داشته باشد تا شرمنده خانواده ام نباشم خوبه .والا وقتی من شرمنده باشم کوه طلا باشه فایده نداره . در حال حاضر اقتصاد حرف اول را میزنه . سران مملکت اول باید به فکر وضیعت معیشت مردم باشند بعد به فکر سایر امور..به خدا در فشاریم
صد در صد موافقم
در این جنگل بی قانون بدون سلاح هسته ای می خورنت
اول هم همین کشورهای اطراف
هر وقت توانستین چارتا تا کشور را پیدا کنین که ملاک عملکرد خارجی شان تصمیمات داخلی باشد ونه قطعنامه های پنج کشورشورای امنیت اونوقت صحبت از استقلال کشورها بزنید
بمب اتمی نمی‌توانیم بسازیم چون دنیا نمی‌گذارد.انرژی هسته‌ای رو هم نمی‌توانیم تعطیل کنیم چون آبروریزی بزرگی در داخل کشور خواهد شد و نارضایتی مردم بیشتر می‌شود؛ به‌علاوه هواداران نظام روحیه خودشان را از دست می‌دهند.
این یک بن‌بست عجیب و باورنکردنی است و شاید در طول تاریخ بشر هیچ کشوری این‌جوری به آن دچار نشده باشه.نتیجه هم روزافزون شدن بدبختی و فلاکت برای ایران و مردم ایران است.
به نظر من بهترین راه حل سیاست ابهام هسته ای هست. هیچ کس تو دنیا نباید مطمئن باشه که ما بمب اتمی نداریم. بلکه همیشه باید احتمال اینکه ایران سلاح هسته ای داره رو تو محاسباتشون لحاظ کنن.
این دوستانی که میگن موثر هست بله من هم میگم موثر هست .ولی آیا نمی بینین اظهارات جهانیان را از خاورمیانه تا کانادا و استرالیا و.......برای رسیدن به آن بایستی با تمام دنیا بجنگیم حتا روسیه هم مخالف هست .!! آیا ارزشش رو داره ؟؟ویرانی ایران عزیز و به کشتن دادن جوانان آن در مقابل تمام دنیا هم نمیارزد.
کشوری که در ژاپن برای تست سلاحهای هسته ایش از بمب اتم استفاده کرد صلاحیت امر و نهی کردن به کشور بزرگی مثل ایران را ندارد. ما بر طبق منش ایرانی و دین اسلام از سلاح اتمی استفاده نمی کنیم و سلاح اتمی را فقط و فقط برای بازدارندگی نیاز داریم. سلاح اتمی ایران باعث ایجاد صلح در منطقه شده و از فشارها بر روی ایران خواهد کاست. خانم موگرینی نقشه تجزیه شده ایران را در هدر تویتر خود قرار داد. اگر این فرد که نمایندگان مجلس برای عکس گرفتن با او سر و دست شکستند این فکر را در سر می پروراند آمریکا با ایران می خواهد چه کند؟ وظیفه ملی و شرعی سران نظام است که برای حفظ ایران سلاح اتمی بسازند و نام خود را تا ابد در تاریخ ایران جاودانه سازند. پاینده ایران.
اگر رهبر معظم انقلاب فتوای تحریم نداده بودند بله بسیار خوب و بازدارنده بود و هیچکس هم هیچ غلطی نمیتونست بکنه. اما الان دیگه نمیشه سلاح هسته ای ساخت چون حرف و عمل ما دوتا نمیشه. با همین وضعیت نظامی فعلی هم کاملا بازدارندگی داریم نشون به این نشون که پایگاه ابرقدرت نظامی دنیا رو شخم زدیم و هیچ غلطی نتونستن بکنن. اما برای بعد از خروج آمریکا از منطقه و بعد از نابودی اسراییل، حتما باید موشکهای قاره پیما داشته باشیم که قابلیت هدف قرار گرفتن خاک آمریکا رو داشته باشیم. چون تا وقتی اسراییل و نیروهای آمریکایی اینجا هستند گروگان خوبی زیر تیغ داریم اما بعد از خروجشون آمریکا ممکنه از خاک خودش ما رو تهدید کنه و ما توان پاسخگویی نداشته باشیم. خلاصه کلام اینه که برد موشکهای ما باید به سرعت و به شکلی چشمگیر افزایش پیدا کنه
با درود

قبل از هرچیز سلاح اتمی و کشتار جمعی توسط مقام معظم رهبری حرام اعلام شده و این یعنی تکلیف شرعی
ولی آیا این به نوعی بازدارندگی هسته ای خوب هست یا نه ؟ به کره شمالی و فلاکتی که مردمانش در ان هستند بنگرید ببینید که خوب هست یا نه ؟ کافیست با کره جنوبی مقایسه کنید مردم هردو کشور در یک جغرافیا زندگی می کنند ولی با چه سطحی از رفاه ؟؟!! مگر هر انسان چند سال زندگی می کند ؟؟ پاکستان چطور اونجا هم بمب اتم دارند ولی آیا یک مملکت پیشرفته هستند ؟؟ مردم اونجا در جاهلیت عمیقی فرو رفته اند که تازه اسم اسلام هم را روی آن می گدارند ؟!!! آیا بمب اتم سبب امنیت هندوستان شده ؟؟! در بمباران هیروشیما چه اتفاقی افتاد ؟؟ جز قربانی شده مردم بی گناه ؟؟
پس مساله مهم این است که بمب اتم تنها وسیله ای است جهت نابود کردن و کشتار مردم بی گناه حالا یا به یکباره یا ذره ذره آنهم توسط اربابان جنگ طلب
نه آمریکا به کره شالی باج نداد و نه کره شمالی به خواسته آمریکا
تنها مردم ستمدیده بیشتر تحت فشار قرار گرفتن
در دنیای امروز قدرت چیزی فراتر از بمب اتم است
حقوق هسته ای یقینا حق مسلنم هر کشوری برای پیشرفت هست
که ما با برجام توانستیم این حق را از جامعه جهانی که علیه ما اجماع کرده بودند بگیریم
و تا به حال هم 5 گام بر اساس آن کاهش تعهد انجام دادیم که تاکنون نتوانسته اند که ما را محکوم کنند و ما هم عقب نیافتادیم این یعنی قدرت ولی ما بااین دستاورد چه کردیم ؟!!!!
نه درست شناختیم و نه گذاشتند زوایای آن و وضعیتی سیاهی که در آن بودیم را دقیقا بدانیم
قدرت یعنی حضور مردم
که آنهم به سلامتی کمرنگ تر شده و انتخاباتی بی رمق خواهیم داشت
قدرت یعنی اقتصاد قوی یعنی شاخص رفاه بالا برای اقشار جامعه یعنی ارتباط با دنیا
نه شاخص فلاکت بالا و تورم بلا و بیکاری بالا جرم و اختلاس و دزدی بالا
حالا ایا برای حفاظت از این جامعه آیا بمب اتم لازم هست ؟!!!
یا اینکه بهتر است هر که نمی خواهد از این خاک برود ؟؟!!
بدرود
كشور عزيز ما بايد براي ساير كشورهاي دوست وام بلاعوض هسته اي براي توانمند سازي آنها در خريد اقلام با كاربرد دوگانه در زمينه هسته اي اعطا نمايد.
تجربه نشان داده اگه سلاح هسته ای نبود الان صد باره بین هند و پاکستان جنگ راه افتاده بود سلاح هسته ای در صورتی که منجر به مسابقه هسته ای در منطقه نشود بازدارندگی خوبی دارد. ولی با شیطنت استکبار و اسراییل و کم ظرفیتی و خود کامگی بعضی کشور های اسلامی و همچنین اسلام وهابی نداشتن ان به نفع ایران است اگه بتونه سری داشته باشه و یا اجاره ای در سایر کشور ها داشته باشه خوب است
در دورانی که برخی کشورها از سلاح اتمی بعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده میکنن ایران باید بازدارندگی اتمی داشته باشه و به نظرم هزار تا کلاهک هسته ای حدالاقل نیاز داریم . بعد از ترور شهید سلیمانی و کری خوانی های مقامات آمریکایی به شدت جای خالی سلاح هسته ای حس میشد
اکثر مخالفان این مشکلات رو دارن:
فکر میکنن اگر بری پیش غربی ها و بگی غلط کردم همه باهات دوست میشن!یک کشور رو مثال بزنین که به غرب گفت غلط کردم و دست از سرش برداشتن.غربی ها کمالگرا هستن و برای "حداکثر" تلاش میکنن.
دلیل دیگه ای که مخالفان میارن تبدیل شدن به کره ی شمالیه!
شما یک نگاه به موقعیت جغرافیایی و منابع و توان داخلی دو کشور بیاندازین و بعد این حرف رو بزنید.
ایران فردا اگر بمب رو داشته باشه و تهدید به بستن هرمز کنه یا کاری دیگه و بگه اگر تحریم رو برندارید هرمز رو میبندم جدی گرفته خواهد شد.ما الان آش نخورده و دهن سوخته هستیم برای چی ناز میکنیم.
ایران با توجه به همسایه هاش و موقعیت جغرافیاییش نباید با کشورهای پیشرفته ای مثل آلمان یا سوئیس مقایسه بشه که همسایه هاش کشورهای متمدنی مثل ایتالیا و اتریش هستن.
ایران هسته ای در بدبینانه ترین حالت وضعیتی به مراتب بهتر از حالا خواهد داشت.
تابناک،از شما خواهش میکنم یکبار برای همیشه یک مطلب برای روشنگری بزار که چرا ایران اتمی کره شمالی نمیشه.
دوستان یک کره شمالی رو پیدا کردن و مقایسه های عجیب میکنن.چرا هند رو نمی بینین و مثلا پاکستان رو میبینین؟خب این جای سوال داره.
تابناک عزیز لطفا از جمع نظرات استفاده کن و یک نظر سنجی دو یا چند گزینه ای برای مخاطبین خود بگذار تا ببینی مردم هم پای تولید بمب ایستاده اند.
با سلام و عرض خسته نباشید، من فقط یک سوال دارم و اونهم اینه که ما در نظم بین الملل به رهبری آمریکا و غرب در کجا قرار داریم، ما درست در نقطه مقابل و تقابل با آمریکا و غرب و دیگر کشورها که مطیع آمریکا هستند قرار داریم،برای کشوری مثل ما در چنین رژیم بین الملل که هستیم داشتن زرادخانه هسته ای نه تنها ضروریست بلکه از نان شبمان هم واجب تر می باشد تازه همه اینها یک طرف کشور ایران اکنون داره تاوان یک کشور هسته ای رو به غرب میده ما تاوان هسته ای شدن رو دادیم نبایست لحظه ای درنگ کنیم اگه به فکر آینده سرزمینمان هستیم باید قدرت بازداندگی هسته ای رو داشته باشیم. هرقدر ما نجیبانه رفتار کنیم غربیها به همان اندازه وحشی تر میشن.
رهبر وقت پاکستان میگوید حتی اگراز گرسنگی علف بخوریم باید بسازیم.اگر نداشتند الان پاکستان نصف بود.
صدالبته لازمه
سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ﴿۶۰﴾
هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!
اقتصاد را بسازید .
برای بازدارندگی هسته ای شدن دیر شده .

شاید بتوانیم با فرهنگ سربداران و اتحاد ملی داخلی بهتر نتیجه بگیریم .
ما سربدار می نهیم ولی کشور به دشمن نمی دهیم . حتی اگر همه ما را بکشد .
اینا که اول و آخرش مارو تحریم میکنن به ایران هم هیچ احترامی نمیزارن , لااقل بریم دنبال ساخت سلاح هسته ای که فردا پس فردا نیان بیانیه بدن که دیگه تحریم ها علیه ایران کارساز نیست ناچاریم بهش حمله نظامی کنیم .

همه دنیا داره خوب بزار ماهم داشته باشیم
وقتی تو جنگ جهانی دوم جهان رو بین خودشان تقسیم کردندُایران علیرغم همکاری 100 درصدی به دلیل وجود حاکمان ترسو و نالایق سرش کلاه رفت.اما حالا با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و تقدیم هزاران شهید وطن ‍‍پرست و مسلمان به جایگاه واقعی و در شان ایرانی نزدیک شده ایم.قیاس ایران با کره شمالی یا جنوبی یا همسایه ها اصلا درست نیست .ایران باید با ایران وتاریخ سرزمینش مقایسه شود.ما آمده ایم که بمانیم و هرقدر ساکت باشیم و عقب نشینی کنیم اونها ما رو تعقیب می کنن مگر تسلیم بشیم و دوباره بشیم ژاندارم خلیج فارس!!ما بعدا تاریخ در مورد ما چه خواهد گفت؟فرزندان ما چگونه قضاوت خواهند کرد؟ممکنه ایندفعه فارسش رو هم از ما دریغ کنند!!!مهمترین مولفه قدرت ایران مبتنی بر مقاومت منطقه ای و ارزشی است که انها از آن وحشت دارند .چرا از اسلام سعودی نمی ترسند؟.نکته دیگر اینکه اغلب سلاحهای دوربرد ساخت امریکایی هاست چرا؟چون از جنگ نزدیک و تن به تن می ترسند بر خلاف ژن ایرانی وطن پرست و مسلمان .اما اگر در مقابل امریکا/کدخدا کم بیاریم و فرار کنیم ما رو به طور جدی تعقیب خواهند کردوحتی برای ملاقات با نماینده کشور دیگر مانند ژاپنی هایا برای استخدام یک سرباز باید بر اساس قرارداد جنگ دوم جهانی از آنها اجازه بگیریم.من که تحمل این خفت را ندارم شما هم همینطور!!ولی اگر ماندیم مقاومت کردیم و اونها را زدیم حتما فرار میکنند.شک نکنید.همه ما مانند گذشتگان رفتنی هستیم اما چه بهتر همانند سرداران ایرانی چون آریوبرزن رییسعلی ستارخان همت باکری..... سلیمانی برویم.ما رفتنی هستیم اما تا دنیا دنیاست ایران ماندنی و سرافراز است و فرزندان ما به ما افتخار خواهند کرد.واعدو لهم مااسطتعتم باالقوه ....اما!!!شرط لازم و کافی برای تحقق این امر وحدت همه جانبه با تلاش همت پایمردی و ایستادگی تمام ایران است.همه ایران و ایرانی ها را باید داشته باشیم.یکپارچه ِبرابر و متحد.
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی ***که در نظام طبیعت ضعیف پامال است.العلم السلطان
ما بهتره به جای رفتن به سمت ساخت سلاح هسته ای به فکر اصلاح سیاست ها باشیم. از خودتون نپرسیدین چرا جامعه جهانی با کره شمالی و پاکستان به یک صورت رفتار نمیکنه؟ جواب کاملا مشخصه، کره شمالی به دنبال نابودی امریکاست ولی پاکستان خواهان نابودی هیچ کشوری نیست!
این نظرو برای تحریریه تابناک نوشتم وگرنه انقد حجم نظرات زیاده ک مطمعنم توسط مخاطبین خونده نمیشه.
باز هم میگویم. از کره شمالی بیاموزید. وقتی دشمن شما بداند که مسلح هستید بسیار کمتر ریسک میکند که بنا به دلیل شرورانه اش به شما نزدیک شود. و در این حالت همیشه هم آدم صلح طلب و خیر خواهی هستید.
داشتن بمب اتم به تنهایی موجب بازدارندگی نمیشه. بازدارندگی زمانی رخ میده که کشور دارنده بمب اتم توان استفاده ازش رو داشته باشه. به عنوان مثال اگر ایران بمب اتم داشته باشه اما نتونه با اطمینان کامل به هر نقطه از خاک آمریکا که خواست بزنه، این بمب برای ایران بازدارندگی نداره زیرا آمریکا به هر نقطه از ایران که بخواد میتونه بمب اتم بزنه. همچین، استفاده از بمب اتم شبیه بزن و در رو نیست. اگر ژاپن در جنگ جهانی تسلیم آمریکا شد به خاطر مورد اصابت قرار گرفتن توسط دو بمب اتم نبود، بلکه به این نتیجه رسید که اگر جنگ رو ادامه بده، بمبهای اتم بیشتری در انتظارش هستند. در کل داشتن بمب اتم برای ایران سودی نداره چون موجب بازدارندگی ایران در مقابل آمریکا نمیشه.
برای بازدارندگی ایران میتونه چندین چمدان پودر پلوتونیوم رو در چندین نقطه داخل آمریکا به نحوی وارد کنه و در صورت نیاز این پودرهارو سر به هوا بده تا مردم یک شهر رو بتونه نابود کنه. با هزینه ای بسیار کمتر و تکنولوژی بسیار پایین تر به این طریق توان مقابله با آمریکا رو خواهد داشت!
المان با ان جمعیت طرفدار هیتلر بازنده بزرگ اگر زودتر به بمب هسته ای رسیده بود هرگز بازنده جنگ نمیشد.....!!!! حالا شما خود دانید .
با ید مواظب باشیم یک کره شمالی دیگر نشویم تا چین وروسیه با برگ ما با جهان بازی کنند
با سلام
ایران برای حفاظت از خود نیاز به موشک قاره پیما و بمب اتمی دارد.دنیای امروز دنیای موشک هاست نه گفتمان.\
ما باید پیش پای اروپا و امریکا 2 انتخاب بذاریم:

1. یا تحریم های فراسرزمینی ، مخصوصا تحریم فروش نفت ایران را بردارند و ایران با این شرایط مجددا به برجام برگردد.

2. و یا اینکه ایران نه فقط از تعهدات آژانس خارج بشه، بلکه باید به سوی بازدارندگی اتمی پیش بره. راه دیگری نیست. توپ را به زمین غرب بندازید.
ایران تا سلاح هسته ای نداشته باشه؛ روی ارامش نخواهد دید..
اگه بمب اتم داشتیم مزایای زیادی داره به نظرم ما که عوارض بین اللمللی داشتن بمب را ۲۰ ساله که تحمل می کنیم پس چرا نداشته باشیم تا خدای نکرده ملیت ایرانی به یکباره از بین نرود و این ملیت برای هزاران سال دیگر مستقر باشد.
اگه بمب اتم داشتیم مزایای زیادی داره به نظرم ما که عوارض بین اللمللی داشتن بمب را ۲۰ ساله که تحمل می کنیم پس چرا نداشته باشیم تا خدای نکرده ملیت ایرانی به یکباره از بین نرود و این ملیت برای هزاران سال دیگر مستقر باشد.
اصولا از دیدگاه شما, هدف, وسیله را توجیه میکند!
این همه کشور بمب اتمی ندارن ولی مردمشون در صلح و صفا و راحتی زندگی میکنند. مثال هم زیاده از ژاپن گرفته در شرق تا کانادا در غرب.
چرا مثل اونها نباشیم؟!
همانطور که در اواخر این مطلب نیز گریزی زده شد اوج ساده لوحی است اگر فکر کنیم این همه ایجاد هزینه برای کشور که عملا زندگی میلیونها ایرانی را با مشکلات بنیادی روبرو کرده تنها برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده باشد. لااقل برای عقل سلیم قابل باور نیست. حال سوال این جاست که اول نظامیان به دنبال هسته ای شدن رفتند و بعد به دلیل فشارهای خارجی حکم حرمت آن داده شد یا ماجرا چیز دیگری بوده
بعد از بیست سال تازه تابناک می پرسد لیلی زن است یا مرد سلاح اتمی برای ایران شرعا حرام اعلام شده عقلانی هم هست زیرا خسارت های بسیاری برای ایران دارد الان به ظن سلاح اتمی این همه خسارت بر ما وارد شده ضمنا بازدارنده هم نیست شوروی چند هزار سلاح اتمی داشت ولی نابود شد
باید راه اسرائیل رو در پیش بگیریم اینکه همه میدونن داریم ولی خودمون اعلام نمیکنیم
سوالت اصلا سوال بی ربطی است ولی حاوی حقیقتی هم هست اینکه ایرانی ها اول کاری را شروع می کنند بعد درباره آن فکر می کنند
فلفل نبین چقدر ریزه بشکن ببین چقدر تیزه
قرآن فرموده:
وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة.
پس باید نهایت قدرت را در راه خدا و انسانیت بدست آورد. ولی در این موضوع بخصوص باید ببینیم که فقها چه نظری دارند؟ اگر مخالف رضایت خدا هست نباید بدنبال آن رفت.
به نظر من با کمی دقت به شرایط دنیا و اتفاقات اخیر در دنیا و رفتار کشورهای قدرتمند میشه فهمید که داشتن قدرت بازدارندگی یکی از واجبات در دنیای امروزه، خصوصا برای کشوری مثل ایران که هیچگاه از قدرتش برای تجاوز به دیگران و زورگویی استفاده نکرده و نمیکنه و همیشه در مقابل طمع زورگویان دنیا مجبور بوده ایستادگی کنه. به نظر من خیلی خیلی لازمه
سلا،
خیلی خلاصه اینکه،اگر ما تمام توانایی‌ها و ملزومات کاری را فراهم کنیم بدون اینکه ان کار بخصوص را انجام داده باشیم عملا انجام این امر راثابت کرده‌ایم و این خود بهترین بازدارندگی می‌باشد
هرجا مطابق تجربه و خرد گام برداریم راه درست را انتخاب کرده ایم. واضح است که کشورهای دارای بمب هسته ای تا حد زیادی از گزند حمله نظامی در امان هستند. اما باید دید در حال حاضر مشکل کشور ما ماهیت نظامی دارد یا اقتصاد نابود شده؟ به نظر می رسد اتفاق نظر بر این باشد که اگر بتوان راهی برای اقتصاد و مبارزه با فساد پیدا کرد، انسجام ملی به قدری بالا می رود که نیازی به بمب و موشک آنچنانی نباشد.ش
شما تصور کن که یک عده رو استخدام کنی با درجه بندی نظامی و با بیمه و اضافه کار و حق اولاد که توی سایتهای مختلف کامنت بزارن که یعنی مثلا ما طرفدار داریم و بهشون بگی ارتش سایبری.
نمیدانم بخندیم یا گریه کنیم.
در ایران هر کاری ده ها سال به طول می انجامد اصلاحات 20 سال ساختن آزاد راه شمال 30 سال تکمیل ظرفیت اتمی 25 سال بعد هنوز از خودشان می پرسند بسازیم یا نسازیم؟
نظر سانسور میکنید؟
ما هم تحریم میکنیم.
در ظاهر فرقی به حالتون نمیکنه میگید بدرک. ولی همه چیز ظاهر نیست.
مگه سلاح هسته ای حرام نبود ؟؟ اگه حرامی با رای و نظر مردم حلال می شه چرا در موارد دیگه نظرخواهی نمی کنید ؟؟ اصلا مگه رای و نظر مردم هم مهمه حتی در امورحلال ؟؟
تحریم دیگه ای مونده که ملت عزیز ما نشده باشه. به نظر من حتما باید برای بازدارندگی، سلاح هسته ای داشته باشیم. مذاکره با توان هسته ای بسیار موثرتر از نداشتن آن است. خدا کنه طیف غربزده کشور دوباره هزار تا دلیل صد من یه غاز جهت جلوگیری از قدرت مملکت نداشته باشند و به راه عقل برگردند
در تاریخ بعضا کشوری که به سمت سلاح اتمی رفته اگر آن را نساخته بی نهایت آسیب دیده بیش از آنها که ساخته اند یا اصلا مقدمات را فراهم نکردند مثلا آلمان در دوره هیتلر یا لیبی در دوره قذافی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها