بازدید 10424

اذعان پمپئو به نقشش در تصمیم ترور سردار سلیمانی

پمپئو اعلام کرد: در تصمیم‌گیری برای ترور ژنرال سلیمانی نقش داشتم
کد خبر: ۹۵۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 24 January 2020

وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که در تصمیم‌گیری برای ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید سلیمانی در بغداد نقش داشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از شبکه خبری الجزیره، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با اعتراف به اینکه در تصمیم‌گیری برای ترور سردار شهید سلیمانی نقش داشته است، بار دیگر از این تصمیم حمایت کرد.

مایک پمپئو در دفاع از تصمیم تروریستی دولت آمریکا برای ترور سپهبد شهید سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد گفت: «من در تصمیم‌گیری برای کشتن [به شهادت رساندن] ژنرال سلیمانی نقش داشتم و معتقدم که رئیس‌جمهور در این زمینه تصمیم درستی گرفت.»

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان