بازدید 3328

افزایش ۲۵۰ میلیون لیتری مصرف گاز خانگی

کد خبر: ۹۵۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 22 January 2020

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف گاز خانگی ۲۵۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است، گفت: طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۵۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده است.

به گزارش ایسنا، اکبر اکبری امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اظهار کرد: با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یافته است و به همین دلیل تمام ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها رو به اتمام است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تا دی ماه ۵۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع در کشور مصرف شده است تصریح کرد: در مجموع طی ۱۰ ماه ابتدای امسال ۶۴ میلیارد متر مکعب نفت، گاز و گاز طبیعی به مصرف رسیده است. همچنین مصرف گاز خانگی در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ میلیون لیتر افزایش داشته است.

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این‌که ایران جزو کشورهای در حال توسعه است اما از نظر آلایندگی جزو ۱۰ کشور اول دنیاست اظهار کرد: طی دی ماه امسال نیز روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع در بخش نیروگاه‌ها و حمل و نقل کشور مصرف شده است. همچنین با احتساب گاز طبیعی می‌توان گفت که حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده است.

وی با تاکید بر این که تمامی این ارقام حاکی از آن است که منابع انرژی به صورت بی رویه در کشور مصرف می‌شود گفت: باید هر چه زودتر فکری به حال مصرف انرژی در کشور بکنیم چرا که جزو منابع آلاینده زیست محیطی هستند.

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین پاک و ۶۰ میلیون لیتر نفت و گاز پاک تولید می‌شود. در حال حاضر در ۱۶۰ جایگاه مواصلاتی کشور سوخت با استاندارد یورو چهار توزیع و در ۴۳۰ جایگاه کلانشهرها بنزین یورو چهار توزیع می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل