بازدید 5834
برهم صالح:

عراق خواهان رابطه با همسایگان بدون دخالت آنها است

رییس جمهوری عراق پنجشنبه در حاشیه اجلاس داووس سوئیس با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کرد و گفت که کشورش در برقراری روابط دوستانه با برادران و همسایگان خود بدون دخالت در امور داخلی عراق مصمم است.
کد خبر: ۹۵۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵ 24 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، برهم صالح در این دیدار تاکید کرد که عراق خواهان روابط مستمر و گسترده بین این کشور و آلمان در زمینه‌های مختلف برای خدمت به منافع دو ملت است.

وی افزود که اهمیت رابطه با آلمان و کمک آن به بازسازی و مشارکت در فرصت‌های سرمایه گذاری در عراق، بسیار ضروری است.

به نوشته بیانیه دفتر رییس جمهوری عراق در این دیدار صالح و آنگلا مرکل همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و بین المللی بحث و تاکید کردند که گفتگو و تفاهم برای حل مسایل بین همه طرفین به منظور تحکیم صلح و ثبات در منطقه و جهان راهگشا خواهد بود.

مرکل هم با ابراز حمایت آلمان از ثبات و حفظ امنیت در عراق بر اهمیت احترام به حاکمیت این کشور تاکید و تقویت روابط و توسعه همکاری و هماهنگی بین آلمان و عراق را مهم ارزیابی کرد.

پنجاهمین مجمع جهانی اقتصاد از ۲۰ تا ۲۴ ژانویه (۳۰ دی تا ۴ بهمن) در شهر داووس سوئیس و با حضور سران و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی کشور‌های مختلف در حال برگزاری است.

به نوشته تارنمای مجمع جهانی اقتصاد، اجلاس امسال بر ۷ موضوع متمرکز خواهد بود: نجات سیاره زمین، جامعه و آینده کار، منافع فن آوری، اقتصاد منصفانه، کسب و کار بهتر، آینده سالم و ماوراء ژئوپولتیک.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل