بازدید 4811

مریخ‌نورد چین به زودی به فضا می‌رود

دانشمندان چینی چندین دهه است که به طور جدی در پروژه‌های هوافضاسرمایه گذاری کرده‌اند و برای نخستین بار موفق به نشاندن یک ماه‌نورد در نیمه تاریک کره ماه برای بررسی و رصد آن بخش از نزدیک‌ترین همسایه کره زمین شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 24 January 2020

براساس جدیدترین اخبار منتشر شده از سوی سازمان فضایی چین، نخستین مریخ‌نورد این کشور تا چندین ماه دیگر پرتاب می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شینهوا، دانشمندان چینی چندین دهه است که به طور جدی در پروژه‌های هوافضا سرمایه گذاری کرده‌اند و برای نخستین بار موفق به نشاندن یک ماه‌نورد در نیمه تاریک کره ماه برای بررسی و رصد آن بخش از نزدیک‌ترین همسایه کره زمین شده‌اند.

در جدیدترین اخبار فضایی این کشور، روزنامه China Youth Daily اعلام کرد که نخستین کاوشگر مأموریت مریخ چین در ماه ژوئیه (تیر) سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

این روزنامه با استناد به منابع سازمان علم و فناوری هوافضای چین (CASC) گفت: کاوشگر مریخ توسط موشک حامل Long Long-۵ Y۴ ارسال می‌شود.

موشک Long March-۵ Y۴ به تازگی آزمایش ۱۰۰ ثانیه‌ای را برای موتور هیدروژن اکسیژن با فشار زیاد انجام داده که آخرین آزمایش موتور قبل از مونتاژ نهایی است.

طبق اعلام سازمان فضایی این کشور، چین در ابتدا یک کاوشگر را به مدار زمین می‌فرستاد و پس از آن مریخ‌نورد را در مریخ مستقر می کند.

موشک Long March-5 قرار است در سال ۲۰۲۰ ماموریت‌های زیادی را انجام دهد، از جمله این مأموریت‌ها می‌توان به پرتاب مریخ‌نورد و بازگشت نمونه ماه به زمین اشاره کرد.

کارشناسان اعلام کرده‌اند پرتاب مریخ‌نورد در بازه زمانی خاصی انجام می‌شود که مدار‌های ۲ سیاره زمین و مریخ به یکدیگر نزدیک باشند، این پدیده نجومی هر ۲۶ ماه یک بار روی می‌دهد و بازه زمانی آن حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر